• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

Gradbeniki, pokažite več zanimanja za Turčijo

Čas branja: 3 min
02.04.2015  00:02  Dopolnjeno: 02.04.2015 08:03

»Rušimo na stotisoče stavb in tam gradimo nove, odporne proti potresom, gradimo tudi največje letališče na svetu,« je povedal turški minister za carino in trgovino Nuretin Džanikli. Pozval je gradbenike iz regije, naj sodelujejo pri projektih, saj v Turčiji načrtujejo še gradnjo hitrih železnic, cest in mostov po vsej državi, tako da je po njegovih besedah še veliko prostora za gradbena podjetja na turškem trgu. Država namerava v prihodnjih petih letih za gradnjo nameniti približno 370 milijonov evrov, do leta 2023 pa še 280 milijonov.

Povezani imamo možnost turške družbe, ki so se zaradi politične nestabilnosti umaknile iz Iraka, Sirije in Libije in ki iščejo nove trge, pritegniti v našo regijo, je poudaril srbski minister za trgovino in telekomunikacije Rasim Ljajić. Kako velik je ta trg gradbeništva v svetovnem merilu, najbolje kaže dejstvo, da zdaj v Turčiji med drugim gradi približno 130 gradbenih podjetij iz Južne Koreje, je dodal.

Luka Koper zelo pomemben člen

Pri sodelovanju Slovenije in Turčije je Luka Koper zelo pomembna, pravi direktor Mednarodnega inštituta za bližnjevzhodne in balkanske študije (IFIMES) Zijad Bećirović, a opozarja, da mora Luka okrepiti svojo infrastrukturo, da bi lahko izkoristila svoje prednosti v primerjavi s tekmeci. »S tega vidika je naložba v drugi tir nujna. Obstaja zanimanje turške strani in taka naložba bi bila dobrodošla.«

Turški vstop bi bil za sestavo tujih naložb v Sloveniji koristen in potreben. A treba je poudariti, da morajo biti poslovno in investicijsko okolje ter pravna varnost tujih naložb v Sloveniji precej bolj urejeni in privlačni. 



Zijad Bećirović, IFIMES

»Turška podjetja imajo finančne zmogljivosti in logistično ozadje, da to naložbo pokrijejo z dodatnimi logističnim posli prek Luke Koper, ki bi upravičili ta projekt,« pojasnjuje Bećirović.

Skupni nastopi Slovenije in Turčije

Dvostranski odnosi med Slovenijo in Turčijo so zelo dobri, še pravi Bećirović, gospodarsko sodelovanje se krepi in blagovna menjava presega pol milijarde evrov. 

Gradbena podjetja lahko v Turčiji pridejo do velikih poslov. 



Nuretin Džanikli, turški minister za carino in trgovino

»Sodelovanje je predvsem odsev strateškega partnerstva med državama, ki sta ga slovenski predsednik Borut Pahor in turški predsednik Redžep Tajip Erdogan podpisala marca 2011, ko sta bila še predsednika vlad. V okviru strateškega partnerstva potekajo tudi dogovori o skupnem nastopu na tretjih trgih - konkretno je podpisan memorandum o gradnji HE Morača v Črni gori -, podobne projekte pa je mogoče izpeljati tudi v širši regiji Bližnjega vzhoda,« dodaja Bećirović. 

Za Srbijo veliko zanimanja

»Srbske družbe se morajo malo bolj zanimati za naložbe v Turčiji,« je opomnil turški veleposlanik v Beogradu Mehmet Kemal Bozaj, medtem ko je srbski minister poudaril, da še nikoli ni bilo večjega zanimanja turških podjetij za naložbe v Srbiji, a »biti moramo bolj ustvarjalni. Zdi se mi, da je žoga prvič v našem dvorišču in moramo vedeti, kaj naj z njo«.

Dejstvo je, da ne mine niti en teden, da katero resno turško podjetje ne bi pokazalo zanimanja za določene sektorje srbskega gospodarstva. 



Rasim Ljajić, srbski minister za trgovino in telekomunikacije

Kaj se bo iz tega izcimilo, ne ve nihče, dodaja minister.

Regija premalo izkorišča sporazume

Včasih se je bilo treba bojevati za vzpostavitev sodelovanja s Turčijo in pogosto je bilo zelo malo rezultatov, je opozoril Ljajić. »Rezultati niso bili nikoli boljši kot zdaj, saj je bilo veliko političnih težav, pa tudi zaradi veliko stereotipov, ki so precej ovirali odnose. S Turčijo imamo najboljše odnose do zdaj.« Za kako močan trg gre, je ponazoril s primerom, da so vse države nekdanje Jugoslavije in Albanija lani imele okoli več kot 3,3 milijarde evrov blagovne menjave, kar pomeni 0,9 odstotka trgovine Turčije s svetom.

Obseg trgovinske menjave med Slovenijo in Turčijo je okoli milijardo evrov, je ob ponedeljkovem obisku turškega predsednika Erdogana povedal Borut Pahor, oba pa vidita možnosti za občutno širitev tega sodelovanja tako s turškimi naložbami pri nas kot s slovenskimi v Turčiji.

Ključ je v povezovanju

Kot posamezne države za Turčijo nismo toliko zanimivi za sodelovanje, zato se moramo združevati, verjamejo podjetniki in politiki. »Kot regija se moramo zavedati, da lahko le združeni spremenimo mnenje o Balkanu in sem pripeljati vlagatelje,« dodaja Ljajić.

Krepitev konkurenčnosti in pridobitev moči s skupnimi nastopi na tretjih trgih je bil glavni poudarek tudi tokratnega, četrtega srečanja poslovnežev iz regije in širše, ki smo ga pred dnevi pripravili Časnik Finance in regijski medijski partnerji v okviru Regijskega poslovnega kluba Biznis plus. Enako je poudaril predsednik srbske vlade Aleksandar Vučić, gost konference v Beogradu, ki se je je udeležilo več kot 350 poslovnežev. Med posebnimi gosti sta bila, poleg Vučića, Ljajića in Džaniklija, tudi srbski gospodarski minister Željko Sertić in srbski minister za energetiko Aleksandar Antić.

Trenutki največje konference Biznis plusa

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice