• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Ekološkega mleka še ne pridelamo dovolj za izvoz Ekološkega mleka še ne pridelamo dovolj za izvoz Čeprav izvozimo polovico slovenskega mleka, moramo ekološko pridelanega uvažati; Ljubljanske mlekarne ga imajo trenutno dovolj le za izdelavo običajnega bio tekočega jogurta
To je Kamničan, ki mu je uspelo s spletno prodajo očal in leč, ki so nekajkrat cenejše To je Kamničan, ki mu je uspelo s spletno prodajo očal in leč, ki so nekajkrat cenejše Pri 34 letih ima podjetji, ki sta lani ustvarili 27 milijonov evrov prihodkov in dva milijona evrov čistega dobička
Kje je in v katero smer gre identifikacija zaposlenih Kje je in v katero smer gre identifikacija zaposlenih S produktnim direktorjem vodilnega slovenskega ponudnika opreme, sistemov in rešitev za logistiko in avtomatsko identifikacijo smo govorili o trendih v identifikaciji zaposlenih, elektronskem beleženju delovnega časa in rešitvah za vstop.
Barva generacij, ki jo je pred pol stoletja poimenovala računovodkinja Barva generacij, ki jo je pred pol stoletja poimenovala računovodkinja V prostorih Švicarije v ljubljanskem Tivoliju je potekalo sklepno praznovanje 50-letnice Jupola

Izvozni fokus: Gospodarska rast se umirja, a ostaja še vedno na visoki relativni ravni tudi v letu 2019

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
poslovno okolje   dodaj
mednarodna trgovina   dodaj
ECB   dodaj
valute   dodaj
trg dela   dodaj
podjetništvo   dodaj
startupi   dodaj
podjetja   dodaj
digitalizacija   dodaj
izvozniki   dodaj
Nemčija   dodaj
statistika   dodaj
 
Čas branja: 4 min
18.10.2018  15:45
V prispevku Mojmirja Mraka z ekonomske fakultete smo slišali razmišljanje o tem, kaj naj bi se dogajalo v svetovnem in gospodarstvu EU v letu, ki prihaja, ter o ključnih makro izzivih, pred katerimi bodo slovenski izvozniki.
Izvozni fokus: Gospodarska rast se umirja, a ostaja še vedno na visoki relativni ravni tudi v letu 2019
"Napovedi so solidne glede na prejšnja leta, a manj optimistične, kot so bile še aprila 2018. Znižale so se predvsem zaradi manjših naročil na evroobmočju in manjšega učinka znižanja davkov od pričakovanih v ZDA," je svojo napoved utemeljil Mojmir Mrak z ekonomske fakultete.
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  
poslovno okolje   dodaj
mednarodna trgovina   dodaj
ECB   dodaj
valute   dodaj
trg dela   dodaj
podjetništvo   dodaj
startupi   dodaj
podjetja   dodaj
digitalizacija   dodaj
izvozniki   dodaj
Nemčija   dodaj
statistika   dodaj

Tudi tokrat smo na Izvoznem fokusu poslovnežem, ki poslujejo v tujini, dali možnost, da svoje izkušnje in praktične nasvete predstavijo udeležencem dogodka, saj verjamemo, da je prenos informacij in idej v živo pomemben del našega projekta Izvozniki.si. Ta je po mnenju Mojmirja Mraka precej pripomogel k temu, da so izvozna podjetja prepoznana kot nosilec gospodarskega razvoja Slovenije.

»Največja gospodarska rast je bila dosežena lani, letos je že nekoliko manjša, vsako naslednje leto pa bo še nekoliko manjša,« razloži Mojmir Mrak in doda, da je svetovno gospodarstvo danes bolj multipolarno, kot je bilo pred zadnjo krizo, finančni sektor pa je precej bolj kapitaliziran in nadzorovan, a obeti vseeno niso tako pozitivni.

Negotovosti v svetovnem gospodarstvu so se izrazito povečale

Današnje razmere, deset let po zlomu Lehman Brothers, so po njegovem mnenju predvsem rezultat štirih dejavnikov. Prvič, centralne banke so znižale obrestne mere in popravile bilance. Drugič, države so stabilizirale gospodarsko okolje z državno pomočjo, zato so narasli njihovi dolgovi . Na gospodarsko rast je vplivala obuditev domače porabe in obnovilo se je sodelovanje na globalni ravni, a žal ni dolgo trajalo in danes so razmere že precej drugačne.

»Negotovosti se za zdaj izražajo le v obliki novic, bodo pa prej ali slej dobile realen odziv na finančnih trgih in prek teh tudi na gospodarskih kazalnikih realnega sektorja,« napoveduje Mrak in pri tem vidi ključna tveganja v ekonomsko-političnih konfliktih in možnosti razpada geopolitičnega sistema, vzpostavljenega po drugi svetovni vojni. Dolg držav in gospodinjstev je danes precej večji, kot je bil pred krizo, zato je manevrskega prostora veliko manj, še doda.

»Dvig obrestnih mer v ZDA pomeni odliv kapitala iz vzpenjajočih se držav in krepitev dolarja. To povzroča tečajna tveganja, kar lahko spremljamo v Argentini in Turčiji. Prekinjen je neto dotok kapitala v državo in znižanje vrednosti valut, kar bo povzročilo tudi bančno krizo v teh državah in dolžniško krizo,« pojasni Mojmir Mrak in doda, da je bila prejšnja kriza posledica slabosti finančnega sektorja, nova bo verjetno posledica geostrateških razlogov in protekcionizma z valutnimi vojnami. V EU največje tveganje vidi v Italiji, ki ima velik javni dolg in majhno gospodarsko rast.

Kako prodreti v tako strateško in zaščiteno panogo, kot je energetika

Osrednji gost pogovora je bil Peter Novak (Kolektor Etra), s katerim je tekel pogovor, kako so pred več kot 20 leti sprejeli odločitev o tržni usmeritvi in ciljnih trgih, kako so izbirali sodelavce za mednarodni uspeh in kako se razlikujejo od mednarodnih konkurentov, ki so nekajkrat večji od njih. Polovico svetovnega trga namreč oskrbujejo štiri svetovne korporacije, drugo polovico pa si deli približno 200 proizvajalcev. Trenutno pokrivajo dva odstotka evropskega povpraševanja in pol odstotka svetovnega.

Letošnji zmagovalec slovenskega izvoza ima 400 zaposlenih in 70 tisoč evrov dodane vrednosti na zaposlenega. Izvažajo v 28 držav, največ v Skandinavijo (Švedska pomeni četrtino izvoza), kamor jim je uspelo prodreti, ker so tržno odprti in gojijo pozitivno miselnost, ki išče dobre rešitve. Marsikje je energetika namreč strateška panoga, ki tujih investitorjev ne spušča blizu.

»Najpomembnejše je, da kupce prepričamo, da pridejo v tovarno, da vidijo naše visoke standarde. Potem jih ni težko prepričati o sodelovanju,« pove Novak, ki ima v svoji ekipi 18 prodajnikov. Trenutno imajo objavljen razpis še za enega, saj je eden iz ekipe letos postal direktor njihove nove srbske tovarne. Če se boste prijavili, morate vedeti, da je prodajni načrt lahko tudi 800 tisoč evrov.

Logistika, reorganizacija ponudbe in prodaje za mednarodni uspeh

»Vedno morate razmišljati, da vse, kar se lahko zgodi na poti, se bo tudi zares zgodilo,« je povedal Peter Waldenberger, avstrijski gost iz logističnega podjetja Gebruder Weiss. Z udeleženci je ob praktičnih primerih delil nasvete in opozarjal na pasti pri organizaciji mednarodnega transporta izdelkov. Od tega, kako urediti odnos, da ne bo težav v primeru poškodb, skritih poškodb ali izgube blaga, do tega, kaj morate narediti, da bo mednarodni transport vaših izdelkov ustrezno urejen zavarovan. »Ne verjamem, da se bo preboj na področju samovozečih vozil zgodil v prihodnjih desetih letih,« meni Waldenberger, bo pa prav gotovo pohitril prevoz, ko se bo zgodil.

Žan Menart iz idrijskega podjetja Smart Optometry, ki izdeluje digitalne rešitve za očesno nego, je predstavil, kako je podjetje svoj prvotni izdelek po pogovoru z uporabniki povsem spremenilo in doseglo več kot 40 tisoč novih strokovnih uporabnikov. Zdaj aplikacijo, ki je bila njihov primarni izdelek, podarijo, poslovni model pa so popolnoma spremenili in šele po več različicah začeli služiti z oglaševanjem. Rezultati tega so, da zdaj dnevno dobijo od 150 do 200 novih uporabnikov, večinoma zdravnikov in zaposlenih v zdravstvu. Z ameriškim farmacevtom Acucela so pred kratkim podpisali donosno pogodbo, ki ima samo v Švici zaposlenih 600 razvojnikov.

Na koncu je Rok Kokalj, ustanovitelj podjetja Nevron, skupaj z Mitjo Špendom iz Creatim Ržišnik Perc, dogodek sklenil z nasveti o reorganizaciji prodaje in oblikovanju digitalnih leadov na globalnem trgu. Podjetje Nevron, ki izvozi 95 odstotkov prometa, posluje na 20 globalnih trgih, kjer prek lastnega IPTV-razvoja zagotavljajo uporabo številnih interaktivnih storitev na TV-zaslonu in drugih uporabniških napravah. Pogosto tekmujejo z multinacionalkami z velikimi marketinškimi proračuni, zato so za uspeh potrebne posebne taktike. Njihova rast je približno 50 odstotkov na leto, zato so morali hitro standardizirati prodajo, poiskati ustrezno tehnologijo in pridobiti kvalificirane kadre. Največ težav so imeli sami z iskanjem piscev vsebin, na čemer še vedno intenzivno delajo. »Orodja so prekletstvo marketinga,« meni Špende in opozarja, da milenijci vse želijo reševati z aplikacijami. Treba je vedeti, kako se orodja pravilno uporabljajo, sicer so samo ovira in upočasnjujejo proces. Njihov cilj je preiti z izdelka na storitev.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako ljubljanski proizvajalec sesalnikov prodaja na 70 trgov, najboljše prodajalce pa pelje na Bali 12

Hyla z novim modelom sesalnika prodajo povečuje za tretjino; največja trga sta Nemčija in ZDA

IZVOZNIKI
Novice
Novice Tako je Primorec prišel do posla z indijskimi milijarderji 1

Erik Zobec je z eno največjih indijskih družb Dalmia Bharat Group v Indiji zagnal najsodobnejšo proizvodnjo ognjevzdržnih betonov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Bisol zasut z naročili, z novimi roboti zmogljivosti povečuje za 66 odstotkov

Prodajo razširili že na več kot 400 kupcev iz 83 držav

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol začenja naložbo za 40-milijonski posel z BMW

Dodana vrednost pri novih izdelkih za električne modele BMW je dva- do trikrat višja kot pri njihovem povprečnem izdelku

IZVOZNIKI
Novice
Novice To je Kamničan, ki mu je uspelo s spletno prodajo očal in leč, ki so nekajkrat cenejše 10

Pri 34 letih ima podjetji, ki sta lani ustvarili 27 milijonov evrov prihodkov in dva milijona evrov čistega dobička

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Avstrijci na Bledu povezali jugovzhodno Evropo 1

Mednarodna poslovna konferenca Austria Connect Southeast Europe 4.0 je prejšnji teden na Bledu povezala avstrijske podružnice,...