• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Intervju z zmagovalcem slovenskega izvoza: Ko sem rekel, da bom zgradil nov fructal, so se mi malo smejali Intervju z zmagovalcem slovenskega izvoza: Ko sem rekel, da bom zgradil nov fructal, so se mi malo smejali Andrej Slokar, ustanovitelj in lastnik Incoma, ter Boštjan Jerončič, direktor Incoma, o tem, zakaj je podjetje, ki sladoled prodaja po vsem svetu, tako uspešno in kaj bodo delali v prihodnjih petih letih
Incom je zmagovalec slovenskega izvoza Incom je zmagovalec slovenskega izvoza Izmed petih finalistov slovenskega izvoza je strokovno žirijo najbolj prepričalo podjetje Incom, kralj sladoleda

(Intervju) Marjan Trobiš, Boxmark Leather: Ne čakamo, da kupec pride k nam z naročilom

Čas branja: 6 min
22.03.2016  22:30  Dopolnjeno: 23.03.2016 09:30
Boxmark Leather, ki se širi se povsod, kjer je v uporabi usnje, letos računa na rast med petimi in osmimi odstotki
(Intervju) Marjan Trobiš, Boxmark Leather: Ne čakamo, da kupec pride  k nam z naročilom
Čez osem let bomo z novimi panogami ustvarili med 20 in 25 odstotkov svojih prihodkov, napoveduje direktor družbe Boxmark Leather Marjan Trobiš.

Obveščaj me o novih člankih:  
Boxmark Leather dodaj
Marjan Trobiš dodaj
Boxmark dodaj
Boeing dodaj
Lufthansa dodaj

Proizvajalec usnjenih sedežnih prevlek Boxmark Lea­ther iz Kidričevega, ki je minulo leto sklenil s 150 milijoni evrov prihodkov, letos računa na rast med petimi in osmimi odstotki, pravi direktor Marjan Trobiš. Trobiš je hkrati tudi član uprave v švicarski družbi Unicut, stoodstotni lastnici Boxmark Lea­therja, ki v svojih podjetjih v Ameriki in Evropi skupaj zaposluje približno sedem tisoč ljudi. Od tega v Sloveniji nekaj več kot 2.300.

Kakšno bo za Boxmark Leather poslovno leto 2016?

Pričakujemo, da bomo tudi letos poslovali uspešno, tako kot smo v preteklih petih letih. Pred petimi leti smo imeli denimo okrog 90 milijonov evrov prihodkov, danes jih imamo že približno 150 milijonov evrov.Letos pričakujemo rast med petimi in osmimi odstotki in računamo, da bomo ustvarili približno pet milijonov evrov čistega dobička.

Kako gradite svoj poslovni uspeh?

Predvsem tako, da ne čakamo, da kupec pride k nam z naročilom, ampak mu v svojem razvojnem centru ponudimo vse - od ideje in oblikovanja prek razvoja prototipa izdelka do priprave na serijsko proizvodnjo ter nato še samo serijsko izdelavo.

To je edinstvena rešitev v panogi in zato ena naših glavnih prednosti v primerjavi s tekmeci. Običajno razvoj prototipov poteka v eni državi, serijska proizvodnja v tretji ali četrti, kar vse draži poslovanje. S svojo ponudbo smo kupcem olajšali procese in jim pomagali znižati stroške.

Svoj poslovni uspeh gradimo kot razvojni dobavitelji za približno polovico svojih kupcev, hkrati pa se iz avtomobilske širimo še v druge panoge. V ladijsko, pohištveno, hotelsko, železniško, letalsko ... Povsod, kjer je v uporabi usnje.

Koliko ljudi šteje vaš razvojni oddelek, koliko sredstev na leto namenite za razvoj?

V našem razvojnem centru dela 65 ljudi, za razvoj izdelkov in nove tehnologije pa na leto namenimo 1,5 odstotka prihodkov.

Zakaj se kupci odločijo prav za vaše izdelke, v čem je vaša prednost pred tekmeci?

Naša glavna prednost v primerjavi s tekmeci je natančnost, skrb za podrobnosti. Posvetimo se šivom, najmanjšim kotom sedeža in poskrbimo, da pri stikih šivov ni gubic, da ni napak v usnju. Pri letalu, ko smo ga leto in pol opremljali za šejka iz Savdske Arabije, denimo nismo dobili niti ene reklamacije, kar je izjemno.

Vsak naš sedež, tudi iz serijske proizvodnje, je zaradi obsega ročnega dela, ki ga vanj vložimo, unikatno delo.

Poleg tega pa je vodilo našega podjetja, nič ni nemogoče, vse je mogoče. Uresničiti znamo tudi želje, ki jih kupcu niso sposobni uresničiti nikjer drugje.

Pomembna prednost našega podjetja je tudi, da pri proizvodnji uporabljamo lastno surovino, lastne materiale, ki smo jih razvili sami in jih tudi patentirali. Na primer naše vodoodporno usnje.

trobis-marjan27-be.1458673304.jpg.n.960px.jpg
Vsak sedež, ki zapusti naše podjetje, tudi če je iz serijske proizvodnje, je zaradi obsega ročnega dela, ki ga vanj vložimo, unikatno delo, pravi direktor družbe Boxmark Leather v Sloveniji Marjan Trobiš.

Kako pomemben je bil za vas posel za savdskega šejka?

To je bil eden naših največjih projektov, pri katerem je leto in pol delalo 24 ljudi sedem dni na teden.

Šlo je za največje letalo na svetu, trinadstropni boeing 747-800 s 450 kvadratnimi metri uporabne površine, v katerem je prav vsa pohištvena oprema oblečena v usnje. Za to zasebno letalo lahko resnično rečemo, da je hiša v zraku.

Lufthansa, ki je bila naročnik posla, nam je delo zaupala, ker je presodila, da smo ga sposobni izpeljati. Projekt je bil tudi velik razvojni zalogaj, saj smo morali zadostiti zahtevam, s katerim se v podjetju dotlej še nismo srečali.

Za kako pomembno referenco se je izkazal ta posel?

Prek tega letala nam je uspel zelo velik prodor v letalsko industrijo. V procesa izbora izvajalca smo premagali zares velika imena, hkrati pa smo s samo izvedbo posla pridobili zaupanje Lufthanse, kar nam je v ponos.

In kar je še zlasti pomembno, postali smo redni dobavitelj Lufthanse ter po treh letih prizadevanj postali dobavitelj usnjenih sedežnih prevlek za serijsko proizvedena letala.

Do zdaj smo usnjene prevleke za sedeže delal za letala, ki so bila narejena po meri, večinoma so bili kupci arabski šejki. Zdaj pa se nam je uspelo prebiti tudi na trg serijsko izdelanih letal.

Med drugim smo dobili pogodbo za 20 novih Lufthansinih letal, ki bodo na trgu leta 2020. Gre za manjša letala visokega razreda za približno 20 potnikov. Njihova posebnost je, da so to prva potniška letala, ki dosežejo hitrost 1,5 maha. Kar pomeni, da bodo za pot iz Londona do New Yorka potrebovala tri ure.Pogodbo smo podpisali z Lufthansino družbo Inairvation, ki se ukvarja z interierji letal.

Katere kupce vam je doslej uspelo pridobiti za serijsko proizvodnjo v letalski industriji?

Zmagali smo na kar nekaj razpisih, tako da bodo naše usnjene prevleke v letalih Lufthanse, Singapore Airlines, Turkish Airlines, Lot, Edelweiss, Fly Emirates, Air Italy, German Wings... Dobavljali jih bomo tudi družbi Recaro, ki izdeluje sedeže. Pogodbe so podpisane za osem do deset let z možnostjo podaljšanja.

Katere druge pomembne posle vam je še uspelo pridobiti lani?

Na sejmu v Miamiju, kjer razstavljajo dobavitelji za ladijsko industrijo, nam je uspelo skleniti prve večje posle za naše pohištvo iz aluminija, prevlečeno z vodoodpornim usnjem Outdoor Extreme, ki smo ga razvili skupaj s slovenskim proizvajalcem aluminija Talum, ki je tu v Kidričevem naš sosed.

V ZDA smo pridobili tudi prve posle za oblazinjenje zunanjih sedežnih garnitur na luksuznih jahtah z vodoodpornim usnjem ter dobili podoben posel pri serijski proizvodnji luksuznih hitrih čolnov.

S pohištvom iz aluminija, prevlečenim z vodoodpornim usnjem, ki smo ga sprva razvili za velike potniške križarke, se nam je odprl tudi pohištveni trg v hotelski panogi, v velnes centrih, luksuznih vilah in podobno ... V ZDA bomo denimo sodelovali pri obnovi enega od hotelov iz verige Hyatt, v Mehiki pa enega od hotelov Marryott.

trobis-marjan10-be.1458673305.jpg.n.960px.jpg
V drugem največjem slovenskem mestu Mariboru rojeni Marjan Trobiš je do svojega 30 leta živel v Nemčiji, blizu Stuttgarta, kjer je končal študij ekonomije in svojo poklicno pot začel v čevljarski industriji. Vodenje izdelovalca usnjenih avtomobilskih prevlek in sedežev Boxmark Leather iz Kidričevega je prevzel v letu 2009, pred tem je štiri leta vodil družbo Nestle na Hrvaškem.

Kakšna je ta hip sestava vaših prihodkov, kolikšen delež pomenijo nove panoge, kako se bo to spreminjalo v prihodnje?

Še pred nekaj leti je imela proizvodnja usnjenih sedežnih prevlek za avtomobilsko industrijo v naših prihodkih stoodstotni delež, zdaj pa ima približno 98-odstotnega.

Njen delež je še vedno zelo velik zato, ker hkrati s tem, ko vstopamo v nove panoge, rastejo tudi naši posli za avtomobilsko industrijo. To pa hkrati pomeni, da dvoodstotni delež prihodkov, ki smo ga v tem času dosegli z drugimi panogami, pomeni lep uspeh.

A možnosti za našo rast v avtomobilski industriji so omejene, pokrili smo 90 odstotkov trga, za rast imamo še največ deset odstotkov prostora. V drugih panogah je nasprotno, tako da se bo trend zmanjševanja deleža avtoindustrije v naših prihodkih še nadaljeval.

Računamo, da bomo v drugih panogah v prihodnjih petih letih rasli veliko hitreje kot v avtomobilskem delu in tako čez osem let z njimi ustvarili med 20 in 25 odstotkov svojih prihodkov.

Kolikšen je vaš tržni delež v avtomobilski industriji?

V Evropi smo vodilni proizvajalec usnjenih sedežnih prevlek za avtomobile visokega razreda. Naše prevleke najdete v avtomobilih, kot so Mercedes, BMW, Audi, Porche, Opel, Ferrari, Maserati, McLaren, Jaguar, Bentley. In seveda v številnih avtomobilih z individualno zasnovano notranjostjo.

V svetovnem merilu pa se uvrščamo med prve tri proizvajalce.

S katerimi novostmi vse prihajate na trg letos?

Za letalsko industrijo smo razvili novost, ki jo bomo kmalu predstavili na sejmu. Gre za tako imenovane luksuzne separeje, ki potnikom na letalih zagotavljajo več zasebnosti, hkrati pa več udobja in več prostora.Za ladijsko panogo smo skupaj z znanim francoskim oblikovalcem razvili poseben ležalnik oziroma visečo mrežo, ki uporabniku poleg udobja omogoča tudi uporabo sodobnih komunikacijskih in digitalnih naprav. To novost bomo predstavili septembra na sejmu v Monaku.Na sejmu v Miamiju bomo marca skupaj s podjetjem Talum predstavljali drugo kolekcijo našega ladijskega pohištva, v kateri so ležalnik, stoli in miza. Skupaj s Talumom smo razvili tudi usnjeno sedežno garnituro za zunanjo uporabo, kar je svetovna novost, saj so takšne garniture običajno prevlečene s plastiko.Poleg tega bomo na sejmu v Miamiju skupaj s slovenskim pristaniščem Luko Koper ter z mestno občino Koper za naše potencialne kupce pripravili slovenski večer. Poleg naše podjetniške zgodbe jim želimo predstaviti tudi Slovenijo in možnosti, ki jih potnikom na ladijskih križarkah ponuja Slovenija kot turistična destinacija.Poleg izdelkov za ladijsko panogo pa bi omenil še nišno področje, ki smo ga odkrili in je bilo doslej povsem zanemarjeno. In sicer trajekte. Lani nam je uspelo v Cancunu dobiti prvo pogodbo za opremo 24 trajektov višjega razreda, ki potujejo med Mehiko in Kubo, za nove posle s trajekti pa se dogovarjamo tudi v ameriškem Los Angelesu.

Predstavili ste nekaj novosti za panoge, v katere se širite. Kako pa je z novostmi za vašo glavno dejavnost, za usnjene prevleke za avtomobilske sedeže?

Tudi v avtomobilski panogi nenehno razvijamo novosti. Življenjska doba posameznega modela sedeža je praviloma sedem let in v tem času seveda pride do prenov oziroma sprememb pri usnjeni sedežni prevleki. Kupci avtomobilov novosti oziroma spremembe namreč pričakujejo in zahtevajo.Lani smo razvili 12 novosti oziroma novih modelov - šlo je bodisi za spremembe dizajna ali nekaterih manjših delov sedežne prevleke -, kar je bil velik zalogaj, saj je treba vsako spremembo izdelka ustrezno vpeljati v proizvodni proces. Za letos računamo, da bomo v proizvodnjo uvedli manj novih modelov kot lani.

Vam je lani v avtomobilski industriji uspelo pridobiti še kakšnega novega kupca?

Da. Sedežne prevleke smo začeli proizvajati za Oplove modele avtomobilov višjega cenovnega razreda, v prihodnje bodo te tudi v avtomobilih znamke Alfa Romeo. Prve sedežne prevleke smo lani testno dobavili tudi na Japonsko, v Toyoto. Računamo, da bomo od tam letos dobili prva prava naročila. Za to, da si kot proizvajalci pridobimo njihovo zaupanje, je potreben čas.Zanimivo je, da naročila dobivamo tudi iz Kitajske. In sicer za avtomobile njihovih lokalnih znamk, ki želijo posnemati evropske avtomobile.

Obsežnejši intervju je bil objavljen v prvi letošnji nemški izdaji revije Slovenija vas vabi!. Tujejezične revije lahko prelistate na portalu ([izvozniki.finance.si]) , kjer so objavljene tudi informacije o naslednjih načrtovanih izidih.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Intervju z zmagovalcem slovenskega izvoza: Ko sem rekel, da bom zgradil nov fructal, so se mi malo smejali 24

Andrej Slokar, ustanovitelj in lastnik Incoma, ter Boštjan Jerončič, direktor Incoma, o tem, zakaj je podjetje, ki sladoled prodaja po...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj so Švedi razočarali Iskraemeco, ki spreminja strategijo in osvaja vse več trgov 14

Finalist izbora Zmagovalec slovenskega izvoza je prisoten v 62 državah in se širi, med zadnjimi uspešno v Dubaju in Argentini ter odpira...