• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika

Kako so cveteli posli slovenskim orodjarjem v Nemčiji

Čas branja: 3 min
03.06.2018  05:00  Dopolnjeno: 03.06.2018 21:00
Kako so cveteli posli slovenskim orodjarjem v Nemčiji

Lani so slovenski orodjarji ustvarili približno 500 milijonov evrov prihodkov. To je 11,6 odstotka več kot leta 2016, ko so znašali približno 410 milijonov evrov. Večino, in sicer dobrih 64 odstotkov prihodkov, so ustvarili v tujini, daleč največ v državah EU, poudarja Janja Petkovšek, direktorica Združenja kovinske industrije pri Gospodarski zbornici Slovenije.

Daleč najpomembnejši izvozni trg je bila tudi lani Nemčija, kjer ustvarijo približno polovico izvoza, po pomembnosti pa sledijo Francija, Italija in Velika Britanija. »Povečuje se tudi prodaja na ruskem trgu, kjer se povpraševanje po orodjih krepi,« pravi Aleš Hančič, direktor Razvojnega centra orodjarstva Slovenije (TECOS).

Avtomobilska industrija poganja orodjarje

Orodjarstvo je v Sloveniji zelo dobro razvito. To se kaže tudi s tem, da so orodjarji pomemben dobavitelj nemški avtomobilski industriji, ki je znana po strogih zahtevah glede rokov dobave, kakovosti, načina poslovanja in drugega.

»Slovenski orodjarji so vpeti v posle z vsemi velikimi evropskimi avtomobilskimi proizvajalci, orodja izdelujejo tudi za znane blagovne znamke višjega cenovnega razreda, kot sta denimo Jaguar, Ferrari in drugi,« poudarja Hančič. Kot pravi, nemški partnerji cenijo predvsem veliko zanesljivost in kakovost slovenskih orodjarjev, pomembna prednost so tudi bližina slovenskega trga, ki za kupce pomeni nižje transportne stroške, hitrost dobave in hiter servis. »Slovenski orodjar je prepoznan tudi kot zanesljiv partner z odličnim razmerjem med kakovostjo in ceno. Večina podjetij danes pri izdelavi orodij uporablja napredne računalniške simulacije, kar zmanjšuje tveganje, da bi bil izdelek nepopoln,« poudarja sogovornik.

Tudi letos kaže dobro

Orodjarjem kaže dobro s posli tudi letos. Kot pravijo sogovorniki, naročila rastejo, trenutno vse orodjarne delajo s polno paro in imajo zasedene zmogljivosti daleč vnaprej. Da bo tako ostalo tudi v prihodnje, pa orodjarji pospešeno vlagajo v povečanje zmogljivosti. »Največ vlaganj gre v nove stroje in širitev proizvodnih zmogljivosti, saj se podjetja zaradi pomanjkanja zmogljivosti včasih srečujejo s tveganjem, da ne morejo sprejeti vseh naročil,« poudarja Hančič.

Med glavnimi cilji in izzivi orodjarjev sogovornik omenja krepitev rasti na evropskih trgih, kjer so že uveljavljeni, in tistih, kjer »smo še premalo naredili, denimo na trgih Velike Britanije in ZDA. Več bi lahko naredili tudi pri razvoju in digitalizaciji proizvodnje,« pravi.

Janja Petkovšek pa največji izziv in tudi priložnost vidi v novih tehnologijah in rojstvu novih kompozitnih materialov, ki zaradi svoje hibridne strukture dajejo izdelkom želene lastnosti, ter v digitalizaciji panoge. Na orodjarsko panogo bodo pomembno vplivali tudi novi poslovni modeli, ki bodo vse bolj povezani s konceptom trajnostnega razvoja. Kupci danes dajejo prednost takim dobaviteljem, ki jih spremljajo v razvoju in s katerimi imajo vzpostavljen dolgoročen partnerski odnos, prav to pa je dodana vrednost slovenskih orodjarjev, ki imajo obilo sodobnega tehnološkega znanja in se uspešno kosajo z vrhunskimi globalnimi konkurenti, med drugim poudarja Petkovškova.

Oro met lani rekordno, letos še bolj

Na rast poslovanja računajo tudi v podjetju Oro met, ki je del skupine Slovenska industrija jekla. Oro met sicer ne izdeluje orodja, temveč aplikacije za orodjarje, kot so plošče in ohišja za vse tipe orodij, denimo za brizganje termoplastov, tlačno litje aluminija, krivljenje pločevine, odsekovalna orodja. »Naši glavni kupci so orodjarji, ki delajo orodja za preoblikovanje plastike in aluminija za avtomobilsko industrijo. Po naših izdelkih pa povprašujejo tudi strojegradniki,« razlaga Jernej Pavlin, direktor Oro meta, kjer so lani dosegli rekordne rezultate.

Tako kot za večino slovenskih orodjarjev je tudi za Oro met glavni in najpomembnejši nemški trg, kjer neposredno ustvarijo 50 odstotkov prodaje, posredno pa kar 70 odstotkov. Sledi mu slovenski, ki že več let ohranja enako razmerje z nemškim, tudi povpraševanje na obeh trgih raste. »Po naših izdelkih na nemškem trgu povprašujejo predvsem velike in tudi manjše evropske orodjarne, ki delajo orodja za najrazličnejše industrije, zlasti pa za avtomobilsko industrijo,« poudarja Pavlin.

Oro met že več let dosega povprečno 15-odstotno rast poslovanja na leto. Na evropskih trgih vidijo še veliko priložnosti, ne le v Nemčiji, temveč tudi v Franciji, državah Beneluksa, Veliki Britaniji in Skandinaviji.

V Kovinoplastiki Lož si letos obetajo rekordno prodajo

Nemčija je glavni trg tudi za orodjarno Kovinoplastike Lož, ki se je v zadnjih letih specializirala za izdelavo orodij za preoblikovanje pločevine. »Osredotočamo se na izdelavo kompleksnih orodij večjih dimenzij. V zadnjih šestih letih imamo nadpovprečno zasedene zmogljivosti. Večino orodij izvozimo, največ evropskim kupcem, poslujemo pa tudi z Mehiko, Rusko federacijo in Kitajsko. Večina kupcev prihaja iz avtomobilske industrije,« pravi Boštjan Ovsec, direktor orodjarne, ki se na mednarodnih trgih predstavlja z blagovno znamko KovinoTOOLS.

Naročila za začetek leta 2019 že imajo, letos se nadejajo tudi rekordnih prihodkov v višini 13 milijonov evrov. Svoje poslovanje pa nameravajo še razširiti in s tem namenom razvijajo model »one stop shop«, kar pomeni, da želijo kupcem ponuditi razširjeno storitev, od razvojno tehnološkega inženiringa, izdelave prototipnih orodij in prototipov, orodij do same proizvodnje izdelkov majhnih in srednjih serij.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Rast se upočasnjuje: Kaj se dogaja na sedmih ključnih izvoznih trgih za Slovenijo? 16

Gospodarstvo na območju z evrom je v tretjem četrtletju raslo najpočasneje v zadnjih štirih letih

IZVOZNIKI
Novice
Novice (Intervju) Domel nadgrajuje izdelke s storitvami, podatkovni centri družb Facebook in Google so možni kupci

Janez Rihtaršič, direktor razvoja družbe Domel, pojasnjuje, kam Domel usmerja svoj razvoj in zakaj so tako uspešni, da kar 40 odstotkov...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Štiri tveganja, ki jih za svetovno gospodarstvo vidi Mojmir Mrak

Finančni tokovi so bolje urejeni, vendar je manevrskega prostora za reševanje nove krize danes manj

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako v Atlantic Grupi gradijo novo kulturo in spreminjajo marketing 1

Intervju z Aleksandro Kregar Brus, direktorico korporativne strategije pri Atlantic Grupi