• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Tako bodo v gorenjskem podjetju zagotovili vsakemu zaposlenemu vsaj 1.500 evrov neto na mesec  Tako bodo v gorenjskem podjetju zagotovili vsakemu zaposlenemu vsaj 1.500 evrov neto na mesec Plače v proizvodnji bodo zvišali za 36 odstotkov; ker nočejo uravnilovke, bodo plače sicer zvišali v celotnem podjetju, lažje bi bilo, če bi država končno sprejela socialno oziroma razvojno kapico oziroma kako drugače razbremenila višje plače.
Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem bolj simbolne; ali drugače: z nobenim ne boste zgrešili, le o svojih potrebah prej razmislite.
Cosylab vse močnejši pri prodaji programske opreme za zdravljenje raka Cosylab vse močnejši pri prodaji programske opreme za zdravljenje raka V tem visokotehnološkem podjetju, kjer zaposlujejo fizike, IT-strokovnjake in elektroinženirje, so v zadnjem letu število zaposlenih povečali za četrtino.

Izvozni fokus: Nasvet številka ena, če hočete pridobiti posel: Poslušajte, ne nakladajte!

Čas branja: 2 min
26.05.2016  11:23
Tako je na 6. Izvoznem fokusu poudaril Marjan Svetličič, predavatelj iz Fakultete za družbene vede
Izvozni fokus: Nasvet številka ena, če hočete pridobiti posel: Poslušajte, ne nakladajte!
"Slovence v tujini pogosto vidijo kot arogantne, ker se imajo za večvredne, s tem pa zakrivajo občutke manjvrednosti", na podlagi svojih izkušenj iz Bruslja pravi profesor na FDV. Foto: Jure Makovec'

Obveščaj me o novih člankih:  

Ni dovolj, da teoretično poznamo navade in običaje drugih kultur, osvojiti jih moramo instinktivno in se skladno z njimi vesti. Tako se bomo izognili nerodnim situacijah, v katerih se neredko znajdemo zato, ker v praksi ne upoštevamo posebnosti okolja in družbe, ki jih sicer poznamo. Kot je poudaril Svetličič, je pomembno, da se v drugi kulturi vedemo tako, da čuvamo ugled drug drugega (face saving).

Napake nam bodo partnerji laže oprostili, če vidijo, da se zanimamo za njihovo kulturo

Predavatelj iz Fakultete za družbene vede je v svojem predavanju o medkulturnih razlikah poudaril tudi sporočilo, ki ga je dal šef Renault Nissana Carlos Ghosn. To je, da se je dobro zanimati za okolje, v katerem delate. Če poznaš, spoštuješ in razumeš kulturo in ljudi ter se zanimaš zanje, bodo tamkajšnji partnerji to čutili in cenili ter ti zato kakšne napake v poslu prej oprostili.

Poslušajte, ne nakladajte!

Nasvet številka ena udeležencem Izvoznega fokusa je bil: Poslušajte, ne nakladajte! V prodajnem pogovoru prisluhnite, kaj kupca tare, kaj so njegovi problemi, šele zatem mu predstavite svoj izdelek ali rešitev. Pri tem boste pri partnerju pridobili več zaupanja, če boste v predstavitvi najprej spregovorili o pomanjkljivostih svojega izdelka ali rešitve, šele potem o njegovih prednostih.

Kako delati posel na Balkanu

Svetličič je sestavil seznam najpogostejših napak, ki se jim je dobro izogniti pri poslih na Balkanu. In sicer:

Ne bodite Američani, ne recite takoj: Preidimo k poslu

Ne govorite "to pa ni evropsko", ne bodite vzvišeni nad jugom

Posli se ne sklepajo v "kafanah", tam se spletajo prijateljstva

Ne pričakujte vedno racionalnih odzivov - ne bo vedno tako, kot si predstavljat

Slovence v tujini vidijo kot arogantne

Kot podarja Svetličič, morate vedeti, kako vas vidijo drugi. Kako nas vidijo partnerji, je v poslu pomembneje od tega, kako se vidimo sami.

"Slovence v tujini pogosto vidijo kot arogantne, ker se imajo za večvredne, s tem pa zakrivajo občutke manjvrednosti", na podlagi svojih izkušenj iz Bruslja pravi profesor na FDV.

Zaradi takšnega videza arogantnosti naj Slovenci ne bi imeli veliko prijateljev - to velja tudi za zunanjepolitične odnose. "Prepoznavna poteza Slovencev je, da se hočejo na vsak način distancirati od Balkana in šopiriti, da so boljši od juga in zares pravi Evropejci, kar lahko izpade neposrečeno," je dodal.

Tudi o zamudah pri plačilih v EU in distributerjih

Druge teme, ki jih je približno 80 udeležencev 6. Izvoznega fokusa v organizaciji Poslovne akademije Časnika Finance še osvetlilo, so komunikacijski in finančni izzivi mednarodnega poslovanja, zamude pri plačilih v državah EU, vpliv gibanja cen surovin na izvozno usmerjena podjetja, kako zaslužiti prve evre z lastno blagovno znamko v Italiji, kako integrirati distributerje v razvojno-marketinške procese matične družbe in kako načrtno postati A partner svojemu globalnemu kupcu.



Preberite tudi:

31.05.2016

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.