• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Kolektor Etra na Finskem, kjer gradijo novo jedrsko elektrarno, podpisala 20-milijonsko pogodbo Kolektor Etra na Finskem, kjer gradijo novo jedrsko elektrarno, podpisala 20-milijonsko pogodbo Peter Novak iz Kolektorja Etre je podpisal največjo pogodbo v zgodovini tovarne, in to pri svojih najbolj zahtevnih izdelkih, 400-kilovoltnih transformatorjih
Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! s Petro Melanšek, direktorico podjetja Vivapen, ki bo izšla septembra
Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte S prenovo blagovne znamke so se v ljubljanskih Hotelih Union letos lotili razvoja identitete vsakega od svojih štirih hotelov

Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 4 min
14.05.2019  18:30
Glavni namen prireditve "Kako iz množice podatkov ustvariti dodano vrednost v poslovanju" je bil udeležencem predstaviti, kako pametno ovrednotiti podatke, ki jih imamo na voljo, da bomo na njihovi podlagi sprejemali boljše odločitve
Množični podatki dajejo podlago za boljše odločitve kot vaša čustva
Naloga poslovne inteligence je pretvoriti podatke v uporabne informacije in te v znanje, ki nam bo pomagalo pri odločanju.
Foto: Aleš Ogorevc

Obveščaj me o novih člankih:  

Danes že znamo priti do podatkov, slabše pa jih znamo analizirati. Velikokrat jih prilagodimo tako, da ustrezajo naši realnosti. Tako potem določimo tudi poslovne cilje, ki pa so zaradi napačne obdelave podatkov večkrat napačni. Moramo se naučiti, kako pametno ovrednotiti podatke, je že v uvodu dogodka ugotavljal direktor in glavni urednik Časnika Finance Peter Frankl.

Te ugotovitve je s podatki podkrepil Lovro Peterlin, managing direktor v A1 Slovenija. Analiziranih podatkov je namreč samo pol odstotka vseh, podatkov, na podlagi katerih so sprejete odločitve, pa le 0,001 odstotka. Analize podjetja A1 pravijo, da če bi sto največjih proizvajalcev v EU uporabljalo množične podatke, bi to lahko prineslo prihranke v znesku 425 milijard evrov. Analitika množičnih podatkov bo tako do leta 2020 spodbudila gospodarsko rast v EU za dodatnih 1,9 odstotka, kar pomeni povečanje BDP za 206 milijard evrov.

»Priložnosti je veliko. Treba je dobiti občutek, kaj vse se da narediti s podatki in kako lahko z njimi sprejemamo boljše odločitve,« poudarja Peterlin.

Podatek brez okvira nima nobene vrednosti

Organizacije morajo spremeniti pogled na podatke in te uporabiti na nov način s pomočjo sodobnih tehnologij in orodij, meni Borut Olenik, vodja službe za poslovno inteligenco v Zavarovalnici Triglav. Sam podatek ne pomeni nič, če ga ne znamo pravilno interpretirati. Velikokrat denimo posamezniki pripravljajo podatke tako, da ti potrjujejo njihove trditve, kar je napačen pristop. Odločanje na podlagi intuicije je treba nadomestiti z odločanjem na podlagi podatkov. Ključen dejavnik za to je sprememba korporativne kulture, torej se mora sprememba zgoditi od zgoraj navzdol.

Podatkovni silosi, ki se pojavljajo v vseh organizacijah, so tisti, ki omejujejo enoten pogled na podatke. Zato je pomembno, da vsak posameznik pripomore k njihovemu razbitju in ustvarjanju ene vrste resnice. Če bomo sporočali napačne številke, ne bomo imeli pravega pogleda na poslovanje in zaupanja v podatke. Naše podatkovno skladišče mora torej vsebovati prečiščene, zaščitene in avtomatizirane vsebine, ki jih lahko z modernimi analitičnimi orodji preprosto vizualno predstavimo. Vizualizirane podatke pa laže razumemo in se na njihovi podlagi tudi hitreje odločamo.

Od točke do množice in od množice do rezultata

»Ste se kdaj vprašali, kako bi se lahko drugače odzvali ali sprejeli drugačno, boljšo odločitev, če bi imeli na razpolago podatke oziroma digitalne sledi, ki jih puščajo za seboj vaši potencialni kupci?« je vprašal Janez Križan, direktor digitalne transformacije in inovacij v A1 Slovenija, kjer ponujajo storitev A1 Mobility Insights, ki omogoča analizo različnih lokacij – od trgovine na drobno do analize občine ali regije. Ko vemo, kdo je naš kupec in kje se zadržuje, lahko precej preprosto temu prilagodimo trženjske aktivnosti. Ob tem je Križan poudaril, da storitev izkorišča le podatke o mreži, ne pa o samih uporabnikih. »Uporabniki nas ne zanimajo, zanima nas le populacija,« je pojasnil.

Za uspešno upravljanje mesta je treba določiti cilje in ciljno usmerjene strategije, pri tem pa je posebno pomembno, da so postavljeni cilji merljivi, je na praktičnem primeru pokazal Heimo Maieritsch, vodja mestne uprave v avstrijskem Gradcu, kjer v zadnjih letih izvajajo različne meritve in štetja oziroma spremljajo frekvenčne podatke prek storitve A1 Mobility Insight. Mesto je tako postalo učinkovitejše in med drugim tudi laže prodaja sponzorstva dogodkov, saj lahko oglaševalcem predstavi, od kod in v kakšnem številu prihajajo obiskovalci njihovih prireditev.

Digitalne sledi in mobilnost

Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) je spremenil naš način sporazumevanja in organizacije vsakodnevnih dejavnosti. IKT oblikujejo globalno skupnost. Digitalne sledi, ki nastanejo med vsakdanjimi dejavnostmi, so neprecenljiv vir oblikovanja vzorcev mobilnosti posameznikov in skupin. Razumevanje vzorcev mobilnosti posameznikov je ključnega pomena iz več razlogov, vse od načrtovanja mest pa do obvladovanja nesreč, je v svojem govoru povedala Marija Mitrović Dankulov, vodja inovacijskega centra na inštitutu za fiziko v Beogradu, kjer bodo tovrstne podatke uporabili za načrtovanje novih kolesarskih poti. Analizirali so gibanje prebivalcev, ki se pri poti v službo premaknejo za dva do šest kilometrov na dan.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Kolektor Etra na Finskem, kjer gradijo novo jedrsko elektrarno, podpisala 20-milijonsko pogodbo 9

Peter Novak iz Kolektorja Etre je podpisal največjo pogodbo v zgodovini tovarne, in to pri svojih najbolj zahtevnih izdelkih,...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Ne prodajajo več zgolj 600 hotelskih sob, ampak štiri različne hotelske koncepte 2

S prenovo blagovne znamke so se v ljubljanskih Hotelih Union letos lotili razvoja identitete vsakega od svojih štirih hotelov

IZVOZNIKI
Novice
Novice »Pametne karoserije bodo krojile avtomobilsko industrijo v prihodnjih desetletjih«

Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! z Markom Gorjupom, direktorjem TPV Group, ki bo izšla septembra

IZVOZNIKI
Novice
Novice Fructalov pozitivni vpliv na okolje priznavajo tako kolesarji kot svetovna združenja

Podjetje Fructal skupaj s kolesarskim društvom Črn trn iz Ajdovščine skrbi za razvoj kolesarske kulture in nov sodoben kolesarski park...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Vivapen z inovativnimi pisali osvaja britanski trg

Kratek intervju iz britanske izdaje revije Slovenija vas vabi! s Petro Melanšek, direktorico podjetja Vivapen, ki bo izšla septembra

IZVOZNIKI
Novice
Novice Adria Mobil je v kolesarstvu prepoznala sinergijo s karavaningom

V družbi s sponzorstvi in donacijami omogočajo oziroma spodbujajo razvoj ustvarjalnih posameznikov in društev na področju kulture in...

IZVOZNIKI
Novice
Novice »V Nemčiji osvajamo enega oblikovalskega oskarja za drugim«

Kratek intervju iz aprilske nemške izdaje revije Slovenija vas vabi! z Gašperjem Pirnarjem, prokuristom družbe Pirnar