• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
V Postojnski jami še en rekord V Postojnski jami še en rekord Park Postojnska jama s 14.000 obiski v enem dnevu; na karte za vstop v jamo so čakali dve uri
Proizvajalci EU se zavzemajo za ohranitev carin na sončne panele iz Kitajske Proizvajalci EU se zavzemajo za ohranitev carin na sončne panele iz Kitajske Tretjega septembra potečejo carine, ki jih je pred petimi leti uvedla EU; za zdaj še ni jasno, kaj bo z njimi v prihodnje
V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko Intervju z Meti Ketner, direktorico pravne pisarne KETNER, ki je specializirana za področje intelektualne lastnine
Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka Intervju z Enzom Smrekarjem, glavnim direktorjem področja Delikatesni namazi v Atlantic Grupi, o tem, kako slovensko prehrambno podjetje s paštetami znamke Argeta podira rekorde na avstrijskem trgu. Brali so ga avstrijski poslovneži in bralci poslovnega tednika Trend, ki smo mu priložili izdajo revije Slovenija vas vabi! v nemščini.
DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal Matjaž Sirk: Še naprej nameravamo biti največji igralec na trgu, zato za nadaljnjo rast potrebujemo nove zmogljivosti

Vse več srednjih šol vzgaja prihodnje izvoznike

Čas branja: 2 min
08.09.2016  22:30
Ustanoviti podjetje, v katerem je potem treba narediti izdelek in ga prodati na trgu, je bistvo programa Moje podjetje. Ta program, ki pod vodstvom Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih teče po evropskem programu JA-YE (Junior Achievement Young Enterprises), bodo letos na naših srednjih šolah izvajali že četrto leto zapored.
Vse več srednjih šol vzgaja prihodnje izvoznike
Člani dijaškega podjetja Sweet & fit iz Gimnazije in ekonomske šole Trbovlje, ki so bili v prejšnjem šolskem letu najboljši. Za nagrado so se poleti v švicarskem Luzernu udeležili evropskega tekmovanja Moje podjetje 2016.
Foto: Arhiv Jaslovenija

Koordinator programa Anton Kokalj je pojasnil: »Z odzivom smo zadovoljni. Lani je sodelovalo 21 šol, ustanovljenih je bilo 61 dijaških podjetij, učili smo 350 dijakov. Letos kaže, da se ga bo udeležilo že 30 šol. Gre za učni proces, ki traja vse šolsko leto in je najbolj realen približek tega, kar se dogaja v pravem podjetju. Dijaki znanja in veščin pri nas ne pridobivajo samo iz učbenikov, ampak na lastni koži izkusijo, kaj vse je treba narediti, da podjetje lahko proda izdelek. Nekateri od naših dijakov so zdaj, po koncu šolanja, tudi v resnici postali podjetniki. Prepričan sem, da bodo med njimi in med tistimi, ki jih bomo še šolali, tudi prihodnji izvozniki.«

Učitelji z roko v roki s podjetniki

Program se ponekod izvaja v okviru rednega predmeta ali kot izbirni predmet, ponekod kot krožek. Sodelujejo vse vrste šol, od gimnazij do poklicnih šol. Na podlagi predhodnega in sprotnega usposabljanja ga koordinirajo učitelji – mentorji v sodelovanju s prostovoljci, mentorji iz posameznih podjetij. Mentorje izobražuje Moje podjetje. Kokalj pravi, da bodo letos k izobraževanju mentorjev pritegnili tudi izkušene mentorje iz tujine.

Program JA-YE, ki poteka po licenci neprofitne organizacije JA Worldwide, v državah EU izvajajo že 25 let.

To vse morajo narediti dijaki

Dijaki, ki se udeležijo programa, poiščejo poslovno idejo, jo ocenijo, ustanovijo podjetje ter izdelajo in tržijo izdelek oziroma storitev. Ustanovni kapital zberejo s prodajo delnic. Vse leto vodijo poslovanje in prevzamejo odgovorne naloge v podjetju ter izkusijo, kako je biti delničar podjetja. Napisati morajo zaključno poročilo, katerega del sta finančno poročilo in opis zbranih izkušenj. Dijaška podjetja se s svojimi izdelki oziroma storitvami konec šolskega leta predstavijo na sejmu, zadnji je bil na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Tam so izbrali tudi najboljša dijaška podjetja.

Zmagovalci so bili v Švici

To je bilo podjetje Sweet & fit iz Gimnazije in ekonomske šole Trbovlje. Za nagrado so se poleti v švicarskem Luzernu udeležili evropskega tekmovanja za podjetje leta 2016. Zmagalo je dansko podjetje z aplikacijo, ki ljudem z disleksijo omogoča branje podnapisov na nacionalni televiziji. Trboveljčani so se predstavili z domačo izdelavo treh različnih vrst ameriških krofov iz zdravih sestavin in s slovenskim pridihom. Razvili so popolnoma nov izdelek »potica donut«, postregli pa še s krofom iz pirine in brezglutenske moke.

Njihova mentorica Zvezdana Lamovšek je pojasnila: »Najpomembnejši del ni bilo tekmovanje, temveč sodelovanje in predstavitev po svojih najboljših močeh, kajti mladi pogosto ne verjamejo, česa vsega so zmožni. Dobili so tudi priložnost za spoznavanje še drugih uspešnih zgodb, za izmenjavo izkušenj in pridobivanje novih znanj.« Udeležbo dijakov v Švici so podprli: občina Trbovlje, Studio Moderna, Petrol, Hilman, Zagorje gre naprej, Dewesoft, Nepremicnine.net, C & G, Simobil Zasavje, Eti Proplast, GNS Plus, občina Zagorje, občina Hrastnik, SOP, Avtoservis Špajzer, Delavska hranilnica, Montekukuli, Marko Rajevc, 3d-Sign, Naš hram in Mercator.

Učijo se prilagajanja in premagovanja porazov

Jožica Rejec, predsednica uprave Domela in predsednica komisije, ki je v Ljubljani izbrala najboljša dijaška podjetja, ob tem dodaja, da program ni namenjen le osvajanju tehničnih podjetniških znanj. »Mlade učimo prilagajanja, sprejemanja drugačnih mnenj in sodelovanja. Najpomembnejši pa so izkušnje in zavedanje, da bodo v prihodnosti sami odvisni od svojega dela in da so v poslu tako vzponi kot padci.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Unior opremil kolesarsko delavnico šampiona toura Gerainta Thomasa 5

Unior še širi svoj program specializiranega kolesarskega orodja, ob tem pa še tesneje sodeluje z ekipami iz prestižne serije World Tour

IZVOZNIKI
Novice
Novice DHL Ekspres bo imel na Brniku nov logistični terminal 2

Matjaž Sirk: Še naprej nameravamo biti največji igralec na trgu, zato za nadaljnjo rast potrebujemo nove zmogljivosti

IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj je Srbija investicijska meka v regiji in kam bodo Srbi investirali v Sloveniji

Intervju z Markom Čadežom, predsednikom srbske gospodarske zbornice

IZVOZNIKI
Novice
Novice (graf) Velikost upada novih naročil v Nemčiji je analitike močno presenetila 4

Nova naročila za nemška industrijska podjetja so junija upadla ne le na mesečni, temveč tudi na medletni ravni

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka 8

Intervju z Enzom Smrekarjem, glavnim direktorjem področja Delikatesni namazi v Atlantic Grupi, o tem, kako slovensko prehrambno podjetje s...

IZVOZNIKI
Novice
Novice V Sloveniji še čakamo na širše prepoznavno domačo zvočno blagovno znamko

Intervju z Meti Ketner, direktorico pravne pisarne KETNER, ki je specializirana za področje intelektualne lastnine