• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! s Petro Melanšek, direktorico podjetja Vivapen, ki bo izšla septembra
Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte S prenovo blagovne znamke so se v ljubljanskih Hotelih Union letos lotili razvoja identitete vsakega od svojih štirih hotelov
»Pametne karoserije bodo krojile avtomobilsko industrijo v prihodnjih desetletjih« »Pametne karoserije bodo krojile avtomobilsko industrijo v prihodnjih desetletjih« Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! z Markom Gorjupom, direktorjem TPV Group, ki bo izšla septembra

Kodilova prekmurska šunka za Japonce in goveji pršut za muslimanske porabnike

Čas branja: 3 min
14.06.2015  22:30
Družinsko podjetje Kodila namerava petino mesnih izdelkov prodati še na trgih Avstrije, Nemčije, Češke, Slovaške, Madžarske, Švice in Velike Britanije

Obveščaj me o novih člankih:  

Preberite tudi:
Janez Janko Kodila iz družinskega podjetja Kodila je mlad podjetnik, ki ve, da se s prodajo mesa in mesnih izdelkov zaradi prestrukturiranja živilske panoge pri nas na domačem trgu ne bo dalo preživeti. Zato so začeli pohod na tuje trge, ciljajo na področje visoke kulinarike. Pet odstotkov izdelkov že izvozijo v tujino, na japonski trg so prodrli s prekmursko šunko, začeli pa so tudi proizvodnjo govejih pršutov, ki bodo zanimivi predvsem za muslimanske kupce.Družina Kodila iz Markišavcev pri Murski Soboti se že tri generacije ukvarja s predelavo mesa in mesnih izdelkov. »V družini so bili vsi živilci, razen mene. Nosilci današnjega družinskega podjetja so tudi zaposleni. Ti so namreč v zadnjih letih kreatorji kakovosti in nosilci razvoja. Stavimo na energijo mladih in izkušnje starejših. In to je uspeh našega podjetja.« Tako je družinsko podjetje predstavil Janez Janko Kodila na konferenci Časnika Finance o družinskem podjetništvu.

kodila-janko2-ih.1434302112.jpg.o.600px.jpg
Janez Janko Kodila iz družinskega podjetja Kodila: Ugotovili smo, da je prodaja na tujem izjemo težavna, saj je porabnikom bližja lokalna kulinarika. Veliko prostora pa je na področju visoke kulinarike, zato ciljamo na zahodne trge.

Hitro rastoče prekmursko podjetje

Podjetje Kodila s 35 zaposlenimi je lani ustvarilo 3,3 milijona evrov prihodkov in več kot 76 tisoč evrov čistega dobička. Pred dvema letoma so izpeljali največjo, tri milijone evrov vredno naložbo. V Markišavcih so zgradili Šunkarno Kodila, kjer so zagotovili odlične razmere za izdelavo mesa in mesnih izdelkov. Ukvarjajo se tudi s testeninami in olji, postali pa so solastniki ekološke kmetije, kjer se je začel razvoj gojenih zelišč in proste reje prašičev. Svojo prvotno dejavnost, proizvodnjo mesa in mesnih izdelkov, so razširili. »Naš objekt ni industrijski, saj ima popolnoma drugačne standarde kot podobni objekti v mesni industriji,« je pojasnil Kodila.V kulinaričnem centru lahko obiskovalci preverijo, kje in kako delajo. Njihove zorilnice mesa so unikatne, z ilovnatimi stenami in slamnato streho, kjer meso naravno zori kot nekoč, saj ustvarijo razmere, kakršne ponujajo vsi štirje letni časi.

Pobudniki za evropsko zaščito prekmurske šunke

V prihodnjih letih ne bodo rasli količinsko, ampak kakovostno, torej pri dodani vrednosti izdelkov. »Naši izdelki se proizvajajo v popolnoma drugačnem okolju, kot je industrijsko. To se pozna predvsem v boljši kakovosti in pri sprejemanju izdelkov pri porabnikih,« pravi Kodila. Eden izmed njihovih najprepoznavnejših izdelkov je prekmurska šunka, zaščitena tudi v Evropski uniji. Pobudniki za zaščiteno geografsko označbo so bili prav v njihovem podjetju, od začetka postopka do evropske zaščite je minilo kar 15 let. Kakovost njihovih izdelkov potrjujejo na številnih ocenjevanjih doma in v tujini, kar spretno uporabljajo v trženju. V zadnjih letih se udeležujejo strokovnih ocenjevanj izdelkov v tujini. Do zdaj je bilo 16 izdelkov strokovno ocenjevanih, prejeli pa so kar 15 zlatih in eno srebrno priznanje.

kodila-sunkarna1.1434302113.jpg.o.600px.jpg
V Šunkarni Kodila v Markišavcih pri Murski Soboti lahko obiskovalci preverijo, kje in kako delajo. Njihove zorilnice mesa so unikatne, z ilovnatimi stenami in slamnato streho, kjer meso naravno zori kot nekoč, saj ustvarijo razmere, kakršne so značilne za vse štiri letne čase.

Kaj dela kranjska klobasa v Prekmurju?

Poleg prekmurske šunke izdelujejo tudi kranjsko klobaso. »Smo eni izmed prvih pobudnikov in ustanoviteljev gospodarskega interesnega združenja za kranjsko klobaso,« je povedal Kodila. Med njihovimi izdelki najdete tudi prekmursko gibanico ter ekološke mesne in nemesne izdelke.Ko je leta 2000 Janez Janko Kodila prevzel vodenje podjetja, je hkrati prevzel družinsko blagovno znamko. Podjetje je bilo znano le v okolici Murske Sobote, zato je želel ustvariti uspešno zgodbo tudi zunaj regije. »Pred tem sem uvažal pohištvo iz Malezije in Indonezije ter se ukvarjal s trženjem. S prevzemom vodenja podjetja je živilstvo postalo moj poslovni izziv,« je povedal Kodila.

ocvirki-kodila2-ih.1434302114.jpg.o.600px.jpg
Ocvirki so le eden izmed številnih izdelkov družinskega podjetja Kodila, ki jih poznajo porabniki doma in v tujini.

Prvi uspehi šele pred osmimi leti

Trgi in navade porabnikov so se začeli spreminjati že pred 15 leti, zato so se iz klasične mesarske panoge preusmerili v proizvodnjo izdelkov z višjo dodano vrednostjo. Prej je bilo 90 odstotkov izdelkov iz svežega mesa in 10 odstotkov suhomesnih izdelkov, zdaj je prav nasprotno. Uspehi so se pokazali šele leta 2007. Danes, pravi Kodila, je precej lažje, saj je podjetje na domačem trgu že uveljavljeno, izziv so postali tuji trgi. Veliko vlagajo v trženje, se udeležujejo sejmov v tujini, želijo pa dopolniti tudi zunanji videz izdelkov in se približati željam porabnikov. So prejemniki nagrade GZS za posebne dosežke v gospodarstvu v minulem letu, Janez Janko Kodila pa je lani prejel naziv obrtnik leta.

Goveji pršut za muslimanske kupce

Prodajo na tujih trgih so začeli šele lani. »Ugotovili smo, da je prodaja na tujem izjemo težavna, saj je porabnikom bližja lokalna kulinarika. Veliko prostora pa je na področju visoke kulinarike, zato ciljamo na zahodne trge,« je poudaril Kodila. Že zdaj izvozijo pet odstotkov izdelkov, nekaj tisoč kosov prekmurske šunke so prodali tudi na japonski trg. Vsako leto izdelamo samo tri tisoč kosov in prav zaradi tega so te šunke nekaj posebnega, pravi. V tujini sodelujejo z distributerji za gastronomijo, kot so gourmet trgovine oziroma trgovine višjega cenovnega razreda. Gre za avstrijski, nemški in madžarski trg, v petih letih pa želijo doseči 20-odstotni delež prodaje na tujem.

»V tujino se odpravljamo tudi zato, ker se v Sloveniji začenja prestrukturiranje živilske in trgovske panoge. Uspeh v tujini pa pomaga tudi v trženju na domačem trgu. Vendar, v tujini ne prodajamo zaradi cene, ampak zaradi kakovosti izdelkov. Pri tem dosegamo pozitivne rezultate, saj so naši izdelki dobro ocenjeni,« je dodal Kodila.Njihova posebnost so tudi goveji pršuti, ki so jih začeli izdelovati lani in jih takoj razprodali. »Goveje pršute delamo po enakih postopkih kot pršute iz prašičjega mesa. Gre sicer za manjši del, ni pa zanemarljiv, saj računamo na vse več muslimanskih porabnikov. In zorjena govedina ima velik potencial,« je še dejal Kodila.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte 2

S prenovo blagovne znamke so se v ljubljanskih Hotelih Union letos lotili razvoja identitete vsakega od svojih štirih hotelov

IZVOZNIKI
Novice
Novice »Pametne karoserije bodo krojile avtomobilsko industrijo v prihodnjih desetletjih«

Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! z Markom Gorjupom, direktorjem TPV Group, ki bo izšla septembra

IZVOZNIKI
Novice
Novice Fructalov pozitivni vpliv na okolje priznavajo tako kolesarji kot svetovna združenja

Podjetje Fructal skupaj s kolesarskim društvom Črn trn iz Ajdovščine skrbi za razvoj kolesarske kulture in nov sodoben kolesarski park...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg

Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! s Petro Melanšek, direktorico podjetja Vivapen, ki bo izšla septembra

IZVOZNIKI
Novice
Novice Adria Mobil je v kolesarstvu prepoznala sinergijo s karavaningom

V družbi s sponzorstvi in donacijami omogočajo oziroma spodbujajo razvoj ustvarjalnih posameznikov in društev na področju kulture in...

IZVOZNIKI
Novice
Novice »V Nemčiji osvajamo enega oblikovalskega oskarja za drugim«

Kratek intervju iz aprilske nemške izdaje revije Slovenija vas vabi! z Gašperjem Pirnarjem, prokuristom družbe Pirnar

IZVOZNIKI
Novice