• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Kolektor Etra na Finskem, kjer gradijo novo jedrsko elektrarno, podpisala 20-milijonsko pogodbo Kolektor Etra na Finskem, kjer gradijo novo jedrsko elektrarno, podpisala 20-milijonsko pogodbo Peter Novak iz Kolektorja Etre je podpisal največjo pogodbo v zgodovini tovarne, in to pri svojih najbolj zahtevnih izdelkih, 400-kilovoltnih transformatorjih
Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! s Petro Melanšek, direktorico podjetja Vivapen, ki bo izšla septembra
Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte S prenovo blagovne znamke so se v ljubljanskih Hotelih Union letos lotili razvoja identitete vsakega od svojih štirih hotelov

Boxmark Leather in Talum sta skupaj razvila ladijsko pohištvo

Čas branja: 4 min
09.03.2014  22:30
Ameriški javnosti bo podjetje iz Kidričevega prvič predstavilo inovativne izdelke, namenjene za ladijske križarke

Marjan Trobiš, direktor družbe Boxmark Leather, danes na sejmu v Miamiju ameriškim kupcem predstavlja najnovejše ležalnike, stole in mize za ladijske križarke.

Vse se je začelo marca lani na Spodnjepodravskem forumu Časnika Finance na Ptuju. Direktor Financ Peter Frankl je Marjana Trobiša in Marka Drobniča, prva moža Boxmark Leatherja in Taluma (obe družbi sta iz Kidričevega), pozval, naj združita moči in na trgu predstavita skupni izdelek. Čez nekaj mesecev je ideja obrodila sadove. »Zelo sem vesel. Najlepše je, ko se ideja rodi povsem spontano, iz veselja in potem shodi,« ob tem pravi Frankl.

trobis-marjan14-be.1394392545.jpg.o.600px.jpg
»Izdelali smo ležalnik iz aluminija, prevlečenega z usnjem. Prvič ga bomo svetovni javnosti predstavili na sejmu v Miamiju, kjer razstavljajo dobavitelji za ladijsko industrijo,« je povedal Marjan Trobiš, direktor Boxmark Leatherja.

Rojstvo novega slovenskega izdelka

»Izdelali smo ležalnik iz aluminija, prevlečenega z usnjem. Prvič ga bomo svetovni javnosti predstavili na sejmu v Miamiju, kjer razstavljajo dobavitelji za ladijsko industrijo,« je povedal Marjan Trobiš. V Talumu so s pomočjo oblikovalke iz Boxmark Leatherja Sabine Serezegi izdelali aluminijasto ogrodje za ležalnik, blazina pa je prevlečena z vodoodpornim usnjem, saj je ležalnik namenjen za ladijske križarke.

»Gre za prvi tovrstni izdelek, ki ga na svetovnem trgu še ni, tržili ga bomo skupaj s Talumom,« poudarja Trobiš. Ciljajo predvsem na ladjedelniško industrijo, konkretno na križarke, ki take izdelke kupujejo v posebnih ponudbah. Morebitni kupci so tudi v hotelski panogi, jeseni pa se bodo predstavili še na sejmu v Monaku.

»S tem izdelkom se nam je odprl pohištveni trg,« pravi sogovornik. Kaj pa cena? »Ta bo konkurenčna. Vendar pa bo imela kakovost prednost pred ceno izdelka. Hvalevredno je že to, da sta se pri tem združili podjetji, ki nimata enake dejavnosti. Rodil se je nov, slovenski izdelek,« poudarja Trobiš. Skupaj s Talumom so izdelali še stole in mize za palube na križarkah.

boxmark-proizvodnja22-be.1394392547.jpg.o.600px.jpg
Zaščitni znak družbe Boxmark Leather, prevlečen seveda v usnje.

boxmark-proizvodnja20-be.1394392548.jpg.o.600px.jpg
V razstavnem prostoru v poslovni stavbi si poslovni partnerji in morebitni novi kupci lahko ogledajo, kaj vse znajo in zmorejo zaposleni izdelati iz usnja.

048-boxmark1.1394392553.png.o.240px.png

Letalstvo, ladjedelništvo in železniška panoga

Družba Boxmar Leather od leta 1991 izdeluje usnjene avtomobilske prevleke in sedeže, zaposluje pa kar 1.938 ljudi. Lani so napovedali, da bodo svojo dejavnost širili zunaj avtomobilske industrije. Tako so začeli dobavljati opremo za Lufthansine jumbo jete boeing 747-800.

»Pričakujemo, da bomo dobili nove projekte. In to ne le za letala za arabske šejke, ampak tudi naročila z rednih letalskih povezav,« pravi Marjan Trobiš. Panoge, kot so ladjedelništvo, letalska industrija in železnice, so v Boxmarku začeli podrobneje proučevati v minulih treh letih. V ta namen so odprli novi razvojni center, saj bi brez tega v zdajšnji sestavi družbe na trgu težko preživeli.

Kupci dobijo vse na enem mestu

»S pomočjo razvojnega centra smo uspešno predstavili nove izdelke, nove ideje in inovativni pristop k določenim rešitvam. Postali smo razvojni dobavitelj. To kupci cenijo, saj jim na enem mestu zagotavljamo vse - od prototipa do serijskega izdelka,« pojasnjuje Trobiš.

Da bi se izognili časovni stiski oblikovalcev pri razvoju izdelka od prototipa do serijske proizvodnje, so se njihovi kupci odločili, da bodo raje to delo zaupali Boxmarku. S tem si je podjetje povečalo tudi obseg kupcev in naročil. Dejavnost so razširili še na letalsko industrijo in ladjedelništvo, pridobili so potrebne ustrezne certifikate in hkrati pred lastniki upravičili ustanovitev novega razvojnega centra s 60 zaposlenimi. »S tem se nam je odprl svetovni trg,« poudarja sogovornik. Njihovi trgi segajo od Arabskih emiratov do Združenih držav Amerike.

boxmark-proizvodnja06-be.1394392549.jpg.o.600px.jpg
Proizvodnja usnjenih izdelkov, ki je sicer delno avtomatizirana, poteka pod budnim očesom zaposlenih.

boxmark-proizvodnja08-be.1394392549.jpg.o.600px.jpg
Izdelava usnjenih kosov pred šivanjem avtomobilskih prevlek

048-boxmark.1394392554.png.o.240px.png

Izvozijo skoraj vse

Boxmark Leather več kot 96 odstotkov izdelkov izvozi, družba je tudi največja proizvajalka usnja v Evropi in tretja na svetu. Kar 70 odstotkov izvozijo v države Evropske unije (od tega največ v Nemčijo), sledijo Združene države Amerike in Kitajska ter Mehika. Največ, kar 95 odstotkov, izdelkov je namenjenih za avtomobilsko industrijo, postopoma povečujejo proizvodnjo izdelkov za letalsko industrijo.

Kmalu bodo sklenili dve pogodbi z velikima letalskima družbama, vendar nam podrobnosti Trobiš ni želel razkriti. »Če bo pogodba podpisana, bomo delež proizvodnje za avtomobilsko industrijo zmanjšali in povečali proizvodnjo izdelkov za letalsko panogo,« napoveduje prvi človek družbe.

Vodoodporno usnje je že hit

Dodatna nova naročila pričakujejo tudi za izdelke iz novorazvitega vodoodpornega usnja, ki so ga že patentirali v EU, ZDA, Avstraliji, na Kitajskem, pa tudi v Indiji, Argentini, Braziliji, Mehiki, Rusiji in Južni Afriki.

»Gre za povsem nov izdelek - blazino iz naravnega materiala, ki se uporablja za zunanje prostore. Usnjena blazina je tako odporna proti vročini in vodi,« pravi Trobiš. Takšni bodo tudi novi izdelki, ki so jih izdelali skupaj s Talumom. Imajo že nova naročila iz Nemčije za visokokakovostno vrtno pohištvo. Natančneje, izdelovali jih bodo za družbo Steeldeluxe.

boxmark-proizvodnja04-be.1394392550.jpg.o.600px.jpg
Družba Boxmark Leather je tudi največja proizvajalka usnja v Evropi in tretja na svetu.

boxmark-proizvodnja12-be.1394392551.jpg.o.600px.jpg
Lani so ustvarili za 135 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje oziroma več kot leta 2011. Za letos načrtujejo, da se bodo prihodki na tujih trgih povečali za deset odstotkov.

Zaradi krize nastali novi izdelki

Podjetje je v začetku leta 2008 zaradi finančne in gospodarske krize doživelo hud udarec. »Bili smo tako rekoč na kolenih, saj smo bili povsem odvisni od avtomobilske industrije. Takrat še nismo bili razvojni dobavitelji, ampak smo delali le po naročilu. Od leta 2009 je podjetje povsem drugačno: z novim razvojnim centrom smo pripravili nov poslovni načrt, nove izdelke in nov pristop k poslovanju,« pojasnjuje sogovornik.

Letos bodo prihodki večji za desetino

Družba je leta 2012 ustvarila za dobrih 108 milijonov evrov prihodkov, lani pa že 135 milijonov evrov. Za letos napovedujejo desetodstotno rast prihodkov. »Avtomobilska industrija je od začetka krize doživljala vzpone in padce, saj v tej panogi ni stabilnosti. Vse je odvisno od svetovnih gospodarskih gibanj. Vendar računamo, da bo naša prodaja v prihodnje rasla,« napoveduje Marjan Trobiš.

Na srečo zaradi krize trgov niso izgubili, so pa negotove razmere dobro izkoristili. »Kriza za nekatere pomeni konec, za druge pa začetek. Mi smo jo z našim znanjem izkoristili,« pravi. Večinoma so krizo prebrodili z notranjimi rezervami, financirajo se sami, podjetje je tako rekoč brez posojil. Leta 2012 so končali tudi 12,5-milijonsko naložbo, ki so jo financirali sami, brez dodatnih virov zadolževanja.

Tudi lastniki (gre za švicarsko družbo Unicut AG, ki je stoodstotna lastnica Boxmark Leatherja) so jim v krizi prisluhnili in jih podprli v poslovnih odločitvah. »Naši lastniki ne želijo obogateti v kratkem času,« pravi Trobiš. Od leta 2009 si lastniki niso izplačali niti evra za dividende, denar so vložili v naložbe. S plačilno nedisciplino nimajo težav niti doma niti v tujini.

Prihodki iz izvoza strmo naraščajo

Leta 2011 so z izvozom ustvarili za skoraj 127 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje, leta 2012 za dobre 104 milijone evrov. »Do leta 2011 so nam prihodki na tujih trgih strmo rasli, saj smo takrat zagnali nov razvojni center. Leta 2012 nas je spet udarila svetovna kriza. Prodaja avtomobilov je namreč takrat upadla za petino, naši prihodki pa za sedem odstotkov,« pojasnjuje Trobiš. Lani so ustvarili za 135 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje oziroma več kot leta 2011. Za letos pa načrtujejo, da se bodo prihodki na tujih trgih povečali za deset odstotkov.

boxmark-proizvodnja15-be.1394392552.jpg.o.600px.jpg

trobis-marjan17-be.1394392553.jpg.o.600px.jpg

Foto: Aleš Beno

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kolektor Etra na Finskem, kjer gradijo novo jedrsko elektrarno, podpisala 20-milijonsko pogodbo 9

Peter Novak iz Kolektorja Etre je podpisal največjo pogodbo v zgodovini tovarne, in to pri svojih najbolj zahtevnih izdelkih,...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte 2

S prenovo blagovne znamke so se v ljubljanskih Hotelih Union letos lotili razvoja identitete vsakega od svojih štirih hotelov

IZVOZNIKI
Novice
Novice »Pametne karoserije bodo krojile avtomobilsko industrijo v prihodnjih desetletjih«

Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! z Markom Gorjupom, direktorjem TPV Group, ki bo izšla septembra

IZVOZNIKI
Novice
Novice Fructalov pozitivni vpliv na okolje priznavajo tako kolesarji kot svetovna združenja

Podjetje Fructal skupaj s kolesarskim društvom Črn trn iz Ajdovščine skrbi za razvoj kolesarske kulture in nov sodoben kolesarski park...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg

Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! s Petro Melanšek, direktorico podjetja Vivapen, ki bo izšla septembra

IZVOZNIKI
Novice
Novice Adria Mobil je v kolesarstvu prepoznala sinergijo s karavaningom

V družbi s sponzorstvi in donacijami omogočajo oziroma spodbujajo razvoj ustvarjalnih posameznikov in društev na področju kulture in...

IZVOZNIKI
Novice
Novice »V Nemčiji osvajamo enega oblikovalskega oskarja za drugim«

Kratek intervju iz aprilske nemške izdaje revije Slovenija vas vabi! z Gašperjem Pirnarjem, prokuristom družbe Pirnar