• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
V Postojnski jami še en rekord V Postojnski jami še en rekord Park Postojnska jama s 14.000 obiski v enem dnevu; na karte za vstop v jamo so čakali dve uri
Proizvajalci EU se zavzemajo za ohranitev carin na sončne panele iz Kitajske Proizvajalci EU se zavzemajo za ohranitev carin na sončne panele iz Kitajske Tretjega septembra potečejo carine, ki jih je pred petimi leti uvedla EU; za zdaj še ni jasno, kaj bo z njimi v prihodnje
V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko Intervju z Meti Ketner, direktorico pravne pisarne KETNER, ki je specializirana za področje intelektualne lastnine
Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka Intervju z Enzom Smrekarjem, glavnim direktorjem področja Delikatesni namazi v Atlantic Grupi, o tem, kako slovensko prehrambno podjetje s paštetami znamke Argeta podira rekorde na avstrijskem trgu. Brali so ga avstrijski poslovneži in bralci poslovnega tednika Trend, ki smo mu priložili izdajo revije Slovenija vas vabi! v nemščini.
DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal Matjaž Sirk: Še naprej nameravamo biti največji igralec na trgu, zato za nadaljnjo rast potrebujemo nove zmogljivosti

Dijaki podjetniki ustanavljajo delniške družbe

Čas branja: 3 min
10.05.2016  16:01  Dopolnjeno: 11.05.2016 08:03
40 izdelkov in storitev je nastalo v programu Moje podjetje, ki mladino uči, kako biti podjetnik
Dijaki podjetniki ustanavljajo  delniške družbe
Med prvimi dijaškimi podjetji je bil E-skiro, kjer so naredili električni skiro. Podjetniki so Martin Pivk, Tadej Marinšek, Rok Žonta, Tina Ogrizek in Tadej Debelak.

V petek bo 40 dijaških podjetij na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču predstavilo svoje izdelke in storitve. Vsa podjetja so organizirana kot delniške družbe, saj so dijaki kapital za posel, gre za od nekaj deset do tisoč evrov, zbrali s prodajo delnic. Med temi dijaki so zagotovo tudi prihodnji izvozniki.

Dijaško podjetništvo sodi v program Moje podjetje, ki poteka pod okriljem Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih. Ta uči mlade po evropskem programu JA-YE (Junior Achievement Young Enterprises), ki ga organizira neprofitna organizacija JA Worldwide, v državah EU pa ga izvajajo že več kot 20 let.

»V teh državah ugotavljajo, da jih med tistimi dijaki, ki so bili del programa, pet let po koncu šolanja v povprečju približno 15 odstotkov več ustvari svoje podjetje kot med tistimi, ki niso bili v programu. Njihova podjetja ustvarijo desetino več prihodkov in imajo tudi višje zaslužke,« pravi Anton Kokalj, koordinator programa Moje podjetje. V Sloveniji, kjer se tudi manjša podjetja usmerjajo v izvoz, so torej tudi med dijaki podjetniki prihodnji izvozniki.

Predstavitev na sejmu, ki bo potekal na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, je del sklepnega dogodka programa Moje podjetje, na katerem bodo izbrali tudi najboljša dijaška podjetja.

Abeceda trženja, pisanja bilanc, organizacije dela ...

Program je zelo nazoren. Anton Kokalj: »Namen je, da dijaki v enem šolskem letu prehodijo celotno podjetniško pot. Na začetku je torej njihova ideja, kaj bi želeli početi, potem pa jo morajo uresničiti, torej narediti izdelek oziroma izpeljati storitev in jo še prodati. V ta namen morajo ustanoviti podjetje, zbrati kapital, deloma je tudi njihov lastni. Napisati morajo poslovni načrt, trženjsko strategijo, narediti izdelek ... Učimo jih, kako se napiše prošnjo za zaposlitev. Potem mladi podjetniki opravijo še zaposlitvene pogovore, naučimo jih, kako se narediti bilanca podjetja. Izdelke oziroma storitve tudi prodajajo, trg je omejen na šolo, starše, sorodnike, tako da lahko poslujejo brez davčnih blagajn. Ob koncu projekta podjetje likvidirajo. Vse to so zelo praktične veščine za življenje. Učimo jih samostojnosti, pa tudi vztrajnosti, tudi če jim del projekta ne gre po načrtu, jih spodbujamo, da vztrajajo in poiščejo rešitev.«

Dijaki delo opravijo v okviru šole in šolskih delavnic, ponekod jim zavod pomaga poiskati tudi podjetniške mentorje, ali pa se po pomoč oziroma potrebna tehnična sredstva obrnejo na starše, sorodnike, prijatelje ...

Vključenih 21 šol in 61 dijaških podjetij

Letos je v program vključenih 21 šol. Dijaki so ustanovili 61 podjetij, na sejmu in sklepni prireditvi jih bo sodelovalo 40. Program Moje podjetje je v organizaciji Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih prvič potekal v letu 2013/2014 kot pilotni program na šestih srednjih šolah v Sloveniji, naslednje leto je bilo vključenih 17 srednjih šol, letos 21. Gre tako za gimnazije kot srednje in poklicne šole.

Od lesenega električnega kolesa do sprehajanja psov in naravne kozmetike

naravna-kozmetika-xx.1462888558.jpg.n.960px.jpg
Letos so dijaki izdelovali tudi naravno kozmetiko.

Letošnje podjetniške ideje dijakov so zelo raznovrstne. Na Gospodarskem razstavišču boste lahko videli njihove lesene ročne ure, naravne dezodorante in balzame za ustnice in drugo kozmetiko, sveče iz naravnega čebeljega voska, avtomatsko vlečno kljuko za avto, leseno električno kolo, leseno salamoreznico, posodice za manjše odpadke z ledlučko za v avto, akvarij, javne pepelnike s pljuči, ki imajo protikadilska in okoljevarstvena sporočila, prenosni monitor, leseno posodo in kozarce. Dijaki so se lotili tudi peke in prodaje sweet & fit ameriških krofov, promocije in trženja pohodno-rekreacijskih poti v okolici Slovenske Bistrice, organizirali medrazredne turnirje v futsalu, izdelovali so spletne strani, čistili prostore in sprehajali pse.

Najboljši bodo šli v Švico

rejec-jozica02-be.1462888562.jpg.n.960px.jpg
»Program ni namenjen le usvajanju tehničnih podjetniških znanj, temveč mlade uči tudi prilagajanja, sprejemanja drugačnih mnenj in sodelovanja. Najpomembnejše pa so izkušnje, ki so jih mladi pridobili, zavedanje, da bodo v prihodnosti sami odvisni od svojega dela," pravi Jožica Rejec, predsednica uprave Domela, ki tudi predseduje komisiji, ki bo izbrala najboljša dijaška podjetja. Foto: Ales Beno

Najboljšemu dijaškemu podjetju, ki bo izbrano v petek, bo Zavod za spodbujanje podjetnosti mladih financiral udeležbo na evropskem tekmovanju. Letos bo konec julija v Švici.

Komisiji, ki bo izbrala najboljše podjetje, bo predsedovala Jožica Rejec, predsednica uprave Domela. »Program ni namenjen le usvajanju tehničnih podjetniških znanj, temveč mlade uči tudi prilagajanja, sprejemanja drugačnih mnenj in sodelovanja. Najpomembnejše pa so izkušnje, ki so jih mladi pridobili, zavedanje, da bodo v prihodnosti sami odvisni od svojega dela ter da so v poslu tako vzponi kot padci. Podpora temu programu je del Domelove družbene odgovornosti in moje osebne. Rada prenašam izkušnje vodenja iz podjetja na zavod in rada se družim z mladimi, ki so polni idej in navdušenja, če imajo pravo podporo,« pojasnjuje Jožica Rejec.

Podpornika letošnjega progama Moje podjetje sta Gospodarsko razstavišče in NLB, kjer se bodo tudi predstavila najboljša dijaška podjetja.

Preberite tudi:

18.05.2016

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Unior opremil kolesarsko delavnico šampiona toura Gerainta Thomasa 5

Unior še širi svoj program specializiranega kolesarskega orodja, ob tem pa še tesneje sodeluje z ekipami iz prestižne serije World Tour

IZVOZNIKI
Novice
Novice DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal 2

Matjaž Sirk: Še naprej nameravamo biti največji igralec na trgu, zato za nadaljnjo rast potrebujemo nove zmogljivosti

IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj je Srbija investicijska meka v regiji in kam bodo Srbi investirali v Sloveniji

Intervju z Markom Čadežom, predsednikom srbske gospodarske zbornice

IZVOZNIKI
Novice
Novice (graf) Velikost upada novih naročil v Nemčiji je analitike močno presenetila 4

Nova naročila za nemška industrijska podjetja so junija upadla ne le na mesečni, temveč tudi na medletni ravni

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka 8

Intervju z Enzom Smrekarjem, glavnim direktorjem področja Delikatesni namazi v Atlantic Grupi, o tem, kako slovensko prehrambno podjetje s...

IZVOZNIKI
Novice
Novice V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko

Intervju z Meti Ketner, direktorico pravne pisarne KETNER, ki je specializirana za področje intelektualne lastnine