• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Talum očaral Švicarje z novo rondelico, kjer je dodana vrednost skoraj 100 tisoč evrov Talum očaral Švicarje z novo rondelico, kjer je dodana vrednost skoraj 100 tisoč evrov Pri rondelicah je Talum lani postal največji svetovni proizvajalec; švicarska družba SIGG iz njih dela aluminke – embalažo za vodo iz aluminija, ki jo razstavlja MoMA
Položen temeljni kamen za začetek 21-milijonske investicije na Fraportu Položen temeljni kamen za začetek 21-milijonske investicije na Fraportu Na brniškem letališču začetek del za razširitev potniškega terminala, ki bodo zaključena leta 2021
Steklarna Hrastnik na krilih odličnega rezultata predčasno v 24,6-milijonsko naložbo Steklarna Hrastnik na krilih odličnega rezultata predčasno v 24,6-milijonsko naložbo V prvem letošnjem polletju so dosegli 26,9-odstotno EBITDA maržo, zato bodo prihodnjo jesen postavili novo peč za steklenice za žgane pijače in parfumerijo

Z analizatorjem kakovosti elektrike v svetovnem vrhu

Čas branja: 5 min
10.07.2014  22:30
Več kot 95 odstotkov njihovih izdelkov pokupijo na tujih trgih

Z lanskimi rezultati so v horjulskem Metrelu zelo zadovoljni, saj so leto končali s 13,8 milijona evrov prihodkov, čistega dobička pa so imeli 2,2 milijona evrov.

V celotni skupini Metrel so številke še višje - ustvarili so 26 milijonov evrov prihodkov, dobička pa okrog štiri milijone. Tudi za letos jim kaže, da bodo dosegli začrtane cilje. »Zaradi začetka uspešne prodaje nekaterih izdelkov računamo, da nam bo uspelo doseči načrtovano od pet- do sedemodstotno rast glede na lani in tako nadaljevati rast iz minulih let,« pravi Edvard Reven, generalni direktor skupine Metrel, ki jo poleg delniške družbe sestavljajo še Metrel Mehanika in dve hčerinski podjetji v tujini.

reven-edvard1-ih.1405020443.jpg.o.600px.jpg
Zaradi potreb po rasti in diferenciaciji produktnega programa ves čas iščemo nove trge. Kandidiramo na javnih razpisih in trenutno nam dobro kaže v Južni Afriki in Indiji. Edvard Reven, direktor Metrela Foto: Irena Herak

Razpršeni trgi

Metrelova strategija je razpršenost prodaje, saj noben njihov kupec ne pomeni več kot deset odstotkov skupnih prihodkov, kar jim precej zmanjša tveganje ob morebitni izgubi distributerja.

Zaradi potreb po rasti in diferenciaciji produktnega programa ves čas iščejo nove trge. Kljub temu pa sta njihova najpomembnejša trga Nemčija in Velika Britanija, kjer imajo tudi hčerinski podjetji. Ustanovili so ju zato, ker jim poleg lažjega dostopa na trg omogočata tudi dober vpogled v lokalne regulative, ki so na njihovem področju zelo pomembne, in pa zagotavljanje kakovostnih poprodajnih storitev.

metrel-poslovanje.1405020444.png.o.240px.png

Hkrati je to tudi njihova velika prednost pred konkurenco, ki se je prav tako zavedajo kupci, ki so zato pripravljeni vzeti v zakup nekoliko višjo ceno. »V Veliki Britaniji so nas v nakup britanskega podjetja 'prisilile' prav razmere na trgu - s prevzemom smo onemogočili tekmecu, da bi nas ogrozil z nakupom partnerskega podjetja, na katero smo bili vezani,« razlaga Reven. V kratkem pa nameravajo britansko podjetje iz bližine Castleforda v grofiji Yorkshire razširiti s poslovalnico v Londonu. Poleg poenostavljene logistike - slabe prometne povezave jim vzamejo preveč časa - je v prestolnici tudi odnos do tujih podjetij veliko bolj odprt. Tudi sicer je London industrijsko zelo močan, kar pomeni dodatne priložnosti za širitev prodaje izdelkov.

Z novim agentom so začeli pokrivati tudi severnejši del Nemčije in Porenje, medtem ko so v drugih predelih že zastopani; slovenski izvozniki so sicer bolj navzoči v nam bližnji Bavarski. Drugi Metrelovi močni trgi so tudi Skandinavija, Avstralija, Latinska Amerika in Rusija. Lani so izvažali v 75 držav sveta, v prvem polletju letos pa se je ta številka povzpela že na 82.

Poiščejo zanesljivega distributerja

Njihov model prodaje sloni na tem, da v vsaki državi izberejo le do dva distributerja, prek katerih prodajajo izdelke končnim kupcem, novih podjetij pa ne načrtujejo. »Če z distributerjem nisi zadovoljen, ga lahko zamenjaš, po drugi strani pa ti lokalno hčerinsko podjetje omogoči dober vpogled v potrebe trga, hitro prilagajanje spremembam pri tehničnih standardih in pregled nad konkurenco,« meni Reven.

Nove kupce nameravajo iskati tudi prek javnih razpisov, vendar pa se želijo še bolj osredotočiti na že tradicionalno močne trge. »Tam smo uveljavljena blagovna znamka, poznajo nas po kakovosti ter inovativnih rešitvah,« dodaja sogovornik.

metrel-izvoz1.1405020444.png.o.240px.png

V prvih petih mesecih letos so imeli tri odstotke več prihodkov kot v istem obdobju lani, čeprav še niso pridobili večjega posla prek javnih razpisov. Vendar se lahko številke zelo hitro spremenijo, če bodo na katerem uspešni - zdaj jim dobro kaže na razpisih v Južni Afriki in Indiji. Kljub temu pa zaradi začetka uspešne prodaje nekaterih novih izdelkov pričakujejo, da bodo v vsakem primeru dosegli načrtovano rast.

Poudarek na razvoju

Metrel izdeluje različne merilne instrumente za merjenje varnosti električnih inštalacij in kakovosti električne energije. Ti so razviti po zahtevnih mednarodnih standardih in izdelani za prodajo na vseh svetovnih trgih. Metrel je vodilno podjetje na trgu na področju testerjev električne varnosti na nizkonapetostnih instalacijah, katerih prodaja pa je zaradi krize v gradbeništvu v zadnjih letih nekoliko nazadovala, zato so se pospešeno lotili razvoja novih izdelkov.

Približno milijon in pol na leto vlagajo v razvoj, saj menijo, da je njihova prednost izjemno hitra odzivnost na potrebe trga. Od ideje do povsem novega izdelka navadno ne mine več kot pol leta, sposobni pa so se tudi prilagoditi povsem specifičnim željam kupcev in čas dobave novega izdelka še precej skrajšati.

»Zdaj zelo uspešno tržimo dva nova izdelka; prvi je analizator kakovosti električne energije, ki po točnosti meritev dosega raven razreda A in ga strokovnjaki uvrščajo v vrh svetovne ponudbe. Druga novost, ki jo prav tako že tržimo, je desetkilovoltni diagnostični tester izolacijske upornosti, ki se uporablja na področju energetike in v industriji za diagnosticiranje kakovosti električnih izolacijskih materialov na električni napeljavi, na električnih pogonih in stikališčih. Napravo odlikujeta robustnost za delo v težkih razmerah in odpornost proti motnjam iz okolja,« pojasnjuje Reven.

Tudi naprava Eurotest 61557, ki so jo na trg poslali že pred 15 leti, še vedno velja za prodajno uspešnico. Še danes jo uspešno prodajajo v nekaterih državah, več kot deset let pa je bila najbolje prodajan inštalacijski tester v Evropi.

»Imamo zelo močno razvojno ekipo, in če se že širimo, je to na razvojnem področju. Tako imamo denimo v Mariboru dislocirano razvojno enoto z odličnimi strokovnjaki,« je poudaril Reven.

metrel-izvoz2.1405020445.png.o.240px.png

Kratkotrajna kriza

»Učinek gospodarske krize v smislu večjega zmanjšanja naročil smo občutili le v kratkem obdobju polovice leta 2009, ko so nam ta upadla za približno 30 odstotkov. Za obdobje šestih mesecev smo znižali plače, v razvoj pa smo vlagali še bolj pospešeno,« se spominja Reven ukrepov, s katerimi so se spopadli s krizo.

Razloga za to, da so se ji tako uspešno izognili, sta dva; po eni strani je področje merilne tehnike še vedno precej propulzivno, hkrati pa tudi zelo tradicionalno pri uporabi prenosnih merilnih instrumentov. »Seveda pa se na te okoliščine ne moremo zanašati, zato nenehno skrbimo za inovacije in stik z najnovejšimi tehnologijami ter pri razvoju novih izdelkov uporabljamo moderne metode in orodja,« zatrdi Reven.

Prihodki so nekoliko bolj zanihali v Rusiji, kjer so zaradi kriznih razmer v Ukrajini že zaznali upad kupne moči pri nekaterih distributerjih, ki nimajo denarja za financiranje prodaje. Manj hudo je v Ukrajini, saj tam že pred krizo niso imeli velikega prodajnega deleža, njihovi prihodki pa tudi niso ogroženi, saj Metrelov partner še vedno vlaga v promocijo izdelkov.

Metoda osvajanja novih trgov je precej povezana s posamezno državo in njenimi značilnostmi. Kako sicer v Metrelu pridobivajo nove kupce? »Občasno za nekatere čezmorske trge dodatno najamemo agenta, ki ga usposobimo za pospeševanje prodaje. Tako imamo zdaj že nekaj let uspešnega agenta, strokovnjaka iz Španije, za razvoj trgov Latinske Amerike in tako smo lani na teh trgih dosegli 37-odstotno rast prihodkov. Podobno smo pred leti naredili v Rusiji, kjer smo nato z nekaj sreče, ob hkratnem poslovanju z nekaj podjetji, izbrali pravega, s katerim zdaj delamo milijonski posel; razvijamo izdelke, posebej prilagojene za ruski trg in njihove tehnične standarde,« je povedal Reven.

Slovenija naj postane pravna država

»V Metrelu smo se vedno zanašali le na svoje znanje in inovativnost in tako bo tudi v prihodnje,« je zagotovil sogovornik na vprašanje, katere ovire, ki jim otežujejo poslovanje, bi morala nova vlada najprej odpraviti. Varčevanje je nujno in tega se bo predvidoma izogibala tudi nova vlada, saj to ne sodi med priljubljene ukrepe pri državljanih. Lotiti se bo treba strukturnih reform. Slabo je upravljanje javnih financ in treba bo začeti resneje rezati stroške javne porabe ter manjšati javni dolg. Država že preveč let porabi več, kot ustvari, kar pomeni nova zadolževanja. Meni tudi, da bo trajalo še kar nekaj let, preden se bo država sama spravila v red, ker za to ni politične volje.

»Prava rakava rana te države so neučinkovita sodišča, ki med državljani ne uživajo več nobenega zaupanja, zato tudi tujci o nas ne govorijo več kot o pravni državi, imamo izjemno slab ugled v Evropi. Jasno je tudi, da sposobni ljudje ne želijo v politiko, ki jo obvladujejo močni lobiji, ki branijo svoje privilegije za ceno popolnega propada države,« se je razgovoril Reven.

Nerazumljivo se mu zdi tudi razdeljevanje nepovratnih sredstev, saj od njih ni pravega učinka, merila za pridobitev pa so včasih res nenavadna. »Med ukrepi, ki bi povečali slovensko konkurenčnost, so davčna razbremenitev dobička in plač, ki so med najbolj obremenjenimi v Evropi, ter podpora države srednjim in malim podjetjem z zdravim jedrom za izvoz visokotehnoloških izdelkov z visoko dodano vrednostjo,« sklene Edvard Reven.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako Slovenci služimo s hrvaškim turističnim bumom

Izvoz na Hrvaško se povečuje tudi zaradi turizma v tej državi

IZVOZNIKI
Novice
Novice Zasavci skočili v višji cenovni razred in zaposlili 70 ljudi

Podjetje Herz je v Šmartnem pri Litiji končalo štirimilijonsko naložbo v novo proizvodno dvorano, s katero podvajajo zmogljivosti

IZVOZNIKI
Novice
Novice Sevničanom uspel veliki met: v Gruziji bodo opremljali šestzvezdični Marriott Luxury 11

Stilles prišel do največjega in najzahtevnejšega posla v zgodovini podjetja

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako v Ormož vabijo nove investitorje

V Podravju raste nova obrtna cona, za katero je pred začetkom gradnje zainteresiranih že več kot 15 podjetij, o prihodu v Ormož pa...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Talum očaral Švicarje z novo rondelico, kjer je dodana vrednost skoraj 100 tisoč evrov 10

Pri rondelicah je Talum lani postal največji svetovni proizvajalec; švicarska družba SIGG iz njih dela aluminke – embalažo za vodo iz...

IZVOZNIKI
Novice
Novice SŽ-Železniško gradbeno podjetje do največjega posla na Hrvaškem

Družba SŽ-Železniško gradbeno podjetje (SŽ-ŽGP) je na Reki podpisala 21,5 milijona evrov vredno pogodbo, v okviru katere bodo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Steklarna Hrastnik na krilih odličnega rezultata predčasno v 24,6-milijonsko naložbo

V prvem letošnjem polletju so dosegli 26,9-odstotno EBITDA maržo, zato bodo prihodnjo jesen postavili novo peč za steklenice za žgane...