• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

So v Arcturju našli odgovor, koliko je ravno prav turizma?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
turizem   dodaj
inovacije   dodaj
tehnologija   dodaj
podjetja   dodaj
 
Čas branja: 4 min
22.08.2019  06:00
Slovenci z iniciativo, ki lahko postane evropski odgovor na prihodnost turizma
So v Arcturju našli odgovor, koliko je ravno prav turizma?
Glavno vodilo Turizma 4.0 je, da bi z vpeljavo novih tehnologij lokalnim ponudnikom izboljšali dostop do gostov, tem pa ponudili boljšo izkušnjo. Prva prototipna testiranja z izbranimi destinacijami se začenjajo v prihodnjih tednih, sicer pa je Partnerstvo za Turizem 4.0 odprto za vse, ki kakorkoli želijo biti del tega razvoja.
Foto: Arctur

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
turizem   dodaj
inovacije   dodaj
tehnologija   dodaj
podjetja   dodaj

Medtem ko države članice in Evropska unija kujejo načrte, kako odgovoriti na izzive, ki jih ima tretji najpomembnejši gospodarski sektor na svetu, je v Sloveniji že nastala iniciativa Turizem 4.0, ki lahko postane evropski odgovor na razvoj turizma in njegovega vpliva na razvoj celotne družbe.

Lansiralo jo je visokotehnološko podjetje Arctur, sicer vodilni izvajalec storitev na področju superračunalništva v jugovzhodni in srednji Evropi, ki je najprej v sklopu največjega raziskovalno-razvojnega projekta v zgodovini Slovenije na temo turizma združilo moči z vodilnimi strokovnjaki na področju turizma in visokih tehnologij treh slovenskih univerz: Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, Turistike Univerze na Primorskem in Fakulteta za turizem Univerze v Mariboru.

Projekt s skupno vrednostjo 2,3 milijona evrov (1,6 milijona evrov sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj) zdaj teče že leto dni in je del aktivnosti in projektov, ki so se v tem času razširili po Evropi.

»V zadnjih letih smo si nabrali vrsto izkušenj, kako drago in tehnološko zahtevno superračunalništvo približati malim in srednjim podjetjem. To znanje želimo zdaj uporabiti v turizmu in upamo, da prav iz Slovenije pride preskok na področju ustvarjanja turizma prihodnosti,« pravi Tomi Ilijaš, direktor podjetja Arctur, ki doda, da najbolj jezi, da je tehnološka disrupcija prišla od drugod in zdaj peščica platform upravlja večino podatkov ter kroji razvoj, ne da bi zaslužek delile z okoljem in ljudmi, ki ta turizem dejansko živijo.

Upravljanje in odločanje na podlagi realnih podatkov

Njihov projekt Turizem 4.0 sledi vodilu, da visoka tehnologija v službi potreb tako lokalnih prebivalcev kot turistov in preostalih deležnikov pomaga soustvarjati prihodnost po meri vseh (domačinov, turistov in gospodarstva).

Prvi korak na tej poti je objektivno razumevanje realnih razmer in na podlagi tega dinamično načrtovanje razvoja in izvajanja turizma, v katerem ni presenečenj, ampak samo različne možnosti, najprimernejše za posamezno destinacijo oziroma občino, so prepričani v Arcturju.

»Nujno je treba preiti na upravljanje in odločanje na podlagi realnih podatkov o turizmu,« meni Emil Juvan, docent in predstojnik katedre za trajnostni razvoj destinacij na Turistici. To pomeni, da je treba uporabiti vse podatke, ki se sicer danes že spremljajo pri posameznih ponudnikih, hkrati pa preiti na sistematično in kredibilno spremljanje turizma tudi na področjih, ki se danes marsikateremu deležniku zdijo nepomembna ali nepotrebna. V temeljiti raziskovalni fazi projekta je bilo namreč ugotovljeno, da se v turizmu še vedno meri precej »čez palec«.

Kakšne odgovore so pripravili v Arcturju

Eden prvih odgovorov je model sodelovalnega učinka (angl. Collaboration Impact Model ali CIM), s pomočjo katerega lahko destinacije najprej ugotovijo svoje omejitve in prednosti, potem pa merijo, analizirajo in s pomočjo umetne inteligence tudi predvidevajo učinke turizma na svojem območju.

Indikatorji, ki jih uporablja CIM, upoštevajo cilje trajnostnega razvoja Združenih narodov (tako imenovani SDG) in gredo globoko v razumevanje razmer na določeni lokaciji tako z ekološkega, ekonomskega, družbeno-političnega kot tudi sodelovalnega vidika med posameznimi deležniki. Rezultati te analize so kljub kompleksnemu ozadju zelo preprosti in vsem razumljivi, po mnenju avtorjev morajo biti tudi pregledni in na voljo tako odločevalcem kot tudi prebivalcem. CIM vsebuje tudi priporočila, kako s pomočjo tehnologije natančno meriti učinke turizma na določeni destinaciji ter kako omejiti morebitne negativne učinke.

»Če v Sloveniji uspemo ustvariti okolje, v katerem se ti podatki iz najrazličnejših virov ne samo zbirajo, temveč tudi analizirajo, bomo te podatke spremenili v koristne informacije za turistične ponudnike, destinacije, pa tudi za državo in občane. S tem postanemo lastniki teh informacij, ki jih lahko potem z upoštevanjem najstrožjih pravil varovanja osebnih podatkov izmenjujemo z velikimi globalnimi korporacijami. Tako lahko znova pridobimo moč, da lahko ustvarjamo turizem, v katerem se tako lokalni prebivalci kot gosti počutijo ... kot doma,« dodaja Urška Starc Peceny, vodja oddelka za Turizem 4.0 pri Arcturju.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice