• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
industrija   dodaj
gradbeništvo   dodaj
kemija   dodaj
podjetja   dodaj
 
Čas branja: 5 min
06.09.2019  12:02  Dopolnjeno: 09.09.2019 06:56
Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg
TKK iz Srpenice je v zadnjih treh letih prodajo povečal za 37 odstotkov, 40-odstotno rast so dosegli pri dvigu EBIT marže. Ta je zdaj 12,5-odstotna, dodana vrednost na zaposlenega znaša prek 72 tisoč evrov. Kupce imajo v več kot 70 državah, nove trge pa še osvajajo. V podjetju, ki ima dober milijon evrov amortizacije, od leta 2017 tudi ogromno vlagajo v širitev zmogljivosti, pove Uroš Lozar, direktor TKK.
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
industrija   dodaj
gradbeništvo   dodaj
kemija   dodaj
podjetja   dodaj

TKK iz Srpenice je v zadnjih treh letih prodajo povečal za 37 odstotkov, 40-odstotno rast so dosegli pri dvigu EBIT marže. Ta je zdaj 12,5-odstotna, dodana vrednost na zaposlenega znaša prek 72 tisoč evrov. Kupce imajo v več kot 70 državah, nove trge pa še osvajajo. V podjetju, ki ima dober milijon evrov amortizacije, od leta 2017 tudi ogromno vlagajo v širitev zmogljivosti, energetsko sanacijo objektov in izboljšanje okoljskih parametrov. Vsega skupaj so oziroma bodo vključno z letom 2020 vložili kar več kot 11 milijonov evrov, ker merijo še na nadaljnjo veliko rast podjetja. »Delujemo na zrelem trgu. Naša panoga, gradbena kemija, raste tri odstotke na leto, mi letno vsaj deset odstotkov,« pove Uroš Lozar, direktor TKK.

V TKK razvijajo, izdelujejo in prodajajo tesnilne mase, poliuretanske pene in dodatke za betone. Vsega skupaj imajo v ponudbi več kot 500 različnih izdelkov, ki jih najdete na trgovskih policah. Lani so ustvarili 65,6 milijona evrov prihodkov in 5,5 milijona evrov čistega dobička. Za letos napovedujejo 70 milijonov evrov prihodkov in 7,5 milijona evrov čistega dobička. »Načrt pa je, da do leta 2022 prodajo povečamo na sto milijonov evrov,« pove Uroš Lozar.

Lastna znamka ter proizvodnja za druge

TKK izdelke trži pod svojimi znamkami, 45 odstotkov prihodkov pa ustvari z izdelki, ki jih proizvede za znamke drugih podjetij, med njimi so tudi multinacionalke z večmilijardnimi prihodki. »Za nas se odločajo, ker takih izdelkov, kot jih delamo mi, sami ne proizvajajo, jih pa želijo imeti v svoji ponudbi,« pove Uroš Lozar in doda, da kupcem ponujajo tehnično podporo, pa tudi finančno prek daljših plačilnih rokov.

Podjetje je od sredine leta 2013 v lasti belgijske družinske multinacionalke Soudal.

Uroš Lozar pojasni: »Vstop novega lastnika je dal velik pospešek razvoju podjetja. Bolj drzni smo pri iskanju novih kupcev, pri prenašanju izkušenj z enega na druge trge, pri širjenju sodelovanja z že pridobljenimi kupci. V TKK imamo sicer prek tisoč kupcev, pri čemer delež največjega pomeni 5,9 odstotka vse prodaje,« pove sogovornik.

V TKK zlasti s tistimi kupci, za katere blagovne znamke delajo že dolga leta, gradijo osebne odnose in vzpostavljajo zaupanje. »To se nam zelo obrestuje. V letih 2017 in 2018, ko so se cene ključnih surovin globalno zvišale do 250 odstotkov, smo bili prisiljeni po več letih dvigniti svoje prodajne cene. Pri tem nismo izgubili niti enega kupca,« pove Uroš Lozar.

Doda pa tudi, da jim vzpostavljeno zaupanje prinaša širitev posla. Lastniki drugih znamk, za katere delamo, imajo običajno več dobaviteljev. Se pa zgodi, da s katerim niso zadovoljni in posel ponudijo nam,« pojasni sogovornik.

Sinergije z lastnikom pri nabavi in razvoju

»Sinergije z lastnikom dosegamo predvsem pri nabavi in pri razvoju. V TKK imamo sicer močan lastni razvoj s 23 zaposlenimi. Je pa naša panoga zrela z veliko blagovnimi znamkami. Ne morem reči, da se v razvoju odkrivajo velike prebojne rešitve, so pa izboljšave. Tako da del rasti dosegamo tudi zaradi novih izdelkov, ki jih razvijejo naši sodelavci. Kar pa zadeva prodajo, s prodajo za znamko Soudal ustvarimo dobrih pet odstotkov prihodkov, 95 odstotkov prodaje pa ustvarijo naši prodajniki in naša lastna prodajna mreža,« pojasni sogovornik.

Lastna prodajna podjetja od Hrvaške do Rusije

TKK je izrazito izvozno naravnano podjetje, saj z izvozom že več kot 30 let ustvari 90 odstotkov prihodkov. Če pa gledamo po trgih, trenutno največ, natančneje 63 odstotkov prihodkov ustvari s prodajo na območju EU, preostala Evropa pomeni 23 odstotkov prodaje, Južna Amerika devet odstotkov, Srednji vzhod in severna Afrika štiri odstotke, Azija in Pacifik pa slab odstotek. Njegovi največji trgi so bili lani Italija (15,4 odstotkov), Nemčija (12,9 odstotkov) ter Španija in Bosna in Hercegovina (4,7 odstotka). Lani so začeli poslovati v Kanadi, Iraku in na Irskem ter se umaknili s finskega in iranskega trga.

»Skrivnost našega velikega uspeha je vsota tisoč majhnih uspešnih, pristnih in partnerskih odnosov z našimi kupci, ki jih razvijamo iz leta v leto. Naša izvozna strategija pri razvoju lastne blagovne znamke gre v smeri, da najprej s svojim prodajnim predstavnikom razvijemo trg. Ko prodaja doseže ustrezen nivo, ustanovimo odvisno družbo z lokalnim skladiščem in lokalno skupino prodajnikov,« pojasni sogovornik.

TKK ima tako pet odvisnih družb, na Hrvaškem, v Bosni, Srbiji, Bolgariji in v Rusiji ter prodajne predstavnike, zaposlene v TKK (Nemčija, Italija, Avstrija, Madžarska, Ukrajina, Grčija, Severna Makedonija, Kosovo, Črna gora, Romunija). Distributerje pa imajo na Češkem, Slovaškem, v Švici, Albaniji, Alžiriji, Libiji, Združenih arabskih Emiratih, Moldaviji in v Čilu. Skupina TKK ima tako v prodaji 21 odstotkov vseh zaposlenih.

»V prihodnjih štirih letih nameravamo odpreti še pet odvisnih družb,« napoveduje Uroš Lozar.

Obširne naložbe

»Naša širitev je podprta z obširnimi naložbami. V letih 2017 in 2018 smo sedem milijonov evrov vložili v širitev skladiščnih zmogljivosti. Lani in letos vlagamo prek 2,5 milijona evrov v širitev proizvodnih zmogljivosti, letos in prihodnje leto bomo 1,5 milijona evrov namenili za energetsko sanacijo objektov ter dodatno izboljšanje okoljskih parametrov,« pove Uroš Lozar.

Naložbe financirajo iz lastnih sredstev. Lastniki dobiček namenjajo za nadaljnji razvoj TKK.

Nova delovna mesta

V TKK odpirajo tudi nova delovna mesta. Od leta 2015 so na Srpenici na novo zaposlili 40 sodelavcev in jih je trenutno 242. »Zdaj iščemo še 15 novih sodelavcev, in to inženirje, prodajnike, sodelavce za razvoj ter za proizvodnjo,« pove Uroš Lozar



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice