• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
V Postojnski jami še en rekord V Postojnski jami še en rekord Park Postojnska jama s 14.000 obiski v enem dnevu; na karte za vstop v jamo so čakali dve uri
Proizvajalci EU se zavzemajo za ohranitev carin na sončne panele iz Kitajske Proizvajalci EU se zavzemajo za ohranitev carin na sončne panele iz Kitajske Tretjega septembra potečejo carine, ki jih je pred petimi leti uvedla EU; za zdaj še ni jasno, kaj bo z njimi v prihodnje
V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko Intervju z Meti Ketner, direktorico pravne pisarne KETNER, ki je specializirana za področje intelektualne lastnine
Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka Intervju z Enzom Smrekarjem, glavnim direktorjem področja Delikatesni namazi v Atlantic Grupi, o tem, kako slovensko prehrambno podjetje s paštetami znamke Argeta podira rekorde na avstrijskem trgu. Brali so ga avstrijski poslovneži in bralci poslovnega tednika Trend, ki smo mu priložili izdajo revije Slovenija vas vabi! v nemščini.
DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal Matjaž Sirk: Še naprej nameravamo biti največji igralec na trgu, zato za nadaljnjo rast potrebujemo nove zmogljivosti

Podjetni dijaki iz Trbovelj pečejo ameriške krofe

Čas branja: 2 min
18.05.2016  17:04
Najboljše dijaško podjetje je podjetje "Sweet & fit" iz Gimnazije in ekonomske šole Trbovlje
Podjetni dijaki iz Trbovelj pečejo ameriške krofe
Najboljše dijaško podjetje prihaja iz Trbovelj in je prodajalo ameriške krofe.

Petek 13. je bil dober petek za šest dijaških podjetij, ki so osvojila prva mesta na slovenskem sejmu dijaških podjetij, ki delujejo v okviru programa Moje podjetje.

Program, ki poteka že tretje leto, se je letos začel na več kot tridesetih šolah, končalo pa ga je več kot 20 šol. Tako je 350 dijakov ustanovilo 61 dijaških podjetij. Program poteka eno šolsko leto, izvaja pa se različno, ponekod v okviru rednega predmeta ali kot izbirni predmet, ponekod pa kot krožek. Sodelujejo vse vrste šol, od gimnazij do poklicnih šol.

Na zaključnem sejmu se je predstavilo v živo s stojnicami in reklamnimi predstavitvami 39 dijaških podjetij, v obliki video predstavitve in razstavo izdelka pa še tri dijaška podjetja. Strokovna žirija, sestavljena iz predstavnikov podjetij različnih panog je pod vodstvom predsednice uprave Domel Jožice Rejec ocenjevala: kvaliteto poslovnega poročila, postavljene stojnice, predstavitve na odru, inovativnost izdelka ali storitve ter obseg prodaje.

Najboljši so iz iste šole, kjer jih učijo tudi o osebnih financah

Za dijaško podjetje leta so izbrali podjetje "Sweet & fit" iz Gimnazije in ekonomske šole Trbovlje. Njihov izdelek so ameriški krofi. Dijaki se bodo udeležilo evropskega sejma dijaških podjetij, ki bo potekalo konec julija 2016 v Lucernu v Švici.

Gimnazija in ekonomska šola Trbovlje prav je prav ta šola, kjer je njeni profesorici Gabrijeli Blaznik uspelo, da v okviru rednega predmeta mlade učijo kako ravnati z denarjem. Spomnimo, da je Revija Moje finance pred tremi leti začela program finančnega opismenjevanja mladih. Ravnanje z »denarnico« je pač nekaj življenjskega, vsakdanjega, nekaj, česar se moraš naučiti, tako kot recimo poštevanke in podjetništva. Učitelj osnovnih in srednjih šol, ki so želeli sodelovati je bilo treba najprej usposobiti. Ti pa zdaj na svojih šolah vodijo krožke Mladi in denar, v Trbovljah pa tudi v okviru rednega predmeta.

dijasko-podjetje01-xx.1463583570.jpg.n.960px.jpg
Dijaki so naredili tudi leseno kolo. Foto: Arhiv Jaslovenija

Veščine za prihodnost

V okviru programa Moje podjetje je potekal še podprogram Skills for the future (veščine za prihodnost), ki ga za dijaška podjetja na področjih, povezanih z avtomobilsko industrijo podpira Hyundai Europe. V tej kategoriji je najboljšo uvrstitev doseglo podjetje "Norckljuka"iz Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad - Ljubljana. Tudi to podjetje potuje na evropski sejem dijaških podjetij v tej kategoriji in sicer v Madrid v začetku junija.

dijasko-podjetje02-xx.1463583572.jpg.n.960px.jpg
S posebnimi koši proti kajenju. Foto: Arhiv Jaslovenija

Kot smo že poročali, so vsa dijaška podjetja organizirana kot delniške družbe, saj so dijaki kapital za posel, gre za od nekaj deset do tisoč evrov, zbrali s prodajo delnic. Med temi dijaki so zagotovo tudi prihodnji izvozniki.

15-odstotkov bolj uspešni

Dijaško podjetništvo sodi v program Moje podjetje, ki poteka pod okriljem Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih. Ta uči mlade po evropskem programu JA-YE (Junior Achievement Young Enterprises), ki ga organizira neprofitna organizacija JA Worldwide, v državah EU pa ga izvajajo že več kot 20 let.

dijasko-podjetje03-xx.1463583573.jpg.n.960px.jpg
Evropske izkušnje kažejo, da so dijaki, ki sodelujejo v akciji Najboljše dijaško podjetje tudi pozneje, ko ustanavljajo prava podjetja, bolj uspešni.

»V teh državah ugotavljajo, da jih med tistimi dijaki, ki so bili del programa, pet let po koncu šolanja v povprečju približno 15 odstotkov več ustvari svoje podjetje kot med tistimi, ki niso bili v programu. Njihova podjetja ustvarijo desetino več prihodkov in imajo tudi višje zaslužke,« pravi Anton Kokalj, koordinator programa Moje podjetje. V Sloveniji, kjer se tudi manjša podjetja usmerjajo v izvoz, so torej tudi med dijaki podjetniki prihodnji izvozniki.

Podjetniška znanja in sodelovanje

Jožica Rejec, predsednica uprave Domela in predsednica komisije, ki je izbrala najboljša dijaška podjetja: »Program ni namenjen le usvajanju tehničnih podjetniških znanj, temveč mlade uči tudi prilagajanja, sprejemanja drugačnih mnenj in sodelovanja. Najpomembnejše pa so izkušnje, ki so jih mladi pridobili, zavedanje, da bodo v prihodnosti sami odvisni od svojega dela ter da so v poslu tako vzponi kot padci.«

Preberite tudi:

10.05.2016

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Unior opremil kolesarsko delavnico šampiona toura Gerainta Thomasa 5

Unior še širi svoj program specializiranega kolesarskega orodja, ob tem pa še tesneje sodeluje z ekipami iz prestižne serije World Tour

IZVOZNIKI
Novice
Novice DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal 2

Matjaž Sirk: Še naprej nameravamo biti največji igralec na trgu, zato za nadaljnjo rast potrebujemo nove zmogljivosti

IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj je Srbija investicijska meka v regiji in kam bodo Srbi investirali v Sloveniji

Intervju z Markom Čadežom, predsednikom srbske gospodarske zbornice

IZVOZNIKI
Novice
Novice (graf) Velikost upada novih naročil v Nemčiji je analitike močno presenetila 4

Nova naročila za nemška industrijska podjetja so junija upadla ne le na mesečni, temveč tudi na medletni ravni

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka 8

Intervju z Enzom Smrekarjem, glavnim direktorjem področja Delikatesni namazi v Atlantic Grupi, o tem, kako slovensko prehrambno podjetje s...

IZVOZNIKI
Novice
Novice V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko

Intervju z Meti Ketner, direktorico pravne pisarne KETNER, ki je specializirana za področje intelektualne lastnine