• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
»Z uporabo množičnih podatkov in inovacijami želimo podjetjem pomagati do kakovostnih odločitev« »Z uporabo množičnih podatkov in inovacijami želimo podjetjem pomagati do kakovostnih odločitev« Intervju z Janezom Križanom, direktorjem digitalne transformacije in inovacij pri A1 Slovenija
Kje so skrite priložnosti uporabe masovnih podatkov Kje so skrite priložnosti uporabe masovnih podatkov Na dogodku Ulovite kupce! smo z gosti govorili, kako ključen je dober pregled nad informacijami, ki v podjetje prihajajo iz različnih virov in kako izkoristiti te masovne podatke za nove poslovne priložnosti.
Terme Olimia: »Orhidelio smo zaprli za otroke« Terme Olimia: »Orhidelio smo zaprli za otroke« Florjan Vasle, direktor Term Olimia: »Gostje zelo dobro vedo, kaj hočejo in kaj plačajo, zato smo v Termah Olimia ponudbo segmentirali«

Dober dizajn izboljšuje prodajo

13.05.2014  22:30
Tisti, ki so ga načrtno uporabili kot tržno orodje, so zaznali povečevanje prihodkov, izvoza in dobička

Slovenska lesna industrija, ki je v veliki krizi, je zamudila razvojne priložnosti tudi na področju dizajna. Njegova uporaba bi lahko lesnim podjetjem pomagala preoblikovati se tako, da bi kupcem, tudi tujim, ponujal izdelke, ki bi jih bili pripravljeni kupiti.

Slovenska lesna industrija je v krizi in tudi izvozno šibka, ker se ni prilagodila sodobnim razvojnim smernicam. Trg se je v zadnjih 20 letih izjemno spremenil in se zelo zasitil. Po krizi se ne bo »uredil«, starih izdelkov ne bo več mogoče prodajati, je na konferenci o ustvarjanju trga za lesne izdelke in storitve, ki jo je pred nedavnim pripravila služba vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, povedal Miha Klinar s Kompetenčnega centra za design management.

design-studio-luks1-br.1400004167.jpg.o.600px.jpg
Sodobno oblikovani in ustrezno trženi izdelki hitreje najdejo pot do kupca. Foto: Barbara Reya

Iz proizvodne miselnosti v tržno

Menedžment v slovenski lesni industriji se iz proizvodne miselnosti ni dovolj hitro in dejavno usmeril v tržno, kjer bi različnim skupinam kupcev ponujali izdelke, ki so jih ti pripravljeni kupiti. Eno od področij, ki smo ga pri tem precej zanemarili, je dizajn. Tega danes ne pojmujemo več kot le oblikovanje izdelkov, temveč kot metodologijo, kako razvijati izdelke ali prepoznavati tržne priložnosti ter kako za ta namen izrabiti proizvodne tehnologije ter tudi druge funkcije v podjetju. Končni cilj je ponujanje izdelkov, ki jih kupci želijo na način, ki omogoča čim boljšo zadovoljitev njihovih potreb.

22 tisoč ljudi naj bi bilo v letu 2020 v Sloveniji zaposlenih v lesnopredelovalni industriji.

22 % večji dobiček ustvarjajo danska podjetja, ki so dizajn vključila v svoje delovanje.

5-krat bolj uspešna so z novimi izdelki švedska podjetja, ki ustrezno pozornost posvečajo dizajnu.

Vpetost v razvojno strategijo

Po besedah Mihe Klinarja dizajn močno pripomore k uspešnosti podjetja, če je del njegove razvojne strategije. Pri tem gre za naložbo, ki vključuje razvoj novih izdelkov in njihovo trženje. Če so projekti vezani na strategijo, ki je premišljena, prinesejo dragoceno znanje in izkušnje, kar se kaže v konkurenčni prednosti, ki jo tekmeci težko izničijo. Gre pa za dolgoročen proces.

Vodilno vlogo imajo menedžerji

»Dizajn upravljajo menedžerji, ne oblikovalci, ti le ponujajo rešitve na svojem področju,« razlaga Klinar. Težava tradicionalnih industrij, ne le lesne, ampak tudi modne, obutvene ali steklarske, je ravno v tem, da podjetja vodijo ljudje, ki na tem področju nimajo izkušenj. V preteklosti je bilo izdelke na trgu razmeroma lahko prodati, danes pa ne in jih je treba diferencirati. Starejši menedžerji ostajajo pasivni, ker ne vedo, kako se tega lotiti. Mlada generacija menedžerjev pa to počne že v osnovi, že na samem začetku začnejo graditi na prepoznavnosti in ključnih prednostih, ki podjetju omogočajo preživetje.

Dizajn danes ne sloni samo na oblikovanju. Pravzaprav gre za načrtovanje, tudi dizajn storitev (service design) je panoga, kjer se ustvarjajo nove storitve. Razmišljanje, da gre pri dizajnu samo za vidno podobo, je v razvitem svetu že zdavnaj preseženo, temu razvoju pa mi že 20 let ne sledimo, pravi Miha Klinar.

hrovat-metka4-ih.1400004165.jpg.o.600px.jpg
"Podjetja morajo ugotoviti, v čem so dobra, in to komunicirati prek blagovne znamke." Metka Hrovat, družba Brand Trust Foto: Irena Herak

Dizajn povečuje dohodke in dobiček

Slovenija nima strategije, ki bi podpirala razvoj dizajna in ga vključevala v poslovno okolje. Tega so se pred leti načrtno lotili na Danskem. Pokazalo se je, da podjetja, ki so dizajn vključila v svoje delovanje, dosegajo 22 odstotkov več dobička in z dodatnimi vlaganji vanj dosegajo 40 odstotkov večji dobiček od podjetij, ki tega ne počnejo. Obenem 40 odstotkov prihodka od prodaje ustvarijo z izvozom, preostala pa 18 odstotkov. Švedi pa ugotavljajo, da so podjetja, ki ustrezno pozornost posvečajo dizajnu, z novimi izdelki petkrat bolj uspešna. Dizajn je tudi vir inovativnosti.

Oblikovanje kot kultura podjetja

»Brez dizajna danes ne moremo več uspešno delovati,« razlaga Klinar. Končni cilj podjetij, ki uporabljajo dizajn, pa je tega spraviti do stopnje, da postane prevladujoča kultura podjetja.

Podjetja, ki želijo stopiti na pot večje vključitve dizajna v svoje delovanje, naj se v prvem koraku o njem in o njegovem prihodnjem razvoju dobro izobrazijo. V drugem koraku naj se dizajna lotijo, da pa bodo pri tem izkušnje dobre, je treba k sodelovanju povabiti zunanje oblikovalce, ki so posamezne projekte že uspešno izpeljali. Po uspešno izvedenih projektih, kjer smo ustvarjali novo vrednost, naredimo tretji korak, vključitev dizajna v poslovne procese podjetja, kar pa bo pri zadnjem zahtevalo ustrezno preoblikovanje.

klinar-miha-ih.1400004166.jpg.o.600px.jpg
"Dizajn naj se znajde v strateških dokumentih podjetja, pozitiven odnos do njega naj se z vodstva prenese na vse zaposlene." Miha Klinar, Kompetenčni center za design management Foto: Irena Herak

Dizajn naj se znajde v strateških dokumentih, pozitiven odnos do njega naj se z vodstva prenese na celo podjetje, za oblikovanje naj se namenjajo tudi ustrezna sredstva. Bistvo omenjenega procesa pa je ustvarjati konkurenčne izdelke ali storitve, poudarja Klinar. Omenjeni proces bo uspešen, če bo vanj dejavno vključeno vodstvo podjetja.

Konsistentna graditev blagovne znamke

Pomembno orodje za večjo prepoznavnost in tudi prodajo izdelkov so tudi blagovne znamke. Za dobro prodajo je glavno, da kupci izdelke podjetja poznajo in si jih želijo, razlaga Metka Hrovat iz družbe Brand Trust. Podjetja morajo ugotoviti, v čem so dobra, in to kondenzirati v vrednote, podobo in slog ter prek blagovnih znamk, ki to odsevajo, komunicirati kupcem. Svojo prodajno strategijo pa lahko gradijo ali na ceni ali na vrednosti, oboje hkrati ni mogoče. Blagovno znamko pa je treba graditi dolgoročno in konsistentno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Terme Olimia: »Orhidelio smo zaprli za otroke« 7

Florjan Vasle, direktor Term Olimia: »Gostje zelo dobro vedo, kaj hočejo in kaj plačajo, zato smo v Termah Olimia ponudbo segmentirali«

IZVOZNIKI
Novice
Novice Dobre novice: v Novem mestu bodo delali čisto novega clia, ki bo mestni terenec 37

V Revozu napovedujejo, da bodo letos v proizvodnjo novega modela vložili 90 milijonov evrov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Balkanski tiger. Ne Slovenija, to je Romunija 12

Romunija je reven, 20-milijonski trg, ki pa izjemno hitro raste

IZVOZNIKI
Novice
Novice Prevzem: Podkrižnik v Nemčiji do obrata družbe Bosch Rexroth 1

Iztok Podkrižnik v Nemčiji prevzema, da bi rasel v robotiki; skupaj s proizvodno lokacijo družbe Bosch Rexroth v Ober-Ramstadtu bo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice V Škofji Loki odprli prvo Messerjevo kisikarno pri nas

Z današnjim uradnim odprtjem kisikarne so v družbi Messer uspešno zaključili svojo največjo investicijo. Gorenjska je tako dobila...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Po vstopu finančnega sklada želi Gostol-Gopan postati globalni igralec 1

Po vstopu italijanskega sklada Xenon bo novogoriški Gostol-Gopan rasel še s prevzemi; njihov cilj je postati vodilen v Evropi in...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Delamaris s pomlajeno blagovno znamko pospešeno na nemški trg

Intervju s Karmen Rodman, direktorico strateškega marketinga Pivke in Delamarisa