• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

V Mehiki je lažje začeti posel kot v Braziliji, pravijo poznavalci

Čas branja: 4 min
01.04.2015  09:20  Dopolnjeno: 01.04.2015 09:27
Pred načrtovano gospodarsko delegacijo v Mehiko, ki jo v začetku maja organizirata Gospodarska zbornica Slovenije in agencija SPIRIT, so na seminarju predstavili posebnosti mehiškega gospodarstva

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Audi dodaj
NAFTA dodaj
BMW dodaj
Daimler dodaj
Nissan dodaj

Povečano zanimanje slovenskih podjetij za Mehiko je večinoma posledica razmaha avtomobilske industrije v tej veliki srednjeameriški državi.

V Mehiki ima svojo proizvodnjo kar 18 avtomobilskih podjetij. Tovarno bo kmalu gradil tudi Audi, gre za 1,3 milijarde dolarjev vredno greenfield naložbo, s katero si želi utrditi položaj v povezavi NAFTA. Gradila bosta tudi BMW in Daimler skupaj z Nissanom, kar pomeni, da je v državi, ki je trenutno sedma največja izvoznica avtomobilov na svetu, še veliko možnosti za rast.

Srednji razred se širi

»V Mehiko vsak dan pride za milijardo dolarjev tujih neposrednih naložb, vsak dan izvozijo za milijardo dolarjev blaga, od tega skoraj 80 odstotkov v ZDA, in vsak dan izdelajo nekaj tisoč vozil. Skoraj polovica 118-milijonskega mehiškega prebivalstva je pripadnikov srednjega razreda, ki pomeni skupino s pomembno kupno močjo - in vsako leto v ta razred prestopita dva milijona ljudi. V Mehiki so zelo ambiciozni in odprti za posel, in medtem ko so v prejšnjih 15 letih izgubljali tekmo v produktivnosti s Kitajsko, so zdaj že primerljivi z azijsko velesilo,« je na kratko predstavil razmere v Mehiki Marko Voljč, ki je pred leti tam služboval prek Svetovne banke.

Mehiško gospodarstvo raste

Govorci na seminarju so poudarili nekaj velikih prednosti Mehike; ima veliko prostotrgovinskih sporazumov z najpomembnejšimi trgi na svetu (45 jih je, več jih ima le Izrael), razmeroma nizke stroške delovne sile, poleg tega pa nezapleten postopek registracije podjetja, po sistemu »vse na enem mestu«. »Mehika ima dobro razvito infrastrukturo - letališča, pristanišča, dobre cestne in železniške povezave. Prek prostotrgovinskih sporazumov imamo dostop do 1,2 milijarde svetovnega prebivalstva oziroma imamo privilegiran dostop do 61 odstotkov svetovnega BDP,« je poudarila Maria Fernanda Alvarez Padilla iz mehiškega skrbniškega sklada ProMexico za spodbujanje mednarodne trgovine in naložb. Poudarila je še, da se bo Mehika po napovedih Goldmana Sachsa do leta 2050 na lestvici top gospodarstev povzpela na peto mesto.

Uspeh posledica reform

Država je v zadnjih 20 letih izpeljala številne reforme, liberalizirali so gospodarstvo in dosegli monetarno stabilnost. »Veliko smo vložili v energetsko infrastrukturo, telekomunikacije in izobraževanje. Poleg tega izvažamo čedalje več izdelkov z visoko dodano vrednostjo in po oceni inštituta MIT smo pri tem na 20. mestu na svetu,« je na dogodku našteval Diego Candano Laris, sekretar z mehiškega veleposlaništva na Dunaju. »Uspelo nam je obrzdati inflacijo, brezposelnost je pod sedmimi odstotki, letošnja napoved gospodarske rasti pa se giblje med tremi in štirimi odstotki,« je dodal.

Med drugimi spodbudnimi podatki sta govornika poudarila razvitost letalske industrije - v Mehiki imajo 270 proizvodnih podjetij povezanih z letalstvom in so lani na tem področju z izvozom ustvarili pet milijard dolarjev. »V svetu vsaki dve minuti vzleti letalo, ki ima vgrajeno mehiško letalsko tehnologijo,« je bila nazorna Alvarez Padilla.

Zgovoren je tudi podatek, da izvozijo skoraj trikrat več avtomobilov kot Brazilija in Indija skupaj, močni so še na področju industrije avtomobilskih delov, električne in elektronske opreme, medicinske opreme in instrumentov ter v kmetijski pridelavi.

Dodatni prednosti Mehike sta tudi v tem, da je v povezavi NAFTA in da se da prek nje prodreti na druge južnoameriške trge.

Kolektor gradi v Mehiki

Udeleženci delegacije v začetku maja se bodo lahko hkrati udeležili tudi odprtja nove Kolektorjeve tovarne v zvezni državi Guanajuato. »Slovenskim podjetjem smo s svojimi izkušnjami pripravljeni pomagati pri vstopu na mehiški trg, ob dovolj velikem zanimanju tudi prek oblikovanja skupnega poslovnega kluba,« je na seminarju povedal Stojan Petrič, predsednik sosveta Kolektorja Group, ki v Mehiki odpira greenfield naložbo v nove proizvodne zmogljivosti. »Bili smo 15 let v ZDA, vendar so predrage, Mehika je stroškovno veliko ugodnejša,« je dodal Petrič.

Z gradnjo so imeli izjemno pozitivne izkušnje. Izšolali so 15 inženirjev, ki bodo znanje prenašali naprej, validirali produkte pri ključnih kupcih in pridobili standarde.

Različne spodbude za vlagatelje so v državi običajne, se pa po zveznih državah precej razlikujejo. Ponekod vlagateljem ponudijo bonitete na zemljiščih, drugje denimo financiranje izobraževanja mehiškega kadra v matični državi, ponekod tudi oprostitev dvoodstotnega davka na plače za dve leti ali več.

TBP gre bližje avtomobilskim tovarnam

V Mehiki je tudi podjetje TBP iz Lenarta, ki proizvaja žične potege - bovdene za avtomobile in tovorna vozila ter izdelke iz plastike. »Razlog za novi projekt v Mehiki je odprtje Audijeve tovarne v Mehiki prihodnje leto. Gre za 1,3 milijarde dolarjev vredno greenfield naložbo za utrditev položaja v povezavi NAFTA; trenutno je na tretjem mestu, s to tovarno pa namerava prevzeti primat,« je povedal Peter Potočnik, direktor komerciale v TBP.

Pri celotni izvedbi projekta so si veliko pomagali s ProMexicom. »Uredili so nam vse sestanke, stike, odvetnike, računovodje in drugo,« je zadovoljen Potočnik, ki se je razgovoril tudi o nekaterih kulturnih značilnosti mehiškega poslovnega okolja. »Pozoren je treba biti že pri zbiranju informacij o stroških, logistiki, prostorih in podobnem. Tekmovalnost med državami je zelo močna, zato morda ne boste dobili verodostojnih informacij o sosednjih državah. Mi smo težavo rešili tako, da smo se dogovorili za obiske podjetij v tuji lasti in pri njih preverili, kaj je res in kaj ne. Postopek registracije podjetja je kratek, nebirokratski, traja do 30 dni, vendar naj stvari urejajo odvetniki. Mi smo za to storitev plačali 1.800 dolarjev, kar ni nek velik denar,« svetuje Potočnik.

Nekaj kratkih dejstev o mehiškem poslovnem okolju

- Delavci so zelo motivirani, učinkoviti, lojalni, če se dobro počutijo, vendar je fluktuacija delavcev večja kot v Sloveniji.

- Plače delavci v proizvodnji prejmejo večkrat na mesec, v administraciji je navadno enkrat na mesec.

- Plače v menedžmentu so zelo visoke v primerjavi s Slovenijo, okoli 180 tisoč dolarjev dobi direktor na leto, dragi so tudi računovodje. Plača v administraciji zlepa ne upade pod 1.300 dolarjev, delavci v proizvodnji pa zaslužijo le okrog 500 dolarjev bruto na mesec.

- Dela se šest dni na teden, v povprečju 44 ur (od 42 do 48 ur), delavci so soudeleženi pri delitvi dobička.

- Po letu dni delavcu pripada šest dni dopusta, kar se daljša z doseženo stalnostjo v podjetju - vsaka tri leta jim pripadata dodatna dva dneva, a ko delavec zamenja službo, spet začne s šestimi dnevi.

- Z zakonom je predpisano izplačilo božičnice - do 20. decembra tekočega leta.

- Svetujejo zelo dobre odnose s sindikati, če hočeš delavce zadržati, jih moraš ceniti in se jim prilagajati, večinoma so njihove zahteve nizke.

beetle-proizvodnj-mehika-bl.1427873239.jpg.o.600px.jpg


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice