Elan želi v vas prebuditi Ingemarja Stenmarka  Elan želi v vas prebuditi Ingemarja Stenmarka Elan prodajo smuči letos povečuje za petino; meri še na več z repozicioniranjem blagovne znamke. Ta sporoča: v vsakem se skriva dober smučar. Smučanje je užitek.
(intervju) Črt Prašnikar: Nedeljsko delo je Gorenjev hit v Avstraliji! (intervju) Črt Prašnikar: Nedeljsko delo je Gorenjev hit v Avstraliji! Kljub upadu trga Gorenje z znamko Asko letos v Avstraliji dosega 15-odstotno rast, tudi zato, ker so kot prvi na trgu uvedli sedemdnevni servis.
Zakaj Dušan Mes kupuje koprskega logista? Zakaj Dušan Mes kupuje koprskega logista? »Za nas je to odlična poteza, ogledujemo si še nekaj manjših tarč z razdelanim poslovnim modelom«, pravi Dušan Mes, šef Slovenskih železnic
(v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem (v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem Kje je evro, kje avstrijski borzni indeks ATX in kako dolgo utegne trajati oblikovanje avstrijske koalicije

Dijaki podjetniki ustanavljajo delniške družbe

10.05.2016  16:01  Dopolnjeno: 11.05.2016 08:03
40 izdelkov in storitev je nastalo v programu Moje podjetje, ki mladino uči, kako biti podjetnik
Dijaki podjetniki ustanavljajo  delniške družbe
Med prvimi dijaškimi podjetji je bil E-skiro, kjer so naredili električni skiro. Podjetniki so Martin Pivk, Tadej Marinšek, Rok Žonta, Tina Ogrizek in Tadej Debelak.

V petek bo 40 dijaških podjetij na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču predstavilo svoje izdelke in storitve. Vsa podjetja so organizirana kot delniške družbe, saj so dijaki kapital za posel, gre za od nekaj deset do tisoč evrov, zbrali s prodajo delnic. Med temi dijaki so zagotovo tudi prihodnji izvozniki.

Dijaško podjetništvo sodi v program Moje podjetje, ki poteka pod okriljem Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih. Ta uči mlade po evropskem programu JA-YE (Junior Achievement Young Enterprises), ki ga organizira neprofitna organizacija JA Worldwide, v državah EU pa ga izvajajo že več kot 20 let.

»V teh državah ugotavljajo, da jih med tistimi dijaki, ki so bili del programa, pet let po koncu šolanja v povprečju približno 15 odstotkov več ustvari svoje podjetje kot med tistimi, ki niso bili v programu. Njihova podjetja ustvarijo desetino več prihodkov in imajo tudi višje zaslužke,« pravi Anton Kokalj, koordinator programa Moje podjetje. V Sloveniji, kjer se tudi manjša podjetja usmerjajo v izvoz, so torej tudi med dijaki podjetniki prihodnji izvozniki.

Predstavitev na sejmu, ki bo potekal na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, je del sklepnega dogodka programa Moje podjetje, na katerem bodo izbrali tudi najboljša dijaška podjetja.

Abeceda trženja, pisanja bilanc, organizacije dela ...

Program je zelo nazoren. Anton Kokalj: »Namen je, da dijaki v enem šolskem letu prehodijo celotno podjetniško pot. Na začetku je torej njihova ideja, kaj bi želeli početi, potem pa jo morajo uresničiti, torej narediti izdelek oziroma izpeljati storitev in jo še prodati. V ta namen morajo ustanoviti podjetje, zbrati kapital, deloma je tudi njihov lastni. Napisati morajo poslovni načrt, trženjsko strategijo, narediti izdelek ... Učimo jih, kako se napiše prošnjo za zaposlitev. Potem mladi podjetniki opravijo še zaposlitvene pogovore, naučimo jih, kako se narediti bilanca podjetja. Izdelke oziroma storitve tudi prodajajo, trg je omejen na šolo, starše, sorodnike, tako da lahko poslujejo brez davčnih blagajn. Ob koncu projekta podjetje likvidirajo. Vse to so zelo praktične veščine za življenje. Učimo jih samostojnosti, pa tudi vztrajnosti, tudi če jim del projekta ne gre po načrtu, jih spodbujamo, da vztrajajo in poiščejo rešitev.«

Dijaki delo opravijo v okviru šole in šolskih delavnic, ponekod jim zavod pomaga poiskati tudi podjetniške mentorje, ali pa se po pomoč oziroma potrebna tehnična sredstva obrnejo na starše, sorodnike, prijatelje ...

