• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

Primorci, ki krepijo lastno znamko, zvišujejo cene in so vstopili v ameriški Walmart

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
poslovanje podjetij   dodaj
podjetja   dodaj
poslovni rezultati   dodaj
Gostol-Gopan dodaj
 
Čas branja: 7 min
03.09.2019  14:35  Dopolnjeno: 04.09.2019 07:29
Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Primorci, ki krepijo lastno znamko, zvišujejo cene in so vstopili v ameriški Walmart
V zadnjih dveh letih so v družbi Gostol-Gopan prodajo povečali za 48, čisti dobiček pa za 75 odstotkov. Kako? "Krepimo svojo blagovno znamko, s čimer zvišujemo cene ter se širimo na nove trge in k novim kupcem, kot je ameriški Walmart,« razlaga Fabrizio Korošec, direktor družbe Gostol-Gopan.
Foto: Mateja Bertoncelj

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
poslovanje podjetij   dodaj
podjetja   dodaj
poslovni rezultati   dodaj
Gostol-Gopan dodaj

V zadnjih dveh letih so v družbi Gostol-Gopan prodajo povečali za 48, čisti dobiček pa za 75 odstotkov. Glede na že

sklenjene pogodbe je mogoče reči, da bodo za več kot 15 odstotkov zrasli tudi prihodnje leto. Pa novogoriški Gostol-Gopan ni startup, je družba z 72-letno tradicijo v strojegradnji. Tak skok so dosegli zaradi številnih sprememb, ki so jih vpeljali v zadnjih letih. »Pekarski trg se korenito spreminja in mi z njim. Krepimo svojo blagovno znamko, s čimer zvišujemo cene ter se širimo na nove trge in k novim kupcem, kot je ameriški Walmart,« razlaga Fabrizio Korošec, direktor družbe Gostol-Gopan.

Kupci z vseh celin, drzen vstop na nove trge

Gostol-Gopan, ki je razvijalec in izdelovalec investicijske opreme, praktično vse prihodke ustvari na tujih trgih. Trenutno prodajajo v 39 držav. Njihovi tradicionalni trgi so Rusija in države, nastale na območju nekdanje Sovjetske zveze, v Ukrajini so vodilni ponudnik.

V zadnjih letih se uspešno širijo še drugam. V letu 2016 je bil njihov največji trg Rusija, drugi in tretji ZDA in Belgija, predlanskim je bil prvi trg Romunija, Rusija drugi, Srbija tretji, lani sta Rusiji sledili Belgija in Madžarska, pomembno referenco so postavili v Avstraliji. Letos bodo 18 odstotkov prihodkov ustvarili v Bangladešu in Avstraliji, 15 pa v Braziliji in Čilu. Imajo tudi dva večja projekta v Keniji in Egiptu. Za prihodnje leto je dogovorjen posel v Indiji.

Lani so na novih trgih ustvarili 16 odstotkov prihodkov od prodaje, letos bo ta delež presegel 40 odstotkov, prihodnje leto pa bo glede na že dogovorjene posle dosegel 60 odstotkov.

Klasične pekarne nadomeščajo veletrgovci

Trg ponudnikov kruha se spreminja. Klasične pekarne izginjajo, nadomeščajo jih veletrgovci. Vse več kruha in pekovskih izdelkov je do trgovin dostavljenih zamrznjenih, tam jih potem sproti (do)pečejo. »Predvidevamo, da bodo na trgu ostale majhne, butične pekarne in veliki distributerji. Mi želimo biti ponudniki velikim, ki potrebujejo zelo zmogljive linije. Njihove naložbe so temu primerno velike, zato jih kupujejo od finančno močnih podjetij. Skratka, če želiš biti partner največjim, moraš sam postati velik,« strategijo podjetja opisuje sogovornik.

Gostol-Gopan je pred tremi leti, ko ga je kupila italijanska skupina Tecnopool, in še posebej potem, ko je v Tecnopool vstopil finančni investitor, sklad italijanskih podjetnikov Xenon, stopil na pot velikih ponudnikov. Tecnopool je prevzel štiri manjše italijanske proizvajalce opreme za peko različnih vrst kruha in peciva. Njihova ponudba je komplementarna ponudbi Novogoričanov. Tako lahko zdaj Gostol-Gopan vsakemu kupcu ponudi, kar si ta želi, tudi peko kruha za arabski trg, industrijske linije za slaščice in linije za trgovske verige.

Vstopili v Walmart

»Po prevzemih smo tako veliki, da se lahko kosamo z največjimi ponudniki. Lani smo dobili prvi dve naročili trgovskega velikana, ameriške družbe Walmart, in to v Čilu. Proizvodni liniji sta dokončani, dobavili ju bomo novembra, na njima pa bodo skupaj naredili od 7,5 do osem ton kruha na uro,« pripoveduje Korošec.

Načrte prekrižajo največjim

Letos opremljajo dve veliki pekarni – prva stoji v Nairobiju v Keniji, druga v Kairu v Egiptu. »Obe sta sodobno opremljeni. Njuna hišna dobavitelja sta bila naša glavna svetovna konkurenta, ameriški družbi W & P in AMF. Mi smo ju izrinili. V Egipt bomo novembra dobavili avtomatizirano linijo za peko arabskega kruha. Posel je vreden 2,3 milijona evrov. Posel v Keniji je manjši. Tam bomo ustvarili 0,6 milijona evrov prihodkov, dobavili smo fermentacijsko komoro. Pri obeh omenjenih naročilih je pomembno, da sta lastnika pekarn skupini, ki imata v lasti več pekarn v Afriki oziroma v Egiptu. Obetamo si, da nam bosta dobro izpeljana posla odprla vrata še k drugim njihovim naložbam,« razlaga sogovornik.

Njihova EBITDA marža je bila v obdobju med 2013 in 2015 v povprečju petodstotna, leta 2016 je bila desetodstotna, v letih 2017 in 2018 pa so jo zvišali na 14-odstotno.

Zmagujejo s fleksibilnostjo

S čim so premagali velike konkurente? »Dobavne roke smo skrajšali na vsega tri do štiri mesece, kar je za našo panogo zelo kratek rok. Zahtevam kupcev smo pripravljeni zares prisluhniti in jim po meri razvijemo rešitev, kar ni značilnost naših tekmecev. Ti jim ponujajo bolj tipske rešitve. Smo pa tudi cenovno konkurenčni. Naše cene smo sicer zvišali, a smo še vedno pet do deset odstotkov cenovno ugodnejši od uveljavljenih znamk,« pojasnjuje sogovornik.

Kupcem pomagajo pri financiranju

Lani so tudi odplačali nekaj čez milijon evrov dolga do bank in sami financirali rast prodaje. »Finančno smo zdaj tako močni, da lahko kupcem pomagamo tudi pri financiranju naložbe v nove linije za peko. V Ukrajini smo nedavno kupcu, ki deluje na področju prehrane, pomagali, da je vstopil še v dejavnost peke kruha. Podprli smo ga z odlično tehnično rešitvijo in mu tudi pomagali pri financiranju projekta,« opisuje Fabrizio Korošec.

Avtomatizirane in digitalizirane linije

»Podjetje smo spremenili tako, da nismo več ponudnik peči, ampak ponudnik celotnih linij za pripravo kruha. Smo ponudniki storitve na ključ. Naredimo vse od projektiranja do izvedbe. Na naši liniji pa kupec lahko opravi vse: od priprave testa prek peke do pakiranja kruha in peciv,« pojasnjuje sogovornik.

Linije so tudi bolj zmogljive, avtomatizirane in digitalizirane. Lani septembra so na največjem specializiranem svetovnem sejmu pekarske opreme IBA v Münchnu predstavili linijo, ki lahko speče skoraj dvakrat več kruha kot prej. Nova linija tako speče deset tisoč kosov oziroma od šest do sedem ton kruha na uro. Taki liniji so prodali Walmartu.

Na linijo vgradijo tudi senzoriko in programsko opremo, tako da omogočajo spremljanje delovanja linije v realnem času in preverjanje njene učinkovitosti. Kupci lahko spremljajo produktivnost, kakovost in izkoriščenost. Tudi za take linije že imajo prve kupce. Referenčna pekarna je Don Don v Srbiji. Ukvarjajo se tudi s programsko opremo, ki bi kupcem omogočila vnaprejšnje predvidevanje, kje bi lahko prišlo do napak.

Nova delovna mesta in naložbe

V Novi Gorici so lani število zaposlenih povečali za 15, tako, da jih je bilo ob koncu leta zaposlenih 209, letos bo to število predvidoma zraslo še za 20.

Zaposlovali so tudi v hčerinskem podjetju, ki ga imajo v Lukavcu v Bosni, kjer proizvajajo dele za svoje linije. Lani so tam na novo zaposlili 15 delavcev, tako, da jih je bilo konec leta 39 in vložili milijon evrov v širitev proizvodnje. Lani so se lotili tudi posodobitev proizvodnje v Novi Gorici. Pol milijona evrov so namenili posodobitvi strojnega parka. Še več pa so vložili v trg. Za naložbe v sejme in sejemsko opremo, ki omogoča trirazsežnostni prikaz njihovih linij za peko potencialnim kupcem, so lani namenili milijon evrov.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice