Petrol v prvih devetih mesecih z 11 odstotkov višjim kosmatim poslovnim izidom Petrol v prvih devetih mesecih z 11 odstotkov višjim kosmatim poslovnim izidom Skupina Petrol je v prvih devetih mesecih leta 2017 realizirala prilagojeni kosmati poslovni izid v višini 311,8 milijona evrov, kar je 10 odstotkov več kot v enakem obdobju leta 2016. EBITDA se je ...
Kako privlačna je delnica Krke po objavi boljših rezultatov? Kako privlačna je delnica Krke po objavi boljših rezultatov? Prihodki so medletno poskočili skoraj za desetino, dobiček v devetmesečju presegel lanskega celoletnega
Impol bo za hrvaško tovarno aluminija plačal 9,6 milijona evrov Impol bo za hrvaško tovarno aluminija plačal 9,6 milijona evrov Tovarno najemajo iz stečajne mase od marca lani; doslej so v njen zagon, posodobitve in financiranje proizvodnje vložili 80 milijonov evrov, po nakupu bodo z naložbami nadaljevali
Robot prihaja, sprva so bili panični, zdaj ga s ponosom kažejo drugim Robot prihaja, sprva so bili panični, zdaj ga s ponosom kažejo drugim Intervju: Boris Grivić, direktor Zarje Elektronike

V ameriškem jadralnem letalu elektronska oprema iz Postojne

15.06.2014  22:30
Visokotehnološko podjetje REC iz Postojne je razvilo in izdelalo elektronsko opremo za ameriško jadralno letalo na sončni pogon Sunseeker

50 % prihodkov bodo letos ustvarili na tujih trgih.

Podjetje REC je bilo ustanovljeno v času največje krize, saj bo prihodnji mesec praznovalo petletnico delovanja. Ker gre za visokotehnološko zagonsko podjetje, je rast počasnejša. Vse bolj krepijo izvoz, predvsem na ameriškem trgu. Ker je prihodnost v zeleni energiji, načrtujejo, da bodo delež izvoza z lanskih 30 odstotkov letos povečali na 50 odstotkov.

andrejasic-maja16-be.1402862793.jpg.o.600px.jpg
"Opremljamo mobilne laboratorije v švicarskih policijskih in carinskih vozilih, razvijamo in izdelujemo elektronsko opremo za ameriško jadralno letalo na sončno energijo Sunseeker, sistem BMS pa razvijamo za nadzor shranjevalnikov energije večjih fotonapetostnih otočnih sistemov v Nemčiji." Maja Požar Andrejašič, direktorica postonjskega podjetja REC

113-REC-DOO.png.o.240px.png

»Idejo za razvoj BMS (Battery Management System) oziroma upravljalnika baterijskega sistema sva dobila s partnerjem Tinetom. Spodbudil naju je prijatelj, zdajšnji poslovni partner, ki je takrat razmišljal o predelavi vozila na električni pogon,« pravi Maja Požar Andrejašič, direktorica visokotehnološkega podjetja REC, sicer diplomirana inženirka fizike.

Družinsko podjetje načrtovala že med študijem

Razvoja izdelka sta se s partnerjem lotila že med študijem in poleg službe. »Prvi dve leti delovanja podjetja sta bili namenjeni zgolj razvoju in preizkušanju izdelkov. V začetni fazi sva v rast podjetja vložila ves svoj čas in denar. Za podjetniško pot pa sva se odločila, ko sva ugotovila, da je razvoj tega izdelka lahko tudi najina prihodnost. S partnerjem imava tako zdaj svoje podjetje, ki bo v začetku julija praznovalo petletnico delovanja,« pravi Andrejašičeva.

rec-izdelki04-be.1402862794.jpg.o.600px.jpg
Elektronske naprave podjetja REC so vgrajene v vozilih s hibridnim in električnim pogonom.

rec-izdelki01-be.1402862795.jpg.o.600px.jpg
Lastne izdelke vgrajujejo v letala, barke, motorna kolesa ter vozila na hibridni in električni pogon, v testne in baterijske podporne sisteme.

