• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Tako bodo v gorenjskem podjetju zagotovili vsakemu zaposlenemu vsaj 1.500 evrov neto na mesec  Tako bodo v gorenjskem podjetju zagotovili vsakemu zaposlenemu vsaj 1.500 evrov neto na mesec Plače v proizvodnji bodo zvišali za 36 odstotkov; ker nočejo uravnilovke, bodo plače sicer zvišali v celotnem podjetju, lažje bi bilo, če bi država končno sprejela socialno oziroma razvojno kapico oziroma kako drugače razbremenila višje plače.
Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem bolj simbolne; ali drugače: z nobenim ne boste zgrešili, le o svojih potrebah prej razmislite.
Cosylab vse močnejši pri prodaji programske opreme za zdravljenje raka Cosylab vse močnejši pri prodaji programske opreme za zdravljenje raka V tem visokotehnološkem podjetju, kjer zaposlujejo fizike, IT-strokovnjake in elektroinženirje, so v zadnjem letu število zaposlenih povečali za četrtino.

Hibridne tišine med vožnjo se človek hitro navadi

Čas branja: 3 min
30.05.2018  19:00
Kombinacija bencinskega in električnega motorja se zdi idealna rešitev za sodobno mobilnost in flotnega kupca, ki potrebuje udobno potovalno limuzino z nizkimi stroški vzdrževanja in ugodno ceno
Hibridne tišine med vožnjo se človek hitro navadi
»Vozilo priporočam tistim, ki bi avto uporabljali za mešan cikel vožnje, ki dajo nekaj na zmanjševanje izpustov in do okolja prijazno tehnologijo. Uporabnikom, ki želijo mirno in sproščeno vožnjo,« poudarja Jaka Kavčič, direktor družbe Summit Avto.
Foto: Jure Makovec

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Ford dodaj
Jaka Kavčič dodaj
ADAC dodaj

Prav poslovnim uporabnikom, ki cenijo udobno vožnjo in prostornost v avtomobilu, je ford mondeo hybrid pisan na kožo. Z nizko ceno, ugodno porabo in stroški vzdrževanja je izvrstna alternativa dizlu.

»Pri poslovnih uporabnikih poleg cene postavljamo v ospredje tudi TCO (skupni stroški lastništva). Moramo vedeti, da so stroški vzdrževanja takšnega vozila izredno nizki,« nam je pojasnil Jaka Kavčič, direktor družbe Ford Summit Avto. Razložil je tudi, da je prednost električnega pogona med drugim, da bistveno manj trpijo zavore, saj zaviramo tudi z elektromotorjem. »Avto zavira in s tem skozi regeneracijo polni baterijo. Stroški so s tega vidika zato nižji,« razlaga Kavčič.

Avto varčevanja, ne razkazovanja

Hibridna različica mondea orje ledino in je najbolj pisana na kožo razmeram, ko se veliko vozite v premikajoči se koloni in za vožno z zmerno hitrostjo. To je lahko mestna in predmestna vožnja ob jutranjih konicah z veliko speljevanja in zaviranja, saj pri tem baterija ves čas pridobiva energijo med zaviranjem in jo oddaja med speljevanjem.

Jaka Kavčič to opisuje na podlagi svoje izkušnje. »Vozilo sem uporabljal zadnjih 14 dni. Pri vožnji v službi, na razdalji 9,7 kilometra, sem v povprečju porabil le za 1,2 kilometra goriva.«

Pravi tudi, da vožnja hibridnega vozila ni nič bolj zahtevna, se je je pa na začetku treba nekoliko privaditi. »Avto vas prek svojega sistema ves čas uči ekonomične vožnje. Da pa je vožnja res ekonomična, traja nekaj časa. Hibridni pogon se je namreč treba naučiti uporabljati tako, da je električni pogon čim bolj izkoriščen.«

Izkušnja uporabnika je bila pozitivna. »Navdušuje me to, da skozi podatke, ki so na voljo vozniku, lahko vidiš ekonomičnost vožnje, to te nenako tudi spodbuja, da voziš v skladu s hitrostnimi omejitvami. S tem polniš baterijo in povečaš doseg na elektriko. Vožnja postane veliko bolj umirjena kot s konvencionalnimi motorji.«

Vozilo za zagovornike tehnološkega napredka

Vozilo srednjega razreda s svojim hibridnim pogonom poleg skromnih izpustov ogljikovega dioksida v ozračje izpušča tudi manjše količine dušikovih oksidov kot dizelski motorji in ima večji doseg med polnjenji kot električni avtomobili. Tudi zato je to nesmrdljivo, udobno in varčno vozilo namenjeno okoljsko ozaveščenim voznikom, ki so zagovorniki tehnološkega napredka in sledijo trendom elektrifikacije prihodnosti.

»Všeč mi je, da lahko po svojih zmožnostih prispevam k manjši onesnaženosti zraka, predvsem v Ljubljani,« zadovoljno pravi Kavčič in dodaja, da imajo med uporabniki kar nekaj mednarodnih podjetij, ki vozila kupujejo izključno na podlagi kriterija izpusta ogljikovega dioksida, in da verjame, da bo prej ko slej ta zavest prodrla tudi v slovenska podjetja.

Ford v mondeu uporablja pionirsko tehniko za predelavo zavrženih plastenk v sestavne dele sprednjega odbijača. Iz reciklirane plastike izdelujejo xenoy, material, iz katerega je 38 odstotkov sprednjega prevzemnika energije v povsem novem mondeu. Ta del je nameščen za sprednjim odbijačem in pomaga zmanjšati obseg poškodb pri trčenjih, v katerih so udeleženi pešci.

Navdušuje tišina pogona

Mondeo uporabnika vsekakor navduši z udobjem, veliko dodatne opreme in napredne tehnologije. Vožnja je prijetna zaradi učinkovitega prezračevanja sedežev, LED-žarometov in visoke stopnje aktivne varnosti. Med drugim se mondeo ponaša tudi s certifikatom za antialergijsko notranjost.

»Avto ima notri tri mikrofone in dvojno zasteklitev. Prek zvočnikov ustvarja kontrafrekvenco hrupa, ki je ne slišimo, naši možgani pa jo zaznajo. S tem izniči hrup, ki prihaja od zunaj. Vseeno pa zazna, če se mimo pelje na primer rešilec, in zvoka sirene ne zreducira,« eno od naprednih tehnoloških rešitev opisuje naš sogovornik.

Če se namesto za dizelski pogon odločite za hibrida, mesečno privarčujete 100 evrov

Izračunali smo stroške za prevoženih 60 tisoč kilometrov v dveh letih z vključenim zavarovanjem in polnim kaskom. Stroška registracije nismo upoštevali, ker se za obe vozili ne razlikuje, saj slovenska davkarija ne spodbuja uporabe avtov z majhnimi izpusti, če ne gre za priklopne hibride. Pri stroških goriva smo upoštevali podatke, ki smo jih pridobili na testu vozil na Financah. Razlika v porabi je pol litra na sto kilometrov v prid hibridnega vozila, ampak le, če je vožnja prilagojena njegovemu pogonu. Podatke glede servisov nam je priskrbel uvoznik.

Akcijska cena mondea hybrid je trenutno 28.520 evrov, dizelski model z enako opremo pa stane 30.160 evrov.

Izračunali smo, da v dveh letih, če se namesto dizelske različice odločite za hibrid, privarčujete približno 750 evrov. Po našem izračunu tako pri dveletni uporabi vozila pri hibridni različici skupaj privarčujete 2.390 evrov, kar ni zanemarljivo, saj gre pravzaprav za 100 evrov mesečno.

Primerjalna tabela stroškov vzdrževanja, goriva in zavarovanja za mondeo hybrid z 2,0-litrskim bencinskim motorjem in mondeo z 2,0 litrskim dizelskim motorjem. Oba z avtomatskim menjalnikom in primerljivimi zmogljivostmi.

Pri izračunu nismo upoštevali izgube vrednosti, saj je ta po primerjalni tabeli ADAC pri obeh vozilih podobna oziroma je po določenem obdobju nekoliko v prednosti hibrid. Treba pa je vedeti, da je pri hibridu življenjska doba baterije približno 10 let ali 240 tisoč kilometrov.

Za konec omenimo še, da imajo vsi fordi tudi petletno garancijo brez kakršnihkoli omejitev.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.