• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
LTH Castings, ki dela za BMW in Mercedes, končal eno največjih letošnjih naložb v slovenski industriji LTH Castings, ki dela za BMW in Mercedes, končal eno največjih letošnjih naložb v slovenski industriji V novo visokotehnološko orodjarno, ki jo imajo na sedežu tovarne na Trati pri Škofji Loki, so vložili 50 milijonov evrov
Kako so Gorenjci ozelenili strehe in fasade od Francije, ZDA, do Singapurja Kako so Gorenjci ozelenili strehe in fasade od Francije, ZDA, do Singapurja Kaj vse delajo v Knaufu Insulation, da bi povečali prodajo izdelkov urbanscape, ki so jih razvili sami in s katerimi so prvi na trgu
Hotelirska vročica v Ljubljani: za koliko hotelov je še prostor? Hotelirska vročica v Ljubljani: za koliko hotelov je še prostor? Ljubljansko hotelirstvo je letos vstopilo v nov investicijski cikel, ugotavljajo v občinskem zavodu Turizem Ljubljana, kjer napovedujejo, da bo prestolnica do leta 2022 število sob z današnjih 2.700 povečala na štiri tisoč.
Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva Glavni namen prireditve "Kako iz množice podatkov ustvariti dodano vrednost v poslovanju" je bil udeležencem predstaviti, kako pametno ovrednotiti podatke, ki jih imamo na voljo, da bomo na njihovi podlagi sprejemali boljše odločitve

Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 4 min
14.05.2019  18:30
Glavni namen prireditve "Kako iz množice podatkov ustvariti dodano vrednost v poslovanju" je bil udeležencem predstaviti, kako pametno ovrednotiti podatke, ki jih imamo na voljo, da bomo na njihovi podlagi sprejemali boljše odločitve
Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva
Naloga poslovne inteligence je pretvoriti podatke v uporabne informacije in te v znanje, ki nam bo pomagalo pri odločanju.
Foto: Aleš Ogorevc

Obveščaj me o novih člankih:  

Danes že znamo priti do podatkov, slabše pa jih znamo analizirati. Velikokrat jih prilagodimo tako, da ustrezajo naši realnosti. Tako potem določimo tudi poslovne cilje, ki pa so zaradi napačne obdelave podatkov večkrat napačni. Moramo se naučiti, kako pametno ovrednotiti podatke, je že v uvodu dogodka ugotavljal direktor in glavni urednik Časnika Finance Peter Frankl.

Te ugotovitve je s podatki podkrepil Lovro Peterlin, managing direktor v A1 Slovenija. Analiziranih podatkov je namreč samo pol odstotka vseh, podatkov, na podlagi katerih so sprejete odločitve, pa le 0,001 odstotka. Analize podjetja A1 pravijo, da če bi sto največjih proizvajalcev v EU uporabljalo množične podatke, bi to lahko prineslo prihranke v znesku 425 milijard evrov. Analitika množičnih podatkov bo tako do leta 2020 spodbudila gospodarsko rast v EU za dodatnih 1,9 odstotka, kar pomeni povečanje BDP za 206 milijard evrov.

»Priložnosti je veliko. Treba je dobiti občutek, kaj vse se da narediti s podatki in kako lahko z njimi sprejemamo boljše odločitve,« poudarja Peterlin.

Podatek brez okvira nima nobene vrednosti

Organizacije morajo spremeniti pogled na podatke in te uporabiti na nov način s pomočjo sodobnih tehnologij in orodij, meni Borut Olenik, vodja službe za poslovno inteligenco v Zavarovalnici Triglav. Sam podatek ne pomeni nič, če ga ne znamo pravilno interpretirati. Velikokrat denimo posamezniki pripravljajo podatke tako, da ti potrjujejo njihove trditve, kar je napačen pristop. Odločanje na podlagi intuicije je treba nadomestiti z odločanjem na podlagi podatkov. Ključen dejavnik za to je sprememba korporativne kulture, torej se mora sprememba zgoditi od zgoraj navzdol.

Podatkovni silosi, ki se pojavljajo v vseh organizacijah, so tisti, ki omejujejo enoten pogled na podatke. Zato je pomembno, da vsak posameznik pripomore k njihovemu razbitju in ustvarjanju ene vrste resnice. Če bomo sporočali napačne številke, ne bomo imeli pravega pogleda na poslovanje in zaupanja v podatke. Naše podatkovno skladišče mora torej vsebovati prečiščene, zaščitene in avtomatizirane vsebine, ki jih lahko z modernimi analitičnimi orodji preprosto vizualno predstavimo. Vizualizirane podatke pa laže razumemo in se na njihovi podlagi tudi hitreje odločamo.

Od točke do množice in od množice do rezultata

»Ste se kdaj vprašali, kako bi se lahko drugače odzvali ali sprejeli drugačno, boljšo odločitev, če bi imeli na razpolago podatke oziroma digitalne sledi, ki jih puščajo za seboj vaši potencialni kupci?« je vprašal Janez Križan, direktor digitalne transformacije in inovacij v A1 Slovenija, kjer ponujajo storitev A1 Mobility Insights, ki omogoča analizo različnih lokacij – od trgovine na drobno do analize občine ali regije. Ko vemo, kdo je naš kupec in kje se zadržuje, lahko precej preprosto temu prilagodimo trženjske aktivnosti. Ob tem je Križan poudaril, da storitev izkorišča le podatke o mreži, ne pa o samih uporabnikih. »Uporabniki nas ne zanimajo, zanima nas le populacija,« je pojasnil.

Za uspešno upravljanje mesta je treba določiti cilje in ciljno usmerjene strategije, pri tem pa je posebno pomembno, da so postavljeni cilji merljivi, je na praktičnem primeru pokazal Heimo Maieritsch, vodja mestne uprave v avstrijskem Gradcu, kjer v zadnjih letih izvajajo različne meritve in štetja oziroma spremljajo frekvenčne podatke prek storitve A1 Mobility Insight. Mesto je tako postalo učinkovitejše in med drugim tudi laže prodaja sponzorstva dogodkov, saj lahko oglaševalcem predstavi, od kod in v kakšnem številu prihajajo obiskovalci njihovih prireditev.

Digitalne sledi in mobilnost

Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) je spremenil naš način sporazumevanja in organizacije vsakodnevnih dejavnosti. IKT oblikujejo globalno skupnost. Digitalne sledi, ki nastanejo med vsakdanjimi dejavnostmi, so neprecenljiv vir oblikovanja vzorcev mobilnosti posameznikov in skupin. Razumevanje vzorcev mobilnosti posameznikov je ključnega pomena iz več razlogov, vse od načrtovanja mest pa do obvladovanja nesreč, je v svojem govoru povedala Marija Mitrović Dankulov, vodja inovacijskega centra na inštitutu za fiziko v Beogradu, kjer bodo tovrstne podatke uporabili za načrtovanje novih kolesarskih poti. Analizirali so gibanje prebivalcev, ki se pri poti v službo premaknejo za dva do šest kilometrov na dan.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice (uspešni) Zakaj je Petrol največji po prihodkih in kje vidi sebe 6

Kako deluje skupina, ki ji je že lani uspelo preseči načrtovane prihodke za leto 2022

IZVOZNIKI
Novice
Novice LTH Castings, ki dela za BMW in Mercedes, končal eno največjih letošnjih naložb v slovenski industriji 3

V novo visokotehnološko orodjarno, ki jo imajo na sedežu tovarne na Trati pri Škofji Loki, so vložili 50 milijonov evrov

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako so Gorenjci ozelenili strehe in fasade od Francije, ZDA, do Singapurja 5

Kaj vse delajo v Knaufu Insulation, da bi povečali prodajo izdelkov urbanscape, ki so jih razvili sami in s katerimi so prvi na trgu

IZVOZNIKI
Novice
Novice S kakšno gospodarsko rastjo so leto začeli največji slovenski izvozni trgi

Objavljamo še sveže napovedi, kaj so analitiki iz Bloombergove ankete napovedali Nemčiji, Franciji in Italiji do konca leta