• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Gospodarska menjava med Slovenijo in Hrvaško: Sodelovanje, partnerstvo in skupaj Gospodarska menjava med Slovenijo in Hrvaško: Sodelovanje, partnerstvo in skupaj Na poslovnem zajtrku Poslovnega kluba SLO CRO ob dnevu državnosti Republike Slovenije in Republike Hrvaške sta se na Mokricah srečala slovenski in hrvaški gospodarski minister
Ekološkega mleka še ne pridelamo dovolj za izvoz Ekološkega mleka še ne pridelamo dovolj za izvoz Čeprav izvozimo polovico slovenskega mleka, moramo ekološko pridelanega uvažati; Ljubljanske mlekarne ga imajo trenutno dovolj le za izdelavo običajnega bio tekočega jogurta
To je Kamničan, ki mu je uspelo s spletno prodajo očal in leč, ki so nekajkrat cenejše To je Kamničan, ki mu je uspelo s spletno prodajo očal in leč, ki so nekajkrat cenejše Pri 34 letih ima podjetji, ki sta lani ustvarili 27 milijonov evrov prihodkov in dva milijona evrov čistega dobička
Kje je in v katero smer gre identifikacija zaposlenih Kje je in v katero smer gre identifikacija zaposlenih S produktnim direktorjem vodilnega slovenskega ponudnika opreme, sistemov in rešitev za logistiko in avtomatsko identifikacijo smo govorili o trendih v identifikaciji zaposlenih, elektronskem beleženju delovnega časa in rešitvah za vstop.

Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 4 min
14.05.2019  18:30
Glavni namen prireditve "Kako iz množice podatkov ustvariti dodano vrednost v poslovanju" je bil udeležencem predstaviti, kako pametno ovrednotiti podatke, ki jih imamo na voljo, da bomo na njihovi podlagi sprejemali boljše odločitve
Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva
Naloga poslovne inteligence je pretvoriti podatke v uporabne informacije in te v znanje, ki nam bo pomagalo pri odločanju.
Foto: Aleš Ogorevc

Obveščaj me o novih člankih:  

Danes že znamo priti do podatkov, slabše pa jih znamo analizirati. Velikokrat jih prilagodimo tako, da ustrezajo naši realnosti. Tako potem določimo tudi poslovne cilje, ki pa so zaradi napačne obdelave podatkov večkrat napačni. Moramo se naučiti, kako pametno ovrednotiti podatke, je že v uvodu dogodka ugotavljal direktor in glavni urednik Časnika Finance Peter Frankl.

Te ugotovitve je s podatki podkrepil Lovro Peterlin, managing direktor v A1 Slovenija. Analiziranih podatkov je namreč samo pol odstotka vseh, podatkov, na podlagi katerih so sprejete odločitve, pa le 0,001 odstotka. Analize podjetja A1 pravijo, da če bi sto največjih proizvajalcev v EU uporabljalo množične podatke, bi to lahko prineslo prihranke v znesku 425 milijard evrov. Analitika množičnih podatkov bo tako do leta 2020 spodbudila gospodarsko rast v EU za dodatnih 1,9 odstotka, kar pomeni povečanje BDP za 206 milijard evrov.

»Priložnosti je veliko. Treba je dobiti občutek, kaj vse se da narediti s podatki in kako lahko z njimi sprejemamo boljše odločitve,« poudarja Peterlin.

Podatek brez okvira nima nobene vrednosti

Organizacije morajo spremeniti pogled na podatke in te uporabiti na nov način s pomočjo sodobnih tehnologij in orodij, meni Borut Olenik, vodja službe za poslovno inteligenco v Zavarovalnici Triglav. Sam podatek ne pomeni nič, če ga ne znamo pravilno interpretirati. Velikokrat denimo posamezniki pripravljajo podatke tako, da ti potrjujejo njihove trditve, kar je napačen pristop. Odločanje na podlagi intuicije je treba nadomestiti z odločanjem na podlagi podatkov. Ključen dejavnik za to je sprememba korporativne kulture, torej se mora sprememba zgoditi od zgoraj navzdol.

Podatkovni silosi, ki se pojavljajo v vseh organizacijah, so tisti, ki omejujejo enoten pogled na podatke. Zato je pomembno, da vsak posameznik pripomore k njihovemu razbitju in ustvarjanju ene vrste resnice. Če bomo sporočali napačne številke, ne bomo imeli pravega pogleda na poslovanje in zaupanja v podatke. Naše podatkovno skladišče mora torej vsebovati prečiščene, zaščitene in avtomatizirane vsebine, ki jih lahko z modernimi analitičnimi orodji preprosto vizualno predstavimo. Vizualizirane podatke pa laže razumemo in se na njihovi podlagi tudi hitreje odločamo.

Od točke do množice in od množice do rezultata

»Ste se kdaj vprašali, kako bi se lahko drugače odzvali ali sprejeli drugačno, boljšo odločitev, če bi imeli na razpolago podatke oziroma digitalne sledi, ki jih puščajo za seboj vaši potencialni kupci?« je vprašal Janez Križan, direktor digitalne transformacije in inovacij v A1 Slovenija, kjer ponujajo storitev A1 Mobility Insights, ki omogoča analizo različnih lokacij – od trgovine na drobno do analize občine ali regije. Ko vemo, kdo je naš kupec in kje se zadržuje, lahko precej preprosto temu prilagodimo trženjske aktivnosti. Ob tem je Križan poudaril, da storitev izkorišča le podatke o mreži, ne pa o samih uporabnikih. »Uporabniki nas ne zanimajo, zanima nas le populacija,« je pojasnil.

Za uspešno upravljanje mesta je treba določiti cilje in ciljno usmerjene strategije, pri tem pa je posebno pomembno, da so postavljeni cilji merljivi, je na praktičnem primeru pokazal Heimo Maieritsch, vodja mestne uprave v avstrijskem Gradcu, kjer v zadnjih letih izvajajo različne meritve in štetja oziroma spremljajo frekvenčne podatke prek storitve A1 Mobility Insight. Mesto je tako postalo učinkovitejše in med drugim tudi laže prodaja sponzorstva dogodkov, saj lahko oglaševalcem predstavi, od kod in v kakšnem številu prihajajo obiskovalci njihovih prireditev.

Digitalne sledi in mobilnost

Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) je spremenil naš način sporazumevanja in organizacije vsakodnevnih dejavnosti. IKT oblikujejo globalno skupnost. Digitalne sledi, ki nastanejo med vsakdanjimi dejavnostmi, so neprecenljiv vir oblikovanja vzorcev mobilnosti posameznikov in skupin. Razumevanje vzorcev mobilnosti posameznikov je ključnega pomena iz več razlogov, vse od načrtovanja mest pa do obvladovanja nesreč, je v svojem govoru povedala Marija Mitrović Dankulov, vodja inovacijskega centra na inštitutu za fiziko v Beogradu, kjer bodo tovrstne podatke uporabili za načrtovanje novih kolesarskih poti. Analizirali so gibanje prebivalcev, ki se pri poti v službo premaknejo za dva do šest kilometrov na dan.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako ljubljanski proizvajalec sesalnikov prodaja na 70 trgov, najboljše prodajalce pa pelje na Bali 12

Hyla z novim modelom sesalnika prodajo povečuje za tretjino; največja trga sta Nemčija in ZDA

IZVOZNIKI
Novice
Novice Tako je Primorec prišel do posla z indijskimi milijarderji 1

Erik Zobec je z eno največjih indijskih družb Dalmia Bharat Group v Indiji zagnal najsodobnejšo proizvodnjo ognjevzdržnih betonov

IZVOZNIKI
Novice
Novice To je Kamničan, ki mu je uspelo s spletno prodajo očal in leč, ki so nekajkrat cenejše 13

Pri 34 letih ima podjetji, ki sta lani ustvarili 27 milijonov evrov prihodkov in dva milijona evrov čistega dobička

IZVOZNIKI
Novice
Novice Bisol zasut z naročili, z novimi roboti zmogljivosti povečuje za 66 odstotkov

Prodajo razširili že na več kot 400 kupcev iz 83 držav

IZVOZNIKI
Novice
Novice Lip Bled še naprej meri na prvo mesto, zato nadaljujejo večmilijonske naložbe 2

Na trgu Nemčije in Avstrije ustvarijo 45 odstotkov vseh prihodkov