• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika

Med bodočimi izvozniki bodo tudi dijaki z lebdečimi teglcom

Čas branja: 5 min
11.05.2018  15:15
Na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču je danes potekal 5. zaključni sejem in tekmovanje dijaških podjetij, ki se izobražujejo v podjetnosti po programu Junior Achievement. Zmagali so dijaki Srednje šole za lesarstvo Škofja Loka s podjetjem Teglc.
Med bodočimi izvozniki bodo tudi dijaki z lebdečimi teglcom
"Naš cilj po končani šoli je prodreti na tuje trge z lebdečimi inovativnimi izdelki," je povedal Luka Čelik na sliki drugi z leve, v družbi Jožice Rejec (levo) in sodelavcev, Sama Hribarja Miliča in Antona Kokalja (desno).

Strokovna žirija, sestavljena iz predstavnikov podjetij različnih panog je pod vodstvom nekdanje predsednice uprave Domel Jožice Rejec ocenjevala: kvaliteto poslovnega poročila, postavljene stojnice, predstavitve na odru, inovativnost izdelka ali storitve ter obseg prodaje. Zmagovalci se bodo udeležili evropskega tekmovanja v Beogradu.

Med najboljšimi dijaškimi podjetji, ki so predstavljala svoje izdelke in storitve so zagotovo tudi prihodnji izvozniki. Da imajo željo prodreti na tuje trge so nam zaupali mnogi med njimi.

Letos tudi možnost pridobitve novega certifikata

Dijaško podjetništvo sodi v program Moje podjetje, ki poteka pod okriljem Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih. Ta uči mlade po evropskem programu JA-YE (Junior Achievement Young Enterprises), ki ga organizira neprofitna organizacija JA Worldwide, v državah EU pa ga izvajajo že več kot 20 let.

V letošnjem letu v zavodu načrtujejo tudi posejemsko aktivnost, ki bo dijakom omogočala pridobitev certifikata Entrepreneurial Skills Pass, ki jim bo v prihodnosti v veliko pomoč pri iskanju pripravništva ali službe.

Denar zbirajo s prodajo delnic

Letos je v program vključenih 20 šol. Dijaki so ustanovili 50 podjetij, na sejmu in sklepni prireditvi jih je sodelovalo 32. Program Moje podjetje je v organizaciji Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih prvič potekal v letu 2013/2014 kot pilotni program na šestih srednjih šolah v Sloveniji, naslednje leto je bilo vključenih 17 srednjih šol, letos 20.

Znotraj programa dijaki v enem šolskem letu prehodijo celotno podjetniško pot. Na začetku je njihova ideja, kaj bi želeli početi, potem pa jo morajo uresničiti, torej narediti izdelek oziroma izpeljati storitev in jo še prodati. V ta namen morajo ustanoviti podjetje, zbrati kapital, ki je deloma tudi njihov lastni. Napisati morajo poslovni načrt, trženjsko strategijo, narediti izdelek. Izdelke oziroma storitve tudi prodajajo, trg je omejen na šolo, starše, sorodnike, tako da lahko poslujejo brez davčnih blagajn. Ob koncu projekta podjetje likvidirajo. Vse to so zelo praktične veščine za življenje. Naučijo se samostojnosti, pa tudi vztrajnosti, tudi če jim del projekta ne gre po načrtu, to samo pomeni spodbudo, da vztrajajo in poiščejo rešitev. Nam je program opisal Anton Kokalj, koordinator programa Moje podjetje.

Dijaška podjetja so organizirana kot delniške družbe, saj so dijaki kapital za posel, gre za od nekaj deset do tisoč evrov, tudi letos zbrali s prodajo delnic. Delo opravijo v okviru šole in šolskih delavnic, ponekod jim zavod pomaga poiskati tudi podjetniške mentorje, ali pa se po pomoč oziroma potrebna tehnična sredstva obrnejo na starše, sorodnike, prijatelje ...

Od kurjave iz odpadnega papirja do arašidovega masla in piva iz koprive

Letošnje podjetniške ideje dijakov so zelo raznovrstne. Poleg že naštetih smo lahko videli tudi: medvedke z usb razdelilci, unikatne ure, praktične slušalke, kokosovo potico, nosilce za telefon…

V devetih kategorijah so kar šestkrat slavili dijaki Srednje šole za lesarstvo Škofja Loka s podjetjem Teglc. Seznam zmagovalcev po kategorijah je sledeč:

  • Najbolj izviren izdelek po izboru etnologa Janeza Bogataja: Podčk
  • Najbolj inovativen izdelek: Teglc
  • Najboljša stojnica: Teglc
  • Najboljša stojnica: Teglc
  • Najboljša predstavitev: Spidi
  • Najboljše poslovanje: Teglc
  • Nagrada po izboru medijev: Teglc
  • Najboljše poročilo: Kordis
  • Najboljše podjetje: Teglc

Nagrado za pet let uspešnega mentoriranja so prejeli mentorji: Andreja Glavič, Tadej Debeljak, Zvezdana Lamovšek in Terezija Kastelic.

Komisiji, ki je izbrala najboljše podjetje je tudi letos predsedovala Jožica Rejec, nekdanja predsednica uprave Domela. »Podjetništvo postaja priznana veščina tudi med mladimi in mentorji. Velik napredek opažamo pri mentorjih, ki so vedno bolj izkušeni in nudijo odlično podporo svojim mentorirancem. Velik napredek smo letos opazili pri finančnem delu in poročilih. Dober sloves projekta se širi tudi v nižje letnike. Nekateri dijaki komaj čakajo, da pridejo v 3. letnik in se lahko lotijo podjetništva. Trudimo se, da bo program v prihodnje priznan tudi v šolskem procesu in da bodo mentorji ustrezno nagrajeni. Pogovarjamo se z vsemi deležniki,« pojasnjuje Jožica Rejec.

Lesen lonček, ki lebdi v zraku

»Letos je prvič, da je eden od projektov bistveno izstopal. Mentorji in žirija so bili glede zmagovalca enotni, kar ni bila praksa v preteklih letih. Projekt je dobil enkrat več točk od ostalih,« nam je zaupala predsednica žirije.

Njihov izdelek odlikuje elegantno oblikovanje in lebdenje v zraku, brez električnega napajanja. Teglc je lesen lonček za rastline, ki lebdi v zraku. Oblika je preprosta in elegantna, dodatno jo polepšuje še tekstura lesa. Prilagojen je standardnim dimenzijam manjših lončkov, in sicer premera 55 mm in višine 51 mm. Sestavljen je iz podstavka in lončka, ki sta povezana z laksom. Lonček ima zgoraj luknjo, v katero je vstavljen plastičen lonček, ki poskrbi, da se ob stiku z vodo les ne poškoduje. Površinsko je obdelan z oljem, ki ga ščiti pred vodo. Primeren je za dekoracijo bivalnih ter poslovnih prostorov, hotelov, lokalov, restavracij in podobnega. Kupcem ponujajo dve vrsti slovenskega lesa: javor (svetel) in oreh (temen). Pri proizvodnji jim pomagajo lokalni mizarji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Rast se upočasnjuje: Kaj se dogaja na sedmih ključnih izvoznih trgih za Slovenijo? 16

Gospodarstvo na območju z evrom je v tretjem četrtletju raslo najpočasneje v zadnjih štirih letih

IZVOZNIKI
Novice
Novice (Intervju) Domel nadgrajuje izdelke s storitvami, podatkovni centri družb Facebook in Google so možni kupci

Janez Rihtaršič, direktor razvoja družbe Domel, pojasnjuje, kam Domel usmerja svoj razvoj in zakaj so tako uspešni, da kar 40 odstotkov...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Štiri tveganja, ki jih za svetovno gospodarstvo vidi Mojmir Mrak

Finančni tokovi so bolje urejeni, vendar je manevrskega prostora za reševanje nove krize danes manj

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako v Atlantic Grupi gradijo novo kulturo in spreminjajo marketing 1

Intervju z Aleksandro Kregar Brus, direktorico korporativne strategije pri Atlantic Grupi