(intervju): Jochen Leonhardt, BVMW: Zavzemamo se za poenostavitev davčnih predpisov (intervju): Jochen Leonhardt, BVMW: Zavzemamo se za poenostavitev davčnih predpisov »Naša naloga je, da za vsak zakon ali predpis preverimo, kako bi vplival na prav vsako delovno mesto v podjetju,« je povedal Jochen Leonhardt, član uprave nemškega združenja malih in srednjih podjetij BVMW
(intervju) Marjan Batagelj: Od vlade zahtevamo nižje davke! (intervju) Marjan Batagelj: Od vlade zahtevamo nižje davke! V ponedeljek bo klub SBC podpisal sporazum o sodelovanju z nemškimi podjetniki, od slovenske vlade pa zahteval nižje davke

Živa zelenjava iz Prlekije tudi v tujino

05.10.2014  22:30
Podjetni prleški pridelovalci bodo zelenjavo pod blagovno znamko Živa izvažali na avstrijski in hrvaški trg

Kmetijsko gospodarstvo PanOrganic, ki ga javnost bolj pozna po slovenskem česnu blagovne znamke Česnek, bo prihodnje leto zagnalo inovativen projekt zelenjave Živa oziroma Life.

miholic-niko8-xx.1412533486.jpg.o.600px.jpg
Niko Miholič iz KMG PanOrganic: V tujini se je treba predstaviti z nečim, česar drugi nimajo, torej z nečim edinstvenim in inovativnim.

»Projekt je prednostno namenjen domačemu trgu, presežke pridelave pa nameravamo izvoziti. O tem se že pogovarjamo s podjetji iz Avstrije in Hrvaške,« pravi Niko Miholič, ki v KMG PanOrganic skrbi za trženje, prodajo in odnose z javnostjo.

Zanimanje javnosti in trgovcev so v KMG PanOrganic zbudili z uspešno zgodbo o slovenskem česnu. Vendar podjetni Prleki ne mirujejo, saj se zavedajo, da je treba trgu, tako domačemu kot tujemu, ponuditi vedno nove izdelke oziroma pridelke. Tako bodo prihodnje leto v Ljutomeru začeli pridelovati solato, baziliko, peteršilj, drobnjak, ohrovt, blitvo, meto in jagode, projekt so poimenovali Živa zelenjava. Na tujih trgih jo bodo tržili pod znamko Life, na domačem pod znamko Živa.

Na vidiku tudi nove zaposlitve

Gre za novo obliko vzgoje in prodaje zelenjave, ki ji pri pobiranju ne odstranijo korenine in jo lahko gojijo vse dni v letu. Na leto bodo pridelali 6,5 milijona enot zelenjave. Pri projektu Živa bo na novo zaposlenih okoli 15 ljudi. Načrtujejo, da se bo število zaposlenih vsako leto povečevalo, saj vsako leto povečujejo površine, dodajajo nove kulture. Plantaže ameriških borovnic, na primer, bodo vsako leto rodile več, torej bo za obiranje potrebno več ljudi, meni Niko Miholič.

Tujina zahteva le inovativnost

»V tujini se je treba predstaviti z nečim, česar drugi nimajo, torej z nečim enkratnim in inovativnim,« poudarja. Na vprašanje, v kakšnih količinah bodo ponujali živo zelenjavo na tujem, pa Miholič odgovarja: »Vsekakor je še prezgodaj govoriti o tem, saj ne vemo natančno, kakšna bo poraba na domačem trgu. Slovenski trg bo imel prednost in le presežek pridelave nameravamo prodati v tujino.« Živo zelenjavo bodo izvažali sami.

O izvozu razmišljali že pri namazu

Z nekaterimi podjetji že sodelujejo pri izvozu sadnega namaza iz jagod goji, zdaj ga izvažajo v Nemčijo, Švico, Veliko Britanijo in na Švedsko. »O tujih trgih smo začeli razmišljati, ko smo razvijali ekološki sadni namaz iz jagod goji. Trgu smo ponudili unikaten izdelek in lahko se pohvalimo, da smo edini v Evropi s takšnim namazom. Razmišljanje o tujih trgih je bila logična posledica,« pravi Miholič. Za zdaj gre za butično prodajo namaza v boljših spletnih trgovinah. Ekološki nasad šteje 1.500 sadik jagod goji, torej gre za manjše količine, ki na tujih trgih ne morejo pomeniti omembe vrednega deleža, poudarja sogovornik.

Česen zadosti potrebam domačega povpraševanja

Drugi pridelki niso toliko zanimivi za tuje trge ali pa jih je mogoče vse prodati v Sloveniji, zato ni potrebe po izvozu, meni Niko Miholič. Glede pridelave slovenskega česna in morebitnega prodora na tuje pa poudarja, da domači trg za njih še ni postal premajhen. »V sezoni 2014/2015 bomo posadili od 20 do 25 hektarjev slovenskega česna. Verjamemo, da nam ga bo uspelo v celoti prodati doma, zato ni potrebe po izvozu,« pojasnjuje Miholič. Razmišljajo in pogovarjajo pa se že o gradnji rastlinjakov zunaj Slovenije, vendar še ne želijo razkriti podrobnosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
(intervju) Domel motorje zdaj izdeluje tudi za BMWi3, portfelj izdelkov bomo še širili 2

V sedmih letih bodo s podobnim številom zaposlenih prihodke z letošnjih 140 milijonov evrov povečali na 200 milijonov evrov in ohranili...

IZVOZNIKI
Novice
Novice ''To je najboljši gin, ki obenem odraža lepote Slovenije''

Intervju: Tomaž Kavčič, chef restavracije Pri Lojzetu na dvorcu Zemono

IZVOZNIKI
Novice
Novice Petrol vse bolj razvija storitve pametne mobilnosti

Intervju: Miha Valentinčič, direktor inovativnih poslovnih modelov in digitalizacije pri Petrolu

IZVOZNIKI
Novice
Novice (intervju) Marjan Batagelj: Od vlade zahtevamo nižje davke! 11

V ponedeljek bo klub SBC podpisal sporazum o sodelovanju z nemškimi podjetniki, od slovenske vlade pa zahteval nižje davke

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Črnogorci višajo DDV, nemški velikan razvija avtonomne taksije, prodaja Nikija pa bi se lahko še zapletla

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Novice
Novice Leto rekordov za Marjana Batagelja in prav take napovedi za 2018

V Postojnski jami so letos prihodke povečali za 20, čisti dobiček pa za 29 odstotkov