• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Z uporabo električnih vozil za službena potovanja letno prihranijo tri tone izpustov Z uporabo električnih vozil za službena potovanja letno prihranijo tri tone izpustov V družbi Fraport Slovenija so se letos zavezali, da bodo za vsa službena potovanja na območja, kjer je na voljo storitev souporabe, uporabljali električna vozila. Preveli smo, kje vse še pozitivno prispevajo k družbenemu in naravnemu okolju.
V prihodnjih treh desetletjih želijo izničiti odpadke na področju logistike V prihodnjih treh desetletjih želijo izničiti odpadke na področju logistike Ta cilj so si pri DHL Ekspres (Slovenija) postavili v okviru programa GoGreen. Že do leta 2025 mora zato več kot polovica njihove prodaje vključevati zelene rešitve. Preverili smo, katere ogljično nevtralne storitve že opravljajo in kako to vpliva na zaposlene.
Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov

Intervju: Še vedno nekatera podjetja delajo »po občutku«

Čas branja: 3 min
26.11.2015  22:30
Janja Božič Marolt, direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana
Intervju: Še vedno nekatera podjetja delajo »po občutku«
Pred časom sem dobila zavrnitev z razlago, da imajo tako imenovani gostilniški marketing, ker direktor drugi obliki raziskav ne verjame.

Čeprav večina Slovencev agencijo Mediana povezuje z izidi vzporednih volitev, to raziskovanje pomeni le dva odstotka njihovih prihodkov. Pogovarjali smo se s prvo damo enega večjih raziskovalnih podjetij v Sloveniji, kjer sodeluje z več kot 120 podjetji in deluje tudi na območju JV Evrope. Med drugim o tem, zakaj nekatera podjetja pri poslovanju ne uporabljajo raziskav in koliko na to vplivajo osebnostne lastnosti vodstva, pa tudi kako točne rezultate raziskave sploh dajejo.

Kateri je najpogostejši argument, s katerim vam podjetnik utemelji, da ne potrebuje analize?

Pravi, da itak vse ve in je ne potrebuje.

Kaj mu odvrnete?

Naj se oglasi, ko bo videl, da je v zmoti. Marsikdo od teh podjetnikov se utegne sklicevati na pokojnega Steva Jobsa, češ da ni delal raziskav. Pa še kakšne raziskave je delal! Ampak sam.

In koliko takšnih se vam oglasi?

Ne vodim statistike, ampak nekateri se. Lahko da tudi čez več let. Gre za tek na dolge proge.

Ali se danes podjetja pred poslovnimi odločitvami bolj opirajo na analize ali delajo »po občutku«?

Še vedno so podjetja, ki delajo »po občutku«. Z gotovostjo pa trdim, da vse naše stranke, ki naročajo raziskave, dosegajo bodisi rast poslovanja bodisi povečanje tržnega deleža oziroma ohranitev. Najtežje je doseči, da se raziskave lotijo tisti, ki imajo slabe izkušnje.

Na primer?

Pred sedmimi leti je podjetje delalo raziskavo z ugledno raziskovalno agencijo, a izvedba je bila slaba. Bili so razočarani, in čeprav so se odpravljali na tuje trge, so leta odklanjali raziskave. Zadnja tri leta smo se »tipali«, in ko so se odločili za raziskavo, so nam dejali, da je to nekaj povsem drugega. Rekli so, da zdaj vidijo, kaj in kako je treba to delati.

Sami so se naučili ali ste jim vi svetovali?

Ne, mi smo jim svetovali, kaj in kako narediti.

Spremljate aktivnosti, ki jih izvede naročnik po opravljeni raziskavi?

Absolutno in vzpostavljamo dolgoročni oziroma partnerski odnos.

Se je kdaj zgodilo, da se je podjetje na koncu odločilo drugače, kot so mu kazali rezultati raziskave?

Enkrat. Naredilo je kompromis med našo raziskavo in vtisi svojih distributerjev.

Kaj menite o spletnih raziskavah?

Tudi mi jih delamo, vendar drugače. Namreč, največjo škodo raziskavam delajo spletne ankete. Ni pomembno, da je vzorec velik in da odgovarjajo tisti, ki sami želijo, saj gre za zavajajoč podatek. V raziskavi mora sodelovati reprezentativen vzorec ciljne populacije.

Trg in navade porabnikov se nenehno spreminjajo, koliko pa se spreminja vaše raziskovanje?

Zahodna Evropa in Severna Amerika, kjer se učimo, sta gonilni sili v raziskovanju. Nekatere stvari se pri nas primejo z zamudo, denimo kvalitativne raziskave. Te ponujajo podjetju odgovore, kakšne izdelke ali storitve razviti oziroma kako izpeljati diverzifikacijo. Zelo hitro pa so se prijele kvantitativne raziskave, koliko odstotkov česa ima kdo.

Ali se to sklada z značilnostjo Slovencev in jugovzhodne Evrope nasploh, da se navade težke spreminjajo oziroma da mnogi direktorji mislijo, da poznajo vse odgovore?

Da, a če upoštevamo, da so med sto najbogatejšimi Slovenci mnogi s podjetji, ki so naši naročniki, to pomeni, da so nekateri dovolj drzni in si upajo inovirati ali se širiti portfeljsko oziroma geografsko.

Torej so Slovenci premalo drzni?

Da, v povprečju.

Je odločitev za raziskavo potemtakem povezana z osebnostnimi lastnostmi vodstva?

Zagotovo. Pred časom sem dobila zavrnitev z razlago, da imajo tako imenovani gostilniški marketing, ker direktor drugi obliki informacij ne verjame. To, da vodstvo razume raziskave, je ključno. Eno je, da skočiš na glavo, drugo pa je, da skočiš na glavo tam, kjer je vsaj nekaj vode. Pa sta tako prvi kot drugi drzna in pogumna, vendar je drugi zmanjšal tveganje.

Kakšna je razlika, če raziskavo opravi podjetje samo ali za to specializirana organizacija?

Človek, ki je zaposlen v podjetju, sicer ve, da mora biti objektiven, a je kljub temu subjektiven. Vsi vemo, da vsakdo sliši tisto, kar želi slišati. Mi pa slišimo tisto, kar bo naročniku lahko koristilo ali škodilo, in ne tisto, kar si želi. Najbolj cenim naročnike, ki se soočijo z realnostjo, ne pa pavovski pristop »mi smo najboljši«.

Ste se kdaj zmotili?

Ne.

Res?

Resno. Imeli smo denimo primer, ko je naročnik širil poslovanje na tuji trg. Tam je imel prodajnika, ki je na njem deloval že deset let in pokrival ves trg. No, ta se ni strinjal z rezultati naše raziskave in je dejal, da bolj verjame sebi. A ta prodajnik je delal po svojih izkušnjah in imel opravka zgolj s svojimi sogovorniki, mi pa smo dali sliko celotnega trga.

In kaj se je zgodilo?

To je bilo lani, naročnik se je na podlagi raziskave ustrezno odzval in povečal prodajo na tistem trgu, v začetku prihodnjega leta pa bomo raziskavo spet izvedli.

Koliko sploh stane raziskava v Sloveniji za podjetje, ki želi spraviti na trg izdelek ali storitev?

Odvisno, kaj konkretno želi. Lahko od nekaj sto do nekaj tisoč evrov.

Če podjetje želi raziskavo o navadah porabnikov na tujem trgu, denimo v Turkmenistanu, koliko ga to stane?

Odvisno od tamkajšnjih cen, saj smo povezani v sistem raziskovalnih agencij Win/Gallup in naša prednost je, da se raziskava opravi po tamkajšnjih cenah. Že v Srbiji ga stane denimo polovico slovenske cene.

Kjerkoli po svetu?

Da, razen tam, kjer je vojna, oziroma tam, kjer so naravne nesreče.

In približno koliko to stane?

Podjetje iz avtomobilske industrije na primer, ki ga je zanimala raziskava brazilskega trga, je to stalo 25 tisoč evrov.

Preberite tudi:

27.11.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Ajdovci naredili sladoled, ki zažiga na Instagramu 2

Incom, ki sladoled prodaja od Avstralije do Amerike, znani sta njegovi znamki Leone in AL!ve, je na Instagramu opazen s pisanimi korneti...

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj se bo svinjsko meso v Sloveniji močno podražilo 11

Zaradi povečanega evropskega izvoza svinjine na Kitajsko se bodo v Sloveniji cene povišale za okoli 30 odstotkov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte Primorce, ki prodajajo od Brazilije do Bangladeša in so vstopili v ameriški Walmart

V zadnjih dveh letih je Gostol-Gopan prodajo linij za peko kruha povečal za 40 odstotkov, hočejo pa še več; direktor Fabrizio Korošec:...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila 2

V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov