• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Tako bodo v gorenjskem podjetju zagotovili vsakemu zaposlenemu vsaj 1.500 evrov neto na mesec  Tako bodo v gorenjskem podjetju zagotovili vsakemu zaposlenemu vsaj 1.500 evrov neto na mesec Plače v proizvodnji bodo zvišali za 36 odstotkov; ker nočejo uravnilovke, bodo plače sicer zvišali v celotnem podjetju, lažje bi bilo, če bi država končno sprejela socialno oziroma razvojno kapico oziroma kako drugače razbremenila višje plače.
Čezmejni projekt spodbuja uvedbo vajeništva v kovinski industriji Čezmejni projekt spodbuja uvedbo vajeništva v kovinski industriji V prihodnjem šolskem letu bodo pri Advantage Austria v okviru čezmejnega projekta INNOVET skupaj s projektnimi partnerji ponudil prva pilotna usposabljanja za mlade.
Oglasno sporočilo

Le kdo bo poskrbel za vaš tovor, če ne vi sami!

Čas branja: 3 min
15.11.2017  00:01
Le kdo bo poskrbel za vaš tovor, če ne vi sami!
Foto: Milos-Muller

Tovor je v času prevoza lahko izpostavljen številnim nevarnostim, na katere nimamo vpliva in ki jih ne moremo nadzorovati. Zato je priporočljivo, da je ustrezno zavarovan tudi med prevozom. Namen transportnih oziroma kargo zavarovanj je zaščiti tovor in s tem tudi interes posameznika pred škodo, ki zaradi nepredvidenih okoliščin lahko nastane na tovoru v času transporta. Ob veliki mednarodni usmerjenosti slovenskega gospodarstva priporočamo, da podjetja sklenitev kargo zavarovanja vključijo v svojo poslovno prakso.

Bodite pripravljeni – vaš tovor je vaša domena! Pogosto podjetja za lasten tovor ne sklenejo transportnih zavarovanj, saj so prepričana, da je to zavarovanje uredil že prevoznik. Žal ni tako! Prevoznik mora urediti le zavarovanje svoje prevozniške odgovornosti, ki pa je zakonsko določena in omejena. Z njo zavaruje zgolj svoj premoženjski interes, in ne interesa lastnika tovora. Lastnik tovora mora tovor za čas prevoza oziroma svoj premoženjski interes, ki se izraža v tovoru, zavarovati sam.

Lahko pa se zgodi … Predstavljajte si, da sklenete odličen izvozni posel. Po Incoterms klavzuli CIP* boste na Švedsko prepeljali veliko količino tehnično-proizvodno zahtevnih ALU-izdelkov. S kupcem ter slovenskim cestnim prevoznikom, ki ste ga kupcu priporočili, se dogovorite, da tovor prevzame v vaših prostorih in ga odpelje kupcu na Švedsko. Zavarovanja za tovor v času prevoza niste sklenili, saj je prevoznik zagotovil, da ima zavarovalno kritje, ki krije prav vse. Ker je prevoznik vaš dolgoletni poslovni partner, s katerim ste doslej odlično sodelovali, vpogleda v njegove zavarovalne pogodbe niste zahtevali. Tovor na tovorno vozilo prevoznika ste naložili sami, saj je to običajen postopek poslovanja, ki ga imate dogovorjenega s prevoznikom. Prevoz je potekal brez zapletov, ko pa je prevoznik pripeljal tovor v namembni kraj na Švedskem, je kupec ob predaji ugotovil, da je del tovora poškodovan in zato neuporaben.

Po Incoterms klavzuli CIP mora kritje osnovnih nevarnosti za tovor v času prevoza skleniti prodajalec – v našem primeru torej vi. Toda zaradi zagotovila prevoznika, da ima že sklenjeno popolno zavarovanje, tega niste storili. Zato se je kupec iz Švedske ob škodnem dogodku obrnil na zavarovalnico prevoznika. Ob preverbi zavarovalnega kritja ste kupec in vi (kot prodajalec) ugotovili, da je imel prevoznik sklenjeno le zavarovanje prevozniške odgovornosti v cestnem prometu. Prevoznik sicer odgovarja za nastalo škodo ne glede na to, ali je kriv ali ne, toda zavarovalnica njegovo odgovornost za nastalo škodo ugotavlja na podlagi zakona in zavarovalnih pogojev, po katerih je sklenjeno zavarovanje.

Po preverbi vseh okoliščin je zavarovalnica ugotovila, da prevoznik za nastalo škodo ni kriv, tako da zanjo tudi ne odgovarja. Škoda je namreč nastala pri nakladanju, ki ste ga opravili vi (prodajalec). Posledično zavarovalnica prevoznika odkloni izplačilo zavarovalnine upravičencu (kupcu izdelkov). Kupec se obrne na vas – prodajalca, ki zavarovanja za tovor v času prevoza niste sklenili, vendar morate kupcu poravnati nastalo škodo. Ker gre za tehnično zahteven in dolgotrajen proizvodni proces ALU-izdelkov, ki je povezan z velikimi finančnimi stroški in pomeni veliko finančno obremenitev za vaše podjetje, boste brez svežih finančnih prilivov težko zagotovili novo proizvodnjo teh izdelkov. Poleg tega se lahko kupec odloči za končanje poslovanja z vami. Takšen primer lahko močno obremeni vaše podjetje in ogrozi vaše celotno poslovanje.

Kaj zdaj? GENERALI** svetuje: opisanemu tveganju se izognete s sklenitvijo zavarovalne police za zavarovanje tovora v času prevoza oziroma kargo zavarovanje! Če bi sklenili omenjeno zavarovanje, bi zavarovalnica iz sklenjenega kargo zavarovanja izplačala zavarovalnino upravičencu (kupcu tovora na Švedskem), ta pa bi z novimi naročili utrdil poslovanje z vašim podjetjem in s tem tudi vašo finančno stabilnost.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.