• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

Kako slovenskemu sladoledarskemu levu uspe rasti 5-krat hitreje kot trgu

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 8 min
29.08.2019  12:45
Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Kako slovenskemu sladoledarskemu levu uspe rasti 5-krat hitreje kot trgu
Boštjan Jerončič, direktor družbe Inocm pravi, da so uspešni, ker kupcem zaradi močnega razvoja lahko ponudijo rešitve po meri. Skrivnost je še nekje drugje: "Imamo močno ekipo, ki se ne ustraši ničesar in se za posle po vsem svetu bori kot lev," pove Boštjan Jerončič.
Foto: Jernej Lasič

Obveščaj me o novih člankih:  

Družinsko podjetje Incom iz Ajdovščine sladoled prodaja na trge 40 držav. Daleč najbolj se z njim sladkajo v Evropi, kjer trg

sladoleda raste za dva odstotka letno, svetovni trg pa raste štiri odstotke na leto. Rast Incoma se vali kot snežna kepa. Lani so prihodke povečali za 29 odstotkov, letos jih bodo za 20 odstotkov. EBITDA so v treh letih povečali za 33 odstotkov. »Bolj kot rast prodaje nas zdaj zanima rast marže. Povišanje marže dosegamo z inovativnimi sladoledi, s katerimi smo prvi na trgu in jih ponujamo pod lastno znamko Leone, ter z vstopom v multinacionalke, za katere ne samo izdelujemo sladoled, temveč smo ga začeli zanje tudi razvijati,« pove Boštjan Jerončič, direktor družbe Incom.

Podjetje Incom je ustanovil Andrej Slokar in ga zdaj strateško usmerja in skrbi, da se dobiček vrača v razvoj in novo rast podjetja. Sladoled je začel izdelovati leta 1991 za svoj gostinski lokal. Prva velika prelomnica za podjetje je bilo leto 2003, ko so odprli poslovno stavbo, druga v letih 2006 in 2007, ko so se usmerili v izvoz. Po trinajstih letih lahko rečejo, da z izvozom ustvarijo skoraj 91 odstotkov prihodkov, s čimer so med vsemi slovenskimi večjimi živilskimi podjetji daleč najbolj izvozno usmerjeni. V Inocomu so lani ustvarili 55 milijonov evrov prihodkov in tri milijone evrov čistega dobička. Letos namerava več kot 440 zaposlenih ustvariti 66 milijonov evrov prihodkov in 5,7 milijona evrov čistega dobička.

Močan razvoj, tesno sodelovanje s kupci in dobavitelji

»Dobri smo, ker nismo kataloški prodajalci. H kupcem, za nas so to največkrat trgovske verige, ne pridemo s katalogom izdelkov. Ne, mi ponujamo rešitve po meri. To lahko, ker imamo zelo močan razvoj. Od prek 440 zaposlenih imamo 26 razvojnikov, od tega je pet doktorjev znanosti. Z njimi smo tisti, ki na trg prinašamo novosti in te tako nam kot trgovcem prinašajo višje marže. Nosilec trendov smo z zdravo linijo visoko beljakovinskih sladoledov na palčki lastne znamke Leone Al!ive, ki je pobrala kar nekaj nagrad za najbolj inovativen izdelek, tudi nagrado Wabel, ki smo jo dobili na specializiranem pariškem sejmu, pa Quality Food Awards, Dairy Innovations …. Drug primer je sladoled iz treh sestavin: sladoleda, preliva, čokolade, ki ga polnimo v treh plasteh v lončke. V Evropi smo ga letos ponudili prvi in ga je mogoče kupiti v več kot 20 državah. Odzivi s trga so zelo dobri. Marketinško smo ga podprli v Nemčiji, Avstriji, na Hrvaškem in doma v Sloveniji. Prodajamo ga pod lastno znamko Leone in s sloganom - sladoled, ki stopi, kar te teži. S temi inovacijami smo si odprli vrata v razvojne oddelke multinacionalk. Zanje ne proizvajamo le različne vrste sladoledov, temveč smo lani tudi začeli razvijati različne vrste sladoledov ter jih distribuirati po Evropi. Razvojno sodelujemo tudi z drugimi kupci, torej velikimi trgovskimi verigami, pa tudi z dobavitelji tehnologije in surovin. Komunikacija z njimi, ta vključuje tudi osebne obiske, nam pomaga priti do podatkov, kateri so tisti okusi in izdelki, ki bodo na trgu uspešni, in te potem izdelujemo. Najbolj se prodajajo novosti, treba je le zadeti, katere bodo uspešne. Pri pospeševanju prodaje nekaterih sladoledov nam pomagajo tudi zadovoljni kupci, ki glas o naših sladoledih širijo prek Instagrama, Twitterja in drugih družbenih omrežij. In ker se police z našimi sladoledi v trgovinah hitro praznijo – naš cilj je, da so naši sladoledi tisti, zaradi katerih kupci pridejo v trgovino - nam trgovci namenjajo vse več prostora. Seveda pa na tak način na posameznem trgu ne moreš ekskluzivno sodelovati z veliko različnimi trgovskimi verigami, zato gledamo da sodelujemo s tistimi, ki razmišljajo tako kot mi. Naše največje bogastvo je mlada prodorna ekipa, ki smo jo in jo še gradimo, ki se ne ustraši ničesar in se gre, če je treba, borit na konec sveta. In to mislim dobesedno, saj smo vstopili tudi na trg ZDA, Nove Zelandije in v Avstralijo,« poslovno politiko, ki jim prinaša uspeh, pojasni Boštjan Jerončič.

V nove zmogljivosti prek 20 milijonov evrov

Da so dosegli vse to, pa so morali veliko vložiti. V zadnjih štirih letih so za naložbe namenili več kot 20 milijonov evrov. Razširili so proizvodne zmogljivosti in povečali stopnjo avtomatizacije in robotizacije ter izboljšali delovne razmere za sodelavce, postavili novo skladišče s 6.500 paletnimi mesti, zgradili nova razvojna centra, kjer razvijajo lastno strojegradnjo, opremo za proizvodnjo in optimizacijo procesov ter nove recepture in izdelke. Sodelujejo tudi s srednjimi šolami ter fakultetami.

Lani 104, letos 56 novih zaposlitev

Tako velik skok prodaje zahteva tudi nove zaposlitve. Lani so na novo zaposlili 104 sodelavce, letos jih bodo do konca leta 56. Večinoma gre za delovna mesta, ki zahtevajo najmanj srednješolsko izobrazbo.

Razvijajo lastni blagovni znamki Leone in Leone Al!ve

Glavni izvozni izdelki Inocoma so licenčne figurice na palčki, kot je Pujsa Pepa, Paw Patrol, pa sladoledi, ki jih proizvajajo za trgovske verige, tudi za njihove znamke, ter sladoledi, ki jih izdelujejo pa tudi že razvijajo za blagovne znamke multinacionalk. Od leta 2018 so začeli intenzivneje in načrtno vlagati v lastno blagovno znamko. Tako so na trg prodrli tudi z inovativnimi sladoledi lastnih blagovnih znamk Leone in Leone Al!ive. »Vstop z lastno znamko na trge je izjemno težak in povezan z velikimi vlaganji, toda nam je širitev uspela skoraj brez velikih marketinških vlaganj zaradi inovativnih in mednarodno nagrajenih izdelkov, ki so preveč posebni, da bi jih konkurenca lahko skopirala pod blagovne znamke trgovcev,« pojasni sogovornik.

Razpršenost kupcev in trgov

Dolgoročno vzdržnost poslovanja zagotavljajo tudi z razpršenostjo kupcev in trgov. »Največji kupec sme doseči le četrtino vse prodaje. Trenutno imamo 15 večjih kupcev in kar nekaj takih, s katerimi ustvarimo okoli odstotek vseh prihodkov. Pazimo tudi na veliko razpršenost trgov. Naš največji trg je bila lani Velika Britanija s 24-odstotnim deležem, na drugem mestu so bile države Skandinavije s prav tako 24-odstotnim deležem, na tretjem pa Nemčija z 21-odstotnim deležem. Zaradi brexita se letos zelo trudimo, da bi rast prodaje prihodnje leto dosegli na drugih trgih, zlasti v Nemčiji. Lani smo sicer na novo osvojili 25 kupcev, od tega po enega iz Nemčije in Romunije, ki vsak pomeni po tri odstotke naše prodaje, novi kupec iz Švedske kar osem odstotkov, preostali pa pomenijo manj kot odstotek naše prodaje,« pove Boštjan Jerončič.

Doda še, da se pripravljajo tudi na vstop na trg Kitajske, za katerega so pridobili licenco za sladoledne palčke Paw Patrol za celo Kitajsko. Računajo, da bodo na ta ogromni trg vstopili prihodnje leto. Tudi sicer se trudijo vstopiti na druge neevropske trge, saj so tam rasti porabe sladoleda velike.

Zeleno poslovanje

»Tudi mi se zavedamo, da moramo varovati okolje. Zato smo večinoma že zamenjali tehnologijo hlajenja. Namesto freona uporabljamo ogljikov dioksid, kar pomeni precej manjšo porabo elektrike. Pripravljamo se tudi na to, da bomo do leta 2022 pri embalaži uporabljali zgolj reciklirano plastiko in folije, ki jih je mogoče reciklirati,« pove sogovornik.

Gradili bodo robotizirano visokoregalno skladišče

V Incomu bodo naložbe nadaljevali. Prihodnje leto bodo začeli z gradnjo več kot 20 metrov visokega visokoregalnega skladišča s 17 tisoč paletnimi mesti. Skladišče, v katerem mora biti temperatura –25 stopinj Celzija, bo popolnoma robotizirano. »Naložbo ocenjujemo na 15 milijonov evrov. Skladišče bomo odprli leta 2023 ali 2024. S kupci imamo podpisanih toliko dolgoročnih pogodb, da ga potrebujemo. Zdaj imamo skladišče za šest tisoč paletnih mest in po dograditvi novega bomo prostore starega uporabili za širitev proizvodnje,« pojasni sogovornik.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...