• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
 Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Moči pri promociji slovenske kulinarike sta združili Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) s svojo blagovno znamko Gostilna Slovenije in Slovensko-ameriško gospodarsko združenje (SABA).
Talum nad negotov trg z inovativnostjo Talum nad negotov trg z inovativnostjo V okviru natečaja Upam si! so letos zbirali inovativne predloge, kako s pomočjo sodobne tehnologije za večjo učinkovitost in produktivnost povezati naprave in stroje v procesih z ljudmi.
Litostroj Power: Na pot odpremili gonilnik za najmočnejšo črpalno turbino v Evropi Litostroj Power: Na pot odpremili gonilnik za najmočnejšo črpalno turbino v Evropi Izdelava gonilnika za največji posamični črpalni agregat za hidroelektrarno v Evropi je za podjetje Litostroj Power že drugi rekord v letošnjem letu, saj bodo v kratkem na pot odpremil tudi gonilnik z največjim padcem na Francisovi turbini za projekt Häusling.
Mlinotest odprl obrat svežih testenin Mlinotest odprl obrat svežih testenin Gre za največjo tovrstno tovarno Vzhodno od Italije; naložba je vredna skoraj pet milijonov evrov

Kaj so brali avstrijski poslovneži o nas: Argeta lahko postane globalna blagovna znamka

Čas branja: 7 min
01.08.2018  06:00
Intervju z Enzom Smrekarjem, glavnim direktorjem področja Delikatesni namazi v Atlantic Grupi, o tem, kako slovensko prehrambno podjetje s paštetami znamke Argeta podira rekorde na avstrijskem trgu. Brali so ga avstrijski poslovneži in bralci poslovnega tednika Trend, ki smo mu priložili izdajo revije Slovenija vas vabi! v nemščini.

Atlantic Grupa je vodilno proizvodno in distribucijsko prehrambno podjetje v regiji. Na avstrijskem trgu so najuspešnejši z znamko paštet oziroma delikatesnih namazov Argeta, ki ima trenutno 37,3-odstotni tržni delež. Argeta je med paštetami že tri leta številka ena v Avstriji, še en pomemben poslovni met pa je podjetju uspel lani, ko je Argeta z 29,7-odstotnim deležem postala vodilna blagovna znamka paštet tudi v Švici. S tem ambicij podjetja še ni konec, saj so lani zagnali tudi proizvodnjo argete v Pensilvaniji v ZDA.

Z Enzom Smrekarjem, ki v Atlantic Grupi vodi strateški poslovni program Delikatesni namazi, smo se pogovarjali o tem, kako so si z argeto utirali pot na police avstrijskih trgovcev, zakaj je avstrijski trg referenčen za druge trge, pa tudi o tem, kako si z argeto utirajo pot na ameriški trg. Intervju smo objavili v februarski izdaji revije Slowenien lädt Ein! (Slovenija vas vabi!), ki so jo priložili avstrijskemu poslovnemu tedniku Trend.

Po raziskavi mednarodne agencije za tržne raziskave AC Nielsen je vaša pašteta znamke Argeta že od leta 2015 številka ena na avstrijskem trgu. Kako vam je to uspelo, tudi v luči dejstva, da imate kot slovensko podjetje manjšo pogajalsko moč pri trgovcih kot velike multinacionalke, denimo Nestle?

Resnici na ljubo pred desetimi, petnajstimi leti nihče ni poznal blagovne znamke Argeta, danes pa je vodilna pašteta ne le v regiji nekdanje Jugoslavije, temveč tudi v Avstriji, Švici in po naših internih podatkih v Nemčiji. V Avstriji živi kar veliko ljudi, ki izvirajo z območja nekdanje Jugoslavije, zato smo najprej izkoristili možnosti prodaje prek tako imenovanih etnotrgovin. Ko so etnotrgovine postajale vse bolj popularne in množične, so priložnost, da privabijo priseljence v svoje trgovine, prepoznali tudi klasični trgovci in začeli vključevati del asortimenta etnotrgovin na svoje mednarodne police. Temu je sledil še tretji premik, preboj na glavne police avstrijskih trgovcev. Ta, tretji korak nam je olajšalo tudi dejstvo, da smo s trgovci že imeli vzpostavljen kontakt in komercialne poti in da so se paštete argeta na njihovih tako imenovanih mednarodnih policah dobro obnesla. Seveda pa smo jim morali znati predstaviti dodano vrednost in korist zanje, če naše izdelke uvrstijo na svoje police. Po raziskavi slovenske agencije za tržne raziskave Valicon je Argeta na večini trgov v regiji v svoji kategoriji znamka številka ena; je prva v Sloveniji, Bosni in Hercegovini, Makedoniji, Kosovu in Črni gori in trdno zasidrana na drugem mestu s trendom rasti v Srbiji in na Hrvaškem. Je torej močna regijska blagovna znamka z globalnim potencialom.

Nagovarjati kupce v etnotrgovinah je eno, nagovarjati vse porabnike pa lahko nekaj povsem drugega, saj prehrambne navade priseljencev in avtohtonega prebivalstva niso nujno povezane. Kako pomembno je bilo tudi to, da ste se v Avstriji s svojimi namazi prilagodili lokalnemu okusu prebivalcev?

Po pravilu za posamezne trge ne spreminjamo receptur naših paštet, ker so vrhunske. Argeta je narejena iz kakovostnih kosov mesa, rastlinskega olja in začimb. Je brez vseh aditivov. Seveda pa se vedno vprašamo, kaj lahko lokalnemu kupcu še ponudimo poleg naših najbolj udarnih okusov, kot so mesne paštete na osnovi kokošjega mesa (kokošja, pikant, primavera, junior) ali paštete iz ribjega mesa (tuna, losos, jadranska sardina, skuša). Zato razvijamo okuse, ki so blizu lokalnemu prebivalstvu, vendar pri tem ne odstopamo od svojih kakovostnih standardov. V Avstriji je eden najbolj prodanih in poznanih okusov paštete jagdwurst, torej pašteta na osnovi lovske klobase, izdelana iz svinjskega mesa. Mi svinjskega mesa ne uporabljamo, temveč kokošjega in govejega, in eden od velikih izzivov naši ekipi v oddelku za raziskave in razvoj je bil, ali lahko razvijejo izdelek, ki bi avstrijske kupce spominjal na njihov najbolj priljubljen okus, hkrati pa ohranil tudi vse značilnosti in prednosti argete, torej, da je izdelek prijazen do zdravja, brez živalskih maščob, aditivov in konzervansov. Tak izdelek smo naredili. Ker je jagdwurst v Avstriji zaščitena kategorija, smo ga poimenovali jagdaufstrich.

Kakšne so prehrambne navade Avstrijcev, so podobne slovenskim? Oboji smo, lahko bi rekli, alpski narod, kako radi si Avstrijci namažejo pašteto na kruh?

Svoj vstop na trg vedno začnemo s spoznavanjem uporabnika in razumevanjem njegovih potreb in pričakovanj. V ta namen naročimo vrsto neodvisnih raziskav. Tako vemo, da si Avstrijci radi odrežejo kos kruha in nanj kaj namažejo, ne le pašteto, temveč tudi namaze na osnovi zelenjave, mleka in druge. Naša naloga pa je, da se jim še bolj približamo in jim predstavimo prednosti naših izdelkov. Navdušeni smo nad dejstvom, da na slepih testiranjih povprečno kar 90 odstotkov anketirancev izbere argeto kot najbolj okusno rešitev med ponujenimi namazi.

Kakšen je po vaši oceni potencial avstrijskega trga in kako ga boste nagovarjali v prihodnje?

Na avstrijskem trgu vidimo še vsaj dve veliki priložnosti za utrditev našega vodilnega položaja: s pašteto argeta junior, s katero nagovarjamo najmlajše, in izdelki argeta exclusive. To so namazi premium kakovosti, izdelani iz vrhunskih surovin, pod katere so se podpisali priznani kuharski mojstri in jih ponudimo v omejeni količini ob koncu leta, kot neke vrste nagrada kupcem v času, ko smo vsi malo bolj slavnostno razpoloženi. Z argeto exclusive nameravamo letos vstopiti tudi na avstrijski trg. Je pa avstrijski trg za znamko Argeta pomemben tudi zato, ker je to referenčni, Avstrija je prvi trg v zahodni Evropi, na katerega smo vstopili »na polno« in na katerem smo začeli nagovarjati lokalne porabnike. Enako pot kot v Avstriji, torej prek etnotrgovin, smo uporabili v Švici, kjer smo ob koncu minulega leta dosegli 29,7-odstotni tržni delež in premagali lokalnega tekmeca Le Parfait v lasti Nestleja, ter v Nemčiji, kjer smo za zdaj prisotni v etnotrgovinah in na kar velikem številu mednarodnih polic pomembnih trgovcev. Letno v Nemčiji prodamo prek 700 ton paštete, kar nas po naših lastnih ocenah že uvršča na prvo mesto. Naš tržni delež ocenjujemo na približno 12 odstotkov.

Kako pa znamka Argeta pomaga pri odpiranju vrat drugim blagovnim znamkam skupine?

Na avstrijskem trgu smo že dolgo tudi z znamko naravne mineralne vode Donat Mg in uspeha obeh, Argete in Donata Mg, sta botrovala, da je Atlantic Grupa lani v Avstriji odprla svoje lastno distribucijsko podjetje. To pa nam odpira možnosti, da se na avstrijskem trgu predstavimo tudi z drugimi blagovnimi znamkami, na primer s športno prehrano Multipower, vitaminskim napitkom Cedevita in Granny Secret. To je blagovna znamka vrhunskih naravnih marmelad, džemov, sokov, izdelkov iz paprike, narejenih po tradicionalnih receptih v okolju, ki je industrijsko še nedotaknjeno, v tovarni v kraju Igroš pod Kopaonikom v Srbiji. Ti izdelki se za zdaj prodajajo na posebnih mestih, kot sta blagovnici Selfridges, LaFayette in v prestižnih hotelih.

Ste pa tudi ocenili, da lahko postane Argeta globalna blagovna znamka, to vsaj sodimo po tem, da ste lani preplavali ocean in skupaj z ameriškim partnerjem zagnali proizvodnjo paštete v Ameriki. Kaj je potrebno, da se prehrambna blagovna znamka globalizira?

Do globalizacije je še dolga pot, lahko pa mirno rečemo, da smo mednarodna blagovna znamka, saj se z Argeto pojavljamo na kar 30 trgih. Trudimo se, da bi naš položaj na teh trgih utrdili in vstopili na nekatere druge. Že pred leti smo pridobili certifikat za prodajo namazov iz tuna in lososa v ZDA, zdaj pa bomo začeli na ameriškem trgu prodajati še paštete iz kokošjega mesa. Za pot čez ocean so nas spodbudili izseljenci iz regije, ki živijo v Kanadi in ZDA in so kar nekaj let povpraševali po naših mesnih izdelkih. Zaradi omejitev pri uvozu mesnih izdelkov v ZDA smo našli partnersko proizvodno podjetje, ki v našem imenu in za nas proizvaja mesno argeto, sami pa skrbimo za distributerje in za razvoj blagovne znamke.

Pa vendarle, ima Argeta možnost postati globalna blagovna znamka?

Seveda. Je nišni izdelek, sledi sodobnim trendom zdrave prehrane, ima dolg rok trajanja, naša dodatna prednost je tudi to, da nobeden od velikih igralcev v prehrambni industriji ni specializiran izključno za proizvodnjo namazov, kot smo v Droga Kolinski, ampak je pri njih pašteta stranski proizvod mesne industrije.

Živimo v času, ko se porajajo novi koncepti prehranjevanja, vse več izdelkov je eko, bio, brez glutena. Kako se na to odzivate v Droga Kolinski/Atlantic Grupi?

Vizija razvoja blagovne znamke Argeta je, da postane idealna izbira namaza na kruh. Imamo že mesne in ribje izdelke, a če imaš 30- ali pa celo 70-odstotni delež, kot ga imamo po naši oceni na Kosovu, je treba razmišljati še korak naprej. Logično nadaljevanje so zelenjavni namazi, ki jih testno že ponujamo na slovenskem trgu in verjamemo, da jih bodo dobro sprejeli tudi avstrijski porabniki. To so vrhunski izdelki na osnovi čičerke, z dodatkom rdeča pese in hrena, ingverja in buče, oliv ali paprike, so brez aditivov, torej tudi brez konzervansov, barvil in ojačevalcev okusa in imajo evropski vegetarijanski standard.

Mineralno vodo donat Mg prodajate v Franciji za pet evrov na liter, kako se prodaja na avstrijskem trgu?

Donat Mg je v Avstriji prisoten v vseh trgovskih verigah in ga avstrijski kupci tudi dobro poznajo, saj ugodno deluje na prebavo, kar dokazuje tudi klinična raziskava, narejena v Nemčiji. Mnogi avstrijski porabniki so se z donatom Mg spoznali že v Sloveniji, med obiskom toplic in zdravilišča v Rogaški Slatini.

Kako ste poslovali lani in kako pomemben je bil avstrijski trg?

Lani smo na avstrijskem trgu dosegli triodstotno rast, sicer pa ta trg prispeva šest odstotkov k skupni prodaji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice (intervju z zmagovalcem izvoza) V Evropi smo priznani kot Mercedes, Audi ali BMW

Tomaž Kmecl in Peter Novak, glavni in komercialni direktor Kolektorja Etre, pravita, da imajo njihovi transformatorji v Evropi tak status...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Katera so najuspešnejša slovenska podjetja in zakaj so bila 14. septembra na Brdu pri Kranju 10

Slovenski izvozniki in tisti, ki sodelujejo z njimi, so gonilo slovenskega gospodarstva, zato so najboljši tudi ob letošnjem osrednjem...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kaan Ozkan, Revoz: »Novi model bo vodilen na trgu«

Predsednik uprave Revoza pričakuje, da bodo letos naredili 11 odstotkov več vozil, s čimer bodo zelo blizu rekordnemu letu 2009

IZVOZNIKI
Novice
Novice Škofjeloški Knauf tako uspešen, da je prevzel vodenje hrvaškega podjetja 2

Škofjeloški Knauf Insulation je postal razvojno-prodajni center istoimenske multinacionalke za tehnično izolacijo za ves svet

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so v Danfossu Trati uporabili logiko iz avtoindustrije, da so postali glavni na trgu energetskih rešitev 3

Imajo vodilni tržni delež pri ventilih in regulatorjih za sisteme daljinskega ogrevanja in hlajenja

IZVOZNIKI
Novice
Novice (intervju) Marca prihodnje leto želimo pobarvati prvi avtomobil v Hočah

Intervju z Wolfgangom Zitzem, podpredsednikom področja celotne proizvodnje vozil v Magni Steyr iz Gradca, in Davidom Adamom, vodjo...