Elan želi v vas prebuditi Ingemarja Stenmarka  Elan želi v vas prebuditi Ingemarja Stenmarka Elan prodajo smuči letos povečuje za petino; meri še na več z repozicioniranjem blagovne znamke. Ta sporoča: v vsakem se skriva dober smučar. Smučanje je užitek.
(intervju) Črt Prašnikar: Nedeljsko delo je Gorenjev hit v Avstraliji! (intervju) Črt Prašnikar: Nedeljsko delo je Gorenjev hit v Avstraliji! Kljub upadu trga Gorenje z znamko Asko letos v Avstraliji dosega 15-odstotno rast, tudi zato, ker so kot prvi na trgu uvedli sedemdnevni servis.
Zakaj Dušan Mes kupuje koprskega logista? Zakaj Dušan Mes kupuje koprskega logista? »Za nas je to odlična poteza, ogledujemo si še nekaj manjših tarč z razdelanim poslovnim modelom«, pravi Dušan Mes, šef Slovenskih železnic
(v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem (v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem Kje je evro, kje avstrijski borzni indeks ATX in kako dolgo utegne trajati oblikovanje avstrijske koalicije

Podjetni dijaki iz Trbovelj pečejo ameriške krofe

18.05.2016  17:04
Najboljše dijaško podjetje je podjetje "Sweet & fit" iz Gimnazije in ekonomske šole Trbovlje
Podjetni dijaki iz Trbovelj pečejo ameriške krofe
Najboljše dijaško podjetje prihaja iz Trbovelj in je prodajalo ameriške krofe.

Petek 13. je bil dober petek za šest dijaških podjetij, ki so osvojila prva mesta na slovenskem sejmu dijaških podjetij, ki delujejo v okviru programa Moje podjetje.

Program, ki poteka že tretje leto, se je letos začel na več kot tridesetih šolah, končalo pa ga je več kot 20 šol. Tako je 350 dijakov ustanovilo 61 dijaških podjetij. Program poteka eno šolsko leto, izvaja pa se različno, ponekod v okviru rednega predmeta ali kot izbirni predmet, ponekod pa kot krožek. Sodelujejo vse vrste šol, od gimnazij do poklicnih šol.

Na zaključnem sejmu se je predstavilo v živo s stojnicami in reklamnimi predstavitvami 39 dijaških podjetij, v obliki video predstavitve in razstavo izdelka pa še tri dijaška podjetja. Strokovna žirija, sestavljena iz predstavnikov podjetij različnih panog je pod vodstvom predsednice uprave Domel Jožice Rejec ocenjevala: kvaliteto poslovnega poročila, postavljene stojnice, predstavitve na odru, inovativnost izdelka ali storitve ter obseg prodaje.

Najboljši so iz iste šole, kjer jih učijo tudi o osebnih financah

Za dijaško podjetje leta so izbrali podjetje "Sweet & fit" iz Gimnazije in ekonomske šole Trbovlje. Njihov izdelek so ameriški krofi. Dijaki se bodo udeležilo evropskega sejma dijaških podjetij, ki bo potekalo konec julija 2016 v Lucernu v Švici.

Gimnazija in ekonomska šola Trbovlje prav je prav ta šola, kjer je njeni profesorici Gabrijeli Blaznik uspelo, da v okviru rednega predmeta mlade učijo kako ravnati z denarjem. Spomnimo, da je Revija Moje finance pred tremi leti začela program finančnega opismenjevanja mladih. Ravnanje z »denarnico« je pač nekaj življenjskega, vsakdanjega, nekaj, česar se moraš naučiti, tako kot recimo poštevanke in podjetništva. Učitelj osnovnih in srednjih šol, ki so želeli sodelovati je bilo treba najprej usposobiti. Ti pa zdaj na svojih šolah vodijo krožke Mladi in denar, v Trbovljah pa tudi v okviru rednega predmeta.

dijasko-podjetje01-xx.1463583570.jpg.n.960px.jpg
Dijaki so naredili tudi leseno kolo. Foto: Arhiv Jaslovenija

Veščine za prihodnost

V okviru programa Moje podjetje je potekal še podprogram Skills for the future (veščine za prihodnost), ki ga za dijaška podjetja na področjih, povezanih z avtomobilsko industrijo podpira Hyundai Europe. V tej kategoriji je najboljšo uvrstitev doseglo podjetje "Norckljuka"iz Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad - Ljubljana. Tudi to podjetje potuje na evropski sejem dijaških podjetij v tej kategoriji in sicer v Madrid v začetku junija.

dijasko-podjetje02-xx.1463583572.jpg.n.960px.jpg
S posebnimi koši proti kajenju. Foto: Arhiv Jaslovenija

Kot smo že poročali, so vsa dijaška podjetja organizirana kot delniške družbe, saj so dijaki kapital za posel, gre za od nekaj deset do tisoč evrov, zbrali s prodajo delnic. Med temi dijaki so zagotovo tudi prihodnji izvozniki.

15-odstotkov bolj uspešni

Dijaško podjetništvo sodi v program Moje podjetje, ki poteka pod okriljem Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih. Ta uči mlade po evropskem programu JA-YE (Junior Achievement Young Enterprises), ki ga organizira neprofitna organizacija JA Worldwide, v državah EU pa ga izvajajo že več kot 20 let.

dijasko-podjetje03-xx.1463583573.jpg.n.960px.jpg
Evropske izkušnje kažejo, da so dijaki, ki sodelujejo v akciji Najboljše dijaško podjetje tudi pozneje, ko ustanavljajo prava podjetja, bolj uspešni.

»V teh državah ugotavljajo, da jih med tistimi dijaki, ki so bili del programa, pet let po koncu šolanja v povprečju približno 15 odstotkov več ustvari svoje podjetje kot med tistimi, ki niso bili v programu. Njihova podjetja ustvarijo desetino več prihodkov in imajo tudi višje zaslužke,« pravi Anton Kokalj, koordinator programa Moje podjetje. V Sloveniji, kjer se tudi manjša podjetja usmerjajo v izvoz, so torej tudi med dijaki podjetniki prihodnji izvozniki.

Podjetniška znanja in sodelovanje

Jožica Rejec, predsednica uprave Domela in predsednica komisije, ki je izbrala najboljša dijaška podjetja: »Program ni namenjen le usvajanju tehničnih podjetniških znanj, temveč mlade uči tudi prilagajanja, sprejemanja drugačnih mnenj in sodelovanja. Najpomembnejše pa so izkušnje, ki so jih mladi pridobili, zavedanje, da bodo v prihodnosti sami odvisni od svojega dela ter da so v poslu tako vzponi kot padci.«

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Preberite tudi:

10.05.2016

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Prva slovenska banka, kjer za odprtje računa ni potreben obisk poslovalnice 1

UniCredit Banka kot prva na slovenskem trgu omogoča odprtje bančnega računa z video klicem in digitalnim podpisom.

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Nemški jeklarji se upirajo združitvi z Indijci, Hrvati pa prodajajo svoj prvi televizor 4K

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Švicarji kritizirajo Hrvaško zaradi odnosov s sosedi, VW miri napetosti v koncernu, Avstrijci pa gredo na volišča

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Nemški proizvajalec baterij in avstrijska banka gresta na borzo, Hrvati pa so izvedli svoj prvi ICO

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

IZVOZNIKI
Novice
Novice Dolenjski TPV odprl 20-milijonsko naložbo v pametno tovarno

Nova tovarna in novi posli za BMW, Mercedes, Volvo, Jaguar, Rolls-Royce, Brose, Renault bodo prinesli več kot sto novih delovnih mest