• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Z uporabo električnih vozil za službena potovanja letno prihranijo tri tone izpustov Z uporabo električnih vozil za službena potovanja letno prihranijo tri tone izpustov V družbi Fraport Slovenija so se letos zavezali, da bodo za vsa službena potovanja na območja, kjer je na voljo storitev souporabe, uporabljali električna vozila. Preveli smo, kje vse še pozitivno prispevajo k družbenemu in naravnemu okolju.
V prihodnjih treh desetletjih želijo izničiti odpadke na področju logistike V prihodnjih treh desetletjih želijo izničiti odpadke na področju logistike Ta cilj so si pri DHL Ekspres (Slovenija) postavili v okviru programa GoGreen. Že do leta 2025 mora zato več kot polovica njihove prodaje vključevati zelene rešitve. Preverili smo, katere ogljično nevtralne storitve že opravljajo in kako to vpliva na zaposlene.
Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov
Komentar

Zakaj je upravljanje talentov odločilnega pomena za dvig dodane vrednosti v izvozu

Čas branja: 3 min
27.03.2018  22:30

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Dodana vrednost na zaposlenega kot kazalec produktivnosti nam že z obema formulama daje dober vpogled v to, na katere vzvode mora biti podjetje pozorno, da poveča svojo produktivnost. Prva formula kot razlika med prihodki iz prodaje ter stroškom nabavljenih materialov in storitev napotuje najprej na razumevanje, koliko podjetje oplemeniti nabavljene inpute in seveda kakšno vrednost ustvari na trgu.

Pri nabavljenih inputih je seveda vprašanje korektnosti inputnih cen. Število zaposlenih v imenovalcu da podatek o njihovi učinkovitosti. Formula, v kateri je dodana vrednost izražena kot vsota stroška dela, amortizacije in ustvarjenega dobička, pa neusmiljeno razkrije, kako je vrednost ustvarjena.

Aktualna vprašanja so o višini plač, tehnični opremljenosti dela in konkurenčnosti ustvarjenega dobička. Pustimo za trenutek ob strani število zaposlenih v imenovalcu. Danes nas zanima, kakšno vrednost v podjetju ustvarja kombinacija dela in sredstev, ki jih podjetje ima na voljo, predvsem pa nas zanima delo. Prispevek dela v ustvarjanju vrednosti je seveda povezan s samo učinkovitostjo (številom zaposlenih), vendar tudi z znanjem, izobrazbo, usposobljenostjo in kompetencami zaposlenih. Razmišljajmo praktično.

Podjetja so v svojem poslovanju soočena s številnimi izzivi, ki jih morajo upravljati. Začnimo z demografskimi spremembami (na primer staranje prebivalstva), vrednote in delovanje porabnikov se spreminjajo, klasična segmentacija ne obstaja več. Tu je še povezanost ljudi prek interneta in družabnih omrežij, povezanost ljudi z napravami ter naprav in strojev. Ob tem je še tehnološki razvoj, ki zajema upravljanje podatkov in četrto industrijsko revolucijo, katere del so umetna inteligenca, roboti, internet stvari, 3D-tiskanje ... Ne pozabimo še na skrb za naravo, vzdržnost, strpnost, etičnost, pa tudi na geopolitične in makroekonomske spremembe. Pozorni moramo biti tudi na nove nevarnosti, kako je v podjetjih poskrbljeno za varnost zaposlenih in strank, za varnost opreme ter za varnost na spletu. Slovenska podjetja so zelo odvisna od uspešnosti na mednarodnih trgih, zato zanje veljajo zgolj mednarodna merila. Raven sprememb na naštetih področjih in njihova hitrost zahtevata od podjetij, da imajo ustrezno sposobnost odzivanja na spremembe s pravilnim predvidevanjem in načrtovanjem, z generiranjem sprememb pa si zagotavljajo oziroma krepijo svoj konkurenčni položaj. Vse to lahko zagotavljajo le, če imajo dobro usposobljeno ekipo zaposlenih. Torej, kako imajo organizirano upravljanje talentov.

S tega vidika se pred številna podjetja postavlja vrsta vprašanj: kako imajo izdelan pregled oziroma načrt kompetenc, ki so potrebne za delovanje v hitro spreminjajočem se okolju; kako imajo oblikovano kadrovsko sestavo za obvladovanje zahtevanih sprememb (ne samo za danes, ampak tudi za progresirano sliko prihodnosti); ali imajo oblikovan načrt rekrutiranja ter izobraževanja zaposlenih, da bo njihovo znanje ustrezalo zahtevanim kompetencam; kako se znanje in kompetence prelivajo v izdelke in storitve z višjo dodano vrednostjo in kako to neposredno vpliva na mednarodno konkurenčnost podjetja; kako imajo oblikovan sistem nagrajevanja in ali je to mednarodno konkurenčno.

Branko Žibret je partner pri A. T. Kearneyju.

Komentarji izražajo stališča avtorjev, in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Ajdovci naredili sladoled, ki zažiga na Instagramu 2

Incom, ki sladoled prodaja od Avstralije do Amerike, znani sta njegovi znamki Leone in AL!ve, je na Instagramu opazen s pisanimi korneti...

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj se bo svinjsko meso v Sloveniji močno podražilo 11

Zaradi povečanega evropskega izvoza svinjine na Kitajsko se bodo v Sloveniji cene povišale za okoli 30 odstotkov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte Primorce, ki prodajajo od Brazilije do Bangladeša in so vstopili v ameriški Walmart

V zadnjih dveh letih je Gostol-Gopan prodajo linij za peko kruha povečal za 40 odstotkov, hočejo pa še več; direktor Fabrizio Korošec:...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila 2

V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov