• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Fructal z novimi izvoznimi potmi in novostmi do lepe rasti prodaje Fructal z novimi izvoznimi potmi in novostmi do lepe rasti prodaje Intervju z direktorjem in generalnim direktorjem Fructala Goranom Medićem in Luko Jejčičem
Kako dvigniti dodano vrednost slovenskemu izvozu? V učinkovitih podjetjih s kakovostnimi izdelki tudi dodana vrednost raste Kako dvigniti dodano vrednost slovenskemu izvozu? V učinkovitih podjetjih s kakovostnimi izdelki tudi dodana vrednost raste V okviru četrtletnih prispevkov o zavedanju pomembnosti dviga dodane vrednosti slovenskemu izvozu smo tokrat pod drobnogled vzeli proizvodna podjetja: Krko, Hidrio, Adrio Mobil in Cleangrad

Za promocijo turizma bomo porabili 12 milijonov, Hrvati 40, Avstrijci pa 150 milijonov

Čas branja: 2 min
02.12.2015  15:34
Največ denarja bo za digitalni marketing, pravi Maja Pak iz STO
Za promocijo turizma bomo porabili 12 milijonov, Hrvati 40, Avstrijci pa 150 milijonov
Postavili bomo nov portal Slovenia.info, pravi Maja Pak iz Slovenske turistične organizacije. Foto: Urban Štebljaj

Obveščaj me o novih člankih:  

»Digitalizacija je povzročila totalno revolucijo. Vse navade se spreminjajo, tudi v deljenju informacij,« pravi Maja Pak, ki vodi avgusta letos znova osamosvojeno Slovensko turistično organizacijo (STO), prej del agencije SPIRIT. Na STO proučujejo vse stopnje odločanja digitalnih uporabnikov: od faze fantaziranja, zbiranja informacij do rezervacije in deljenja informacij. »Turiste poskušamo nagovarjati v vseh fazah. Drugo leto bo velik poudarek na vsebinskem digitalnem marketingu. Vzpostavili bomo nov digitalni portal Slovenia.info, vlagali bomo v digitalne kampanje, mobilne aplikacije, nadgradili komuniciranje z družabnimi mediji,« pravijo na STO.

Primerjava proračunov

12

odstotkov več prihodov turistov smo imeli v prvih devetih mesecih letošnjega leta glede na lansko enako obdobje, v Ljubljani pa 15 odstotkov več.

3,7

odstotka BDP ustvarimo s turizmom, širši učinki turizma naj bi prispevali 13 odstotkov v BDP.

344

milijonov evrov kumulativnih izgub so ustvarila turistična podjetja v obdobju od 2008 do 2014, čeprav je število turistov naraščalo.

Prihodnje leto bo proračun STO dosegel 11,9 milijona evrov, letos je bil pol manjši. Je pa res, da so letos imeli tudi evropski denar za digitalno kampanjo, ki so jo na ključnih trgih kombinirali s klasičnimi mediji.

Za primerjavo: v Avstriji za promocijo turizma namenijo 150 milijonov evrov, na Hrvaškem približno 40 milijonov, dodatno prispevajo tudi posamezne regije. Turizem v BDP Slovenije prispeva 3,7 odstotka, z multiplikativnimi učinki pa 13 odstotkov. Različne metodologije zajemanja podatkov so tudi vzrok za nelogične številke: po podatkih statistike smo lani s turizmom zaslužili dobro milijardo evrov, po podatkih Banke Slovenije pa smo izvozili za dve milijardi evrov turističnih storitev. Statistika in BS imata očitno različni metodologiji. Na Hrvaškem so lani s turizmom zaslužili 7,4 milijarde evrov, to je 17,2 odstotka BDP. V Avstriji so lani s turizmom zaslužili 35,9 milijarde evrov (od tega 17,3 milijarde od tujih in 18,6 milijarde od domačih turistov). V Avstriji posredno in neposredno zaslužek s turizmom prispeva 15 odstotkov v BDP. Do leta 2025 naj bi v Sloveniji povečali delež turizma v BDP na 3,8 odstotka, posredni delež pa na 13,8 odstotka.

Vpliv teroristov in beguncev na turizem

Turizem je sicer proti šokom razmeroma dobro odporna panoga, obdobja okrevanja po terorističnih šokih so praviloma vse krajša, pravijo na STO. In kako bo na turiste vplival begunski val? »Iz tujine smo sicer dobili nekaj vprašanj, enako tudi turistični ponudniki z območij, kjer begunci prestopajo mejo. Varnost je pomembno vprašanje, še pomembneje pa je, kako bo z letalskimi povezavami. Nekatere povezave se odpirajo in zapirajo, za nas je to težava, ker če se cilji spreminjajo, je težko dolgoročno načrtovati,« pravi Maja Pak, vršilka dolžnosti direktorice STO. Zelo so zainteresirani za več letalskih povezav s perspektivnimi trgi, bližnjimi ali oddaljenimi, denimo z Japonsko ali Kitajsko.

Kako lahko prodajamo Slovenijo?

Imamo svetovno znane zanimivosti, kot so Bled, Postojnska jama, Ljubljana, Piran, Lipica. Slovenija ima 11 tisoč registriranih kraških jam, smo tretja najbolj gozdnata država v Evropi, imamo zdravilne mineralne in termalne vrelce, jezera, reke in pitno vodo. »Naravne danosti, raznolikost ter umeščenost med Alpe, Sredozemlje, Kras in Panonsko nižino ter varnost so gotovo naša konkurenčna prednost, vendar pa je treba zgodbo zelene, aktivne in zdrave Slovenije sistematično in domišljeno komunicirati na vseh ravneh, da turisti začutijo Slovenijo,« pravijo na STO. Po njihovih odzivih je to prava smer.

Kje smo in kam gremo

Število prihodov turistov od leta 2008 ves čas narašča, velika turistična podjetja pa se utapljajo v izgubah. Lani so hotelirska podjetja skupaj pridelala več kot 62 milijonov evrov izgub, od leta 2008 do 2014 pa se je skupaj izgube nabralo za 344 milijonov (več na povezavi Zmagovalci in poraženci slovenskega turizma). Po raziskavi Svetovnega gospodarskega foruma smo po konkurenčnosti turizma na 39. mestu med 141 državami, zadnja leta drsimo navzdol. Več o razlogih za sesedanje konkurenčnosti slovenskega turizma in o receptih za preobrat boste lahko prebrali v petkovi izdaji revije Manager.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kdo že občuti ohlajanje in kje so še priložnosti za rast

Anketa med večjimi slovenskimi podjetji kaže, da nekatera podjetja še ne občutijo ohlajanja na svetovnih trgih, druga, predvsem v...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kakšne načrte ima kralj med peki krofov in s katerim izdelkom načrtuje na zahod 9

Modernizaciji linije v Kranju, s katero bodo pripravili približno trikrat več krofov kot do zdaj, sledi otvoritev tovarne za peko somunov...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Herbal Glamping Resort je najboljša destinacija za mladoporočence v Evropi

Herbal Glamping Resort iz Ljubnega pri Savinji je prejel mednarodno nagrado Hospitality Award kluba Hoteliero za najboljšo destinacijo za...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte nove izdelke, ki jih bodo na sejmu Dom predstavili izvozniki

Tu so novosti družb Riko Hiše, Lip Bled, Pirnar, Jub in Knauf Insulation