• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika

Sibil Svilan: Najti moramo skrite šampione in jim pomagati, da postanejo nišni zmagovalci

Čas branja: 7 min
18.09.2018  17:23  Dopolnjeno: 19.09.2018 08:06
Sibil Svilan: Najti moramo skrite šampione in jim pomagati, da postanejo nišni zmagovalci
Sibil Svilan, predsednik uprave SID banke, in Nicklas Bergman, tehnološki vlagatelj in futurist, sta se pogovarjala o novih naložbenih priložnostih in tehnoloških trendih.
Foto: Aleš Beno

Zakaj je nemško gospodarstvo uspešnejše od francoskega? »Ker imajo Nemci 2.500 podjetij, ki so zmagovalci v svojih nišah, Francozi pa takih podjetij nimajo oziroma jih imajo bistveno manj. Naša naloga je, da v Sloveniji najdemo skrite šampione in jim pomagamo, da postanejo nišni zmagovalci,« je v uvodu 5. Konference slovenskih izvoznikov povedal Sibil Svilan, predsednik uprave SID banke.

Na svetovnih trgih se dogajajo velike spremembe. Prebuja se ekonomski nacionalizem, prosta trgovina je pod vprašajem, neposredne naložbe se zmanjšujejo. »Slovenski izvoz pomeni 0,18 odstotka izvoza v svetovnem gospodarstvu, za Nemce, ki so naš najpomembnejši tuji trg, pomeni 0,5 odstotka celotnega uvoza. Smo tako rekoč statistična napaka, a za Slovenijo je izvoz usodno pomemben. Povečati je treba njegovo robustnost. Ni nam uspelo ustvariti velikih podjetij, zdaj je še Gorenje kitajsko. Zato se moramo usmeriti na srednja in mala podjetja ter med njimi najti skrite šampinone in jim pomagati, da postanejo nišni zmagovalci. Vsi skupaj se moramo povezovati, samo tako lahko v tem hudem konkurenčnem boju zmagamo,« meni Sibil Svilan.

Osrednji govornik konference Nicklas Bergman, priznani tehnološki investitor in futurist, je navzoče popeljal v tehnološko prihodnost. »Treba je razumeti tehnologijo, ki je na voljo, in ves čas slediti trendom,» je sporočil udeležencem. Roboti, genetika, vesolje, pametne naprave, okoljevarstvo, spreminjanje človeškega telesa, mobilnost, urbanizacija, veriženje podatkovnih blokov in umetna inteligenca je deset trenutno najpomembnejših trendov v razvoju.

Na vprašanje, ali ima Tesline delnice, pa je odgovoril, da ne in da se v primeru Tesle kažejo prednosti starih podjetij. »Narediti avto z dobičkom ni lahko in tu se kažejo prednosti, ki jih imajo stara podjetja z že vzpostavljenimi učinkovitimi tehnologijami, dobaviteljskimi in prodajnimi mrežami,« je povedal Nicklas Bergman.

»Slovenija je dobro pozicionirana za to, da postane prvak izvoznikov,« je povedal Alessandro Pontoglio, član uprave UniCredit Bank, in poudaril pomen človeškega kapitala, ki ga Slovenija premore. Ključni se mu zdijo še naložbe in izobraževanje. Pri naložbah še vedno zaostajamo, čemur se čudi glede na to, da podjetja delajo s polnimi zmogljivostmi.

Magna ima v Evropi več kot 160 proizvodnih obratov, med njimi obrat v Hočah. »Zgradili smo ga, ker v Gradcu nismo imeli več prostora za širjenje,« je povedal Wolfgang Zitz, podpredsednik področja celotne proizvodnje vozil Magne Steyr, ki je za prestižne nemške avtomobilske znamke proizvedla že več kot 3,3 milijona vozil. Lakirnica v Hočah bo začela delati v začetku leta 2019. Poleg lakirnice v prihodnosti načrtujejo tudi sestavljalnico vozil, ker ni smiselno, da je lakirnica ločena od sestavljalnice. Kar zadeva vstop slovenskih dobaviteljev v Magno, pa je Wolfgang Zitz povedal, da jim dobavitelje načeloma izbirajo lastniki znamk, za katere izdelujejo avtomobile, torej Mercedes, BMW in drugi.

»Prihodnost je samo izvoz. Se pa zavedamo, da trenutne razmere niso trajne. Potem ko smo spomladi odprli novo tovarno, smo zdaj naložbe bistveno skrčili,« je povedal Iztok Stanonik, predsednik uprave Polycoma Škofja Loka, in dodal, da je treba imeti v poslu pravo mero optimizma in pesimizma. Težave imajo z nizko kvalificirano silo in ne toliko z visoko kvalificirano, kar je tudi rezultat tega, da veliko štipendirajo.

»V času rasti je zelo težko najti kader. Zdaj ga iščemo na Hrvaškem in v Srbiji, pa tudi na Dunaju,« je povedal Jernej Zupančič, direktor Cleangrada. Njihov cilj je dogovor o razvoju novih izdelkov oziroma proizvodnih linij z vsaj dvema velikima farmacevtoma, kar bi lahko družbo v prihodnjih treh do štirih letih povečalo za dvakrat. Realno prihodnje leto računajo na 20-odstotno rast, če bo poslovno okolje ostalo stabilno, kar pričakujejo. Jernej Zupančič, ki posluje v Evropi, je povedal, da je pri nas težko dobiti kader za izvoz, saj je nekaterim težava že iti na letalo.

»Spremljamo, kaj se dogaja na trgu, in pametno investiramo,« je povedal Alen Veren, direktor prodaje in marketinga v Livarju, kjer prihodnje leto računajo na desetodsotno rast. »Rast je težavna, vendar imamo dolgoročne dogovore z dobavitelji in kupci in to je za nas ključno,« je še pojasnil.

»Naša dejavnost je malo drugačna in prav med krizo smo najbolj rasli,« je svojo izkušnjo opisal Boštjan Jerončič, direktor Incoma, in se pošalil, da se v slabih časih radi tolažimo s sladoledom. Pohvali pa se je s tem, da imajo dovolj naročil, da si lahko trge izbirajo. To je mogoče doseči, če se s ponudbo razlikuješ od drugih. S strateškimi partnerji so prav tako kot preostali povezani dolgoročno. To, poleg štipendiranja novega kadra, jim tudi pomaga pri načrtovanju poslovanja.

Serifa Jäger, direktorica skupine Bisnode Dun & Bradstreet, je predstavila vlogo podatkov v novem globalnem okolju na političnem in trgovinskem področju.

»Prva recesija v Sloveniji je bila vezana na izvoz, druga, ki je specifična za Slovenijo, pa ne in ravno ta je slovenskemu razvoju gospodarstva vzela deset let,« posebnost slovenskega gospodarstva opisuje Damjan Kozamernik, glavni ekonomist in direktor oddelka za razvoj produktov, raziskave in strategijo pri SID banki.

Zato je Kolektor Etra zmagovalka slovenskega izvoza

Tomaž Kmecl in Peter Novak, generalni in komercialni direktor Kolektorja Etra, sta na konferenci prejela nagrado zmagovalec slovenskega izvoza. »Kolektor Etra nas je poleg izvoznih dosežkov prepričal s tem, da raste trikrat hitreje kot trg. Tega ne dosega na račun pridobivanja poslov z nizkimi cenami, ampak z vstopom v višje cenovne razrede, ki jih obvladujejo multinacionalke. Ob tem hkrati povečuje svojo dobičkonosnost. Na tujih trgih nastopa z lastno blagovno znamko, ki jo gradijo tehnično dovršeni energetski transformatorji, v razvoju katerih uporablja tudi umetno inteligenco. Kolektor Etra 90 odstotkov prihodkov ustvari v tujini, od tega več kot polovico na zahtevnih trgih Skandinavije. Odlikujejo jo stabilni finančni kazalniki poslovanja: 15-odstotna letna rast prodaje v zadnjih petih letih, nadpovprečna dobičkonosnost in ambiciozni načrt za prihodnost,« je zapisano v obrazložitvi nagrade.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Rast se upočasnjuje: Kaj se dogaja na sedmih ključnih izvoznih trgih za Slovenijo? 16

Gospodarstvo na območju z evrom je v tretjem četrtletju raslo najpočasneje v zadnjih štirih letih

IZVOZNIKI
Novice
Novice (Intervju) Domel nadgrajuje izdelke s storitvami, podatkovni centri družb Facebook in Google so možni kupci

Janez Rihtaršič, direktor razvoja družbe Domel, pojasnjuje, kam Domel usmerja svoj razvoj in zakaj so tako uspešni, da kar 40 odstotkov...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Štiri tveganja, ki jih za svetovno gospodarstvo vidi Mojmir Mrak

Finančni tokovi so bolje urejeni, vendar je manevrskega prostora za reševanje nove krize danes manj

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako v Atlantic Grupi gradijo novo kulturo in spreminjajo marketing 1

Intervju z Aleksandro Kregar Brus, direktorico korporativne strategije pri Atlantic Grupi