Hitri pregled tedna: Flixbus v Nemčiji oživlja železniški start-up, hrvaški komentator pa pravi, da jim iz Bruslja pošiljajo le zaušnice Hitri pregled tedna: Flixbus v Nemčiji oživlja železniški start-up, hrvaški komentator pa pravi, da jim iz Bruslja pošiljajo le zaušnice Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas
Steklarna Hrastnik sodeluje tudi z malimi kmeti Steklarna Hrastnik sodeluje tudi z malimi kmeti Steklarna Hrastnik izdeluje prestižne steklenice še za slovensko vodko iz krompirja, ki jo izdeluje kmetija Kolenko
Lisca se po Ukrajini širi še v štirih evropskih državah Lisca se po Ukrajini širi še v štirih evropskih državah Od prodaje v tujini imajo še večja pričakovanja, ob širitvi mreže prodajaln pa načrtujejo tudi zagon spletne prodajalne za ruski trg
V nekdanji Modni hiši prvi od številnih dogodkov V nekdanji Modni hiši prvi od številnih dogodkov Skupina Union Hoteli združuje štiri hotele, v središču prestolnice bo kmalu dodala še enega v nekdanji Modni hiši, kjer pripravljajo prvi dogodek
(intervju) Zmago Skobir, Fraport: Vlagatelje želijo privabiti tudi iz Nemčije (intervju) Zmago Skobir, Fraport: Vlagatelje želijo privabiti tudi iz Nemčije Nemška skupina Fraport, ki skupaj upravlja 24 letališč, je že dobri dve leti stoodstotna lastnica družbe Aerodrom Ljubljana oziroma družbe Fraport Slovenija, kot se družba, ki upravlja osrednje slovensko letališče blizu Ljubljane, imenuje po novem.

V ameriškem jadralnem letalu elektronska oprema iz Postojne

15.06.2014  22:30
Visokotehnološko podjetje REC iz Postojne je razvilo in izdelalo elektronsko opremo za ameriško jadralno letalo na sončni pogon Sunseeker

50 % prihodkov bodo letos ustvarili na tujih trgih.

Podjetje REC je bilo ustanovljeno v času največje krize, saj bo prihodnji mesec praznovalo petletnico delovanja. Ker gre za visokotehnološko zagonsko podjetje, je rast počasnejša. Vse bolj krepijo izvoz, predvsem na ameriškem trgu. Ker je prihodnost v zeleni energiji, načrtujejo, da bodo delež izvoza z lanskih 30 odstotkov letos povečali na 50 odstotkov.

andrejasic-maja16-be.1402862793.jpg.o.600px.jpg
"Opremljamo mobilne laboratorije v švicarskih policijskih in carinskih vozilih, razvijamo in izdelujemo elektronsko opremo za ameriško jadralno letalo na sončno energijo Sunseeker, sistem BMS pa razvijamo za nadzor shranjevalnikov energije večjih fotonapetostnih otočnih sistemov v Nemčiji." Maja Požar Andrejašič, direktorica postonjskega podjetja REC

113-REC-DOO.png.o.240px.png

»Idejo za razvoj BMS (Battery Management System) oziroma upravljalnika baterijskega sistema sva dobila s partnerjem Tinetom. Spodbudil naju je prijatelj, zdajšnji poslovni partner, ki je takrat razmišljal o predelavi vozila na električni pogon,« pravi Maja Požar Andrejašič, direktorica visokotehnološkega podjetja REC, sicer diplomirana inženirka fizike.

Družinsko podjetje načrtovala že med študijem

Razvoja izdelka sta se s partnerjem lotila že med študijem in poleg službe. »Prvi dve leti delovanja podjetja sta bili namenjeni zgolj razvoju in preizkušanju izdelkov. V začetni fazi sva v rast podjetja vložila ves svoj čas in denar. Za podjetniško pot pa sva se odločila, ko sva ugotovila, da je razvoj tega izdelka lahko tudi najina prihodnost. S partnerjem imava tako zdaj svoje podjetje, ki bo v začetku julija praznovalo petletnico delovanja,« pravi Andrejašičeva.

rec-izdelki04-be.1402862794.jpg.o.600px.jpg
Elektronske naprave podjetja REC so vgrajene v vozilih s hibridnim in električnim pogonom.

rec-izdelki01-be.1402862795.jpg.o.600px.jpg
Lastne izdelke vgrajujejo v letala, barke, motorna kolesa ter vozila na hibridni in električni pogon, v testne in baterijske podporne sisteme.

Izdelki vgrajeni v jadralnih letalih, barkah, sončnih elektrarnah...

Osnovna dejavnost podjetja je skrb za raziskave in razvoj visokotehnoloških rešitev za boljši nadzor baterijskih sistemov za aplikacije v vozilih na električni pogon. »Naš upravljalnik baterijskega sistema se povezuje s krmilnikom elektromotorja, polnilnikom, nadzoruje polnjenje baterijskih celic iz različnih virov, na primer sončne celice na strehi vozila, skrbi za pravilno delovanje in nadzor akumulatorskega sistema ter prek želenega protokola vzpostavi komunikacijo med vsemi napravami,« pojasnjuje sogovornica.

Njihove elektronske naprave so vgrajene v vozilih s hibridnim in električnim pogonom. Lastne izdelke pa vgrajujejo v letala, barke, motorna kolesa in vozila na hibridni in električni pogon, testne sisteme, baterijske podporne sisteme...

Opremljajo švicarska policijska in carinska vozila

Na domačem trgu ustvarijo okoli 70 odstotkov prihodkov, na švicarski trg izvozijo 15 odstotkov izdelkov, na trg EU 12 odstotkov, na ameriški trg pa (za zdaj) okoli tri odstotke. V Sloveniji sodelujejo pri razvojnih projektih številnih podjetij, kot so Seaway Yachts, SiEVA, inštitut Metron, Enstroj, LZ design, Pfeifer Invent Systems, Elaphe, Custom North...

»Vendar pa naše reference segajo tudi prek naših meja. Tako opremljamo mobilne laboratorije v švicarskih policijskih in carinskih vozilih, razvijamo in izdelujemo elektronsko opremo za ameriško jadralno letalo na sončno energijo Sunseeker, BMS razvijamo tudi za nadzor shranjevalnikov energije večjih fotonapetostnih otočnih sistemov v Nemčiji,« pravi Andrejašičeva.

Domači trg kmalu postal premajhen

Slovenija je za podjetje REC vsekakor premajhen trg, poleg tega je, kot pravi Andrejašičeva, na domačem trgu zaradi birokracije, finančne nediscipline in trenutnih razmer v gospodarstvu zelo težko poslovati, zato se usmerjajo v tujino. Lanski izvoz je znašal 30 odstotkov, za letos pa načrtujejo, da bodo 50 odstotkov prihodkov ustvarili na tujem trgu. »Pri poslovanju s tujino nimamo večjih težav. Predvsem zaradi birokracije je v tujini včasih celo lažje poslovati kot doma,« pravi sogovornica.

Poslovanje podobno kot pri drugih start-upih

Leta 2012 so ustvarili okoli 62 tisoč evrov čistih prihodkov od prodaje, lani pa približno 112 tisoč evrov. »Letno rastemo od 20- do 30-odstotno, kar je značilno za visokotehnološka startup podjetja. Tudi letos pričakujemo podobno rast. O dobičkih pa ne razmišljamo, saj vsa razpoložljiva sredstva vlagamo v razvoj novih produktov in rast podjetja,« pravi sogovornica.

Podobno kot številni drugi podjetniki meni, da domače banke niso dovolj prožne za vlaganja v mlada zagonska podjetja. »Po naših izkušnjah menim, da je skoraj nemogoče pridobiti zagonska ali obratna sredstva pri banki,« ugotavlja Andrejašičeva.

Krepili bodo izvoz čez lužo

Največji izziv jim še vedno pomeni poslovanje v ZDA. »Na tem trgu imamo zelo optimistične načrte. Naši tekmeci so predvsem izdelovalci akumulatorskih celic (akumulatorjev), ki iščejo rešitve za nadzor zgolj svojih lastnih akumulatorjev, njihovi izdelki pa niso namenjeni samostojni prodaji kot posamezne komponente. Neposredno konkurenco vidimo v večjih podjetjih v ZDA in na Kitajskem. Njihovi izdelki se od naših razlikujejo predvsem v tem, da imajo veliko lastno porabo, omejeni so s številom nadzora akumulatorskih celic in z majhnim izenačevalnim tokom,« poudarja sogovornica.

Z avtomobilsko industrijo na ameriškem kot tudi na japonskem trgu ne sodelujejo, saj se je, kot pravi Andrejašičeva, v to panogo zelo težko prebiti.

Njihova konkurenčna prednost je, da ponujajo konfiguracije upravljalnikov baterijskih sistemov po željah in zahtevah stranke, vključno z dodatnim programiranjem in kostumizacijo za specifičen sistem, razvoj programske opreme, garancijo in do uporabnika prijazen nadzor nad sistemom (LCD-prikazovalnik, računalniški vmesnik).

Razvili še tri nove izdelke

Letos so v laboratoriju razvili kar tri nove izdelke, ki jih bodo v prihodnje predstavili na trgih tako doma kot v tujini. »Prvi bo na trgu predstavljen BMS z aktivnim prenosom energije med baterijskimi celicami, kar bo močno povečalo učinkovitost baterijskih celic, skrajšalo čas polnjenja in zmanjšalo energijske izgube na minimum. V prihodnosti želimo razviti še druge sestavne komponente baterijskega sistema in izdelati preprost, do uporabnika prijazen sistem,« pravi sogovornica.

Sodelujejo tudi z naravoslovnimi fakultetami

Za zdaj vse posle s tujino vodita skupaj s partnerjem. Strokovne kadre pridobivajo s pomočjo ljubljanske fakultete za elektrotehniko, sodelujejo pa tudi z zunanjimi izvajalci in občasno tudi s študenti, željnimi novih tehnoloških znanj.

»Trenutno smo v ekipi trije zaposleni, dva razvijalca programske opreme sodelujeta z nami po potrebi. Vsi prihajamo z naravoslovnih fakultet. Pri določenih projektih sodelujemo tudi s študenti elektrotehniške fakultete. Zaposlovanje v prihodnosti pa je seveda odvisno od uspeha podjetja in rasti prihodkov,« še pravi Maja Požar Andrejašič.

Foto: Aleš Beno

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Regija
IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Vezi med nemškimi velikani se krhajo, Črnogorci višajo DDV, Francozi pa zaradi Italijanov nacionalizirajo

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Nemcem in Avstrijcem brexit prinaša delovna mesta, Srbi pa rešujejo Fiatovo naložbo

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Novice
Novice Steklarna Hrastnik letos do rekordnih 10 milijonov evrov dobička 3

Jeseni bo padla odločitev o gradnji nove tovarne za stekleno embalažo na Poljskem; vrednost naložbe je 70 milijonov evrov

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Hrvati so popustili pod pritiskom sosedov, Srbi se veselijo švedskega velikana, v Italiji in BiH pa se borijo s sušo

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Novice
Novice Naložbe turističnih ponudnikov, ki privabijo več poslovnežev in tujih gostov

Preverili smo trenutne razmere pri več turističnih ponudnikih, kakšne rezultate imajo letos, kaj pripravljajo za preostanek leta ter...