• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Intervju z zmagovalcem slovenskega izvoza: Ko sem rekel, da bom zgradil nov fructal, so se mi malo smejali Intervju z zmagovalcem slovenskega izvoza: Ko sem rekel, da bom zgradil nov fructal, so se mi malo smejali Andrej Slokar, ustanovitelj in lastnik Incoma, ter Boštjan Jerončič, direktor Incoma, o tem, zakaj je podjetje, ki sladoled prodaja po vsem svetu, tako uspešno in kaj bodo delali v prihodnjih petih letih
Incom je zmagovalec slovenskega izvoza Incom je zmagovalec slovenskega izvoza Izmed petih finalistov slovenskega izvoza je strokovno žirijo najbolj prepričalo podjetje Incom, kralj sladoleda

Ekološkega mleka še ne pridelamo dovolj za izvoz

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
kmetijstvo   dodaj
blagovne znamke   dodaj
družbe   dodaj
Ljubljanske mlekarne dodaj
 
Čas branja: 4 min
20.06.2019  16:46  Dopolnjeno: 20.06.2019 16:55
Čeprav izvozimo polovico slovenskega mleka, moramo ekološko pridelanega uvažati; Ljubljanske mlekarne ga imajo trenutno dovolj le za izdelavo običajnega bio tekočega jogurta
Ekološkega mleka še ne pridelamo dovolj za izvoz
Na Gorenjskem je potekalo redno letno srečanje dobaviteljev mleka, ki ga junija že tradicionalno gostijo Ljubljanske mlekarne. Lansko leto so odkupili 211 milijonov litrov mleka, letos pričakujejo, da bo odkupa malenkost več.
Foto: Anze Petkovsek

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
kmetijstvo   dodaj
blagovne znamke   dodaj
družbe   dodaj
Ljubljanske mlekarne dodaj

Pridelava mleka je ena pomembnejših kmetijskih panog v Sloveniji. Pri pridelavi ekološkega mleka pa imamo še velike rezerve, saj povpraševanje ves čas raste. Ljubljanske mlekarne kmetijam zato ponujajo dolgoročen odkup ekološkega mleka, strokovno svetovanje in tudi finančno pomoč za obdobje ekološke preusmeritve ter konkurenčno ceno mleka z ekocertifikatom.

»Kot največja slovenska mlekarna želimo podpreti prirejo, ki ima posluh za okolje in ljudi. Prepričan sem, da bi med uvoženim in slovenskim ekološkim jogurtom oziroma mlekom na trgovski polici vsi raje izbrali domačega,« poudarja Tomaž Žnidarič, direktor Ljubljanskih mlekarn, in dodaja, da kljub povečevanju pridelave ekološkega mleka še vedno niso dosegli želenih količin odkupa, zato si želijo, da bi se trend te pridelave pospešil in zadostil potrebam trga. Danes se veliko končnih izdelkov ekološke pridelave namreč uvaža iz tujine. Prav tako je ekološkega jogurta Ljubljanskih mlekarn za zdaj dovolj le za domači trg.

Prodaja se povečuje predvsem v izvozu

Ljubljanske mlekarne izvažajo na 48 trgov in so tako pravi ambasador slovenskega mleka. V izvoz gre polovica njihove proizvodnje, večina pa na trge skandinavskih držav, Italije, Grčije, Kosova in Hrvaške.

Trenutno imajo največjo rast na Hrvaškem in v Srbiji, kjer nastopajo s svojimi blagovnimi znamkami, od katerih je daleč najmočnejša Alpsko mleko s svojim celotnim asortimentom. Za preostale trge izdelujejo izdelke blagovnih znamk sestrskih podjetij, kot so Parmalat, Lindas, Salakis in druga. Vsa ta prodaja intenzivno raste.

Letos so kot edini v Evropi začeli izdelovati siggi's, islandski tip jogurta skyr, ki jim je pomagal prodreti na nekatere trge, kjer prej niso nastopali, denimo v Veliki Britaniji, na Portugalskem in v Španiji. Prodajo bodo razširili tudi na Romunijo, Češko in Švedsko. Gre za kakovosten izdelek z visoko dodano vrednostjo, ki jo omogočata dobra surovina in ustrezna tehnologija.

Prodaja svežih izdelkov raste tudi v Italiji. Tam so zmanjšali prodajo trajnega mleka in povečali prodajo svežih izdelkov.

Ekološko mleko odkupujejo za tretjino dražje kot konvencionalno

Ljubljanske mlekarne ekološko pridelano mleko odkupujejo od lani, ko so z Zvezo društev ekoloških kmetov Slovenije tudi podpisale družbeno odgovorno zavezo S posluhom za jutri, s katero se obvezujejo, da bodo do konca leta 2020 vsako leto odkupile pet milijonov litrov slovenskega ekološkega mleka, kar je le malo manj, kot ga trenutno uspe pridelati vsem slovenskim ekološkim rejcem skupaj. S 1. decembrom 2019 so tudi dvignili odkupno ceno za ekološko mleko: ta je 13 centov višja od odkupne cene konvencionalnega mleka v istem obdobju. Ekološko mleko tako odkupujejo za slabo tretjino dražje kot konvencionalnega.

Lani so v Sloveniji namolzli dobrih šest ton ekološkega mleka, kar je malo manj kot en odstotek vsega v Sloveniji namolzenega mleka.

Ekološko kmetijstvo pridobiva pomen

Ekokmetijstvo zagotavlja trajnostno ohranjanje zdravja ter neobremenjenost površin, ekosistemov in ljudi, ki uživajo tako pridelano hrano. Gre za ohranjanje biološke rodovitnosti tal, sklenjen krog hranil, do živali prijaznejšo oskrbo in življenjsko okolje, zaščito narave, varčevanje z energijo. Tovrstno kmetijstvo tudi pri nas iz leta v leto raste in pridobiva pomen, vendar pa so spodbude pridelovalcem več kot potrebne, saj se mora kmetija za tovrstno pridelavo preoblikovati, to pa je zahteven proces. Za opustitev dolgoletnih praks je treba vložiti veliko energije, potrebna pa so tudi velika finančna sredstva. Ta proces običajno traja dve leti.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Intervju z zmagovalcem slovenskega izvoza: Ko sem rekel, da bom zgradil nov fructal, so se mi malo smejali 24

Andrej Slokar, ustanovitelj in lastnik Incoma, ter Boštjan Jerončič, direktor Incoma, o tem, zakaj je podjetje, ki sladoled prodaja po...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice
IZVOZNIKI
Novice
Novice Zakaj so Švedi razočarali Iskraemeco, ki spreminja strategijo in osvaja vse več trgov 14

Finalist izbora Zmagovalec slovenskega izvoza je prisoten v 62 državah in se širi, med zadnjimi uspešno v Dubaju in Argentini ter odpira...