• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Z uporabo električnih vozil za službena potovanja letno prihranijo tri tone izpustov Z uporabo električnih vozil za službena potovanja letno prihranijo tri tone izpustov V družbi Fraport Slovenija so se letos zavezali, da bodo za vsa službena potovanja na območja, kjer je na voljo storitev souporabe, uporabljali električna vozila. Preveli smo, kje vse še pozitivno prispevajo k družbenemu in naravnemu okolju.
V prihodnjih treh desetletjih želijo izničiti odpadke na področju logistike V prihodnjih treh desetletjih želijo izničiti odpadke na področju logistike Ta cilj so si pri DHL Ekspres (Slovenija) postavili v okviru programa GoGreen. Že do leta 2025 mora zato več kot polovica njihove prodaje vključevati zelene rešitve. Preverili smo, katere ogljično nevtralne storitve že opravljajo in kako to vpliva na zaposlene.
Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov
Komentar

Kako pomembna je inovativnost za izvoz

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
inovacije   dodaj
izvozniki   dodaj
farmacija   dodaj
industrija   dodaj
informacijska...   dodaj
podjetja   dodaj
podjetništvo   dodaj
nove tehnologije   dodaj
tehnologija   dodaj
digitalizacija   dodaj
poslovno okolje   dodaj
produktivnost   dodaj
avtomatizacija   dodaj
prihodnost dela   dodaj
veščine   dodaj
management   dodaj
upravljanje podjetij   dodaj
družbe   dodaj
 
Čas branja: 3 min
09.01.2019  19:00

Obveščaj me o novih člankih:  
inovacije   dodaj
izvozniki   dodaj
farmacija   dodaj
industrija   dodaj
informacijska tehnologija   dodaj
podjetja   dodaj
podjetništvo   dodaj
nove tehnologije   dodaj
tehnologija   dodaj
digitalizacija   dodaj
poslovno okolje   dodaj
produktivnost   dodaj
avtomatizacija   dodaj
prihodnost dela   dodaj
veščine   dodaj
management   dodaj
upravljanje podjetij   dodaj
družbe   dodaj

Raziskava A. T. Kearneyja je pokazala, da podjetja, ki imajo izdelano strategijo inovativnosti, dosegajo večji izvoz. Vzorec podjetij v EU je namreč razkril, da podjetja z izdelano strategijo inovativnosti ustvarijo približno 25 odstotkov prihodkov v izvozu, kar je za pet odstotnih točk več kot tista brez tovrstne strategije.

Statistika je torej jasna. Ta podatek je za slovenska podjetja toliko pomembnejši, ker je celotno slovensko gospodarstvo zaradi majhnosti domačega trga prisiljeno rasti prek izvoza. Inovativnost je pomemben vzvod uspešnosti v izvozu, saj izvoznikom omogoča, da se izognejo tako imenovani komodifikaciji svojih izdelkov ali storitev. Vendar moramo tu inovativnost razumeti širše, ne zgolj kot tehnološki napredek izdelkov oziroma tehnoloških procesov. Pregled zgodovine najbolj inovativnih izdelkov oziroma storitev nam pove, da gre vedno za kombinacijo izdelka oziroma storitve s poslovnim modelom. Pri tem ima ključno vlogo razumevanje potreb kupca ali celo odpiranja povsem novih segmentov kupcev. Eden najbolj znanih inovacijskih primerov je prihod prenosnih radiev na trg, tako imenovanih tranzistorjev. Do prihoda tranzistorjev smo lahko radio poslušali zgolj doma, s prihodom tranzistorjev pa je postalo poslušanje radia »mobilno«. S tem se je odprl povsem nov segment uporabnikov – mladina. Podobnih primerov bi lahko našteli še več.

Obstaja nekaj skupnih značilnosti, ki določajo uspešnost. Vedno gre za kombinacijo dejavnikov. Pri tem ni treba »odkriti« tehnološko nekaj novega, dovolj je že pametno uporabiti nekaj, kar že obstaja na trgu. Zadostiti pa je treba dvema pogojema. Ponujeni izdelek ali storitev mora biti zasnovan tako, da ga konkurenca ne more prehitro skopirati, uporaba tega izdelka ali storitve pa se mora dobro (brez prevelikega napora) vključiti v uporabnikov življenjski slog in navade.

Zato gre pri ustvarjanju inovacijske klime v podjetju bolj kot za vlaganje v (tehnološki) razvoj za ustvarjanje prave kulture. Ključno je, da so se zaposleni v podjetju sposobni vživeti v svoje kupce, da si ne postavljajo razvojnih omejitev, da so si podjetja sposobna hitro sposojati ideje od drugod, spremljati vse svoje poskuse. Tisto, kar ne gre, hitro opustiti, vendar ne pozabiti. In tako naprej ...

Pomembno sporočilo za konec. Ustvarjanje inovacijske kulture ni stihijski proces, je dobro organiziran in voden proces za ustvarjanje visoke stopnje kreativnosti. Slovenska podjetja imajo tu še velike potenciale. Velja pa si zapomniti – vsaka prava inovacija je GLOBALNA inovacija. Zato gresta uspešen izvoz in inovativnost vedno z roko v roki.

Branko Žibret je partner pri A. T. Kearneyju.

Komentarji izražajo stališča avtorjev, in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Ajdovci naredili sladoled, ki zažiga na Instagramu 2

Incom, ki sladoled prodaja od Avstralije do Amerike, znani sta njegovi znamki Leone in AL!ve, je na Instagramu opazen s pisanimi korneti...

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj se bo svinjsko meso v Sloveniji močno podražilo 11

Zaradi povečanega evropskega izvoza svinjine na Kitajsko se bodo v Sloveniji cene povišale za okoli 30 odstotkov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte Primorce, ki prodajajo od Brazilije do Bangladeša in so vstopili v ameriški Walmart

V zadnjih dveh letih je Gostol-Gopan prodajo linij za peko kruha povečal za 40 odstotkov, hočejo pa še več; direktor Fabrizio Korošec:...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila 2

V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov