• slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
Nemci bodo subvencionirali le nakupe električnih avtov. Kaj to pomeni za naše avtomobiliste? Nemci bodo subvencionirali le nakupe električnih avtov. Kaj to pomeni za naše avtomobiliste? Slovenski avtomobilski dobavitelji letos pričakujejo od 15- do 30-odstotni upad prihodkov; odpuščajo agencijske delavce, ne podaljšujejo pogodb za določen čas, v nemilosti so redno zaposleni
Ljubljanski proizvajalec sesalnikov, ki je v svoji niši v svetu največji, je med korono tržni delež še povečal Ljubljanski proizvajalec sesalnikov, ki je v svoji niši v svetu največji, je med korono tržni delež še povečal Ljudje so bolj odgovorni do svojega zdravja in več čistijo; Hyli se oskrbne verige niso pretrgale, so se pa njenim tekmecem
Kako financirati rast prodaje brez dodatnega zadolževanja Kako financirati rast prodaje brez dodatnega zadolževanja V Unicredit banki Slovenija so navdušeni nad zanimanjem podjetij za brezplačno analizo WoCa
M. Batagelj: Zdaj je čas za nakup novega turističnega podjetja M. Batagelj: Zdaj je čas za nakup novega turističnega podjetja Koronavirus in posledice, ki jih prinaša gospodarstvu, so cene znižali, pravi prvi človek Postojnske jame; letos pričakujejo 30 odstotkov lanskih prihodkov

Višek mleka pred vrati

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 4 min
02.04.2020  04:30
Vodilna mlekarna in največji grosist z mlekom in mlečnimi izdelki v Sloveniji opozarja, da se v teh dneh soočajo s presežkom mleka v Sloveniji, kjer odkupujejo okoli tretjino predelave kmetov
Višek mleka pred vrati
»Položaj s koronavirusom kaže na to, kako pomembno je kupovati slovensko. Enako menimo tako mlekarne, panožna zbornica, druga živilska podjetja, kmetje kot pristojno ministrstvo,« poudarjajo v Ljubljanskih mlekarnah, katerih direktor je Tomaž Žnidarič.
Foto: Aleš Beno

Obveščaj me o novih člankih:  

Čeprav Ljubljanske mlekarne tudi med epidemijo poslujejo nepretrgano, poudarjajo, da se razmere iz dneva v dan zaostrujejo tudi pri njih. Namreč, polovico proizvedenih količin izvozijo, prejemajo pa odpovedi s svojih glavnih izvoznih trgov, iz Grčije, Hrvaške in Italije. Tam bo začetek turistične sezone v celoti izgubljen.

»To pomeni, da nimamo več manevrskega prostora za odkup dodatnih količin,« razlagajo pri omenjenem proizvajalcu mlečnih izdelkov, ki ga vodi Tomaž Žnidarič. Nimajo namreč tehnologije za predelavo mleka v prahu (prašenje v Sloveniji izvajajo Pomurske mlekarne). Dodajajo, da bodo morali presežek reševati s povečanjem lastnih zalog, vendar bo tudi tu hitro dosežena zgornja meja, saj imajo mlečni izdelki kratek rok trajanja. Enako velja za povečevanje blagovnih rezerv, saj dokler je skrb za obračanje zalog v breme podjetja, so težavo s presežki le preložili, ne pa tudi odpravili.

Zaprtje proizvodnje bi imelo širše posledice

V družbi opozarjajo, da presežek mleka v Sloveniji nastaja in bo nastajal zaradi upada prodaje mlečnih izdelkov v izvozu pri mlekarnah, zaradi upada prodaje slovenskega surovega mleka italijanskim mlekarnam ob manjšem povpraševanju in zaradi sezonske povečane prireje mleka, ki prihaja s pomladjo. »Ker razmere v preostalih evropskih državah niso nič drugačne, se bo enako zgodilo po vsej Evropi in vpliv na odkupno ceno svežega mleka bo neizogiben, opozarjajo. Pravijo še, da so se glede presežkov mleka povezali tako z gospodarsko zbornico kot pristojnim ministrstvom, nekatere predloge rešitev so jim tudi že posredovali.

V ljubljanski družbi sicer pravijo, da so od razglasitve epidemije dobili nekaj pritožb zunaj družbe, zakaj ne zaprejo proizvodnje. Pojasnjujejo, da če bi to storili, bi to pomenilo takojšen, nepovraten in drastičen vpliv na slovensko kmetijstvo. Sodelujejo namreč z več kot dva tisoč slovenskimi kmetijami in odkupijo približno tretjino vsega mleka, ki ga pridelajo slovenski kmetje. Drugo tretjino odkupijo preostale slovenske mlekarne, preostanek gre v izvoz.

V zadnjih tednih odkupovali mleko, ki ga kmetje niso mogli izvoziti

Pri lanskem prejemniku nagrade tovarna leta vsak dan predelajo okoli 500 tisoč litrov mleka. V zadnjem mesecu, predvsem v drugi polovici, so dodatno odkupili nekaj manj kot 1,5 milijona litrov mleka. »To je surovo mleko, ki ni del naših pogodbenih količin in ga kmetje oziroma zadruge niso mogle izvoziti. To mleko smo predelali v izdelke in ga prodali na trgu,« pojasnjujejo v družbi, ki je del največje svetovne mlečne skupine Lactalis.

Pred začetkom in povsem na začetku epidemije so se namreč soočali z veliko rastjo povpraševanja pri trgovcih. Kot je znano, so takrat številni kupci kupovali zaloge, predvsem pa je bilo povečano povpraševanje po alpskem mleku in trajni smetani, nekoliko manj pa po svežem mleku in preostalih izdelkih s krajšimi roki trajanja. Povpraševanje se počasi stabilizira, hkrati pa je povsem ugasnila prodaja vrtcem, šolam, gostincem in hotelirjem, ki pomeni četrtino prodaje ljubljanske družbe. »Ostaja pa segment prodaje zdravstvenim ustanovam in domovom upokojencev, ki je v tem trenutku še toliko pomembnejši. Ob tem smo jim v prejšnjem tednu in bomo še ta teden podarili več kot 15 tisoč kosov mlečnih izdelkov,« poudarjajo v Ljubljanskih mlekarnah.

Zaščitne ukrepe začeli izvajati dva tedna pred epidemijo

V družbi odgovarjajo, da za zdaj niso imeli primera okužbe s koronavirusom, razen da so pri enem zunanjem izvajalcu ugotovili povišano temperaturo in mu zavrnili vstop. »Verjamemo, da nam pri preprečevanju okužbe pomagajo nenehna komunikacija o preventivi, pa tudi ukrepi, ki smo jih začeli izvajati že 25. februarja, torej tri tedne pred razglasitvijo epidemije,« pojasnjujejo.

Delo so uredili tako, da so približno 150 režijskim delavcem omogočili delo od doma, pri vseh preostalih pa so preventivne ukrepe stopnjevali do trenutne situacije, ko vsakemu, ki vstopa v obrat, izmerijo temperaturo. Znotraj skupine Lactalis so obenem dobili številne globalne usmeritve, ki so jih prilagajali glede na razmere. »Prav članstvo v skupini nam je pomagalo tudi pri reševanju težav ob zapiranju meja, pri iskanju rešitev v transportu in snovanju kriznih scenarijev, ki smo jih od konca februarja pripravili in preigrali že kar veliko,« poudarjajo.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Ljubljanski proizvajalec sesalnikov, ki je v svoji niši v svetu največji, je med korono tržni delež še povečal 14

Ljudje so bolj odgovorni do svojega zdravja in več čistijo; Hyli se oskrbne verige niso pretrgale, so se pa njenim tekmecem

IZVOZNIKI
Novice
Novice M. Batagelj: Zdaj je čas za nakup novega turističnega podjetja 7

Koronavirus in posledice, ki jih prinaša gospodarstvu, so cene znižali, pravi prvi človek Postojnske jame; letos pričakujejo 30...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Atlantic investira pet milijonov evrov v širitev proizvodnje argete v Izoli in išče nove kadre 3

Enzo Smrekar, član uprave Atlantic Grupe, o novih navadah kupcev in pokoronskem poslovanju

IZVOZNIKI
Novice
Novice Elon Musk si želi, to slovensko IT-podjetje pa že ima proizvodnjo v Teksasu 7

Kako je Jeseničan Edvard König ustvaril 24-milijonsko podjetje EKWB, ki se iz tržne niše širi na množični trg; v ZDA so začeli...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Bo od jutri v Sloveniji spet dovoljen letalski potniški promet? 29

Če bo z jutrišnjim dnem letalski promet sproščen, kdaj bomo spet lahko leteli z Aerodroma Jožeta Pučnika?

IZVOZNIKI
Novice
Novice Prvi sinergijski učinki Intereurope in Pošte Slovenije že vidni 1

Intervju z Markom Cegnarjem, predsednikom uprave Intereurope

IZVOZNIKI
Novice