• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

Kako se je Impol prebil do razvojnega dobavitelja prvega reda družb BMW in Samsung

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
avtomobilska...   dodaj
industrija   dodaj
aluminij   dodaj
Impol dodaj
 
Čas branja: 7 min
31.08.2019  10:00  Dopolnjeno: 31.08.2019 10:03
Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Kako se je Impol prebil do razvojnega dobavitelja prvega reda družb BMW in Samsung
"Letos bomo z izdelki, namenjenimi končnim kupcem, ustvarili že deset odstotkov vseh prihodkov, v prihodnjih treh letih pa glede na že sklenjene pogodbe 30 odstotkov,« je povedal Andrej Kolmanič, glavni izvršni direktor družbe Impol.
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
industrija   dodaj
aluminij   dodaj
Impol dodaj

Impol je z nakupom nekdanjih tekmecev iz Srbije in Hrvaške postal kralj izdelkov iz aluminija na Balkanu. Njegovi kupci so bili še pred nekaj leti trgovci. Zdaj pa se je Impol prelevil v dobavitelja izdelkov narejenih po meri: postali so razvojni dobavitelj družbam kot sta BMW in Samsung. Vstopajo tudi v letalsko industrijo. S tem zvišujejo dodano vrednost: pred petimi leti je bila 45 tisoč evrov na zaposlenega, zdaj je 57 tisoč evrov, z na novo sklenjenimi pogodbami bo v treh letih zrasla na 72 tisoč evrov. Veliko so naredili tudi pri ekologiji. Pred šestimi leti so imeli v izdelkih 35 odstotkov recikliranega aluminija, danes ga je 75 odstotkov.

Impol se že kar nekaj let zapored redno uvršča med 10 največjih slovenskih izvoznikov. Trenutno nastopajo na 50 trgih. Lani so bili njihovi največji trgi Nemčija z 32-odstotnim deležem, Italija s 13-odstotnim in ZDA z 10-odstotnim. Lani so na tujih trgih ustvarili 90 odstotkov prihodkov, letos jih bodo 95 odstotkov. Lani so čisti poslovni prihodki znašali 727 milijonov evrov, čistega dobička je bilo 36,7 milijona evrov. Letos načrtujejo 795 milijonov evrov prihodkov in 38 milijonov evrov čistega dobička.

V Impolu izdelujejo valjane in stiskane izdelke iz aluminija, kot so palice, cevi, folija, profili … »Ker se zavedamo ranljivosti avtomobilske industrije imamo kupce razpršene tako rekoč v vse panoge: avtomobilsko, farmacevtsko, živilsko, transportno, gradbeništvo, strojegradnjo, elektroindustrijo,« pojasni Andrej Kolmanič, glavni izvršni direktor Impola.

Premik pri kupcih: od trgovcev do končnih uporabnikov izdelkov

Še pred petimi leti so bili v večini Impolovi kupci predelovalci in trgovska podjetja. »Od takrat smo naredili velik premik. Naš cilj je dvig dodane vrednosti. To lahko storimo le z izdelki, ki jih naredimo po meri vsakega končnega uporabnika naših izdelkov. To pa niso več predelovalci oziroma trgovci, ampak industrijska podjetja. To od nas zahteva večja znanja pri razvoju in izdelavi izdelkov, večjo fleksibilnost, boljšo organizacijo delovnih procesov, aktivnejšo prodajno in trženjsko politiko … Tako bomo letos z izdelki, namenjenimi končnim kupcem, ustvarili že deset odstotkov vseh prihodkov, v prihodnjih treh letih pa glede na že sklenjene pogodbe 30 odstotkov,« je povedal Andrej Kolmanič.

Dvig dodane vrednosti

Ta sprememba prodajne politike, ki je seveda zahtevala tudi veliko vlaganj – v Impolu letno za naložbe namenijo v povprečju 40 milijonov evrov –, prinaša tudi dvig dodane vrednosti. Pred petimi leti je ta znašala 45 tisoč evrov na zaposlenega, letos bo 57 tisoč evrov, v treh letih bo 72 tisoč evrov.

Za BMW za 50 milijonov evrov poslov

Za BMW so dobili dva posla v skupni vrednosti 50 milijonov evrov. Dolgoročni pogodbi predvidevata dobave v letih od 2021 do 2030. Nemškemu velikanu bodo dobavljali stiskane mehansko in površinsko obdelane profile, ki jih bodo vgrajevali v nov model električnega SUV, ki prihaja na trg leta 2021, in v priključne hibride najvišjega cenovnega razreda BMW. Prve pogovore z BMW o tem so začeli konec leta 2017, nominacijo pa prejeli januarja letos. Pri poslu nastopajo kot razvojni dobavitelj, saj so od BMW dobili grobe načrte želenih profilov, potem pa so jih v Impolu podrobno razvili in pripravili za serijsko proizvodnjo. BMW so prepričali z odlično tehnološko rešitvijo in učinkovitostjo, zaradi katere izdelke lahko ponudijo po sprejemljivi ceni, je povedal Urh Knuplež, direktor Impolove družbe Impol Final. Pri pridobitvi posla je sodeloval še Impol PCP.

Od BMW so nedavno dobili še eno nominacijo, in sicer za obdelane palice, ki bodo del motorja.

Za Samsung bodo delali ohišja baterij za električne avte

Dobili so tudi večje naročilo za Samsung. Zanj bodo izdelovali ohišja za baterije za električne avtomobile. Ta bodo denimo vgrajena v fiat 500, ki bo na trgu od leta 2021. Tudi pri tem poslu nastopajo kot razvojni dobavitelj.

Zanimivi, ker sami – brez poddobaviteljev – naredijo vse

»Naša prednost je, da sami obvladamo celotno verigo izdelave proizvoda, in to od litja do končne obdelave izdelka. Zato smo fleksibilnejši, naši dobavni roki so lahko ugodnejši, ponudimo lahko sprejemljive cene. Kupci, kot je BMW, od nas prav zahtevajo, da poslovni proces v celoti obvladujemo sami oziroma niti ene faze ne smejo za nas izpeljati poddobavitelji. Ocenjujemo, da je takih potencialnih kupcev še več in da bomo tako lahko še bolj izkoristili možnosti, ki nam jih daje celovitost naše ponudbe,« je pojasnil Andrej Kolmanič.

Vstop v letalsko industrijo

Vstopajo tudi v letalsko industrijo. Impol je tu že sklenil nekaj manjših poslov, po prejemu certifikata EN 9100, tega so dobili spomladi, pa si obetajo tudi večja naročila. V letalski industriji so dodane vrednosti še višje kot pri dobavah avtomobilistom, a večje so tudi zahteve. »Na ta vstop smo se pripravljali več let. Tehnološki postopki za letalsko industrijo so zelo zahtevni, in da bi vsem zadostili, smo morali izpeljati tudi veliko reorganizacijo v vseh proizvodnih procesih. Po pridobitvi certifikata, s čimer smo se tudi uvrstili v bazo OASIS, mednarodno bazo certificiranih potencialnih dobaviteljev letalski industriji, smo dobili veliko povpraševanj. Trenutno trg še tipamo in ugotavljamo, kakšna bi bila primerna cenovna politika. Prepričan sem, da bomo tu prve večje posle sklenili prihodnje leto,« napoveduje Andrej Kolmanič.

Z novo tehnologijo v Evropi utrjujejo primat pri palicah

V Evropi ima Impol vodilni tržni delež pri težko gnetnih aluminijastih palicah za kovaške izdelke v avtomobilski industriji, vstopajo tudi na trg pločevine za avtomobilsko industrijo. »Pri aluminijastih palicah za kovaške izdelke v avtomobilski industriji nameravamo naš vodilni tržni delež utrditi z novo tehnologijo izdelave teh palic. Prve vzorčne količine izdelkov, narejenih z novim tehnološkim postopkom, smo kupcem že poslali. Zaradi njega lahko ponudimo cenejše palice, ki pa ohranjajo enake lastnosti kot palice, narejene s staro tehnologijo. V avtomobilski industriji smo nedavno pridobili tudi novega kupca, družbo Nemak, ki ustvari pet milijard evrov letnih prihodkov in je tako kot denimo Magna velik dobavitelj avtomobilski industriji,« je povedal Andrej Kolmanič.

Folije za farmacijo

Med zahtevnimi izdelki Impola so tudi njihove folije. To je stabilen program, ki se med drugim uporablja v farmaciji, in sicer za embalažo. »Tu se zahteva izjemna čistoča in izdelava te folije je zahtevna,« pravi sogovornik.

Nova delovna mesta

Lani so v Slovenski Bistrici število zaposlenih povečali za 65, letos pa še za 55 ljudi. »Vsega skupaj nameravamo do leta 2023 v Slovenski Bistrici število zaposlenih povečati za 178, tako da nas bo v Sloveniji prek 1.500, v celotni skupini pa 2.615,« je povedal Andrej Kolmanič.

Prijazni do okolja: v izdelkih 75 odstotkov recikliranega aluminija

V zadnjih letih so tudi zelo povečali delež recikliranega aluminija v svojih izdelkih. »Za pridelavo tone recikliranega aluminija se porabi le pet odstotkov energije, kolikor je je potrebne za izdelavo novega aluminija. Pred šestimi leti smo v naše izdelke vgrajevali okoli 35 odstotkov recikliranega aluminija, danes pa 75 odstotkov. Da se zavedamo pomena okolja, kaže med drugim naše članstvo v združenju ASI, ki uvaja zahteve po trajnostnem okoljsko in družbeno vzdržnem pridobivanju, predelavi in uporabi aluminija po celotni oskrbovalni verigi torej od pridobivanja boksita do končne uporabe, razgradnje (razstavljanja na snovne komponente) in reciklaže. Certifikat po ASI performance standardu nameravamo pridobiti do konca tega leta. Pri vseh naložbah upoštevamo mednarodne smernice BAT (Best Available Technologies), med drugim imamo tudi lastno sončno elektrarno,« še pravi sogovornik.

Kitajci po zaprtju trga ZDA v Evropi podvojili prodajo

K spremembi prodajne politike jih priganjajo tudi razmere na trgu. »Kitajski dobavitelji, ki so tehnološko zelo napredni in dobivajo subvencije za izvoz, prodajo agresivno širijo v Evropo, odkar jim je predsednik ZDA Donald Trump zaprl trg. Poraba valjanih izdelkov v Evropi ne raste, delež kitajskih valjanih izdelkov v Evropi pa se je z 250 tisoč ton v letu dni povečal na 500 tisoč ton. Kitajci v Evropi pospešeno gradijo skladišča, tako da imajo primerljive dobavne roke kot evropski proizvajalci. Dolgoročno gledano jih je mogoče premagati edino z izdelki, narejenimi po meri, s standardnimi pač ne. Upam pa tudi, da se bo evropska komisija zganila in protidampinške ukrepe uvedla, preden bomo evropski proizvajalci propadli,« razlaga Jernej Čokl, predsednik Impolovega upravnega odbora.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice