• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
LTH Castings, ki dela za BMW in Mercedes, končal eno največjih letošnjih naložb v slovenski industriji LTH Castings, ki dela za BMW in Mercedes, končal eno največjih letošnjih naložb v slovenski industriji V novo visokotehnološko orodjarno, ki jo imajo na sedežu tovarne na Trati pri Škofji Loki, so vložili 50 milijonov evrov
Kako so Gorenjci ozelenili strehe in fasade od Francije, ZDA, do Singapurja Kako so Gorenjci ozelenili strehe in fasade od Francije, ZDA, do Singapurja Kaj vse delajo v Knaufu Insulation, da bi povečali prodajo izdelkov urbanscape, ki so jih razvili sami in s katerimi so prvi na trgu
Hotelirska vročica v Ljubljani: za koliko hotelov je še prostor? Hotelirska vročica v Ljubljani: za koliko hotelov je še prostor? Ljubljansko hotelirstvo je letos vstopilo v nov investicijski cikel, ugotavljajo v občinskem zavodu Turizem Ljubljana, kjer napovedujejo, da bo prestolnica do leta 2022 število sob z današnjih 2.700 povečala na štiri tisoč.
Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva Glavni namen prireditve "Kako iz množice podatkov ustvariti dodano vrednost v poslovanju" je bil udeležencem predstaviti, kako pametno ovrednotiti podatke, ki jih imamo na voljo, da bomo na njihovi podlagi sprejemali boljše odločitve

(uspešni) Zakaj je Petrol največji po prihodkih in kje vidi sebe

Čas branja: 7 min
09.05.2019  05:00
Kako deluje skupina, ki ji je že lani uspelo preseči načrtovane prihodke za leto 2022
(uspešni) Zakaj je Petrol največji po prihodkih in kje vidi sebe
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  

Kaj petrolovci pravijo o sebi in svoji uspešni poti, na kateri so lani dosegli 5,4 milijarde evrov prihodkov iz prodaje oziroma jih v letu dni povečali za petino? Rezultat, ki so ga načrtovali za leto 2022. Takrat sebe vidijo kot pomembnega regijskega ponudnika celostnih in trajnostnih rešitev, ki bo energetiko, trgovino, mobilnost in napredne storitve povezoval v odlično uporabniško izkušnjo. Z inovativnostjo, digitalnimi rešitvami, stroškovno učinkovitostjo in partnerstvi pa bodo razvijali uspešne poslovne modele.

»Aktivno povečujemo energetsko neodvisnost, energetsko učinkovitost in delež obnovljivih virov energije na trgih, kjer poslujemo. Dolgoročno si prizadevamo za oblikovanje zelenega energetskega miksa, tudi ko gre za trajnostno mobilnost. Prehod v krožno gospodarstvo prepoznavamo kot priložnost za nove poslovne modele, večjo snovno učinkovitost in odpiranje novih zelenih delovnih mest. Trajnostni fokus pa so tudi mesta – z energetskega vidika in vidika upravljanja vseh naravnih virov ,« pravi o spreminjanju kulture in poslovnih modelov v podjetju Aleksander Salkič, direktor korporativnega komunciranja pri Petrolu. Namreč, prizadevajo si postati prepoznavni regijski ponudnik celostnih energetskih in okoljskih rešitev ter partner krožnega gospodarstva za prehod v nizkoogljično družbo.

»Kot ponudnik storitev pametnega upravljanja smo v samem vrhu rešitev za pametna mesta in zagotavljamo upravljanje petih področij, ki so za mesta ključnega pomena. To so energija, objekti, infrastruktura, okolje in mobilnost,« razlaga naš sogovornik. Zato imajo trenutno največ projektov celostne energetske sanacije javnih objektov, digitalizacije infrastrukture daljinskih ogrevanj, vodovodnih sistemov ter koncesije distribucije zemeljskega plina na javni razsvetljavi in čistilnih napravah.

Zelo pomembno področje jim je tudi mobilnost, ki jo vključujejo v sklop energetskih rešitev za pametna mesta. »Storitve, ki so našim kupcem že na voljo, so vzpostavitev, upravljanje in vzdrževanje polnilne infrastrukture, storitev polnjenja in pomoč uporabnikom ter upravljanje in vzdrževanje uporabnikovega voznega parka,« razlaga Salkič.

Predvidevajo spremembe in trende na trgu ter jih postavljajo

Digitalizacija je na Petrolu že kar nekaj časa eno pomembnejših strateških vprašanj, ki je pogojena s hitro spreminjajočim se in disruptivnim poslovnim okoljem. Vpliva na kupce, poslovne modele, razvoj poslovanja, poslovne procese, konkurenco, zaposlene ...

»Na prihod digitalizacije poslovanja smo vsekakor pripravljeni, saj smo v ta namen že pred časom ustanovili posebno organizacijsko enoto Inovativni poslovni modeli in digitalizacija. O tem, kako resno jemljemo digitalizacijo, priča tudi podatek, da se število zaposlenih v tej enoti nenehno povečuje, saj je izzivov vse več,« razlaga Salkič in dodaja, da mora digitalna strategija, ki so jo postavili, odgovoriti na ključno vprašanje, kako zadovoljiti potrebe vse bolj informiranega in zahtevnega kupca.

»Eden pomembnejših dejavnikov pri digitalni transformaciji, ki smo ga prepoznali, je, da v Petrolu predvidimo, kakšne spremembe in trendi se bodo šele pojavili na trgu in se na njih pravočasno odzovemo. Poleg tega, da trende spremljamo, pa jih tudi postavljamo in s tem skrbimo, da družba, v kateri nastopamo, potuje v pravo smer. Naš cilj je, da v središče poslovnega modela še bolj postavimo našo stranko in ji omogočimo čim boljšo uporabniško izkušnjo,« pojasni Salkič.

Podatkovna analitika vse bolj v ospredju

Salkič obenem razloži, da izdatno uporabljajo tudi podatkovno analitiko, segmentacijo in delno tudi prediktivno analitiko, in sicer tam, kjer imajo dovolj kakovostne podatke, da lahko z algoritmi pridejo do dobrih napovedi. Nenehno vstopajo v nove projekte masovnih podatkov, predvsem v povezavi s senzoriko in internetom stvari (IoT). Računajo, da jim bo ta pristop pomagal na poti do boljših rešitev in storitev za njihove stranke.

Na nekaterih področjih tudi s startupovskim razmišljanjem in delovanjem

»Poleg običajnih, varnih poti, po katerih v Petrolu v polju digitaliziranja poslovanja stopamo že vrsto let, pa danes na nekaterih področjih uporabljamo tudi tvegano startupovsko razmišljanje in delovanje,« razkrije prvi mož korporativnega komuniciranja v Petrolu. Tega so se lotili tako, da so v podjetju skozi proces dela s talenti zaznali posameznike, ki o svetu in življenju razmišljajo in želijo delovati drugače, in sicer kot pravi Salkič: »Zavržimo staro, ker ni sodobno, je pomanjkljivo, naredimo to drugače in bolje, naredimo to takoj.«

Takšne posameznike so pritegnili k delovanju v interne startupovske iniciative, kjer jim omogočajo svobodo razvijanja njihovih poslovnih idej. S tem želijo te posameznike kot talente zadržati, hkrati pa jim ponuditi tudi vso platformo za uresničenje idej, vključno s financiranjem. Vse to z namenom doseganja organske rasti družbe, ki želi biti konkurenčna tudi jutri.

»Vsekakor si želimo tak način dela vključiti v kulturo Petrola in uporabiti tam, kjer ima to smisel, in tukaj so v prvi vrsti proces razvoja in inoviranje ter seveda večina zadev, ki so povezane z digitalnim poslovanjem,« doda Salkič.

Znanje kot ena bistvenih konkurenčnih prednosti

»Ravnanje z zaposlenimi, njihovim znanjem in potenciali je ena osrednjih konkurenčnih prednosti, ki jo razvijamo na strateški ravni. Samo tako je možno zadržati najboljše kadre, ki sicer hitro najdejo alternativo. Razvili smo premišljeno politiko zaposlovanja, učinkovit sistem nagrajevanja, nenehno skrbimo za izobraževanje in razvoj zaposlenih ter spremljamo njihovo zadovoljstvo. V Petrolu se zavedamo, da je znanje ena od bistvenih konkurenčnih prednosti podjetja. Zato vlaganje v izobraževanje zaposlenih za nas pomeni naložbo v prihodnost,« pravi Nina Potisek, direktorica področja Ljudje, organizacija in sistemi.

Razvoj zaposlenih zajema individualni karierni razvojni načrt, identifikacijo talentov in potencialov ter mentorstvo. Pri tem Potiskova poudarja, da je njihov mentorski program dober način prenosa znanja, veščin, informacij in izkušenj starejših delavcev na mlajše, pri čemer podpiramo različne oblike mentorstva in načine sodelovanja. Čeprav je mentor ali mentoriranec lahko kdorkoli, ne glede na starost ali delovno mesto, so želeli s projektom spodbuditi sodelovanje med mlajšimi in starejšimi zaposlenimi, prenos znanja ter opolnomočenje starejših zaposlenih.

Sicer pa imajo organizirano tudi Akademijo Petrol, katere osnovni cilj je načrtno, sistematično in celostno izobraževanje vseh zaposlenih. Področja, na katera se trenutno najbolj osredotočajo, so razvoj in pridobivanje ustreznih vodstvenih kompetenc in veščin, hkrati pa so prepoznali kot pomembno področje tudi t. i. »coaching«.

Med cilji za naprej je zapisana stranka

Med skupnimi cilji za naprej, napovedujejo v Petrolu, da bodo s celostno ponudbo rešitev trajnostno skrbeli za odlično energijo doma, na poti in pri poslovanju. »S svojim delovanjem bomo vsakodnevno izkazovali družbeno odgovornost in zavezanost trajnostnemu razvoju. Poslanstvo, ki ga krajše izražamo s korporativnim podpisom Energija za življenje, pa uresničujemo na temelju naših vrednot in osrednjih sposobnosti oziroma konkurenčnih prednosti,« pojasni Salkič. Dodaja, da je njihova ponudba vrednosti oziroma koristi za stranke »enostavne, celovite, sodobne, priročne, dostopne, hitre, zanesljive, individualizirane in poštene rešitve«. To zagotavljajo z aktivnim, enotnim in večkanalnim pristopom do strank, ki jih obravnavajo celostno in vseživljenjsko.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice LTH Castings, ki dela za BMW in Mercedes, končal eno največjih letošnjih naložb v slovenski industriji 3

V novo visokotehnološko orodjarno, ki jo imajo na sedežu tovarne na Trati pri Škofji Loki, so vložili 50 milijonov evrov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Gorenjci ozelenili strehe in fasade od Francije, ZDA, do Singapurja 5

Kaj vse delajo v Knaufu Insulation, da bi povečali prodajo izdelkov urbanscape, ki so jih razvili sami in s katerimi so prvi na trgu

IZVOZNIKI
Novice
Novice S kakšno gospodarsko rastjo so leto začeli največji slovenski izvozni trgi

Objavljamo še sveže napovedi, kaj so analitiki iz Bloombergove ankete napovedali Nemčiji, Franciji in Italiji do konca leta