• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Talum očaral Švicarje z novo rondelico, kjer je dodana vrednost skoraj 100 tisoč evrov Talum očaral Švicarje z novo rondelico, kjer je dodana vrednost skoraj 100 tisoč evrov Pri rondelicah je Talum lani postal največji svetovni proizvajalec; švicarska družba SIGG iz njih dela aluminke – embalažo za vodo iz aluminija, ki jo razstavlja MoMA
Položen temeljni kamen za začetek 21-milijonske investicije na Fraportu Položen temeljni kamen za začetek 21-milijonske investicije na Fraportu Na brniškem letališču začetek del za razširitev potniškega terminala, ki bodo zaključena leta 2021
Steklarna Hrastnik na krilih odličnega rezultata predčasno v 24,6-milijonsko naložbo Steklarna Hrastnik na krilih odličnega rezultata predčasno v 24,6-milijonsko naložbo V prvem letošnjem polletju so dosegli 26,9-odstotno EBITDA maržo, zato bodo prihodnjo jesen postavili novo peč za steklenice za žgane pijače in parfumerijo

Kako Kazahstanci vidijo Slovenijo in kakšne so aktivnosti za več medsebojnih poslov

Čas branja: 5 min
03.07.2019  16:00
Kako Kazahstanci vidijo Slovenijo in kakšne so aktivnosti za več medsebojnih poslov
»Avstrija, ki je le nekajkrat večja od Slovenije, ustvari približno 20-krat večjo blagovno menjavo s Kazahstanom od nas. Denimo Švica in Italija še več. Močno sodelovanje so vzpostavili z Madžari, vse bolj pa svojo vlogo v tamkajšnji regiji krepi tudi Hrvaška, ki je pred tedni v Nur-Sultanu odprla veleposlaništvo,« opozarja Dejan Štancer (levo), predsednik Kazahstansko-slovenskega poslovnega kluba (KSBC). Na sliki z Beibutom Atamkulovom, zunanjim ministrom Kazahstana, s katerim sta se v Nur-Sultanu srečala prejšnji mesec.

Obveščaj me o novih člankih:  
Kazahstan   dodaj
Kazahstansko-slovenski...   dodaj
KSBC   dodaj
izvozniki   dodaj
blagovna menjava   dodaj
naložbe podjetij   dodaj

»Trenutno je glede na ves potencial blagovna menjava med Slovenijo in Kazahstanom izjemno majhna,« začne pogovor Dejan Štancer, predsednik Kazahstansko-slovenskega poslovnega kluba (KSBC). Lani je je bilo le za nekaj manj kot 70 milijonov evrov, še največ s farmacevtskimi izdelki, raznimi živili ter izdelki iz železa in jekla. Po njegovem mnenju bi se za večjo blagovno menjavo med državama v Sloveniji morali najprej zavedati, kaj pomeni Kazahstan v svoji regiji, kakšna je njegova vloga pri razvoju nove svilne ceste in kakšna je povezanost Kazahstana z državami v EU, saj je prav Kazahstan strateški partner EU v regiji Srednje Azije.

»Seveda ne s Slovenijo, kajti za naše uradništvo se pogosto zdi, da spi. Avstrija, recimo, ki je le nekajkrat večja od Slovenije, ustvari približno 20-krat večjo blagovno menjavo s Kazahstanom. Švica in Italija še večjo. Močno sodelovanje so vzpostavili z Madžari, vse bolj pa svojo vlogo v tamkajšnji regiji krepi tudi Hrvaška, ki je pred tedni v Nur-Sultanu odprla veleposlaništvo,« razlaga Štancer.

KSBC: Imamo ključ za večjo blagovno menjavo

»Če bi država končno začela objavljati razpise, ki bi organizacijam, kot je naša, dali na voljo več sredstev, bi se ta sredstva v proračunu zagotovo multiplicirala, obenem pa bi krepili navzočnost in moč države. Tako počnejo druge države v EU,« meni prvi mož KSBC. V Kazahstanu, ki ima več kot 18 milijonov prebivalcev, je po Štancerjevih besedah več kot 120 predstavništev slovenskih podjetij, medtem ko v Sloveniji deluje več kot 40 podjetij s kazahstanskim kapitalom. »Veseli me, da to število narašča, glede na odlično gospodarsko klimo pa verjamemo, da je mogoče pripeljati k nam še bistveno več kapitala od tam,« dodaja.

»Nekateri Slovenci, ki so že pred časom odprli podjetja v tujini, so pozneje prek teh odprli podjetja v Kazahstanu. Dejanska blagovna menjava med državama je zato zagotovo mnogo večja od tiste, ki jo navajajo statistike,« pojasnjuje. Pravi, da se nanje obrača tudi vse več podjetij iz Avstrije, ki so v lasti Slovencev, »ki so tam poiskali ugodnejše podjetniško okolje«. Po podatkih Svetovne banke znaša BDP Kazahstana dobrih 170 milijard dolarjev, kar je trikrat več od slovenskega, po drugi strani pa je BDP na prebivalca trikrat manjši (več kot 7.800 dolarjev).

Kazahstanci radi investirajo, vendar (še) ne v Slovenijo

KSBC, ki ima sedež v Ljubljani, predstavništvi pa v Nur-Sultanu in Almatyju, je obenem tudi regijski predstavnik nacionalne družbe Kazakh Invest za srednjo in jugovzhodno Evropo. Šteje 89 podjetij članov, predvsem proizvodnih, in sicer od Švice do Grčije, največ pa jih je iz Slovenije, kjer je tudi središče njihovega delovanja. »Naši člani si želijo čim bolj uspešno vstopiti na trg Kazahstana in regije, pri tem pa najpogosteje izražajo željo po kakovostnem lokalnem partnerju. Prav pri pozicioniranju naših članov smo tudi najbolj angažirani, zaradi številnih ugodnosti, ki jih vlagateljem ponuja Kazahstan, kakor tudi zaradi vse večje gospodarske moči Srednje Azije, kjer ima Kazahstan ključno vlogo, pa zaznavamo tudi povečanje zanimanja za naložbe,« razlaga Štancer.

Kazakh Invest je na letošnjem osrednjem investicijskem dogodku Kazakhstan Global Investment Roundtable z vlagatelji podpisal pogodbe za skoraj devet milijard evrov. Na vprašanje, zakaj ni kazahstanskih naložb v Sloveniji, sogovornik odgovarja: »Trenutno žal v večini Slovenijo vidijo kot turistično destinacijo, neke vrste spalno naselje, manj kot poslovno okolje. To se trudimo spremeniti.« Obenem se pohvali, da zelo raste število turistov iz Kazahstana pri nas in da v Rogaški Slatini po številčnosti zasedajo tretje ali četrto mesto. Med njimi je vse več visokih predstavnikov države, ki k nam prihajajo s svojimi družinami in kar nekaj jih bo denimo lepote Slovenije uživalo tudi letos poleti.

Kot pravi Štancer, je vzpostavitev letalske povezave med Ljubljano in Nur-Sultanom eden njihovih še neuresničenih ciljev. »Tudi in predvsem zato, ker ga ni mogoče uresničiti brez pomembnih deležnikov. Brez neposredne letalske povezave ni nemogoče poglobiti gospodarskega sodelovanja, je pa skoraj nemogoče, da se to ne bi zgodilo, če bi nam neposredno povezavo uspelo vzpostaviti,« razlaga in dodaja, da bi povezava z Nur-Sultanom lahko bila tudi ene od vrat v srednjo in vzhodno ter jugovzhodno Evropo za številne kitajske turiste, ki danes prihajajo k nam predvsem iz sosednje Hrvaške, pot pa nadaljujejo v različne smeri, kot so Benetke, Salzburg, Dunaj ...

Jeseni bodo skušali povezati čim več podjetij

Med slovenskimi člani KSBC je denimo divaški Seven Refractories, podjetje za razvoj in proizvodnjo ognjevarnih betonov in čepov za plavže. V okviru skupine deluje tudi tovarna v Kazahstanu. Štancer dodaja, da so v Kazahstanu v teku naložbeni projekti, v katerih bi bilo lahko že v bližnji prihodnosti udeleženih več slovenskih podjetij.

Za september pripravljajo svoj največji letošnji dogodek v Sloveniji z namenom čim več podjetij iz regije povezati s tistimi, ki delujejo v Srednji Aziji in na Kavkazu. »V praksi se je pokazalo, da je ustvarjanje tako imenovanih podjetniških konzorcijev, ki lahko ponudijo rešitve na ključ, izjemno dobrodošlo na trgu, zato želimo povezati čim več podjetij,« poudarja Štancer, saj se zaveda, da sicer podjetja težko konkurirajo velikim in močnim globalnim podjetjem. »Trenutno v največjem kazahstanskem mestu tako že deluje nekaj konzorcijev na področju pametnih prometnih rešitev, daleč pa smo tudi v segmentu železniške infrastrukture in nekaterih drugih,« pravi.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice To je Kamničan, ki mu je uspelo s spletno prodajo očal in leč, ki so nekajkrat cenejše 13

Pri 34 letih ima podjetji, ki sta lani ustvarili 27 milijonov evrov prihodkov in dva milijona evrov čistega dobička

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako Slovenci služimo s hrvaškim turističnim bumom

Izvoz na Hrvaško se povečuje tudi zaradi turizma v tej državi

IZVOZNIKI
Novice
Novice Zasavci skočili v višji cenovni razred in zaposlili 70 ljudi

Podjetje Herz je v Šmartnem pri Litiji končalo štirimilijonsko naložbo v novo proizvodno dvorano, s katero podvajajo zmogljivosti

IZVOZNIKI
Novice
Novice Sevničanom uspel veliki met: v Gruziji bodo opremljali šestzvezdični Marriott Luxury 11

Stilles prišel do največjega in najzahtevnejšega posla v zgodovini podjetja

IZVOZNIKI
Novice
Novice Kako v Ormož vabijo nove investitorje

V Podravju raste nova obrtna cona, za katero je pred začetkom gradnje zainteresiranih že več kot 15 podjetij, o prihodu v Ormož pa...

IZVOZNIKI
Novice
Novice SŽ-Železniško gradbeno podjetje do največjega posla na Hrvaškem

Družba SŽ-Železniško gradbeno podjetje (SŽ-ŽGP) je na Reki podpisala 21,5 milijona evrov vredno pogodbo, v okviru katere bodo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Talum očaral Švicarje z novo rondelico, kjer je dodana vrednost skoraj 100 tisoč evrov 9

Pri rondelicah je Talum lani postal največji svetovni proizvajalec; švicarska družba SIGG iz njih dela aluminke – embalažo za vodo iz...