• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno preživetje?
Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza
Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Izvoz 2020: kako se slovenski podjetniki pripravljajo na razburkana poslovna morja? Uspešni izvozniki odgovarjajo, kako se odzvati ob upadu izvoza in kako prepoznati nove možne kupce v tujini

Spoznajte pet finalistov med top slovenskimi izvozniki: kdo bo zmagovalec?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
zmagovalec...   dodaj
zmagovalec izvoza   dodaj
družbe   dodaj
poslovanje podjetij   dodaj
 
Čas branja: 17 min
12.09.2019  05:00  Dopolnjeno: 12.09.2019 06:00
Spoznajte pet finalistov med top slovenskimi izvozniki: kdo bo zmagovalec?
Finalisti izbora Zmagovalec slovenskega izvoza so (po abecednem vrstnem redu): Gostol-Gopan, ki ga vodi Fabrizio Korošec, Impol z izvršnim direktorjem Andrejem Kolmaničem, Incom, katerega direktor je Boštjan Jerončič, Iskraemeco, ki ga vodi Luis Goncalves, in TKK, ki ga vodi Uroš Lozar.

Obveščaj me o novih člankih:  

Predstavljamo finaliste izbora za nagrado zmagovalec slovenskega izvoza. To so (po abecednem vrstnem redu): Gostol-Gopan, proizvajalec linij za industrijsko peko kruha, Impol, proizvajalec izdelkov iz aluminija, proizvajalec sladoleda Incom, Iskraemeco, ki je najbolj znan po števcih, in TKK, proizvajalec izdelkov za gradbeništvo. Zmagovalca bomo razglasili na 6. Konferenci slovenskih izvoznikov v petek, 20. septembra, na Brdu pri Kranju.

Podlaga za izbor finalistov, med katerimi bo zmagovalca določila strokovna komisija nagrade zmagovalec slovenskega izvoza, sta bili finančna in kvalitativna analiza izvoznikov. Člani letošnje strokovne komisije so profesor na ljubljanski ekonomski fakulteti in akademski vodja projekta Izvozniki.si Mojmir Mrak, predsednik uprave SID banke Sibil Svilan, vodja poslovanja s podjetji in investicijskega bančništva Unicredit banke Alessandro Pontoglio, samostojni analitik Unicredit banke Borut Zebec, komercialni direktor Kolektor Etra, lanskega zmagovalca slovenskega izvoza, Peter Novak, Monika Klinar, direktorica nišnih projektov Časnika Financa, analitik Financ Jure Ugovšek ter direktor in urednik Časnika Finance Peter Frankl.

Kako smo izbirali

K sodelovanju smo povabili 100 podjetij, ki se po kazalnikih uspešnosti (rast izvoza, EBITDA, dobičkovna marža, ROA, ROE, dodana vrednost na zaposlenega, zaposlovanje …) in velikosti uvrščajo med najboljša in največja slovenska izvozna podjetja. Med tistimi, ki so privolila v sodelovanje in izpolnila vprašalnik, smo izbrali pet finalistov, za katere ocenjujemo, da imajo najbolj stabilno bilanco in trden poslovni model ter so naredila velik preboj v poslovanju v zadnjih treh letih. Komisija je podrobno analizirala pet finalistov, ocenila njihov prispevek k poslovnemu okolju in stabilnost poslovanja. Zmagovalca bomo razglasili na 6. Izvozni konferenci.

Gostol-Gopan

O podjetju

Gostol-Gopan iz Nove Gorice je podjetje za razvoj, proizvodnjo in prodajo linij za industrijsko peko kruha. So ponudniki storitve na ključ, saj naredijo vse – od projektiranja do izvedbe.

Zaposleni

Lani so število zaposlenih povečali za 15, tako da jih je bilo konec leta 2018 v podjetju 187. Letos bodo na novo zaposlili še 20 delavcev.

Izvoz

Izdelke prodajajo pod lastno blagovno znamko in trenutno nastopajo na trgih 39 držav. Z izvozom ustvarijo 98 odstotkov prihodkov. Lani so izvoz povečali za 17 odstotkov in na tujih trgih ustvarili 23,4 milijona evrov prihodkov. Letos načrtujejo najmanj 25-odstotno rast izvoza.

Konkurenčne prednosti

Velika prednost je celovitost ponudbe. Zadnja tri leta je Gostol-Gopan v lasti italijanske skupine Tecnopool. Še posebej po tem, ko je v Tecnopool vstopil finančni investitor, sklad italijanskih podjetnikov Xenon, je Gostol-Gopan stopil na pot velikih ponudnikov. Tecnopool je prevzel štiri manjše italijanske proizvajalce opreme za peko različnih vrst kruha in peciva, katerih ponudba je komplementarna ponudbi Novogoričanov. Tako lahko zdaj Gostol-Gopan vsakemu kupcu zagotovi, kar si ta želi, tudi peko kruha za arabski trg, industrijske linije za slaščice in linije za trgovske verige.

Druga prednost je pripravljenost razviti rešitev po meri za vsakega kupca, česar veliki tekmeci ne počnejo.

Tretja prednost je cenovna konkurenčnost. Čeprav so dvignili cene, so še vedno pet do deset odstotkov cenejši od velikih tekmecev.

Največji trije izvozni trgi in delež prodaje

Največji izvozni trgi lani so bili Rusija (33 odstotkov), Belgija (13 odstotkov) in Madžarska (13 odstotkov).

Novi trgi

Lani so pridobili pomembne reference na novih trgih na Madžarskem, v Estoniji in Avstraliji. Letos pa v Bangladešu, Keniji, Egiptu, Braziliji, Čilu in Indiji.

Novi kupci

V letu 2018 so pridobili tri pomembnejše nove kupce in z njimi ustvarili 25 odstotkov prihodkov. V letu 2019 bo delež novih kupcev 40-odstoten. Pri tem so s trga izrinili najbolj priznane svetovne konkurente, kot sta ameriška tekmeca W & P in AMF. Tadva sta bila hišna dobavitelja v pekarnah v Nairobiju in Kairu. Za širitev zmogljivosti pa so lastniki teh pekarn izbrali Gostol-Gopan.

Ključni izvozni dogodki v letu 2018

Podjetje je razvilo in prodalo linije z bistveno večjimi zmogljivostmi, ki so tudi avtomatizirane in digitalizirane.

Lani septembra so na največjem specializiranem svetovnem sejmu pekarske opreme IBA v Münchnu predstavili linijo, ki lahko speče skoraj dvakrat več kruha kot prej. Nova linija tako speče deset tisoč kosov oziroma od šest do sedem ton kruha na uro. Taki liniji so prodali Walmartu v Čile in bosta dobavljeni novembra.

Na linijo vgradijo tudi senzoriko in programsko opremo, tako da omogočajo spremljanje delovanja linije v realnem času in preverjanje njene učinkovitosti. Kupci lahko spremljajo produktivnost, kakovost in izkoriščenost. Tudi za take linije že imajo prve kupce. Referenčna pekarna je Don Don v Srbiji.

Izvozna strategija in naložbe

Njihov cilj je dvigniti vrednost blagovne znamke Gostol-Gopan in s tem zvišati cene. To jim že uspeva. Leta 2016 je bila EBITDA marža desetodstotna, v letih 2017 in 2018 pa so jo zvišali na 14-odstotno. Cilj je, da bi bila 15-odstotna.

Trg ponudnikov kruha se spreminja. Klasične pekarne izginjajo, nadomeščajo jih veletrgovci. Vse več kruha in pekovskih izdelkov je do trgovin dostavljenih zamrznjenih, tam jih potem sproti (do)pečejo. V Gostol-Gopanu predvidevajo, da bodo na trgu ostale majhne, butične pekarne in veliki distributerji. Oni želijo biti ponudniki velikim, ki potrebujejo zelo zmogljive linije.

V očeh kupcev je osrednja sposobnost Gostol-Gopana predvsem uporabnost izdelka. Zato se trudijo, da jim še naprej ponujajo ustrezno tehnologijo za njihov končni izdelek in ustrezno storitev za njihov proces. Sposobni so se prilagoditi specifičnim zahtevam kupcev, kar pomeni, da so jim pripravljati razviti rešitev po meri. Oprema, ki jo izdelujejo, ima visoko stopnjo avtomatizacije in produktivnosti, pa tudi digitalizacije – s tem pa se ustvarjajo novih prihodki iz storitev. Razvijajo programsko opremo, ki naj bi kupcem omogočila vnaprejšnje predvidevanje, kje bi lahko prišlo do napak.

Lani so milijon evrov vložili v proizvodni obrat, ki ga imajo v Bosni. V Novi Gorici so zagnali večletni naložbeni cikel in pol milijona evrov vložili v posodobitev strojnega parka. Za naložbe v nastope na sejmih in sejemsko opremo, ki omogoča trirazsežnostni prikaz njihovih linij za peko potencialnim kupcem, so lani namenili milijon evrov.

Družbena odgovornost

Sodelujejo s slovenskimi podjetji v Konzorciju za razvoj digitalizacije – Gostol Smart Bakery Line. So valilnica novih strojnih kadrov za severno primorsko regijo.

Impol

O podjetju

V Impolu izdelujejo valjane in stiskane izdelke iz aluminija, kot so palice, cevi, folija, profili … Kupce imajo razpršene tako rekoč v vseh panogah: avtomobilski, farmacevtski, živilski, transportni, gradbeništvu, strojegradnji, elektroindustriji.

Zaposleni

Lani se je v Slovenski Bistrici število zaposlenih povečalo za 65, letos pa še za 55. Skupina Impol ima na dan 30. junija 2019 zaposlenih 2.403 ljudi, od tega v Sloveniji 1.320. Do leta 2023 nameravajo v Slovenski Bistrici število zaposlenih povečati za 178.

Izvoz

Impol z izvozom ustvari 95 odstotkov prihodkov in je trenutno navzoč na 50 trgih. Lani so izvoz povečali za 15 odstotkov in na tujih trgih ustvarili 663 milijonov evrov prihodkov, letos merijo na devetodstotno rast.

Konkurenčne prednosti

Konkurenčne prednosti Impola so tehnološka dovršenost izdelkov, njihova stabilna kakovost, raznovrstnost ponudbe zlitin in možnost prilagajanja izdelka posebnim potrebam kupcev. Kupci med prednostmi Impola omenjajo tudi dobro prodajno podporo in zanesljivost.

Prednost je še, da sami obvladajo celotno verigo izdelave proizvoda – od litja do končne obdelave izdelka. Zato so fleksibilnejši, dobavni roki so lahko ugodnejši, ponudijo lahko sprejemljive cene. Kupci, kot je BMW, od Impola zahtevajo, da poslovni proces v celoti obvladujejo sami oziroma ne smejo niti ene faze za Impol izpeljati poddobavitelji.

Največji trije izvozni trgi in delež prodaje

Največji izvozni trgi so Nemčija (32 odstotkov), Italija (13 odstotkov) in ZDA (osem odstotkov).

Novi trgi

Novih trgov niso osvojili. So pa zelo povečali prodajo na trg ZDA, kar so jim omogočili Trumpovi ukrepi. Delež ZDA se je z 1,5 povečal na osem odstotkov celotne prodaje.

Novi kupci

Prodajo so lani povečali pri starih kupcih in pritegnili nove, kot sta BMW in Samsung, kjer so pridobili nominacije za nove posle in kjer nastopajo kot razvojni dobavitelj. Dobave zanje bodo začeli v letih 2020 in 2021. Na trgu ZDA so osvojili nove kupce za valjani program. Pridobili so novega kupca družbo Nemag, ki na leto ustvari pet milijard evrov prihodkov.

Ključni izvozni dogodki v letu 2018

V Evropi ima Impol vodilni tržni delež pri aluminijastih palicah za kovaške izdelke v avtomobilski industriji in tu so lani utrdili svoj primat. Na trg ZDA so prodrli z valjanimi izdelki. Pridobili so nominacije za obdelane aluminijaste izdelke za družbi BMW in Samsung za električne avtomobile in priključne hibride. Pridobili so certifikat za vstop v letalsko industrijo EN 9100, s čimer so se uvrstili v bazo certificiranih letalskih proizvajalcev.

Izvozna strategija in naložbe

Temelj njihove strategije je razvoj novih izdelkov in zlitin po meri posameznega kupca, s čimer zvišujejo dodano vrednost. Še pred nekaj leti so bili njihovi edini kupci trgovci oziroma predelovalci aluminija, letos pa bodo deset odstotkov prihodkov ustvarili s prodajo končnim uporabnikom izdelkov. V treh letih bo ta delež 30-odstoten. Letos bo dodana vrednost na zaposlenega 57 tisoč evrov, v treh letih pa ravno zaradi poslov za BMW in Samsung 72 tisoč evrov.

Povečevali bodo tudi delež recikliranega aluminija v izdelkih. Za pridelavo tone recikliranega aluminija se porabi le pet odstotkov energije, kolikor je je potrebne za izdelavo novega aluminija. Pred šestimi leti so v izdelke vgrajevali okoli 35 odstotkov recikliranega aluminija, danes 75 odstotkov.

Lani so za naložbe v stalna sredstva namenili 70 milijonov evrov. V Sloveniji so največje: obnova hladne valjarne, zagon nove talilno-livne linije, nova izsekovalna linija za proizvodnjo odkovkov. Na Hrvaškem in v Srbiji so obnovili toplo valjarno. Letos bodo za naložbe namenili vsaj 40 milijonov evrov.

Družbena odgovornost

Zagotoviti želijo dobre delovne razmere za zaposlene, ki prejemajo tudi plače, ki so občutno višje od povprečja v panogi. Vsako leto organizirajo dogodke, s katerimi spodbujajo druženje in dober odnos med zaposlenimi. Stike vzdržujejo tudi z upokojenci.

Velike naložbe usmerjajo k minimiziranju neugodnih vplivov na okolje. Del električne energije proizvedejo sami z lastno sončno elektrarno.

Sponzorirajo društva in druge organizacije ter podpirajo organizacijo lokalnih, pa tudi državnih dogodkov.

Incom

O podjetju

Družinsko podjetje Incom iz Ajdovščine razvija, proizvaja in prodaja sladoled.

Zaposleni

Lani so na novo zaposlili 104 ljudi, letos do konca leta jih bodo 56. Večinoma gre za delovna mesta, ki zahtevajo najmanj srednješolsko izobrazbo. Trenutno imajo 440 zaposlenih.

Izvoz

Na tujih trgih ustvarijo 90 odstotkov prihodkov. Lani so z izvozom ustvarili 50 milijonov evrov prihodkov, letos jih bodo 60 milijonov. Navzoči so na 40 trgih. Glavni izvozni izdelki Incoma so licenčne figurice na palčki, kot sta Pujsa Pepa in Paw Patrol, pa sladoledi, ki jih proizvajajo za trgovske verige, tudi za njihove znamke, ter sladoledi, ki jih izdelujejo in tudi že razvijajo za blagovne znamke multinacionalk. Od leta 2018 so začeli načrtno intenzivneje vlagati v lastno blagovno znamko. Tako so na trg prodrli tudi z inovativnimi sladoledi lastnih blagovnih znamk Leone in Leone Al!ve.

Konkurenčne prednosti

Kupcem ponujajo rešitve po meri. Te lahko zagotovijo, ker imajo močan razvojni oddelek s 24 zaposlenimi, od tega je pet doktorjev znanosti. Tako na trg prinašajo novosti in inovativne izdelke, ki omogočajo večje marže. Letos so denimo kot prvi v Evropi ponudili sladoled iz treh sestavin v lončku, ki je polnjen v petih plasteh, in to pod znamko Leone. Naprodaj je v več kot 20 državah, trženjsko so ga podprli v Nemčiji, Avstriji, doma in na Hrvaškem. Razvojno sodelujejo tudi z dobavitelji tehnologije in surovin.

Največji trije izvozni trgi in delež prodaje

Največji izvozni trgi lani so bili Velika Britanija (24 odstotkov), Skandinavija (24 odstotkov) in Nemčija (21 odstotkov).

Novi trgi

Lani so prodrli v Španijo (licenčni izdelek lastne blagovne znamke Leone – sladoledi na palčki Paw Patrol), na Poljsko (šest različnih izdelkov lastne blagovne znamke Leone), Kosovo (26 različnih izdelkov lastne blagovne znamke Leone & Jamaica), v Albanijo (13 različnih izdelkov lastne blagovne znamke Leone & Jamaica), Romunijo (16 novorazvitih izdelkov pod trgovsko znamko kupca) in Novo Zelandijo (štirje novorazviti izdelki pod trgovsko znamko kupca).

Novi kupci

V letu 2018 so pridobili 25 novih kupcev. Z novim kupcem iz Švedske bodo ustvarili osem odstotkov vseh prihodkov, z novim kupcem iz Nemčije jih bodo ustvarili tri odstotke, prav toliko z novim kupcem iz Romunije, preostali pa v skupnih prihodkih pomenijo manj kot odstotek. Lani so tudi uspešno neposredno sodelovali z največjimi nemškimi verigami Lidl, Rewe in Penny, prodrli so v najprestižnejšo francosko verigo z zamrznjenimi izdelki Picard. Začeli so razvojno sodelovati z multinacionalkami.

Ključni izvozni dogodki v letu 2018

Njihovi sladoledi so pobrali vrsto nagrad. Sladoledi znamke Leone Al!ve so marca na letnem srečanju v Parizu prejeli nagrado wabel za najbolj inovativen sladoled na svetu, ki jo podeljuje istoimenska francoska prehrambna platforma, ki združuje proizvajalce in trgovske verige. Trojno oblite sladoledne palčke so od British Frozen Food Federation (BFFF) prejele zlato priznanje za best new ice cream 2018 in priznanje za najboljši zamrznjeni izdelek v kategoriji retail product of the year 2018. V Varšavi na Poljskem so dobili nagrado world dairy innovation 2018 za Leone Al!ve.

Lansiranje lastnih blagovnih znamk Leone in Leone Al!ve na nemški trg jim je uspelo skoraj brez trženjskih vlaganj. Razlog za to so inovativni izdelki, ki so mednarodno nagrajeni in preveč posebni, da bi jih konkurenti lahko skopirali pod blagovne znamke trgovcev.

Vstopili so na trg ZDA, za kar so morali pridobiti tudi soglasje agencije FDA (Food Drug Administration).

Izvozna strategija in naložbe

Bolj kot rasti prodaje se posvečajo rasti marže. To dosegajo z inovativnimi sladoledi, s katerimi so prvi na trgu in jih ponujajo pod lastno znamko, ter z vstopom v multinacionalke, za katere ne samo izdelujejo sladoled, temveč so ga začeli zanje tudi razvijati. Dolgoročni cilj je, da bi v segmentu multinacionalk ponujali samo razvoj.

Še naprej bodo pazili na veliko razpršenost trgov in kupcev. Največji zdaj dosega 25 odstotkov vse prodaje in te številke ne smejo preseči.

Za celoten trg Kitajske so pridobili licenco za sladoled na palčki Paw Patrol in zdaj se pripravljajo na vstop na ta trg.

V zadnjih štirih letih so za naložbe namenili več kot 20 milijonov evrov. Razširili so proizvodne zmogljivosti ter zvišali stopnjo avtomatizacije in robotizacije ter izboljšali delovne razmere za delavce, postavili novo skladišče s 6.500 paletnimi mesti, zgradili nova razvojna centra, kjer razvijajo lastno strojegradnjo, opremo za proizvodnjo in optimizacijo procesov ter nove recepture in izdelke. Prihodnje leto bodo začeli graditi visokoregalno skladišče s 17 tisoč paletnimi mesti. Skladišče, v katerem mora biti temperatura 25 stopinj Celzija pod ničlo, bo popolnoma robotizirano. Naložbo ocenjujejo na 15 milijonov evrov.

Družbena odgovornost

Tretjina vseh njihovih dobaviteljev je iz Slovenije. Vključeni so v lokalno partnerstvo za povečanje zaposlovanja mladih v Ajdovščini. Podpirajo športna, turistična in kulturna prizadevanja ter dogodke. Med drugim so lani poleti organizacijam in prireditvam v okolici namenili več kot 25 tisoč sladoledov.

Iskraemeco

O podjetju

Njihov portfelj vključuje električne števce za različne aplikacije, komunikacijske sisteme in programsko opremo za upravljanje podatkov. Pametno merjenje zagotavlja elektrodistribucijam ustrezne podatke za učinkovito upravljanje energije, načrtovanje porabe in doseganje stroškovno učinkovitega delovanja. Uporabnikom omogoča delovanje v skladu s trajnostnim razvojem in znižuje njihove stroške električne energije.

Zaposleni

V letu 2018 je povprečno število zaposlenih znašalo 732. Na novo so lani zaposlili 61 delavcev, načrt za leto 2019 pa je 97 novih ljudi (v prvem polletju so jih zaposlili že 45).

Izvoz

Navzoči so v 62 državah. V letu 2018 so dosegli 18-odstotno rast izvoza, v letu 2019 bo izvoz zrasel še za 25 odstotkov, na 151 milijonov evrov (delež izvoza znaša 98,7 odstotka čistih poslovnih prihodkov).

Konkurenčne prednosti

Preobrazba v ponudnika celostnih rešitev pametnega merjenja, ki jo uspešno izvajajo zadnjih nekaj let, jim poleg digitalizacije in novih poslovnih rešitev daje odlično priložnost za rast in uspešno poslovanje. Njihov portfelj vključuje električne števce za različne aplikacije, komunikacijske sisteme in programsko opremo za upravljanje podatkov. Glavne tri izvozne rešitve so: števec AM550 z njihovo platformo pametnega električnega števca; koncept pravičnega števca, ki temelji na vpeljavi načel trajnostnega razvoja in krožnega gospodarstva v poslovni model in strategijo podjetja; sistem SEP2W, ki je modularna in prilagodljiva programska rešitev za avtomatizirano zbiranje in obdelavo merilnih podatkov.

Največji trije izvozni trgi in delež prodaje v treh letih

To so Nemčija s 25 odstotki (več kot polovični tržni delež), Nizozemska z 20 odstotki (35-odstotni tržni delež) ter Združeni arabski emirati in Makedonija po pet odstotkov (približno enako tudi Poljska, Hrvaška in Avstrija).

Novi trgi

V minulem letu so pridobili nove kupce na petih celinah ter z njimi tudi začeli sodelovati v osmih državah: v Rusiji, Albaniji, Zimbabveju, Togu, Katarju, Argentini, Kuvajtu in Francoski Polineziji. Nobene države lani niso opustili.

Novi kupci

Na tujih trgih so pridobili osem novih kupcev, ki poslujejo na petih celinah. Ocenjeni delež teh prihodkov znaša sedem odstotkov, pričakujejo, da bo delež novih kupcev v letu 2019 10 odstotkov.

Ključni izvozni dogodki v letu 2018

Na Nizozemsko so dobavili milijon pametnih števcev, prav tako v Nemčijo. Pridobili so večje dobave pametnih števcev v Egipt (Smart City) in Dubaj (DEWA). Obenem so pridobili kupce na petih celinah, medtem ko imajo na štirih tudi hčerinska podjetja. Tako so ustanovili tudi pisarno v Argentini. Uspelo jim je združiti domače in tuje dobavitelje ter pritegniti vodilna tehnološka podjetja, s čimer so kupcem ponudili celostne rešitve, ki vključujejo tudi najnaprednejše tehnologije.

Izvozna strategija in naložbe

Njihovi primarni kupci so energetska podjetja v svetovnem merilu, z večino strank pa imajo direkten kontakt (neposredno ali prek partnerske mreže). Strateško imajo vzpostavljene tri različne modele za posamezne trge in specifične zahteve za vsak model: osnovni trgi, trgi rasti in reaktivni trgi. V letu 2018 so naložbe v proizvodno opremo znašale 2,7 milijona evrov, v raziskave in razvoj pa sedem milijonov evrov.

Družbena odgovornost

Pomembno so vpeti v slovensko gospodarstvo, saj je skoraj celotna mehanska oprema vsakega števca narejena v sodelovanju s slovenskimi dobavitelji in proizvajalci. Veliko aktivnosti namenijo zdravju in varstvu pri delu ter vlagajo v izobraževanje zaposlenih, ki imajo vsak svoj načrt razvoja, dostop do raznih tečajev znotraj podjetja in do vseživljenjskega izobraževanja. So tudi štipendisti. Vsako leto namenijo sredstva za donacije in sponzorstva lokalnim kulturnim, izobraževalnim, športnim in drugim organizacijam.

TKK

O podjetju

TKK iz Srpenice je podjetje za razvoj, proizvodnjo in prodajo tesnilnih mas, poliuretanske pene in dodatkov za betone. Njihovi izdelki se uporabljajo v gradbeništvu.

Zaposleni

Lani so v Srpenici na novo zaposlili devet ljudi, letos pa že 16, tako da je vseh 242. Trenutno iščejo še 15 novih sodelavcev.

Izvoz

Izdelke prodajajo pod lastno blagovno znamko (50 odstotkov prodaje), proizvajajo za druge blagovne znamke (45 odstotkov prodaje) in za znamko belgijskega lastnika, družbo Soudal (pet odstotkov). Razen za znamko lastnika vse izdelke prodajajo sami.

TKK ima pet odvisnih prodajnih družb (Hrvaška, Bosna, Srbija, Bolgarija, Rusija). Zaposlene imajo še prodajne predstavnike za trge Nemčije, Italije, Avstrije, Madžarske, Ukrajine, Grčije, Severne Makedonije, Kosova, Črne gore in Romunije.

Distributerje imajo na Češkem, Slovaškem, v Švici, Albaniji, Alžiriji, Libiji, Združenih arabskih emiratih, Moldaviji in Čilu. Nastopajo na več kot 70 trgih. Z izvozom ustvarijo 90 odstotkov prihodkov. Lani so izvoz povečali za deset odstotkov in na tujih trgih ustvarili 57 milijonov evrov prihodkov, letos jih načrtujejo 63 milijonov.

Konkurenčne prednosti

Največja prednost je velika širina ponudbe, ki obsega prek 500 različnih izdelkov. Prednosti so še inovativnost izdelkov, v srednji in jugovzhodni Evropi močna blagovna znamka, stabilna in visoka kakovost izdelkov ter tehnična podpora kupcem. Kupci drugih blagovnih znamk, za katere dela TKK, pa cenijo odlične osebne in poslovne odnose, prilagodljivost in finančno stabilnost podjetja.

Največji trije izvozni trgi in delež prodaje v treh letih

Največji izvozni trgi so Italija (15,4 odstotka), Nemčija (12,9 odstotka) ter Španija in BiH (po 4,7 odstotka).

Novi trgi

Lani so začeli poslovati v Kanadi, Iraku in na Irskem.

Novi kupci

V letu 2017 so z novimi izdelki pri novih in starih kupcih ustvarili 10,6 odstotka letne prodaje, lani pa tri odstotke. Manj novih izdelkov so lani prodali predvsem zaradi omejitev pri dobavi ključnih surovin.

Ključni izvozni dogodki v letu 2018

Podjetje ima prek tisoč kupcev, delež največjega pomeni 5,9 odstotka prodaje. Njihovih uspehov ne prinaša nekaj dogodkov v letu, ampak usmeritev v razpršenost izvoza po vsem svetu. Imajo izredno uspešne kupce, ki organsko rastejo na svojih trgih, skupaj z njimi pa vsako leto širijo prodajno ponudbo z novimi izdelki, ki jih razvijejo v TKK. Tam, kjer prodajajo lastno znamko, navzočnost na trgu krepijo z odvisnimi družbami in prodajnimi predstavniki.

Izvozna strategija in naložbe

Pri izdelkih lastne znamke po tem, ko s prodajnim predstavnikom presežejo milijon evrov prodaje na posameznem trgu, ustanovijo odvisno družbo z lokalnim skladiščem in prodajniki. Imajo že pet takih družb, v prihodnjih štirih letih jih nameravajo odpreti še pet. Za hitrejši pokrivanje trga uporabljajo strategijo več različno pozicioniranih znamk. Pri prodaji izdelkov pod tujo blagovno znamko je poleg tehnične in finančne podpore prek daljših plačilnih rokov najpomembnejše ustvarjanje medsebojnega zaupanja s kupci.

Leta 2017 so začeli intenziven naložbeni cikel, v katerem vključno s prihodnjim letom investirajo prek 11 milijonov evrov. Doslej so sedem milijonov evrov vložili v novo skladišče, 2,5 milijona evrov v širitev proizvodnje, letos in prihodnje leto pa 1,5 milijona evrov v energetsko sanacijo in dodatno izboljšanje okoljskih parametrov.

Družbena odgovornost

Imajo lokalne strateške dobavitelje (embalaža, storitve, prevozništvo). So velik podpornik lokalnih športnih, kulturnih, izobraževalnih, gasilskih in drugih dogodkov, klubov, šol in društev.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Katerih podjetij je vse več med vplačniki premij za pokojninsko zavarovanje zaposlenim in kdo si te prihranke izplačuje, kdaj in zakaj 3

Intervju z Robertom Leskovarjem, vodjo oddelka pokojninskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

IZVOZNIKI
Novice
Novice Siliko bo gradil prihodnost: dobili so več kot desetmilijonski posel za osnovo najprestižnejših modelov BMW 14

Deli, narejeni na Vrhniki in v Sevnici, bodo vgrajeni v BMW-jeva vozila serij 5, 7 in tudi novo različico športnega priključnega hibrida...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Impol dobil posle za BMW in Samsung; bodo ti propadli, ker država zamuja z infrastrukturo? 3

Impol letno za davke in prispevke odšteje 30 milijonov evrov; za širitev poslovanja potrebuje nov kablovod, ki bo tekel pod novo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Spoznajte podjetje, ki v gradbeni kemiji raste trikrat hitreje kot trg

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

IZVOZNIKI
Novice
Novice Rešitev za prihodnost Impola in Slovenske Bistrice še kar v zraku 10

Kdaj bo DRSI, ki sodi pod resor Alenke Bratušek, začel graditi obvoznico Slovenska Bistrica, ki bi Impolu zagotovila dolgoročno...

IZVOZNIKI
Novice