Čas branja: 1 min
26.11.2015  22:30
Ne bodite zadovoljni s položajem dobavitelja. Stopite iz cone udobja.
Izvozniki v globalnih verigah vrednosti do večje konkurenčnosti
Razumeti morate, kje v globalni verigi vrednosti se ustvari največ vrednosti in kako se premakniti tja, je na Izvoznem fokusu poudaril Matevž Rašković z ekonomske fakultete.

Razmislite, kaj se lahko v vlogi dobavitelja v verigah vrednosti naučite, kako lahko napredujete.

To je udeležencem Izvoznega fokusa včeraj položil na srce Matevž Rašković z ljubljanske ekonomske fakultete, ko je osvetlil poslovne priložnosti, ki jih podjetjem prinaša sodelovanje v globalnih verigah vrednosti. Te so v zadnjih letih postale glavni motor svetovne trgovine.

»Pri globalnih verigah vrednosti gre za splet aktivnosti od ideje do končnega kupca. Vključno z idejno zasnovo oziroma konceptom, razvojem, nabavo materiala in vmesnih komponent, proizvodnjo, trženjem in prodajo, distribucijo in poprodajnimi storitvami. Ne gre samo za to, kako nekaj kupiti, ustvariti ali prodati, temveč za to, kako v teh verigah ustvarjati višjo dodano vrednost,« je pojasnil.

Pri dodani vrednosti smo slabi

Na splošno je naša dodana vrednost razmeroma nizka, velika težava je, da se slovenska podjetja med sabo ne povezujejo.

»Treba je razumeti, kje v globalni verigi vrednosti se ustvari največ vrednosti in kako se premikati tja, da postanemo bolj konkurenčni. Graditi in negovati je treba odnose ter se mrežiti,« je poudaril Rašković.

Med slovenskimi podjetji, ki v zadnjih letih napredujejo v globalnih verigah vrednosti, so proizvajalci zdravil, gumarska podjetja, avtoindustrija in nekateri proizvajalci končnih izdelkov.

Preberite tudi:

27.11.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Ajdovci naredili sladoled, ki zažiga na Instagramu 3

Incom, ki sladoled prodaja od Avstralije do Amerike, znani sta njegovi znamki Leone in AL!ve, je na Instagramu opazen s pisanimi korneti...

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj se bo svinjsko meso v Sloveniji močno podražilo 11

Zaradi povečanega evropskega izvoza svinjine na Kitajsko se bodo v Sloveniji cene povišale za okoli 30 odstotkov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte Primorce, ki prodajajo od Brazilije do Bangladeša in so vstopili v ameriški Walmart

V zadnjih dveh letih je Gostol-Gopan prodajo linij za peko kruha povečal za 40 odstotkov, hočejo pa še več; direktor Fabrizio Korošec:...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila 2

V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov