• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
 Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Moči pri promociji slovenske kulinarike sta združili Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) s svojo blagovno znamko Gostilna Slovenije in Slovensko-ameriško gospodarsko združenje (SABA).
Talum nad negotov trg z inovativnostjo Talum nad negotov trg z inovativnostjo V okviru natečaja Upam si! so letos zbirali inovativne predloge, kako s pomočjo sodobne tehnologije za večjo učinkovitost in produktivnost povezati naprave in stroje v procesih z ljudmi.
Litostroj Power: Na pot odpremili gonilnik za najmočnejšo črpalno turbino v Evropi Litostroj Power: Na pot odpremili gonilnik za najmočnejšo črpalno turbino v Evropi Izdelava gonilnika za največji posamični črpalni agregat za hidroelektrarno v Evropi je za podjetje Litostroj Power že drugi rekord v letošnjem letu, saj bodo v kratkem na pot odpremil tudi gonilnik z največjim padcem na Francisovi turbini za projekt Häusling.
Mlinotest odprl obrat svežih testenin Mlinotest odprl obrat svežih testenin Gre za največjo tovrstno tovarno Vzhodno od Italije; naložba je vredna skoraj pet milijonov evrov

Med bodočimi izvozniki bodo tudi dijaki z lebdečimi teglcom

Čas branja: 5 min
11.05.2018  15:15
Na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču je danes potekal 5. zaključni sejem in tekmovanje dijaških podjetij, ki se izobražujejo v podjetnosti po programu Junior Achievement. Zmagali so dijaki Srednje šole za lesarstvo Škofja Loka s podjetjem Teglc.
Med bodočimi izvozniki bodo tudi dijaki z lebdečimi teglcom
"Naš cilj po končani šoli je prodreti na tuje trge z lebdečimi inovativnimi izdelki," je povedal Luka Čelik na sliki drugi z leve, v družbi Jožice Rejec (levo) in sodelavcev, Sama Hribarja Miliča in Antona Kokalja (desno).

Strokovna žirija, sestavljena iz predstavnikov podjetij različnih panog je pod vodstvom nekdanje predsednice uprave Domel Jožice Rejec ocenjevala: kvaliteto poslovnega poročila, postavljene stojnice, predstavitve na odru, inovativnost izdelka ali storitve ter obseg prodaje. Zmagovalci se bodo udeležili evropskega tekmovanja v Beogradu.

Med najboljšimi dijaškimi podjetji, ki so predstavljala svoje izdelke in storitve so zagotovo tudi prihodnji izvozniki. Da imajo željo prodreti na tuje trge so nam zaupali mnogi med njimi.

Letos tudi možnost pridobitve novega certifikata

Dijaško podjetništvo sodi v program Moje podjetje, ki poteka pod okriljem Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih. Ta uči mlade po evropskem programu JA-YE (Junior Achievement Young Enterprises), ki ga organizira neprofitna organizacija JA Worldwide, v državah EU pa ga izvajajo že več kot 20 let.

V letošnjem letu v zavodu načrtujejo tudi posejemsko aktivnost, ki bo dijakom omogočala pridobitev certifikata Entrepreneurial Skills Pass, ki jim bo v prihodnosti v veliko pomoč pri iskanju pripravništva ali službe.

Denar zbirajo s prodajo delnic

Letos je v program vključenih 20 šol. Dijaki so ustanovili 50 podjetij, na sejmu in sklepni prireditvi jih je sodelovalo 32. Program Moje podjetje je v organizaciji Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih prvič potekal v letu 2013/2014 kot pilotni program na šestih srednjih šolah v Sloveniji, naslednje leto je bilo vključenih 17 srednjih šol, letos 20.

Znotraj programa dijaki v enem šolskem letu prehodijo celotno podjetniško pot. Na začetku je njihova ideja, kaj bi želeli početi, potem pa jo morajo uresničiti, torej narediti izdelek oziroma izpeljati storitev in jo še prodati. V ta namen morajo ustanoviti podjetje, zbrati kapital, ki je deloma tudi njihov lastni. Napisati morajo poslovni načrt, trženjsko strategijo, narediti izdelek. Izdelke oziroma storitve tudi prodajajo, trg je omejen na šolo, starše, sorodnike, tako da lahko poslujejo brez davčnih blagajn. Ob koncu projekta podjetje likvidirajo. Vse to so zelo praktične veščine za življenje. Naučijo se samostojnosti, pa tudi vztrajnosti, tudi če jim del projekta ne gre po načrtu, to samo pomeni spodbudo, da vztrajajo in poiščejo rešitev. Nam je program opisal Anton Kokalj, koordinator programa Moje podjetje.

Dijaška podjetja so organizirana kot delniške družbe, saj so dijaki kapital za posel, gre za od nekaj deset do tisoč evrov, tudi letos zbrali s prodajo delnic. Delo opravijo v okviru šole in šolskih delavnic, ponekod jim zavod pomaga poiskati tudi podjetniške mentorje, ali pa se po pomoč oziroma potrebna tehnična sredstva obrnejo na starše, sorodnike, prijatelje ...

Od kurjave iz odpadnega papirja do arašidovega masla in piva iz koprive

Letošnje podjetniške ideje dijakov so zelo raznovrstne. Poleg že naštetih smo lahko videli tudi: medvedke z usb razdelilci, unikatne ure, praktične slušalke, kokosovo potico, nosilce za telefon…

V devetih kategorijah so kar šestkrat slavili dijaki Srednje šole za lesarstvo Škofja Loka s podjetjem Teglc. Seznam zmagovalcev po kategorijah je sledeč:

  • Najbolj izviren izdelek po izboru etnologa Janeza Bogataja: Podčk
  • Najbolj inovativen izdelek: Teglc
  • Najboljša stojnica: Teglc
  • Najboljša stojnica: Teglc
  • Najboljša predstavitev: Spidi
  • Najboljše poslovanje: Teglc
  • Nagrada po izboru medijev: Teglc
  • Najboljše poročilo: Kordis
  • Najboljše podjetje: Teglc

Nagrado za pet let uspešnega mentoriranja so prejeli mentorji: Andreja Glavič, Tadej Debeljak, Zvezdana Lamovšek in Terezija Kastelic.

Komisiji, ki je izbrala najboljše podjetje je tudi letos predsedovala Jožica Rejec, nekdanja predsednica uprave Domela. »Podjetništvo postaja priznana veščina tudi med mladimi in mentorji. Velik napredek opažamo pri mentorjih, ki so vedno bolj izkušeni in nudijo odlično podporo svojim mentorirancem. Velik napredek smo letos opazili pri finančnem delu in poročilih. Dober sloves projekta se širi tudi v nižje letnike. Nekateri dijaki komaj čakajo, da pridejo v 3. letnik in se lahko lotijo podjetništva. Trudimo se, da bo program v prihodnje priznan tudi v šolskem procesu in da bodo mentorji ustrezno nagrajeni. Pogovarjamo se z vsemi deležniki,« pojasnjuje Jožica Rejec.

Lesen lonček, ki lebdi v zraku

»Letos je prvič, da je eden od projektov bistveno izstopal. Mentorji in žirija so bili glede zmagovalca enotni, kar ni bila praksa v preteklih letih. Projekt je dobil enkrat več točk od ostalih,« nam je zaupala predsednica žirije.

Njihov izdelek odlikuje elegantno oblikovanje in lebdenje v zraku, brez električnega napajanja. Teglc je lesen lonček za rastline, ki lebdi v zraku. Oblika je preprosta in elegantna, dodatno jo polepšuje še tekstura lesa. Prilagojen je standardnim dimenzijam manjših lončkov, in sicer premera 55 mm in višine 51 mm. Sestavljen je iz podstavka in lončka, ki sta povezana z laksom. Lonček ima zgoraj luknjo, v katero je vstavljen plastičen lonček, ki poskrbi, da se ob stiku z vodo les ne poškoduje. Površinsko je obdelan z oljem, ki ga ščiti pred vodo. Primeren je za dekoracijo bivalnih ter poslovnih prostorov, hotelov, lokalov, restavracij in podobnega. Kupcem ponujajo dve vrsti slovenskega lesa: javor (svetel) in oreh (temen). Pri proizvodnji jim pomagajo lokalni mizarji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice (intervju z zmagovalcem izvoza) V Evropi smo priznani kot Mercedes, Audi ali BMW

Tomaž Kmecl in Peter Novak, glavni in komercialni direktor Kolektorja Etre, pravita, da imajo njihovi transformatorji v Evropi tak status...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Katera so najuspešnejša slovenska podjetja in zakaj so bila 14. septembra na Brdu pri Kranju 15

Slovenski izvozniki in tisti, ki sodelujejo z njimi, so gonilo slovenskega gospodarstva, zato so najboljši tudi ob letošnjem osrednjem...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kaan Ozkan, Revoz: »Novi model bo vodilen na trgu«

Predsednik uprave Revoza pričakuje, da bodo letos naredili 11 odstotkov več vozil, s čimer bodo zelo blizu rekordnemu letu 2009

IZVOZNIKI
Novice
Novice Škofjeloški Knauf tako uspešen, da je prevzel vodenje hrvaškega podjetja 2

Škofjeloški Knauf Insulation je postal razvojno-prodajni center istoimenske multinacionalke za tehnično izolacijo za ves svet

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so v Danfossu Trati uporabili logiko iz avtoindustrije, da so postali glavni na trgu energetskih rešitev 3

Imajo vodilni tržni delež pri ventilih in regulatorjih za sisteme daljinskega ogrevanja in hlajenja

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kje so v Avstriji priložnosti za slovenska podjetja

Kako tesno sta povezani Slovenija in Avstrija in kje so priložnosti za širitev poslovanja pri naših severnih sosedih, je pod drobnogled...