Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
Tomaž Savšek dodaj
TPV dodaj
Duol dodaj
Dušan Olaj dodaj
 
Čas branja: 5 min
02.04.2019  17:00
Na trgu se danes lahko obdržiš le, če znaš vedno ponuditi nekaj novega in drugačnega, je eno osrednjih sporočil 18. Izvoznega fokusa, ki je bil namenjen mednarodni aktivnosti podjetij
Sveže ideje malih podjetij in sredstva velikih so zmagovita kombinacija
Tudi na drugem letošnjem Izvoznem fokusu so imeli udeleženci možnost deliti svoje izzive in prositi sodelujoče za nasvete. Znova lahko preverite, kaj bi vam svetovali drugi izvozniki, na letošnjem zadnjem Izvoznem fokusu, ki bo v Kristalni palači 4. junija.
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
Tomaž Savšek dodaj
TPV dodaj
Duol dodaj
Dušan Olaj dodaj

Tomaž Savšek, pomočnik direktorja v TPV in eden izmed govornikov na tokratnem Izvoznem fokusu, je udeležence opozoril na dejstvo, da danes konkurenčna prednost ni več nizkocenovna delovna sila. Trend se je obrnil in proizvodnja se seli nazaj v Evropo, hkrati pa se avtomatizira, zato so danes odločilna raziskovalno-razvojna partnerstva.

Podjetje z resnimi ambicijami mora krepiti svoje razvojne kompetence in ohranjati korak pred konkurenco. Zagotoviti je treba prenos znanja od inštitucij do podjetij in povezati inovativna mala podjetja in sredstva velikih družb. Na koncu pa ne smemo pozabiti na stalen stik s kupci.

V TPV imajo zato zaposlenih 50 raziskovalcev, še enkrat toliko pa jih pri projektih dela pogodbeno. Znotraj procesa pametne specializacije so prepoznali tri področja: mobilnost, materiali in tovarne prihodnosti.

Precej delajo pri zmanjševanju mase vozil. Znotraj razvojnega partnerstva EVA4green, v katerem skupaj s partnerji izdelujejo ekološko varen avtomobil za zeleno mobilnost, so razvili izdelke, ki jih že uspešno ponujajo prestižnim avtomobilskim proizvajalcem, ki imajo višjo dodano vrednost in tudi večje razvojne zmogljivosti.

Duol se udeležuje sejmov le še, če je tam tudi njegova konkurenca

Duol že vrsto let manj kot pet odstotkov svojih prihodkov ustvari v Sloveniji, torej je povsem odvisen od uspešnosti mednarodnega poslovanja. Po izkušnjah Dušana Olaja obiskovanje sejmov danes nima več pravega učinka, saj se vse prodajne aktivnosti selijo v virtualno okolje. Sejmov se udeležijo le, ko se hočejo postaviti ob bok konkurenci. Sam meni, da bodo v prihodnosti tudi sejmi postali virtualni. Njihovo slabost vidi tudi v tem, da kupci, ki jih na sejem povabiš, ne spoznajo samo tebe, temveč tudi tvojo celotno konkurenco, zato v Duolu v promocijske namene rajši pripravijo »road show«, saj je to po njihovih izkušnjah cenovno ugodnejše in tudi bolj učinkovito, pa tudi konkurence tam ni.

Duol danes trži znanje, ki so ga pridobivali v zadnjih 25 letih, ko so se iz trgovskega in proizvodnega podjetja počasi preusmerili v inženiring.

V podjetju Olaj še vedno o vsem odloča sam in za vse odločitve prevzema tudi vso odgovornost, čeprav se glede strateških odločitev včasih tudi posvetuje s sodelavci. Njegova ekipa ima sicer polna pooblastila v svojih oddelkih, tudi kader si vsak izbere sam. V podjetju v zadnjih letih praktično ni fluktuacije zaposlenih.

Predstavitev podjetja na sejmih je lahko izredno učinkovita zgodba, če se je lotimo pravilno

Tako meni Peter Vidmar iz Agencije 101, ki je udeležencem Izvoznega fokusa pokazal nekaj primerov, kako se načrtovanja lotiti pravočasno, strateško in v skladu s poslovnimi cilji ter zavedanjem, da ne gre zgolj za kratkoročno investicijo. Pravilne taktike in dobra mera kreativnosti nam lahko pomagajo osvojiti še tako zahtevnega kupca, bodisi v segmentu B2B ali B2C.

»Vprašati se moramo, kaj si želimo s sejmom pridobiti, kdo so naši tekmeci, ali je naša taktika, da se bomo postavili zraven konkurence ali čim bolj stran od nje,« je Vidmar nagovoril udeležence in jim v nadaljevanju svetoval, da tudi osebje prilagodijo lokalnemu okolju, po dogodku opravijo analizo, izdelajo profil idealnega kupca, skrbno načrtujejo pojavnost in lokacijo prostora in smiselno oglašujejo pred dogodkom in po njem.

Prodaja je zaključena šele, ko je denar na vašem računu

Natalija Zupan iz podjetja EOS, ki v Sloveniji pomaga podjetjem pri profesionalnem unovčevanju terjatev, je na podlagi dolgoletnih izkušenj udeležencem zaupala, da je njihov poslovni uspeh v bistvu v rokah njihov kupcev, saj lahko premalo preventive pripelje do situacije, ko se namesto s pridobivanjem novih poslov ukvarjajo z neplačanimi terjatvami. Zato svetuje, da pred sodelovanjem vedno dobro spoznate kupca in poslovno okolje. Prodajni in plačilni pogoji naj bodo jasno napisani, dokumentacija urejena.

Iz svojih izkušenj pri razvoju mednarodnega poslovanja je Boštjan Jevšek pripravil nekaj osnovnih nasvetov, kako se lotiti širitve na mednarodne trge, kako razmišljati o izdelkih, o distribucijski mreži, o ljudeh, ki jih potrebuješ. Najpomembnejše pri vsem je, da kupcem rešuješ težave in ne zgolj prodajaš. Samo partnerstvo v razvojnem procesu pomeni tudi dolgoročno sodelovanje. Moramo se zavedati, da vsak vstop na trg potrebuje svoj čas. Opaža, da podjetja premalo izkoriščajo pomoč diplomatskih predstavništev, ko vstopajo na nove trge.

V prispevku Jasmine Golob smo spoznali izkušnje in uspešen pristop, ki so podjetju Troia omogočili pridobiti posel na mednarodnem razpisu operaterja električnega omrežja AST v Latviji. Pri tem so stavili na svoje kompetence in uspešno izvedene projekte.

Jure Tomc iz podjetja JTBD je na koncu predstavil praktične izkušnje o tem, kako podjetja vstopajo na azijske trge. Zavedati se moramo, da je prebivalstvo na Kitajskem zelo skoncentrirano, kar pomeni, da lahko delaš tudi samo z eno regijo. Zaledje Šanghaja ima 25 milijonov prebivalcev, kar je za slovensko podjetje povsem dovolj velik trg.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Ajdovci naredili sladoled, ki zažiga na Instagramu 3

Incom, ki sladoled prodaja od Avstralije do Amerike, znani sta njegovi znamki Leone in AL!ve, je na Instagramu opazen s pisanimi korneti...

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj se bo svinjsko meso v Sloveniji močno podražilo 11

Zaradi povečanega evropskega izvoza svinjine na Kitajsko se bodo v Sloveniji cene povišale za okoli 30 odstotkov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte Primorce, ki prodajajo od Brazilije do Bangladeša in so vstopili v ameriški Walmart

V zadnjih dveh letih je Gostol-Gopan prodajo linij za peko kruha povečal za 40 odstotkov, hočejo pa še več; direktor Fabrizio Korošec:...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Družinsko podjetje, ki se širi še na biološka zdravila 2

V podjetju Labena so slavnostno odprli nove laboratorije; v treh letih so vanje vložili štiri milijone evrov