• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Fructal z novimi izvoznimi potmi in novostmi do lepe rasti prodaje Fructal z novimi izvoznimi potmi in novostmi do lepe rasti prodaje Intervju z direktorjem in generalnim direktorjem Fructala Goranom Medićem in Luko Jejčičem
Kako dvigniti dodano vrednost slovenskemu izvozu? V učinkovitih podjetjih s kakovostnimi izdelki tudi dodana vrednost raste Kako dvigniti dodano vrednost slovenskemu izvozu? V učinkovitih podjetjih s kakovostnimi izdelki tudi dodana vrednost raste V okviru četrtletnih prispevkov o zavedanju pomembnosti dviga dodane vrednosti slovenskemu izvozu smo tokrat pod drobnogled vzeli proizvodna podjetja: Krko, Hidrio, Adrio Mobil in Cleangrad

Živa zelenjava iz Prlekije tudi v tujino

Čas branja: 2 min
05.10.2014  22:30
Podjetni prleški pridelovalci bodo zelenjavo pod blagovno znamko Živa izvažali na avstrijski in hrvaški trg

Kmetijsko gospodarstvo PanOrganic, ki ga javnost bolj pozna po slovenskem česnu blagovne znamke Česnek, bo prihodnje leto zagnalo inovativen projekt zelenjave Živa oziroma Life.

miholic-niko8-xx.1412533486.jpg.o.600px.jpg
Niko Miholič iz KMG PanOrganic: V tujini se je treba predstaviti z nečim, česar drugi nimajo, torej z nečim edinstvenim in inovativnim.

»Projekt je prednostno namenjen domačemu trgu, presežke pridelave pa nameravamo izvoziti. O tem se že pogovarjamo s podjetji iz Avstrije in Hrvaške,« pravi Niko Miholič, ki v KMG PanOrganic skrbi za trženje, prodajo in odnose z javnostjo.

Zanimanje javnosti in trgovcev so v KMG PanOrganic zbudili z uspešno zgodbo o slovenskem česnu. Vendar podjetni Prleki ne mirujejo, saj se zavedajo, da je treba trgu, tako domačemu kot tujemu, ponuditi vedno nove izdelke oziroma pridelke. Tako bodo prihodnje leto v Ljutomeru začeli pridelovati solato, baziliko, peteršilj, drobnjak, ohrovt, blitvo, meto in jagode, projekt so poimenovali Živa zelenjava. Na tujih trgih jo bodo tržili pod znamko Life, na domačem pod znamko Živa.

Na vidiku tudi nove zaposlitve

Gre za novo obliko vzgoje in prodaje zelenjave, ki ji pri pobiranju ne odstranijo korenine in jo lahko gojijo vse dni v letu. Na leto bodo pridelali 6,5 milijona enot zelenjave. Pri projektu Živa bo na novo zaposlenih okoli 15 ljudi. Načrtujejo, da se bo število zaposlenih vsako leto povečevalo, saj vsako leto povečujejo površine, dodajajo nove kulture. Plantaže ameriških borovnic, na primer, bodo vsako leto rodile več, torej bo za obiranje potrebno več ljudi, meni Niko Miholič.

Tujina zahteva le inovativnost

»V tujini se je treba predstaviti z nečim, česar drugi nimajo, torej z nečim enkratnim in inovativnim,« poudarja. Na vprašanje, v kakšnih količinah bodo ponujali živo zelenjavo na tujem, pa Miholič odgovarja: »Vsekakor je še prezgodaj govoriti o tem, saj ne vemo natančno, kakšna bo poraba na domačem trgu. Slovenski trg bo imel prednost in le presežek pridelave nameravamo prodati v tujino.« Živo zelenjavo bodo izvažali sami.

O izvozu razmišljali že pri namazu

Z nekaterimi podjetji že sodelujejo pri izvozu sadnega namaza iz jagod goji, zdaj ga izvažajo v Nemčijo, Švico, Veliko Britanijo in na Švedsko. »O tujih trgih smo začeli razmišljati, ko smo razvijali ekološki sadni namaz iz jagod goji. Trgu smo ponudili unikaten izdelek in lahko se pohvalimo, da smo edini v Evropi s takšnim namazom. Razmišljanje o tujih trgih je bila logična posledica,« pravi Miholič. Za zdaj gre za butično prodajo namaza v boljših spletnih trgovinah. Ekološki nasad šteje 1.500 sadik jagod goji, torej gre za manjše količine, ki na tujih trgih ne morejo pomeniti omembe vrednega deleža, poudarja sogovornik.

Česen zadosti potrebam domačega povpraševanja

Drugi pridelki niso toliko zanimivi za tuje trge ali pa jih je mogoče vse prodati v Sloveniji, zato ni potrebe po izvozu, meni Niko Miholič. Glede pridelave slovenskega česna in morebitnega prodora na tuje pa poudarja, da domači trg za njih še ni postal premajhen. »V sezoni 2014/2015 bomo posadili od 20 do 25 hektarjev slovenskega česna. Verjamemo, da nam ga bo uspelo v celoti prodati doma, zato ni potrebe po izvozu,« pojasnjuje Miholič. Razmišljajo in pogovarjajo pa se že o gradnji rastlinjakov zunaj Slovenije, vendar še ne želijo razkriti podrobnosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kdo že občuti ohlajanje in kje so še priložnosti za rast

Anketa med večjimi slovenskimi podjetji kaže, da nekatera podjetja še ne občutijo ohlajanja na svetovnih trgih, druga, predvsem v...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kakšne načrte ima kralj med peki krofov in s katerim izdelkom načrtuje na zahod 9

Modernizaciji linije v Kranju, s katero bodo pripravili približno trikrat več krofov kot do zdaj, sledi otvoritev tovarne za peko somunov...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Herbal Glamping Resort je najboljša destinacija za mladoporočence v Evropi

Herbal Glamping Resort iz Ljubnega pri Savinji je prejel mednarodno nagrado Hospitality Award kluba Hoteliero za najboljšo destinacijo za...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte nove izdelke, ki jih bodo na sejmu Dom predstavili izvozniki

Tu so novosti družb Riko Hiše, Lip Bled, Pirnar, Jub in Knauf Insulation