• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Pirnar z vhodno steno theatrica napoveduje prelom s pettisočletno zgodovino klasičnih vhodnih vrat Pirnar z vhodno steno theatrica napoveduje prelom s pettisočletno zgodovino klasičnih vhodnih vrat Ta inovativni izdelek je nominiran za german design award 2019, Pirnar pa z njim meri na še višji cenovni razred
"Opraviti moramo domačo nalogo, potem bomo lahko s svojimi idejami soustvarjali EU." Glas gospodarstva mora biti močnejši, Slovenija pa mora biti proaktivna igralka na globalni sceni, je bilo osrednje sporočilo tokratnega AmCham Poslovnega zajtrka.
 Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Moči pri promociji slovenske kulinarike sta združili Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) s svojo blagovno znamko Gostilna Slovenije in Slovensko-ameriško gospodarsko združenje (SABA).
Talum nad negotov trg z inovativnostjo Talum nad negotov trg z inovativnostjo V okviru natečaja Upam si! so letos zbirali inovativne predloge, kako s pomočjo sodobne tehnologije za večjo učinkovitost in produktivnost povezati naprave in stroje v procesih z ljudmi.
Oglasno sporočilo

Le kdo bo poskrbel za vaš tovor, če ne vi sami!

Čas branja: 3 min
15.11.2017  00:01
Le kdo bo poskrbel za vaš tovor, če ne vi sami!
Foto: Milos-Muller

Tovor je v času prevoza lahko izpostavljen številnim nevarnostim, na katere nimamo vpliva in ki jih ne moremo nadzorovati. Zato je priporočljivo, da je ustrezno zavarovan tudi med prevozom. Namen transportnih oziroma kargo zavarovanj je zaščiti tovor in s tem tudi interes posameznika pred škodo, ki zaradi nepredvidenih okoliščin lahko nastane na tovoru v času transporta. Ob veliki mednarodni usmerjenosti slovenskega gospodarstva priporočamo, da podjetja sklenitev kargo zavarovanja vključijo v svojo poslovno prakso.

Bodite pripravljeni – vaš tovor je vaša domena! Pogosto podjetja za lasten tovor ne sklenejo transportnih zavarovanj, saj so prepričana, da je to zavarovanje uredil že prevoznik. Žal ni tako! Prevoznik mora urediti le zavarovanje svoje prevozniške odgovornosti, ki pa je zakonsko določena in omejena. Z njo zavaruje zgolj svoj premoženjski interes, in ne interesa lastnika tovora. Lastnik tovora mora tovor za čas prevoza oziroma svoj premoženjski interes, ki se izraža v tovoru, zavarovati sam.

Lahko pa se zgodi … Predstavljajte si, da sklenete odličen izvozni posel. Po Incoterms klavzuli CIP* boste na Švedsko prepeljali veliko količino tehnično-proizvodno zahtevnih ALU-izdelkov. S kupcem ter slovenskim cestnim prevoznikom, ki ste ga kupcu priporočili, se dogovorite, da tovor prevzame v vaših prostorih in ga odpelje kupcu na Švedsko. Zavarovanja za tovor v času prevoza niste sklenili, saj je prevoznik zagotovil, da ima zavarovalno kritje, ki krije prav vse. Ker je prevoznik vaš dolgoletni poslovni partner, s katerim ste doslej odlično sodelovali, vpogleda v njegove zavarovalne pogodbe niste zahtevali. Tovor na tovorno vozilo prevoznika ste naložili sami, saj je to običajen postopek poslovanja, ki ga imate dogovorjenega s prevoznikom. Prevoz je potekal brez zapletov, ko pa je prevoznik pripeljal tovor v namembni kraj na Švedskem, je kupec ob predaji ugotovil, da je del tovora poškodovan in zato neuporaben.

Po Incoterms klavzuli CIP mora kritje osnovnih nevarnosti za tovor v času prevoza skleniti prodajalec – v našem primeru torej vi. Toda zaradi zagotovila prevoznika, da ima že sklenjeno popolno zavarovanje, tega niste storili. Zato se je kupec iz Švedske ob škodnem dogodku obrnil na zavarovalnico prevoznika. Ob preverbi zavarovalnega kritja ste kupec in vi (kot prodajalec) ugotovili, da je imel prevoznik sklenjeno le zavarovanje prevozniške odgovornosti v cestnem prometu. Prevoznik sicer odgovarja za nastalo škodo ne glede na to, ali je kriv ali ne, toda zavarovalnica njegovo odgovornost za nastalo škodo ugotavlja na podlagi zakona in zavarovalnih pogojev, po katerih je sklenjeno zavarovanje.

Po preverbi vseh okoliščin je zavarovalnica ugotovila, da prevoznik za nastalo škodo ni kriv, tako da zanjo tudi ne odgovarja. Škoda je namreč nastala pri nakladanju, ki ste ga opravili vi (prodajalec). Posledično zavarovalnica prevoznika odkloni izplačilo zavarovalnine upravičencu (kupcu izdelkov). Kupec se obrne na vas – prodajalca, ki zavarovanja za tovor v času prevoza niste sklenili, vendar morate kupcu poravnati nastalo škodo. Ker gre za tehnično zahteven in dolgotrajen proizvodni proces ALU-izdelkov, ki je povezan z velikimi finančnimi stroški in pomeni veliko finančno obremenitev za vaše podjetje, boste brez svežih finančnih prilivov težko zagotovili novo proizvodnjo teh izdelkov. Poleg tega se lahko kupec odloči za končanje poslovanja z vami. Takšen primer lahko močno obremeni vaše podjetje in ogrozi vaše celotno poslovanje.

Kaj zdaj? GENERALI** svetuje: opisanemu tveganju se izognete s sklenitvijo zavarovalne police za zavarovanje tovora v času prevoza oziroma kargo zavarovanje! Če bi sklenili omenjeno zavarovanje, bi zavarovalnica iz sklenjenega kargo zavarovanja izplačala zavarovalnino upravičencu (kupcu tovora na Švedskem), ta pa bi z novimi naročili utrdil poslovanje z vašim podjetjem in s tem tudi vašo finančno stabilnost.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice (intervju z zmagovalcem izvoza) V Evropi smo priznani kot Mercedes, Audi ali BMW

Tomaž Kmecl in Peter Novak, glavni in komercialni direktor Kolektorja Etre, pravita, da imajo njihovi transformatorji v Evropi tak status...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Katera so najuspešnejša slovenska podjetja in zakaj so bila 14. septembra na Brdu pri Kranju 15

Slovenski izvozniki in tisti, ki sodelujejo z njimi, so gonilo slovenskega gospodarstva, zato so najboljši tudi ob letošnjem osrednjem...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kaan Ozkan, Revoz: »Novi model bo vodilen na trgu«

Predsednik uprave Revoza pričakuje, da bodo letos naredili 11 odstotkov več vozil, s čimer bodo zelo blizu rekordnemu letu 2009

IZVOZNIKI
Novice
Novice Škofjeloški Knauf tako uspešen, da je prevzel vodenje hrvaškega podjetja 2

Škofjeloški Knauf Insulation je postal razvojno-prodajni center istoimenske multinacionalke za tehnično izolacijo za ves svet

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so v Danfossu Trati uporabili logiko iz avtoindustrije, da so postali glavni na trgu energetskih rešitev 3

Imajo vodilni tržni delež pri ventilih in regulatorjih za sisteme daljinskega ogrevanja in hlajenja

IZVOZNIKI
Novice
Novice Pirnar z vhodno steno theatrica napoveduje prelom s pettisočletno zgodovino klasičnih vhodnih vrat 16

Ta inovativni izdelek je nominiran za german design award 2019, Pirnar pa z njim meri na še višji cenovni razred