Izdelki vgrajeni v jadralnih letalih, barkah, sončnih elektrarnah...

Osnovna dejavnost podjetja je skrb za raziskave in razvoj visokotehnoloških rešitev za boljši nadzor baterijskih sistemov za aplikacije v vozilih na električni pogon. »Naš upravljalnik baterijskega sistema se povezuje s krmilnikom elektromotorja, polnilnikom, nadzoruje polnjenje baterijskih celic iz različnih virov, na primer sončne celice na strehi vozila, skrbi za pravilno delovanje in nadzor akumulatorskega sistema ter prek želenega protokola vzpostavi komunikacijo med vsemi napravami,« pojasnjuje sogovornica.

Njihove elektronske naprave so vgrajene v vozilih s hibridnim in električnim pogonom. Lastne izdelke pa vgrajujejo v letala, barke, motorna kolesa in vozila na hibridni in električni pogon, testne sisteme, baterijske podporne sisteme...

Opremljajo švicarska policijska in carinska vozila

Na domačem trgu ustvarijo okoli 70 odstotkov prihodkov, na švicarski trg izvozijo 15 odstotkov izdelkov, na trg EU 12 odstotkov, na ameriški trg pa (za zdaj) okoli tri odstotke. V Sloveniji sodelujejo pri razvojnih projektih številnih podjetij, kot so Seaway Yachts, SiEVA, inštitut Metron, Enstroj, LZ design, Pfeifer Invent Systems, Elaphe, Custom North...

»Vendar pa naše reference segajo tudi prek naših meja. Tako opremljamo mobilne laboratorije v švicarskih policijskih in carinskih vozilih, razvijamo in izdelujemo elektronsko opremo za ameriško jadralno letalo na sončno energijo Sunseeker, BMS razvijamo tudi za nadzor shranjevalnikov energije večjih fotonapetostnih otočnih sistemov v Nemčiji,« pravi Andrejašičeva.

Domači trg kmalu postal premajhen

Slovenija je za podjetje REC vsekakor premajhen trg, poleg tega je, kot pravi Andrejašičeva, na domačem trgu zaradi birokracije, finančne nediscipline in trenutnih razmer v gospodarstvu zelo težko poslovati, zato se usmerjajo v tujino. Lanski izvoz je znašal 30 odstotkov, za letos pa načrtujejo, da bodo 50 odstotkov prihodkov ustvarili na tujem trgu. »Pri poslovanju s tujino nimamo večjih težav. Predvsem zaradi birokracije je v tujini včasih celo lažje poslovati kot doma,« pravi sogovornica.

Poslovanje podobno kot pri drugih start-upih

Leta 2012 so ustvarili okoli 62 tisoč evrov čistih prihodkov od prodaje, lani pa približno 112 tisoč evrov. »Letno rastemo od 20- do 30-odstotno, kar je značilno za visokotehnološka startup podjetja. Tudi letos pričakujemo podobno rast. O dobičkih pa ne razmišljamo, saj vsa razpoložljiva sredstva vlagamo v razvoj novih produktov in rast podjetja,« pravi sogovornica.

Podobno kot številni drugi podjetniki meni, da domače banke niso dovolj prožne za vlaganja v mlada zagonska podjetja. »Po naših izkušnjah menim, da je skoraj nemogoče pridobiti zagonska ali obratna sredstva pri banki,« ugotavlja Andrejašičeva.

Krepili bodo izvoz čez lužo

Največji izziv jim še vedno pomeni poslovanje v ZDA. »Na tem trgu imamo zelo optimistične načrte. Naši tekmeci so predvsem izdelovalci akumulatorskih celic (akumulatorjev), ki iščejo rešitve za nadzor zgolj svojih lastnih akumulatorjev, njihovi izdelki pa niso namenjeni samostojni prodaji kot posamezne komponente. Neposredno konkurenco vidimo v večjih podjetjih v ZDA in na Kitajskem. Njihovi izdelki se od naših razlikujejo predvsem v tem, da imajo veliko lastno porabo, omejeni so s številom nadzora akumulatorskih celic in z majhnim izenačevalnim tokom,« poudarja sogovornica.

Z avtomobilsko industrijo na ameriškem kot tudi na japonskem trgu ne sodelujejo, saj se je, kot pravi Andrejašičeva, v to panogo zelo težko prebiti.

Njihova konkurenčna prednost je, da ponujajo konfiguracije upravljalnikov baterijskih sistemov po željah in zahtevah stranke, vključno z dodatnim programiranjem in kostumizacijo za specifičen sistem, razvoj programske opreme, garancijo in do uporabnika prijazen nadzor nad sistemom (LCD-prikazovalnik, računalniški vmesnik).

Razvili še tri nove izdelke

Letos so v laboratoriju razvili kar tri nove izdelke, ki jih bodo v prihodnje predstavili na trgih tako doma kot v tujini. »Prvi bo na trgu predstavljen BMS z aktivnim prenosom energije med baterijskimi celicami, kar bo močno povečalo učinkovitost baterijskih celic, skrajšalo čas polnjenja in zmanjšalo energijske izgube na minimum. V prihodnosti želimo razviti še druge sestavne komponente baterijskega sistema in izdelati preprost, do uporabnika prijazen sistem,« pravi sogovornica.

Sodelujejo tudi z naravoslovnimi fakultetami

Za zdaj vse posle s tujino vodita skupaj s partnerjem. Strokovne kadre pridobivajo s pomočjo ljubljanske fakultete za elektrotehniko, sodelujejo pa tudi z zunanjimi izvajalci in občasno tudi s študenti, željnimi novih tehnoloških znanj.

»Trenutno smo v ekipi trije zaposleni, dva razvijalca programske opreme sodelujeta z nami po potrebi. Vsi prihajamo z naravoslovnih fakultet. Pri določenih projektih sodelujemo tudi s študenti elektrotehniške fakultete. Zaposlovanje v prihodnosti pa je seveda odvisno od uspeha podjetja in rasti prihodkov,« še pravi Maja Požar Andrejašič.

Foto: Aleš Beno

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Tako Janez Škrabec prodaja vikend hiše za britanske milijonarje 9

Janez Škrabec je z Riko Hišami osvojil angleške milijonarje; kako pa se bodo spopadli z upadom funta?

IZVOZNIKI
Novice
Novice Argeti uspelo to, kar je Milki, Mannerju in Whiskasu 5

Odtenek oranžne barve embalaže Argetinih paštet je v Sloveniji prva barva, ki je zaščitena in je postala blagovna znamka  

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Brazilci kupujejo srbskega farmacevta, Nemci pa bi nižali pokojninske prispevke

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Novice
Novice Stilles zmaguje v tujini, zdaj hoče še doma 1

Z opremljanjem hotelov prihodke letos povečujejo za 62 odstotkov; na novo odprli 56 delovnih mest

IZVOZNIKI
Novice
Novice Podjetniki, pozor! Yaskawa že išče slovenske dobavitelje

Za robote, ki jih bodo izdelovali v Kočevju, želi Yaskawa imeti lokalne dobavitelje za ulitke, ohišja, orodja in kable

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Italijani bi še privatizirali, Hrvati prodajajo hotele, Srbi pa imajo enega največjih nahajališč litija na svetu

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Iznajdljivost hrvaških gostincev, Nemci šokirani nad cenami letalskih vozovnic, Italijani pa naredili električno vespo

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Italijani se branijo pred tujimi prevzemniki, hrvaški start-upi pa se povezujejo z diasporo

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas