• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Fructal z novimi izvoznimi potmi in novostmi do lepe rasti prodaje Fructal z novimi izvoznimi potmi in novostmi do lepe rasti prodaje Intervju z direktorjem in generalnim direktorjem Fructala Goranom Medićem in Luko Jejčičem
Kako dvigniti dodano vrednost slovenskemu izvozu? V učinkovitih podjetjih s kakovostnimi izdelki tudi dodana vrednost raste Kako dvigniti dodano vrednost slovenskemu izvozu? V učinkovitih podjetjih s kakovostnimi izdelki tudi dodana vrednost raste V okviru četrtletnih prispevkov o zavedanju pomembnosti dviga dodane vrednosti slovenskemu izvozu smo tokrat pod drobnogled vzeli proizvodna podjetja: Krko, Hidrio, Adrio Mobil in Cleangrad

Kako podjetja gradijo ugled z odgovornostjo do družbe in okolja

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
družba   dodaj
okolje   dodaj
podjetja   dodaj
blagovne znamke   dodaj
Fructal dodaj
 
Čas branja: 6 min
07.03.2019  07:15  Dopolnjeno: 07.03.2019 08:00
Preverili smo, kako se uspešna podjetja lotevajo družbene odgovornosti
Kako podjetja gradijo ugled z odgovornostjo do družbe in okolja
»V obliki donacij in sponzorstev je naša podpora namenjena tistim prizadevanjem in aktivnostim, ki soustvarjajo in krepijo trajnostni napredek. Vselej na temelju spoštovanja, zaupanja in odgovornosti,« to, kako se v Pivovarni Laško Union odločajo za sodelovanje, opiše Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov.
Foto: Arhiv Pivovarne Laško Union

Obveščaj me o novih člankih:  
družba   dodaj
okolje   dodaj
podjetja   dodaj
blagovne znamke   dodaj
Fructal dodaj

Ugled podjetja in njegovo uspešnost danes merimo po doseganju dobrih poslovnih rezultatov, pa tudi po njegovem nefinančnem poslovanju. Skupna smer uspešnih podjetij sta trajnostno naravnano poslovanje in z njim povezana družbena odgovornost. V podjetjih, v katerih je trajnostni razvoj način delovanja, sponzoriranje lokalnega športnega kluba ali zasaditev dreves v lokalnem parku ni več dovolj.

Danes podjetja sodelujejo pri različnih lokalnih, regionalnih in razvojnih projektih v občini in državi, ponujajo tehnično podporo lokalnim oblastem pri reševanju težav in skrbijo za zmanjševanje obremenjevanja okolja iz različnih virov. Poiskali smo primere dobrih praks na posameznih področjih.

Varovanje okolja - trajnostni razvoj

V Fructalu so s projektom »plastenka za plastenko« prvi v Sloveniji sklenili krog recikliranja plastenk od proizvodnje do kupca in nazaj in tako v samo v letu dni zmanjšali obremenitev okolja za 870 tisoč kilogramov ogljikovega dioksida. S tem projektom so uvedli nadzor nad masnim tokom plastike, kar pomeni, da se velik delež od skoraj 400 ton plastike, ki jo porabijo za polnjenje pijač, nadzorovano vrne v vnovično uporabo. Družba ALPLA, največji proizvajalec plastične embalaže na svetu, jim je zato podelila prestižno nagrado Sustainability Excellence Award.

V Steklarni Hrastnik so z vgradnjo tehnološko napredne talilne peči, s projektom izkoriščanja odpadnih dimnih plinov iz G peči prek dveh izmenjalnikov toplote, s čistilno napravo za industrijske tehnološke odpadne vode in čistilno napravo za čiščenje odpadnih plinov v proizvodni enoti namiznega stekla zmanjšali porabo vode za več kot polovico, izpuste dušikovega oksida za 75 odstotkov, izpuste prašnih delcev za tretjino in izpuste ogljikovega dioksida za malo manj kot tretjino.

Primer trajnostno naravnanega modela, ki je ekonomsko, družbeno in okoljsko vzdržen, je tudi skupina SIJ – Slovenska industrija jekla, ki kot velika reciklažna enota deluje po načelih krožnega gospodarstva. V primerjavi z jeklarnami, ki za proizvodnjo jekla uporabljajo rudo, pri njih specialna jekla z višjo dodano vrednostjo proizvajajo izključno iz sekundarnih surovin ter tako manj vplivajo na okolje in povzročajo manjše izpuste ogljikovega dioksida. Odvečno toploto, ki nastaja pri proizvodnji jekla, oddajajo v sistem za daljinsko ogrevanje, s čimer pokrijejo 41 odstotkov potreb pri ogrevanju mesta Ravne na Koroškem, kot donacijo pa toploto namenjajo tudi za ogrevanje bazenov v istem kraju.

Tudi v Pivovarni Laško Union redno spremljajo uspešnost pri doseganju ciljev na trajnostnih področjih. Glede na leto 2016 danes porabijo pet odstotkov manj vode za proizvodnjo vsakega litra piva in desetino manj energije. Za varjenje piva znamke Laško že v sto odstotkih uporabljajo slovenski hmelj, kar je bil eden izmed ciljev na področju trajnostne oskrbe.

Humanitarno delovanje - dobrodelnost

Pri zavarovalnici Generali veliko pozornosti namenjajo preventivnim aktivnostim na področju prometne varnosti, znotraj te pa varni in odgovorni vožnji brez alkohola. Lansko jesen so tako javnosti prvič predstavili posebno izkustveno doživetje v virtualnem svetu »0,0 FURA«. Gre za sodoben način nazornega prikaza zmanjšanih psihofizičnih sposobnosti voznika, ki vozi pod vplivom alkohola. S to preventivno izkušnjo želijo pri mladih, ki v promet kot vozniki šele vstopajo, in tudi pri vseh preostalih voznikih spodbuditi zavest, da se sposobnosti voznikov manjšajo z višanjem promilov alkohola v krvi.

Pri zdravju so seveda najbolj aktivna farmacevtska podjetja. Družba Lek tako redno sodeluje z nevladnimi organizacijami, ki se posvečajo skrbi za bolnike, zdravstveni preventivi in psihosocialni pomoči otrokom, mladim in starejšim. Socialna vključenost je namreč pomemben dejavnik pri krepitvi zdravja in dostopnosti do zdravljenja ogroženih družbenih skupin, ugotavljajo njihovi dolgoletni partnerji: Zveza društev upokojencev Slovenije, Zveza prijateljev mladine Slovenije, Tačke pomagačke in Varna hiša Materina dušica.

Sponzorstva in donacije - podpora športnim klubom

Na športnem področju so se pri ajdovskem Fructalu dolgoročno osredotočili na razvoj kolesarstva in leta 2014 začeli podporo Kolesarske zveze Slovenije (KZS). Tudi nov okus frutabele so tako razvili skupaj s kolesarji KZS in jo poimenovali »kolesarska rezina«. V sodelovanju s KZS so oživili samevajoč velodrom v Novem mestu. Prav v tem mesecu pa so v sodelovanju z lokalnim društvom Črn trn podprli vzpostavitev bike parka v okolici Ajdovščine.

Na kolesarstvo so osredotočeni tudi v podjetju Adria Mobil, ki je generalni sponzor kolesarskega kluba Adria Mobil in organizator velikih kolesarskih spektaklov, kot je dirka Po Sloveniji. V kolesarstvu so namreč prepoznali sinergijo s karavaningom in zdravim življenjskim slogom. Leta 2006 so se tako odločili za podporo lokalnega kluba, ki je z leti prerasel v mnogo več kot le to. V njegovih okvirih je zrasla Adriina šola kolesarstva, ki spodbuja prav vse generacije članov k razumevanju zelene mobilnosti.

Skupina SIJ želi tudi na področju športa navduševati nad vsestransko uporabnostjo jekla, zato sami izdelujejo in skupnostim po Sloveniji donirajo jeklene poligone za vadbo na prostem. Na nacionalni ravni podpirajo Olimpijski komite Slovenije in hokejski klub SIJ Acroni Jesenice. Poleg tega pa v lokalnih okoljih, kjer imamo svoje proizvodne obrate, podpirajo lokalne športne klube, v katerih se udejstvujejo njihovi zaposleni in njihovi otroci, njihovo delovanje pa bi bilo brez njihove podpore oteženo.

»To, da smo že več kot 30 let glavni sponzor košarkarskega kluba Helios, je svojevrsten unikum. V tem času smo prek Heliosove šole košarke zgradili tudi inkubator mladih košarkarskih talentov, s čimer pomembno pripomoremo k razvoju športne kulture v Sloveniji,« pove David Kubala, generalni direktor skupine Helios.

Odgovornost do lokalnih skupnosti - vlaganja v lokalna okolja

Številna podjetja so omenila pomembno vez z lokalno skupnostjo – sodelujejo pri projektih za trajnostni razvoj regije, izvajajo humanitarne, družbene in okoljske aktivnosti, donatorstva, sponzorirajo različne aktivnosti, lokalne prireditve pa tudi socialne projekte.

Tako so pred 15 leti v Leku prvič izvedli Novartisov Dan sodelovanja z lokalno skupnostjo. S tem so začeli organizirano širiti prostovoljno pomoč neprofitnim organizacijam med svojimi zaposlenimi. Samo v Novartisovih družbah v Sloveniji je do zdaj prostovoljno delovalo več kot 4.500 zaposlenih. Ti so za to namenili več kot 41.200 delovnih ur ter s tem pomagali več kot 60 organizacijam oziroma skupaj več kot 12 tisoč posameznikom.

V Fructalu vsako leto ob njihovi obletnici odprejo vrata za več kot 800 otrok iz lokalnih šol in vrtcev. Podporo otrokom iz socialno ogroženih družin izvajajo prek Botrstva in Zveze prijateljev mladine Moste - Polje. Odzivajo se tudi na humanitarne krize, kot so bile velike poplave v letu 2014, ko so prizadetim območjem izdatno pomagali s svojimi izdelki. Skrbijo pa tudi za lokalne dobavitelje breskev, saj vsako leto odkupijo vipavske breskve po višji ceni, kot so cene breskev v sosednjih državah. Razvili so poseben projekt »Vipavska breskev«, kjer kupci z nakupom izdelkov pod to blagovno znamko prispevajo k še višji odkupni ceni za pridelovalce, ta sredstva pa so namenjena za obnovo nasadov.

»Z lokalno skupnostjo smo povezani tako neposredno kot tudi posredno prek naših zaposlenih. Neposredne povezave imajo pri dialogu z občino, večjimi društvi (pri katerem bi poudarili gasilska društva kot enega izmed najpomembnejših dejavnikov požarne zaščite), letna srečanja s sosedi in dialog s preostalimi večjimi poslovnimi akterji naše regije. Posredne povezave pa so prek naših zaposlenih, ki so vključeni v različna društva in interesne skupine in so vezni člen pri pridobivanju materialne pomoči,« pojasnjuje direktor Elanove zimskošportne divizije Leon Korošec.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kdo že občuti ohlajanje in kje so še priložnosti za rast

Anketa med večjimi slovenskimi podjetji kaže, da nekatera podjetja še ne občutijo ohlajanja na svetovnih trgih, druga, predvsem v...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kakšne načrte ima kralj med peki krofov in s katerim izdelkom načrtuje na zahod 9

Modernizaciji linije v Kranju, s katero bodo pripravili približno trikrat več krofov kot do zdaj, sledi otvoritev tovarne za peko somunov...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Herbal Glamping Resort je najboljša destinacija za mladoporočence v Evropi

Herbal Glamping Resort iz Ljubnega pri Savinji je prejel mednarodno nagrado Hospitality Award kluba Hoteliero za najboljšo destinacijo za...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte nove izdelke, ki jih bodo na sejmu Dom predstavili izvozniki

Tu so novosti družb Riko Hiše, Lip Bled, Pirnar, Jub in Knauf Insulation