Vključenih 21 šol in 61 dijaških podjetij

Letos je v program vključenih 21 šol. Dijaki so ustanovili 61 podjetij, na sejmu in sklepni prireditvi jih bo sodelovalo 40. Program Moje podjetje je v organizaciji Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih prvič potekal v letu 2013/2014 kot pilotni program na šestih srednjih šolah v Sloveniji, naslednje leto je bilo vključenih 17 srednjih šol, letos 21. Gre tako za gimnazije kot srednje in poklicne šole.

Od lesenega električnega kolesa do sprehajanja psov in naravne kozmetike

naravna-kozmetika-xx.1462888558.jpg.n.960px.jpg
Letos so dijaki izdelovali tudi naravno kozmetiko.

Letošnje podjetniške ideje dijakov so zelo raznovrstne. Na Gospodarskem razstavišču boste lahko videli njihove lesene ročne ure, naravne dezodorante in balzame za ustnice in drugo kozmetiko, sveče iz naravnega čebeljega voska, avtomatsko vlečno kljuko za avto, leseno električno kolo, leseno salamoreznico, posodice za manjše odpadke z ledlučko za v avto, akvarij, javne pepelnike s pljuči, ki imajo protikadilska in okoljevarstvena sporočila, prenosni monitor, leseno posodo in kozarce. Dijaki so se lotili tudi peke in prodaje sweet & fit ameriških krofov, promocije in trženja pohodno-rekreacijskih poti v okolici Slovenske Bistrice, organizirali medrazredne turnirje v futsalu, izdelovali so spletne strani, čistili prostore in sprehajali pse.

Najboljši bodo šli v Švico

rejec-jozica02-be.1462888562.jpg.n.960px.jpg
»Program ni namenjen le usvajanju tehničnih podjetniških znanj, temveč mlade uči tudi prilagajanja, sprejemanja drugačnih mnenj in sodelovanja. Najpomembnejše pa so izkušnje, ki so jih mladi pridobili, zavedanje, da bodo v prihodnosti sami odvisni od svojega dela," pravi Jožica Rejec, predsednica uprave Domela, ki tudi predseduje komisiji, ki bo izbrala najboljša dijaška podjetja. Foto: Ales Beno

Najboljšemu dijaškemu podjetju, ki bo izbrano v petek, bo Zavod za spodbujanje podjetnosti mladih financiral udeležbo na evropskem tekmovanju. Letos bo konec julija v Švici.

Komisiji, ki bo izbrala najboljše podjetje, bo predsedovala Jožica Rejec, predsednica uprave Domela. »Program ni namenjen le usvajanju tehničnih podjetniških znanj, temveč mlade uči tudi prilagajanja, sprejemanja drugačnih mnenj in sodelovanja. Najpomembnejše pa so izkušnje, ki so jih mladi pridobili, zavedanje, da bodo v prihodnosti sami odvisni od svojega dela ter da so v poslu tako vzponi kot padci. Podpora temu programu je del Domelove družbene odgovornosti in moje osebne. Rada prenašam izkušnje vodenja iz podjetja na zavod in rada se družim z mladimi, ki so polni idej in navdušenja, če imajo pravo podporo,« pojasnjuje Jožica Rejec.

Podpornika letošnjega progama Moje podjetje sta Gospodarsko razstavišče in NLB, kjer se bodo tudi predstavila najboljša dijaška podjetja.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Preberite tudi:

18.05.2016

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Prva slovenska banka, kjer za odprtje računa ni potreben obisk poslovalnice 1

UniCredit Banka kot prva na slovenskem trgu omogoča odprtje bančnega računa z video klicem in digitalnim podpisom.

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Nemški jeklarji se upirajo združitvi z Indijci, Hrvati pa prodajajo svoj prvi televizor 4K

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Švicarji kritizirajo Hrvaško zaradi odnosov s sosedi, VW miri napetosti v koncernu, Avstrijci pa gredo na volišča

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Nemški proizvajalec baterij in avstrijska banka gresta na borzo, Hrvati pa so izvedli svoj prvi ICO

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Novice
Novice Dolenjski TPV odprl 20-milijonsko naložbo v pametno tovarno

Nova tovarna in novi posli za BMW, Mercedes, Volvo, Jaguar, Rolls-Royce, Brose, Renault bodo prinesli več kot sto novih delovnih mest