• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
 Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Ta konec tedna bo v ZDA dišalo po Sloveniji Moči pri promociji slovenske kulinarike sta združili Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) s svojo blagovno znamko Gostilna Slovenije in Slovensko-ameriško gospodarsko združenje (SABA).
Talum nad negotov trg z inovativnostjo Talum nad negotov trg z inovativnostjo V okviru natečaja Upam si! so letos zbirali inovativne predloge, kako s pomočjo sodobne tehnologije za večjo učinkovitost in produktivnost povezati naprave in stroje v procesih z ljudmi.
Litostroj Power: Na pot odpremili gonilnik za najmočnejšo črpalno turbino v Evropi Litostroj Power: Na pot odpremili gonilnik za najmočnejšo črpalno turbino v Evropi Izdelava gonilnika za največji posamični črpalni agregat za hidroelektrarno v Evropi je za podjetje Litostroj Power že drugi rekord v letošnjem letu, saj bodo v kratkem na pot odpremil tudi gonilnik z največjim padcem na Francisovi turbini za projekt Häusling.
Mlinotest odprl obrat svežih testenin Mlinotest odprl obrat svežih testenin Gre za največjo tovrstno tovarno Vzhodno od Italije; naložba je vredna skoraj pet milijonov evrov

Kako tehnološki napredek pospešuje slovenski izvoz

Čas branja: 5 min
05.09.2018  07:00
O tem, kako na njihovo poslovanje vplivata razvoj tehnologije in mednarodno dogajanje, ter o njihovih naložbah smo govorili z gosti okrogle mize 5. Konference slovenskih izvoznikov, ki bo prihodnji petek, 14. septembra, na Brdu pri Kranju.

»Če podjetje obvladuje prave tehnologije, ki so okoljsko sprejemljive, energetsko učinkovite in trajnostno naravnane, so glavne zaheteve za sodobnega kupca izpolnjene,« pove Iztok Stanonik, predsednik uprave družbe Polycom iz Škofje Loke, in doda, da z zastarelimi tehnologijami ne moreš biti konkurenčen. »Zelo pomembno je, da so nove tehnologije med seboj povezljive ter da se dopolnjujejo in dajo digitalizirati oziroma informacijsko podpreti.« Zahteva po izboljšanju je pri njih del standarda, saj so že leta 2002 začeli uvajanje vitke proizvodnje.

Za nastop na zahtevnih trgih so nujne tehnološke inovacije

»Nova naložba prinaša pomemben tehnološki napredek, ki nam omogoča, da bomo proizvodnjo povečali na 27 milijonov litrov sladoleda na letni ravni,« pojasni Boštjan Jerončič, direktor podjetja Incom, ki sladoled znamke Leone izvaža že v 46 držav, ves čas pa se jim odpirajo novi trgi. Visoka stopnja avtomatizacije delovnih procesov in robotizacije jim omogoča, da so hitri, konkurenčni, fleksibilni in natančni. Prav tako ne ogroža delovnih mest, ampak povečuje njihovo število in jih spreminja.

Za inovativna, visokotehnološka podjetja, kot je Incom, se prostor zelo odpira. Jerončič nam pove, da je pri multinacionalkah vlaganje v tehnološki razvoj počasnejše, zato se povezujejo in sodelujejo z inovativnimi, razvojno in tehnološko naprednimi podjetji in izdelke nato razvijajo skupaj.

Podjetje za proizvodnjo sladoleda in zamrznjenih izdelkov iz Ajdovščine je od leta 2014 za naložbe namenilo več kot 20 milijonov evrov. Zdaj končujejo 12,5 milijona evrov vredno naložbo v nove proizvodne zmogljivosti in tehnološko-razvojni center, ki bo postavljen do konca leta in jim bo omogočil razširitev in ureditev proizvodnje ter dvig stopnje avtomatizacije in robotizacije.

»Po visokih priznanjih našim sladoledom v tujini (World DAIRY Innovation Awards, BFFF, Wabel) so se odprle nove poslovne priložnosti, ki jih želimo izkoristiti. Vrhunski poslovni partnerji sodelujejo le z najboljšimi proizvajalci sladoledov in mi smo med njimi,« doda Jerončič.

Višja je tehnologija, boljši morajo biti prostori, kjer se uporablja

»Pravkar smo končali projekt, kjer na celotni proizvodni liniji zdravila dela samo en človek, vse drugo opravljajo roboti. Linija deluje neprekinjeno,« na primeru ponazori razvoj tehnologije Jernej Zupančič, direktor Cleangrada, vodilnega ponudnika čistih prostorov v Evropi. Povpraševanje po njihovih izdelkih se zaradi tehnološkega napredka samo povečuje.

V podjetju vsako leto načrtujejo nove naložbe in tudi prihodnje leto nameravajo vložiti vsaj 300 tisoč evrov za naložbe v stroje in digitalizacijo. V zadnjem letu so že izpeljali investicije v stroje, nepremičnino in mobilni šotor za gotove izdelke. Trenutno so osredotočeni na vpeljavo vodnega rezalnika, ki jim bo pomagal pri proizvodnji novih izdelkov, ki jih razvijajo.

Aktivno so se lotili tudi digitalizacije in optimizacije vseh poslovnih procesov. Njihov glavni cilj je, da bi razširili svoje poslovanje tudi na nemški trg in se za dolgoročno sodelovaje kot prednostni dobavitelj dogovorili še z enim svetovnim farmacevtom.

V trenutnih razmerah se je naložb treba lotevati premišljeno

»Trenutno ne zaznavamo sprememb na trgu – niti naši kupci ne, ki prodajajo svoje izdelke globalno,« glede politične nestabilnosti in neskladnosti med gospodarstveniki in aktualno izvoljenim političnim telesom po Evropi pove Alen Veren, direktor prodaje in trženja v družbi Livar, ki ne pričakuje resnejšega gospodarskega obrata. Vseeno se naložb lotevajo bolj premišljeno, z jasnimi zavezami na pogodbeni ravni s kupci. S tem se strinjajo tudi drugi sogovorniki.

Livar je v minulem letu dni vlagal predvsem v posodobitev tehnološke opreme, avtomatizacije, razširitev proizvodnih zmogljivosti in varstvo okolja. V razširitev proizvodnih zmogljivosti so bili prisiljeni zaradi velike rasti prodaje v poslovnem letu prej. »Posodobitve in avtomatizacija so v drugem koraku pomagale nadgraditi in zavarovati povečanja zmogljivosti in bile izpeljane v skladu s projektom proizvodne odličnosti, izvedene v letu 2016,« pojasni Veren.

Livarjeva največja poslovna izziva v prihodnjem obdobju sta obvladovanje in pomik po vrednosti verigi kupcev navzgor ter vpeljava celostnega informacijskega sistema v proizvodnjo.

Polycom je v zadnjem času za naložbe namenil kar 16 milijonov evrov

V Polycomu, ki se ukvarja s predelavo plastičnih mas in izdelavo zahtevnih orodij za brizganje, so pravkar izvedli največjo naložbo, odkar podjetje obstaja. To je bila gradnja nove poslovno-proizvodne stavbe.

»Naložba v prostore je bila nujna, prejšnja lokacija v Poljanah ni več omogočala razvoja, širitev dejavnosti ni bila možna, morali smo v najem prostorov, da smo sploh lahko še zaposlovali, varnost v proizvodnji se je zaradi tesnosti prostorov začela slabšati. Poleg tega smo imeli stalne pritožbe sosedov zaradi hrupa,« pove Iztok Stanonik in doda, da so hkrati tudi veliko vlagali v tehnološko opremo. Nabavljenih je bilo 24 novih strojev za brizganje plastike za obe lokaciji. Zelo pomembne naložbe so bile tudi v digitalizacijo proizvajanja in poslovanja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice (intervju z zmagovalcem izvoza) V Evropi smo priznani kot Mercedes, Audi ali BMW

Tomaž Kmecl in Peter Novak, glavni in komercialni direktor Kolektorja Etre, pravita, da imajo njihovi transformatorji v Evropi tak status...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Katera so najuspešnejša slovenska podjetja in zakaj so bila 14. septembra na Brdu pri Kranju 10

Slovenski izvozniki in tisti, ki sodelujejo z njimi, so gonilo slovenskega gospodarstva, zato so najboljši tudi ob letošnjem osrednjem...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kaan Ozkan, Revoz: »Novi model bo vodilen na trgu«

Predsednik uprave Revoza pričakuje, da bodo letos naredili 11 odstotkov več vozil, s čimer bodo zelo blizu rekordnemu letu 2009

IZVOZNIKI
Novice
Novice Škofjeloški Knauf tako uspešen, da je prevzel vodenje hrvaškega podjetja 2

Škofjeloški Knauf Insulation je postal razvojno-prodajni center istoimenske multinacionalke za tehnično izolacijo za ves svet

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so v Danfossu Trati uporabili logiko iz avtoindustrije, da so postali glavni na trgu energetskih rešitev 3

Imajo vodilni tržni delež pri ventilih in regulatorjih za sisteme daljinskega ogrevanja in hlajenja

IZVOZNIKI
Novice
Novice (intervju) Marca prihodnje leto želimo pobarvati prvi avtomobil v Hočah

Intervju z Wolfgangom Zitzem, podpredsednikom področja celotne proizvodnje vozil v Magni Steyr iz Gradca, in Davidom Adamom, vodjo...