• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Kje je in v katero smer gre identifikacija zaposlenih Kje je in v katero smer gre identifikacija zaposlenih S produktnim direktorjem vodilnega slovenskega ponudnika opreme, sistemov in rešitev za logistiko in avtomatsko identifikacijo smo govorili o trendih v identifikaciji zaposlenih, elektronskem beleženju delovnega časa in rešitvah za vstop.
Barva generacij, ki jo je pred pol stoletja poimenovala računovodkinja Barva generacij, ki jo je pred pol stoletja poimenovala računovodkinja V prostorih Švicarije v ljubljanskem Tivoliju je potekalo sklepno praznovanje 50-letnice Jupola
Tako je Primorec prišel do posla z indijskimi milijarderji Tako je Primorec prišel do posla z indijskimi milijarderji Erik Zobec je z eno največjih indijskih družb Dalmia Bharat Group v Indiji zagnal najsodobnejšo proizvodnjo ognjevzdržnih betonov

Tako cvetijo nemške naložbe v Sloveniji

Čas branja: 6 min
19.04.2016  22:30
Aerodrom Ljubljana, Knauf Insulation, Messer Slovenija, Mahle Letrika, DB Arriva, DHL Ekspres povečujejo prodajo in na novo zaposlujejo
Tako cvetijo nemške naložbe v Sloveniji

Obveščaj me o novih člankih:  
Zmago Skobir dodaj
Aerodrom Ljubljana dodaj
Fraport dodaj
Aerodrom dodaj
LOT dodaj

V Sloveniji je okoli 750 podjetij z nemškim kapitalom, ki zaposlujejo skupno okoli 50 tisoč delavcev. Preverili smo, kako gre nekaterim večjim nemškim naložbam.

skobir-zmago18-be.1461095644.jpg.s.960px.jpg
Zmago Skobir

Aerodrom Ljubljana vlaga sedem milijonov

750 podjetij z nemškim kapitalom posluje v Sloveniji.

50.000 ljudi zaposlujejo nemška podjetja pri nas.

321 milijonov evrov naložb so nemška podjetja v letu 2014 izvedla v Sloveniji.


Aerodrom Ljubljana je od oktobra 2014 v lasti Fraporta. Lani so v Ljubljani poslovne prihodke s predlanskih 32 povečali na 34,8 milijona evrov. »Dobro poslovanje je vodilo v dobiček pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA) v vrednosti 12,6 milijona evrov, dobiček iz poslovanja (EBIT) v višini 2,6 milijona evrov in 3,3 milijona evrov čistega dobička. Število potnikov v javnem prometu je lani zraslo za 9,4 odstotka,« je povedal Zmago Skobir, predsednik uprave Aerodroma.

Letos pričakujejo nadaljnjo, nekoliko zmernejšo rast prometa in nekatere nove povezave. Poljski LOT je že začel leteti v Varšavo, grški Aegean Airlines v Atene, povečuje se število letov na nekaterih starih povezavah (Turkish Airlines in Air Serbia letita vsak dan dvakrat v Istanbul oziroma Beograd, EasyJet povečuje število poletov s sedem na devet na teden ...). Rasti prometa bodo sledile infrastrukturne posodobitve potniškega terminala. Letošnjih investicij bo skupno za okoli 7,2 milijona evrov, večinoma bo denar namenjen posodobitvi terminala.

Nemški kapital je najbolj prisoten na področju skladiščenja in spremljajočih prometnih dejavnosti, prodaje na drobno, proizvodnje motornih vozil, proizvodnje električnih naprav in prodaje na debelo.

Ob rasti prometa je med glavnimi cilji za leto 2016 izboljšanje potovalne izkušnje. Prva obnovitvena dela, ki bodo izboljšala pretočnost več kot 50 let stare potniške stavbe, so se že začela. Rezultat te prve faze preureditve je povečanje prostora pred varnostno kontrolno točko in uvedba četrte linije za varnostni pregled. Sledila bo izgradnja novega objekta za sortiranje prtljage, s čimer bodo pridobili tudi nekaj dodatnega prostora za prijavo na polet ter za gostinsko in trgovinsko dejavnost.

Prestavljajo cesto, da bi zaživelo 35 hektarjev

Začel se je tudi že projekt prestavitve ceste, ki vodi mimo letališča, s čimer bo omogočen razvoj poslovno-logističnega kompleksa na njegovi severni strani. Tam ima Aerodrom v lasti 35 hektarjev zemljišča. Pri prestavitvi državne ceste, ki vodi mimo letališča, gre za 2,4-kilometrski odsek s tremi krožišči, ki ga v slabih 35 odstotkih financira Aerodrom Ljubljana, preostalo pa država in občina. Začetek del je predviden za letos, končana pa naj bi bila leta 2018.

Imajo 397 zaposlenih. Predvideno je minimalno povečanje števila zaposlenih, in sicer skladno z rastjo prometa oziroma bo šlo za nadomeščanja prekinjenih delovnih razmerij ali upokojitev.

lanisek-tomaz9-ihA.1461095642.jpg.n.960px.jpg
Tomaž Lanišek

Knauf Insulation vlaga 40 milijonov

Družba Knauf Insulation iz Škofje Loke izdeluje izolacijske materiale iz kamene volne in je v lasti družine Knauf. »Lani smo imeli 104,1 milijona evrov prihodkov in 8,8 milijona evrov čistega dobička. Poslovanje v letu 2015 je na ravni načrtov, a pod rezultati za leto 2014 pri prihodkih in dobičku, in sicer zato, ker tri mesece ni obratovala naša največja proizvodna linija, ki smo jo postavljali na novo,« je pojasnil predsednik uprave družbe Tomaž Lanišek. Njihove izdelke so zato morali proizvajati in dobavljati iz drugih tovarn Knauf Inuslation, kar je stroškovno gledano manj ugodno za podjetje v Škofji Loki. V letu 2015 so en proizvodni program prenesli v Ajdovščino.

V podjetju Knauf Insulation lani in letos investirajo 40 milijonov evrov. Glavni del naložb so izpeljali lani, ko so na svoji najstarejši proizvodni liniji koks zamenjali s plinsko pečjo. »Taka sprememba še vedno potrebuje nekatere optimizacijske postopke in nastavitve. Del sredstev smo namenili tudi za linijo, kjer izdelujemo izdelke brez veziv. Tretji pomemben investicijski segment so tehnološke zmogljivosti za proizvodnjo vakuumskih panelov, kjer smo prav tako v postopku finalizacije procesov. Vzporedno smo torej peljali investicijska vlaganja na treh ključnih področjih, kar za naše podjetje zagotovo ni bila lahka naloga. Ker pa so vse tri naložbe namenjene čistejši proizvodnji in boljšim končnim produktom z dodano vrednostjo, ocenjujemo preteklo obdobje kot nujen korak v smeri dolgoročne stabilnosti in konkurenčnosti podjetja,« je povedal Tomaž Lanišek.

Deset milijonov pa je odpihnila vlada

»Deset milijonov evrov naložb smo novembra lani izgubili, ker je ravno v času, ko so naši lastniki sprejemali poslovne načrte za leto 2016, finančni minister Dušan Mramor napovedal mini davčno reformo. Rečeno je bilo, da se bodo zmanjšale davčne olajšave za naložbe ter olajšave za raziskave in razvoj,« je povedal Lanišek.

Še vedno 80 odstotkov izdelkov prodajo na tuje. Lani je izvoz večinoma temeljil na glavnih že uveljavljenih izdelkih s področja industrijske uporabe izolacijskih materialov, so pa uspešno preizkusili in na določene trge poslali tudi nekatere novosti, zlasti na področju zelenih rešitev in vakuumskih panelov.

»Letos povečujemo tržne deleže v nekaterih segmentih, kot so bela tehnika, paneli in vrata. Leto prinaša veliko izzivov predvsem v zvezi z izolacijskimi materiali z naše nove linije, ki imajo izboljšane številne karakteristike in jih moramo kot take primerno predstaviti trgu. Nadaljujemo geografsko širitev prodaje s področja zelenih rešitev Urbanscape - zlasti na področju zelenih streh -ter hkrati optimiziramo proizvode z naše nove linije za vakuumske panele. Doma pričakujemo, da bo več denarja namenjenega energetski prenovi stavb, in to iz virov kohezijske politike in Eko sklada,« je pojasnil Tomaž Lanišek.

Kdaj na plin še drugi dve liniji?

Na vprašanje, kdaj bosta v Škofji Loki še drugi dve liniji namesto na koks delovali na zemeljski plin, pa sogovornik odgovarja: »Za to morajo biti izpolnjeni nekateri osnovni pogoji. Prvi so seveda sredstva, ki jih mora lastnik vložiti v to. Vemo, kako velika so bila vlaganja lastnikov v našo lokacijo v zadnjem letu, in vemo tudi, da je v sistemu Knauf Insulation prek 40 proizvodnih obratov, zato nove velike naložbe v zelo kratkem času v Sloveniji težko pričakujemo. Če pa bi bila odločitev za nova vlaganja vendarle sprejeta, je treba urediti vso zahtevano dokumentacijo in si zagotoviti surovine - v tem primeru plin in kisik. Naš dobavitelj, Messer Slovenija, si že dalj časa prizadeva pridobiti pogoje in dovoljenja za izgradnjo kisikarne na kupljenem zemljišču v naši bližini, a je pri tem naletel na precej ovir, ki zavlačujejo postopek.«

lanisek
mag. Danilo Lukač

Messer Slovenija lani dobro

Messer Slovenija, ki je v lasti družine Messer, ima proizvodni obrat v Rušah pri Mariboru in v bližini Zagreba ter 102 zaposlena. Proizvajajo tehnične pline, kot sta kisik in dušik. Direktor družbe Danilo Lukač pravi: »Leto 2015 je bilo za družbo Messer Slovenija uspešno. Rezultati poslovanja so v skladu s pričakovanji in postavljenimi cilji. Naša usmerjenost v partnerske odnose s kupci nam prinaša prednosti pred konkurenco. Pridobili smo veliko novih projektov na področju aplikativnega razvoja. Skupaj s partnerji uvajamo nove rešitve, ki prinašajo optimizacijo njihovih procesov, predvsem gre za nove ekološke rešitve z uporabo plinov pri tehnologijah voda.«

V Škofji Loki čakajo na dovoljenja

Messer Slovenija je dobavitelj kisika za novo proizvodno linijo Knauf Insulation in želi v Škofji Loki postaviti novo kisikarno. Zemljišče so kupili leta 2015 in napovedali, da bodo vložili 15 milijonov evrov, proizvodnjo pa začeli konec leta 2016. Doslej ni bil ustrezno spremenjen niti OPPN. Danilo Lukač o letošnjih načrtih z novo kisikarno pravi: »Investicijo bomo nadaljevali. Začrtan terminski plan bomo tudi v prihodnje uresničevali z veliko optimizma. Ponosni smo, da smo del nove tehnologije v družbi Knauf Insulation. Veseli nas, da bomo tako pripomogli k boljšim okoljskim razmeram krajanov.«

sever-edvin2-ih.1461095645.jpg.n.960px.jpg
Edvin Sever

Letrika: Davčne olajšave za naložbe je treba ohraniti

Edvin Sever, predsednik uprave Mahle Letrike, je pred nedavnim na Vrhu podjetij v tuji lasti, ki ga je organiziral GZS, opozoril, da morajo podjetja še povečati vlaganja v raziskave in razvoj, če hočejo biti konkurenčna. »Petodstotna vlaganja niso več dovolj. Konkurenca vlaga 10, 15 odstotkov. Država nas mora pri teh prizadevanjih podpirati z davčnimi olajšavami,« je povedal Edvin Sever. Mahlejev prevzem Letrike iz Šempetra pri Novi Gorici je bil sicer zadnji večji vstop nemškega kapitala v slovenska podjetja. Mahle jo je kupil septembra 2014, prevzem je bil vreden 108 milijonov evrov. Podjetje po naših informacijah posluje dobro, lanski rezultati bodo objavljeni do konca aprila. Predlanskim so imeli 195,7 milijona evrov prihodkov in 7,4 milijona evrov čistega dobička.

karlsson-bo11-be.1461095647.jpg.n.960px.jpg
Bo Karlsson

DB Arriva ima že 975 zaposlenih

Avtobusni prevoznik Arriva, ki je v lasti Deutsche Bahna, je lani v Sloveniji ustvaril 67,8 milijona evrov prihodkov in 6,1 milijona evrov dobička iz poslovanja. S tem je krepko prehitel vse tekmece; novogoriški Avrigo je denimo pri 22,5 milijona evrih prihodkov, celjski Izletnik pa pri približno 20 milijonih evrov. V skupino Arriva v Sloveniji sodijo podjetja Arriva Dolenjska in Primorska, Arriva Štajerska, Alpetour, Kam Bus in Integral Avto Jesenice. In kakšno je bilo prvo četrtletje? »Podobno kot lani, dodaten izziv pa je znižanje subvencij na ministrstvu za infrastrukturo,« pravi Bo Karlsson, predsednik uprave skupine Arriva. V Arrivi vlagajo predvsem v posodabljanje voznega parka. Letos bodo v Slovenijo pripeljali 34 novih avtobusov z najvišjimi ekološkimi standardi. Tako kot vsa avtobusna podjetja sodelujejo tudi pri uvajanju integriranega javnega potniškega prometa, v okviru katerega bodo uvedli nov sistem plačevanja. Spomnimo, z novim sistemom bomo v Sloveniji uvedli enotno vozovnico, ki jo bodo lahko potniki na določeni relaciji uporabljali za več različnih prevoznikov.

V Skupini Arriva je zdaj 975 zaposlenih. Bodo dodatno zaposlovali? Vse je odvisno od razmer na trgu, pravijo v Arrivi. V Arrivi so lani novembra prevzeli kranjsko potovalno agencijo Alpetour, lastniška konsolidacija že poteka. Arriva je iztisnila manjšinske delničarje Alpetourja, umaknila delnice z borze in pripojila družbo Integral Avtobusni promet Tržič k družbi Alpetour. Zdaj bodo nadaljevali poslovno konsolidacijo, urejali pa bodo verjetno tudi lastništvo v Arrivi Štajerska, kjer je DB Arriva zdaj 75,9-odstotni lastnik, postal pa naj bi stoodstotni lastnik.

sirk-matjaz-011-jm.1461095646.jpg.n.960px.jpg
Matjaz Sirk

DHL Ekspres skokovito raste

DHL Ekspres veliko večino pošiljk prepelje z letali, druge po cesti. Lani jeseni smo poročali, da pričakujejo, da bodo število pošiljk povečali za petino, prihodke pa le za malenkost manj kot 20 odstotkov. Direktor družbe Matjaž Sirk zdaj pravi: »Lani smo skladno s pričakovanji dosegli odličen rezultat, ki bo javno dostopen v maju. Letošnja rast prihodkov v prvem četrtletju presega 15 odstotkov. Razlog je v skoraj 20-odstotnem povečanju števila prepeljanih pošiljk, in to v izvozu in uvozu. Beležimo tudi izjemno rast v prepeljani teži, ki se giblje primerljivo indeksu rasti ustvarjenega prihodka. To nam uspeva zaradi uspešnega in učinkovitega dela komerciale in drugih podpornih funkcij, število novih uporabnikov smo povečali za skoraj deset odstotkov, ter pozitivnega trenda izvoza. V nadaljevanju leta načrtujemo poslovanje, primerljivo s prvim četrtletjem. Na novo bomo zaposlovali, predvidoma v drugi polovici leta.«

Prostore na Brniku imajo trenutno že 90-odstotno zasedene, procesna oprema je izkoriščena v celoti. »Zdaj zato že potekajo pogovori o razširitvi prostorov oziroma gradnji novega terminala,« je povedal Matjaž Sirk.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako ljubljanski proizvajalec sesalnikov prodaja na 70 trgov, najboljše prodajalce pa pelje na Bali 12

Hyla z novim modelom sesalnika prodajo povečuje za tretjino; največja trga sta Nemčija in ZDA

IZVOZNIKI
Novice
Novice Tako je Primorec prišel do posla z indijskimi milijarderji 1

Erik Zobec je z eno največjih indijskih družb Dalmia Bharat Group v Indiji zagnal najsodobnejšo proizvodnjo ognjevzdržnih betonov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol začenja naložbo za 40-milijonski posel z BMW

Dodana vrednost pri novih izdelkih za električne modele BMW je dva- do trikrat višja kot pri njihovem povprečnem izdelku

IZVOZNIKI
Novice
Novice Bisol zasut z naročili, z novimi roboti zmogljivosti povečuje za 66 odstotkov

Prodajo razširili že na več kot 400 kupcev iz 83 držav

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Avstrijci na Bledu povezali jugovzhodno Evropo 1

Mednarodna poslovna konferenca Austria Connect Southeast Europe 4.0 je prejšnji teden na Bledu povezala avstrijske podružnice,...